Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Hallo allemaal en welkom bij alweer de 50ste Build Your Card! Deze week heb ik voor het eerst de eer om ByC te mogen jureren
Elke ByC geeft de judge een thema waarbij deelnemers een zelfbedachte kaart ontwerpen. De winnaar van de week is de de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
De inmiddels bekende regels:
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.
Het thema van deze week...
Oh. My. Graveyard.
De mensen met wie ik regelmatig Magic weten dat ik een enorm liefhebber ben van selfmill, reanimator en dredge strategieën en synergie. Hoe voller mijn graveyard ligt, hoe leuker! Momenteel vliegen er ook heel wat graveyard-gerelateerde kaarten met Delirium om de oren in Shadows over Innistrad en Eldritch Moon. Niet te vergeten dat ook Delve nog niet zo lang geleden opdook in het Khans of Tarkir block. Maar ik wil meer!
Kortom: bedenk een kaart die baat heeft bij, of synergie heeft met een overvolle graveyard! Maak je een een nieuwe kaart met Delve, Dredge of Threshold? Of toch een nieuwe Mortivore?
Bij deze een voorbeeld:
Foul Grasp
Sorcery -
Target creature gets -1/-1
Delirium - If there are four or more card types among cards in your graveyard, target player loses 2 life.
Hidden agenda (Start the game with this conspiracy face down in the command zone and secretly name a card. You may turn this conspiracy face up any time and reveal the chosen name.)
Instant and sorcery cards with the chosen name gain flashback. The flashback cost is equal to its mana cost.
Some say a déjà vu is the residu of Jace his presence, although they can't remember saying that
Heb de kaart wat aangepast, vond de vorige design de boundaries van het thema wat opzoeken. Ik heb de kern van de kaart aangehouden (tutoren) maar ipv gravestorm ben ik voor delve gegaan. Het is nu een soort Vampiric Tutor geworden. Ik heb de kost gepushed naar 9 mana (waarvan 8 weg te delven is) om het mensen niet te makkelijk te maken deze kaart te breken zoals bij treasure cruise gedaan werd.
You may put a basic land card from your graveyard into your hand. Then, Shuffle your graveyard
Delirium - If there are four or more card types among cards in your graveyard. Instead, you may put a creature from your graveyard onto the battlefield, then shuffle your graveyard
----------------------------
Hoe bedoel je dat dit een andere versie van een zekere kaart uit is? Traverse the Ulvenwald ahem ahem
Ja, shuffle your graveyard, graveyard order is op een klein aantal kaarten een ding, en ik denk dat dit de eerste kaart zou zijn die daarmee laat rommelen, puur iemand zijn graveyard laten veranderen zou te sterk zijn, dus mag je je graveyard schudden, in de hoop dat je graveyard na de shuffle in een betere volgorde ligt.
In plaats van een creatures terug te halen naar je hand met delirium, wilde ik de speler belonen voor het krijgen van delirium. ik denk dat een betere Reanimate wel een goede beloning is
Gah, damnit! Heb ik niet zo lang terug nog een aantal grafbakkaarten getoond! En een daarvan was echt perfect geweest. Ik zal proberen iets anders te bedenken, maar anders beroep ik me toch even op mijn huidige werk aan Dedolyn.
Graveyard Love
Enchantment - rare
When an opponent exiles a creature card from your graveyard you may put a 2/2 Zombie token onto the battlefield tapped.
"Can i have one last waltz? - Liliana"
Ik heb mijn best gedaan, maar telkens als ik denk aan "baat bij een volle grafbak", denk ik gewoon aan Darkening Seer. Bovendien wekt de eerste post de suggestie dat het bij inzendingen echt moet gaan om een payoff voor het vullen van de grafbak (een andere inzending die ik in gedachte had was misschien payoff maar vooral self-sufficient. Als ik hem toon wordt duidelijk wat ik bedoel). Ik zie dus geen andere keus dan het inzenden van Darkening Seer.
Darkening Seer is al vrij vervelend zonder de toegevoegde waarde van het nummer 4. De vierde activation is de kers op de taart en iets wat je tegenstander gegarandeerd gaat voelen.
Gain control of target creature with power less than or equal to the number of creature cards in your graveyard. That creature is a black Zombie in addition to its other colors and types.
"You hear those whispers? Creeping up from an unidentified source from behind? Just a matter of time before those are your words."
- Liliana Vess
Interessante ontwerpen al tot nu toe, keep 'em coming
Overigens ben ik ook wel benieuwd of er nog mensen met leuke ideeën buiten mono zwart komen. Groen en blauw zijn tegenwoordig immers net zo graveyard-gericht als zwart
De eerste ability is duidelijk, niets aan doen.
Maar kun je de tweede ability in een voorbeeld gebruiken? Misschien kan ik je dan helpen met de verwoording het moet sowieso zijn ipv , aannemende dat je de generic manacost wil verlagen
De eerste ability is duidelijk, niets aan doen.
Maar kun je de tweede ability in een voorbeeld gebruiken? Misschien kan ik je dan helpen met de verwoording het moet sowieso zijn ipv , aannemende dat je de generic manacost wil verlagen
De tweede ability is gebaseerd op de Convoke ability, alleen in plaats van creatures tappen, exile je landjes uit je grave.
VOORBEELD: Je hebt de Forlorn Harvester en 1 untapped landje op het veld liggen. Zeg, een Mountain. Maar de Harvester ligt al even en daardoor heb je al wel een Island en een Grixis Panorama in je grave liggen. Nu wil je een Divination casten. Je gooit de Island uit je grave in exile. Hierdoor kost de Divination nog maar . Je exilet de Grixis Panorama. De Divinationkost nog maar . Die laatste betaal je met je Mountain.
Sunitram 07-07-2016 om 14:30
De tweede ability is gebaseerd op de Convoke ability, alleen in plaats van creatures tappen, exile je landjes uit je grave.
Waarschijnlijk helpt het gebruiken van een recentere verwoording van convoke als referentiepunt.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar [k]Scatter the Seeds|mmb[/k], dan is de verwoording van convoke anders terwijl er hetzelfde staat.
It That Eats the Dead enters the battlefield with X +1/+1 counters on it, where X is the number of creature cards exiled with its delve ability.
, : Exile target creature card from a graveyard. The owner of that card loses 1 life and you gain 1 life. Put a +1/+1 counter on It That Eats the Dead.
1 / 1
It That Eats the Dead komt groter het veld in als je creatures delved en kan ook daarna groeien door te interacten met de graveyard. Als een bonus de life-drain; loss of life omdat het wel even schrikken is om een horror een lijk op te zien eten en life gain omdat de resources uiteindelijk bij jou terecht komen.
bijgewerkt door Tiemen 8 jaren geleden (foutje in de mana-cost)
Ah juist. thanks AncientOne! Ik ga bij deze de deadline nog een dagje oprekken. Ik heb morgen helaas weinig tijd om te jureren, dus voor de zekerheid, er is nog 24h om een kaart op te sturen! Doe mee mensen, nog maar weinig deelnemers dit keer. Zal ook wel met de vakantie te maken hebben