Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #52

bartist
8 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card, waar meedoen belangrijker is dan winnen

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema van deze ByC: Take a chance

In MtG zijn er zat kaarten/abilities die een risico met zich meedragen. Dit kan in de vorm van een dobbelsteen of een muntje opgooien (Ral Zarek en Stitch in Time), of door abilities die niet altijd zo sterk zijn (zoals Parley en Clash).
De uitdaging aan jullie is: verzin een kaart (met/of een ability) die een risico met zich meeneemt. Is het risico realistisch voor de CMC? Is de payoff groot genoeg voor het risico?

Om de definitie van risico een beetje af te bakenen:
In mijn ogen hebben kaarten/abilities risico als ze kunnen variëren in hoe sterk ze zijn, waarbij de ondergrens geen effect, een negatief effect of een effect zwaar onder de investering is (een 5-mana 1/1 ofzo). Het is namelijk geen risico als je sowieso iets nuttigs aan de kaart heb (tenzij die kaart interactie heeft met andere kaarten, maar dat zie ik als randgeval).

Een voorbeeld:
Desperate Attempt
Instant

Flip a coin. If it is heads, counter target spell.

"Hey, look on the bright side: you tried...."

Deadline: zondag 7 augustus om 23:59, daarvoor ben ik het hele weekend op Castlefest dus dan hebben jullie zat tijd
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
carlovdm
8 jaren geleden
Opnieuw last-minute iets nieuws gemaakt

Grixis Charlatan
Creature - Zombie Wizard

Whenever another creature enters the battlefield from your graveyard for the first time each turn, reveal the top card of your library. If a creature card is revealed this way, you may return target creature card from your graveyard to the battlefield. If you don't, put it into your graveyard.

Even the undead don't want to be alone.

3/2
 bijgewerkt door carlovdm 8 jaren geleden
Tiemen
8 jaren geleden
----------
Guessing Game
Instant
Name a nonland, noncreature card. Reveal the top 14 cards of your library. Put each card with the chosen name from among them into your hand. Put the rest on the bottom of your library in any order. If a card with the chosen name was not revealed, Guessing Game deals 3 damage to you.
----------

Vooral benieuwd naar feedback op of dit een Instant of Sorcery moet zijn en of hij misschien minder diep in je library moet kijken. Voor nu op 14 ( 2x Lucky 7 ). Zal er nog even mee spelen.

@carlovdm; Waarom zou ik dat spelen in plaats van bijvoorbeeld Surgical Extraction? Die doet hetzelfde ( enkel zonder de life loss ) zonder dat ze die kaart in hun hand hoeven te hebben en ook nog voor i.p.v. .
 bijgewerkt door Tiemen 8 jaren geleden (Wel graag de naam en casting cost laten staan, Magnus. ;))
carlovdm
8 jaren geleden
Quote:
Tiemen 30-07-2016 om 22:47
--------------------------------------
Guessing Game
Instant
Name a nonland, noncreature card. Reveal the top 14 cards of your library. Put each card with the chosen name from among them into your hand. Put the rest on the bottom of your library in any order. If a card with the chosen name was not revealed, Guessing Game deals 3 damage to you.
-------------------------------------

Vooral benieuwd naar feedback op of dit een Instant of Sorcery moet zijn en of hij misschien minder diep in je library moet kijken. Voor nu op 14 ( 2x Lucky 7 ). Zal er nog even mee spelen.

@carlovdm; Waarom zou ik dat spelen in plaats van bijvoorbeeld Surgical Extraction? Die doet hetzelfde ( enkel zonder de life loss ) zonder dat ze die kaart in hun hand hoeven te hebben en ook nog voor i.p.v. .

Omdat ik in het thema zat en pas later besefte dat-ie er idd wat op lijkt, maar daar zie ik het probleem niet van in. Het gaat maar om een fictieve kaart, sinds wanneer is het de bedoeling om te concurreren met bestaande kaarten?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Je hoeft niet te concurreren, maar originaliteit scoort meestal wel beter .

