Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #51

Eclavyrr
8 jaren geleden
Magnus, bedoel je daarmee dat ze +1/+1 krijgen voor elke equip aan Odric of aan hunzelf?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik ging voor een verwoording als Stone Haven Outfitter en ik bedoelde dat een creature de bonus krijgt voor elk equipment dat hij zelf aanheeft. Ik zal het even anders verwoorden, thx!
StanleyW
8 jaren geleden

Ik zit al een tijdje met dit idee in mijn hoofd.. Een kaart zoals Mirror Gallery die een van de belangrijke regels in magic verandert, maar de verwoording is lastig om goed te krijgen. Creatures gaan niet meer automatisch dood door het hebben van een toughness van 0 of minder, maar gaan wel dood zodra ze 1 damage of meer krijgen.

Met deze kaart haal je extra voordeel uit effecten zoals Nausea en je kan je eigen creatures boosten met het 'flowstone' effect. Ik heb ervoor gekozen dat je tegenstanders creatures ook niet dood gaan door het hebben van toughness 0 or less, waardoor je geen complete omslag in bordpositie krijgt wanneer je Black Sun's Zenith speelt.
 bijgewerkt door StanleyW 8 jaren geleden
hellhound
8 jaren geleden
leuk met Force of Savagery

EDIT: nvm dat kan niet in tiny leaders
 bijgewerkt door hellhound 8 jaren geleden
carlovdm
8 jaren geleden
De vorige was wat OP, heb even een nieuwe kaart gemaakt! Hopelijk is deze beter

Kirata, Maleficent Sky
Legendary Creature - Bird Skeleton

Flying, first strike

Creatures with flying you control have deathtouch.

2/2
 bijgewerkt door carlovdm 8 jaren geleden
AncientOne
8 jaren geleden
Quote:
carlovdm 27-07-2016 om 12:53
Aeran, Boros Slashborn
Legendary Creature - Human Soldier

Haste, double strike

Aeran, Boros Slashborn enters the battlefield with a number of +1/+1 counters on it equal to half the amount of mana spent to cast it, rounded down.

Remove all counters from Aeran, Boros Slashborn: Aeran, Boros Slashborn deals X damage to target player and you gain X life, where X is the amount of counters removed this way.

"No matter my sword's intentions, it will always be from the heart."

2/2

Super-, mega-, hyper-, über-overpowered?
carlovdm
8 jaren geleden
Quote:
AncientOne 27-07-2016 om 13:55
Quote:
carlovdm 27-07-2016 om 12:53
Aeran, Boros Slashborn
Legendary Creature - Human Soldier

Haste, double strike

Aeran, Boros Slashborn enters the battlefield with a number of +1/+1 counters on it equal to half the amount of mana spent to cast it, rounded down.

Remove all counters from Aeran, Boros Slashborn: Aeran, Boros Slashborn deals X damage to target player and you gain X life, where X is the amount of counters removed this way.

"No matter my sword's intentions, it will always be from the heart."

2/2

Super-, mega-, hyper-, über-overpowered?

Misschien wel, ik twijfelde Aanpassen die handel!
Bobst3r88
8 jaren geleden
De laatste dag van de byc#51, wie doet er nog mee? Wie wil er nog aanpassen, het kan tot 00.00
Reynaerd
8 jaren geleden
Hmm, dit mist er eigenlijk nog:

Broken Tails, Blade of the Kitsune

Legendary Creature - Fox Samurai

Bushido 1

Other Fox creatures you control get +1/+1

Whenever a Samurai you control blocks or becomes blocked, it gains lifelink until end of turn.

1/1
 bijgewerkt door Reynaerd 8 jaren geleden (Bijna P/T vergeten... oops)
Tiemen
8 jaren geleden
Helaas geen tijd meer gehad om mijn entry aan te passen, het zal voor mij dus toch bij die eerste entry blijven.
Lesleyw
8 jaren geleden
Oh wat jammer, Ik las het vandaag pas weer, helaas buiten de tijd.

Better luck next time.
 bijgewerkt door Lesleyw 8 jaren geleden
Bobst3r88
8 jaren geleden
Zo en dan vandaag de uitslag!
Allereerst bedankt voor de leuke,sterke en geniale inzendingen die jullie hebben gemaakt. Ik geef eerst voor elke kaart het commentaar en plaats dan onderaan de top 5.