Untrustworthy Efreet
Creature - Efreet
Trample
At the end of your turn, flip a coin. If you win the flip, put a +1/+1 counter on Untrustworthy Efreet. If you lose the flip, choose an opponent. That opponent gains control of Untrustworthy Efreet.
Efreets always have bargains. But it's always unsure for who the bargain is.
5/4
hellhound
8 jaren geleden
Fieldcrosser of the Highlands

Creature - Human

Fieldcrossers of the Highlands can't be blocked

When Fieldcrosser of the Highlands enters the battlefield, flip a coin. If you win the flip, Fieldcrosser of the Highlands gains haste until end of turn. If you lose the flip, sacrifice Fieldcrosser of the Highlands.

(5/1)

To be allowed to cross the field, you must be able to do it in 9 seconds. Why? you ask. Because the bull can do it in 10
 bijgewerkt door hellhound 8 jaren geleden
Thomas34
8 jaren geleden
Unexpected Interrogation

sorcery
Target opponent chooses 1:
-sorcery and instant,
-enchantment and artifact
-creature and planeswalker

Search your library for a card of one of the chosen types. Then shuffle your library.

Mijn kaart is volgens mij niet meer toegestaan, maar ik heb waarschijnlijk geen tijd meer mijn kaart later nog aan te passen
 bijgewerkt door Thomas34 8 jaren geleden
bartist
8 jaren geleden
Ik heb een definitie voor "risico" toegevoegd aan de opdracht, want ik had het gevoel dat ik een vrij.... afgebakend beeld heb van wat ik een kaart met risico noem.

Sorry als mensen hierdoor kaarten moeten aanpassen of veranderen
Skywise
8 jaren geleden
Mijn inzending:

Temptation of the Dark Realms
Enchantment - Mythic

At the beginning of your upkeep, you may reveal the the top two cards of your library. If you don't, you lose 1 life. If you do, add the card with the highest converted mana cost amongst the revealed cards to your hand (if both cards have the same mana cost, you choose the card to add to your hand). You lose life equal to that cards converted mana cost. Put all other revealed cards into exile.

Aren't you dying of anxiety to hear my offer...? Just give it a try...

Mijn idee dit keer is een soort Duskmantle Seer achtige kaart. Niet super uniek, maar wel met een twist Voor drie mana heb je een card draw engine zonder pootjes, maar met enig risico. Durf je het risico niet aan te gaan, dan verlies je een leven maar verandert er verder niets. Het feit dat je hoe dan ook levens verliest heb ik wat geprobeerd te dekken met een relatief agressieve mana cost. Geef je wel toe aan het effect, dan levert je het sowieso een kaart op, met de kans dat het je ook veel leven kost. Het grote verschil met de Seer/Dark Confidant is dat je niet één, maar twee kaarten mag revealen en dat de andere kaart in exile verdwijnt. Als de enchantment zelf verdwijnt kost je dat ook nog eens levens. Een deal met de duisternis is natuurlijk niet helemaal gratis
 bijgewerkt door Skywise 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Darksoul, dat is een coole kaart! Ik heb wel wat suggesties .

1. De naam is echt heel mono- naar mijn gevoel. Ook, ondanks de Seer, vind ik dit eigenlijk echt een mono- ability.

2. Je 'succumbed' aan de dark realms...waarom krijg ik dan een keuze om niet te succumben? . Ik zou de keuze weglaten, dat maakt de kaart veel interessanter.

3. Als enchantment is deze kaart veel sterker dan als creature. Er is veel moeilijker vanaf te komen. Hou daar rekening mee.

4. Wat doe je als beide kaarten een gelijke CMC hebben?

5. Probeer nog een kleine twist (anders dan 2 kaarten ipv 1) toe te voegen, zodat het niet teveel lijkt op de Confidant/Seer. Originaliteit is key! (zeg ik, al weet ik niet hoe zwaar bartist dat meetelt ).

Quote:
hellhound 31-07-2016 om 16:11
Fieldcrosser of the Highlands
Creature - Human
Fieldcrossers of the Highlands can't be blocked.
When Fieldcrosser of the Highlands enters the battlefield, flip a coin. If you win the flip, Fieldcrosser of the Highlands gains haste until end of turn. If you lose the flip, sacrifice Fieldcrosser of the Highlands.
To cross the field, you must be able to do it in 9 seconds. Why, you ask? Because the bull can do it in 10...
5/1