Tiemen met Morduul, the Pillager.
Een prima 3/3 body voor de 3 kleuren ( r/w/b) en trample en haste, helemaal goed, en zwaar playable... tot je zijn ability ziet, holy damn, want blood moon was nog niet genoeg in deze kleuren voor Tiny Leader Ik ben een fan van een stevig powerlevel, maar deze kaart heeft de potentie om op T3 de game te close en dat gaat eigenlijk net ff iets te ver denk ik

hellhound met Bnok, Hurler of rocks.
Ja wat kan ik hier nou over zeggen, hij die de steen kaatst kan hem terugverwachten denk ik ? een 2/1 haste in de kleuren wel leuk, de drawback? van de 1 damage op iedere speler is ook wel geinig, maar hij lijkt mij nogal zwakjes, om hem beter speelbaar te maken had je denk ik meer iets kunnen doen in de trend van g/r + X en X is de damage die hij doet op elke speler, dan heb je er late game nog net even iets meer aan.

Davy met Progenitus' Legacy
Een 5 kleuren TL daar zat ik al wel een beetje op te wachten . Het is een prima commander qua koste, leuk voor iemand met veel te veel geld ( revised duals bv ) de protection gaat hierin wel een beetje tever denk ik zelf! op max is hij een 5/5 die met o.a. vigilance heel lastig tegen te houden is.

Eclavyrr met Alita, Child of the Machine.
Een kleurlose TL loving it! een 3/2 body voor 3, met first strike is prima te doen en heeft kleurloos ook zeker nodig. De abilitie kan heel sterk zijn, ik zit alleen heel hard na te denken waar hij nou heel goed mee kan zijn. O-steen is wel een harde manier om je tegenstander goed dwars te zitten bv. Ik zou wel graag een kleurloos tl deck willen zien in het algemeen en misschien zou dit wel de dude daarvoor zijn.

Tigurus met Harbringer of Souls.
Een 1/1 voor 3 mana oké, even snel verder lezen want dit lijkt niet zo heel sterk Een leuk gebruik van de devoid mechanic die met de gelimiteerde devoid dudes en kleurloze creatures best hard kan slaan. Wat ik wel heel erg mis aan deze kaart is Trample. Ja ze ability is leuk, maar niet geheel relevant, je doet eerder de 25 damage dan dat je 42 kaarten uit ze library weg krijgt ( en ik ben een fan van millen )

bartist met Strigida, Aven Teacher.
een 2/2 voor 3 met flying die andere Birds boost is en prima kaart zeker in deze kleuren! Zijn ability kan je wel echt gruwelijk misbruiken zoals ook al door andere was opgemerkt. De mana cost de je heb toegevoegd gaat wel helpen in het verminderen van de power, maar in een goeie control shell is deze kaart nuts, prima dus

kolonelnick met Olivia, Lord of Innistrad
Een 3/3 voor 3 met flying, lord ability en nog een use ability, Olivia heeft er zin an de laatste tijd!
Ik begrijp alleen het idee van je ability niet helemaal, wil je nu beesten afschieten voor 5?! ( er zijn tal van andere opties in die kleuren om iets kapot te krijgen ). Ik denk wel dat de restrictie om het alleen op creatures goed is, maar voor 5 mana en een restrictie op de hoeveelheid vampires die jij hebt maakt de ability net even te zwak.

Darksoul93 met Falkav, the Midnight seer.
Wat leuk een Dimir commander, die kunnen ze hard gebruiken want alleen Sygg kan het allemaal niet bolwerken. De kaart zelf, een 2/2 voor 3 is decent, Menace maakt het gebrek aan p/t wel goed, de ability is wel echt een feestje op een kaart met menace, geef deze man dubbelstrike en je hebt ontzettend veel controle. In tegenstelling tot de andere mill variant van Tigurus, valt de mill strategie hier beter in het straatje van de kleuren, een prima keuze.

MagnusMagicus met Odric, Thraben Blademaster.
Magnus, wat grappig dat je van bijna zijn kaart heel overpowered vind en dan toch dit durft te sturen want dit is totaal niet overpowered in bv. een Kemba equipment deck ? Ik denk zelfs dat je Kemba van de troon afmept met deze commander zo sterk als dat zijn ability is. O en had ik al gezegt dat hij met swords en greeves overpowered was?