Erg leuk bedacht! Ik heb wederom wel wat suggesties .
1. Ik denk dat de kaart wel beter mag zijn. een 5/1 haste unblockable voor 3 is cool. Best goed zelfs. Maar 3 mana betalen voor niks, dat is echt heel slecht.
2. Wat dacht je ervan om dit wat meer op de flavortekst aan te laten sluiten? Wat als je je tegenstander een Bull token geeft, en dan met een coin toss ziet of die Bull jouw Human kan blocken? Ik denk dat daar ergens een erg gave kaart in verborgen zit
3. Ik heb een paar kleine cosmetische aanpassingen gedaan aan je inzending
 bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden
AncientOne
8 jaren geleden

Een Demonic Tutor met een twist.
Net als bij Demonic Tutor krijg je de kaart die je zoekt, MAAR je tegenstander krijgt te zien WAT je hebt gezocht en als je pech hebt (en dus de flip verliest), mag je tegenstander OOK een kaart zoeken, die je vervolgens NIET te zien krijgt...
Wat zou je tegenstander hebben gezocht: zijn/haar eigen combopiece, gewoon een dik beest of sterke spell, of een antwoord (counter?) op de door jou gezochte kaart? Lastig, lastig...

En ja, deze kaart is goedkoper dan Diabolic Tutor, maar vanwege de twist volgens mij niet persé overpowered...
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Dus ik krijg een Demonic Tutor voor en heb 50% kans dat mijn tegenstander niet eens een bonus krijgt? INSANE overpowered . Nee wacht, dat moet ook nog vetgedrukt: INSANE overpowered .
bartist
8 jaren geleden
Quote:
AncientOne 02-08-2016 om 02:26
(...)

En ja, deze kaart is goedkoper dan Diabolic Tutor, maar vanwege de twist volgens mij niet persé overpowered...

Ik denk niet dat het de bedoeling was dat de cost is als ik de quote zo zie, maar ik laat AncientOne dat aanpassen als dit het geval is
Dat, of hij heeft de verkeerde kaart gelinkt
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Daarvoor heeft hij het over Demonic Tutor, dus dat zal wel een typo zijn .
Eclavyrr
8 jaren geleden
Fatetwister

Creature - Human Wizard

Flash
At the beginning of your upkeep if you have at least one card in your hand, choose an opponent.
That opponent names a card. Then reveal your hand and exile all cards with the chosen name.
If no cards are exiled this way, the next noncreature spell you play this turn can be
played without paying its manacost.
"Cheater's just a fancy word for winner."

1/1

Kan iemand controleren of deze verwoording enigszins klopt?

Deze kaart beloont gokspelletjes.
Je tegenstander moet aardig idee hebben van wat jij aan het spelen bent en een kaart noemen.
Gokt hij juist, dan verlies je die kaart permanent. gokt hij mis, wordt je beloond met een gratis cast!

De truc is natuurlijk je draws en hand manipuleren. Is er een threat die je tegenstander absoluut niet op tafel wilt zien? Dan blijft hij die noemen met als risico dat andere kaarten wel op tafel komen.
Daarnaast wordt je zelf gedwongen je hand te manipuleren of je kaart uit te spelen om te voorkomen dat je tegenstander ze exiled en je alsnog profijt kunt hebben van je triggers.

bijgewerkt door Eclavyrr 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik zou er gewoon een upkeep trigger van maken. Gedoe met main phases is altijd onduidelijk. Het is trouwens Precombat Main Phase officieel .

Ik zou er dit van maken:

At the beginning of your upkeep, choose an opponent. That opponent names a card. Then reveal your hand and exile all cards with the chosen name. If no cards are exiled this way, you may cast a card from your hand without paying its mana cost.

Ik heb het targeten van de opponent eruit gehaald. En de tekst een beetje netjes gemaakt .

Eventueel zou je het aan kunnen passen dat je een instant of sorcery mag casten (voelt meer blauw aan).

En houdt er rekening mee dat dit grapje in principe maar 1x gaat lukken, want daarna weet je tegenstander wat je in je hand hebt . En wellicht is het niet helemaal duidelijk zo wat er gebeurt als je geen kaarten op hand hebt. Want dan mag je gratis wat casten! Maar dat heb je niet. Oh, maar mag het dan later in de beurt nog als ik een kaart heb gepakt? Dat is niet zo, maar wellicht wat onduidelijk nu. Zou je kunnen afvangen, al weet ik niet of dat teveel woorden gaat kosten .

Verder vind ik hexproof wel een beetje onnodig. Sure, hij kan niet zo makkelijk removed worden. Maar als je daar bang voor bent...maak er dan een enchantment