StanleyW met Maseki, Flowstone Warlock
Ik moest de kaart even 3x lezen voor ik hem begreep , maar ik snap hem ( eindelijk ) Het lijkt mij een heeele sterke commander , je geeft je creatures een beetje first strike & deathtouch , en zonder deathtouch geef je je dudes nog steeds een behoorlijke power advantage , maar dat kost je gelukkig wel een berg aan rode mana! Het is een kaart die hele spel wel behoorlijk kan omgooie in zijn eentje, al ben ik bang dat hij wel een combopiece wordt in het deck.

carlovdm met Kirata, Maleficent Sky.
Wat hebben mensen toch met First Strike & deathtouch? First strike is vaak wel zat in Tiny Leader ( kleine bodies ) Buiten deze al veel te sterke combo, 2 mana voor 2/2, flying,first & deathtouch op alle flyers, is wellicht iets te sterk. Zeker gezien de hoeveelheid flyers in de kleur zwart, a; hebben der een hoop wel een drawback.

Reynaerd met Broken Tails, Blade of the Kitsune
3 mana voor een 1/1 die alleen andere fox creatures +1/+1 geeft, hmm oké dan is er nog een Samurai lord ability die wel decent is met de lifelink als ze geblokt worden of blokken, Het probleem waar ik tegen aanloop is het lage aantal Samurai in de witte kleur onder de cmc 3, laat staan welke er ook nog zeer speelbaar zijn, hetzelfde geld een beetje voor de fox creatures. Ik denk dat je voor 3 mana één type lord had kunnen maken en de creature zelf ook een hogere p/t om te beginnen.

Dan wil ik jullie nogmaals bedanken en ook complimenten gheven voor de toffe inzendingen, de complete kaarten en de algemene hoeveelheid inzendingen voor een thema wat redelijk beperkt is.
De top 5 was niet heel gemakkelijk te maken , omdat er naar mijn mening wel een paar kaarten bovenuitsprongen, maar ook weer dicht bij elkaar lagen voor de nummer 1 spot, dus bij deze:

De top 5:
nr 5. StanleyW met Maseki, Flowstone Warlock
nr 4. kolonelnick met Olivia, Lord of Innistrad
nr 3. Eclavyrr met Alita, Child of the Machine.
nr 2. Darksoul93 met Falkav, the Midnight seer.
nr 1. bartist met Strigida, Aven Teacher.

Van harte Bartist, jij mag de BYC #52 gaan hosten, ik denk ik voor iedereen spreek als ik zeg dat we er allemaal naar uit kijken!
 bijgewerkt door Bobst3r88 8 jaren geleden
bartist
8 jaren geleden
Awesome! Allereerst: Magnus, bedankt voor het fine-tunen van de kaart!

Ik heb al een onderwerp in m'n hoofd, dus ik zal waarschijnlijk binnen een paar uur ByC #52 posten
StanleyW
8 jaren geleden
Gefeliciteerd bartist, en bedankt Bobst3r88 voor het uitgebreide commentaar bij elke inzending

Ik heb wel nog een vraagje over het commentaar bij mijn inzending:

Quote:
Bobst3r88 30-07-2016 om 12:57
StanleyW met Maseki, Flowstone Warlock
Ik moest de kaart even 3x lezen voor ik hem begreep , maar ik snap hem ( eindelijk ) Het lijkt mij een heeele sterke commander , je geeft je creatures een beetje first strike & deathtouch , en zonder deathtouch geef je je dudes nog steeds een behoorlijke power advantage , maar dat kost je gelukkig wel een berg aan rode mana! Het is een kaart die hele spel wel behoorlijk kan omgooie in zijn eentje, al ben ik bang dat hij wel een combopiece wordt in het deck.

Wat bedoel je precies met dat ik mijn creatures first strike en deathtouch geef? Dat was namelijk niet per se de intentie van de kaart.. dus misschien heb ik het dan toch verkeerd opgeschreven
Bobst3r88
8 jaren geleden
Je hebt het wel goed opgeschreven hoor, maar door de double strike met bakken aan power is het zo goed als deathtouch
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL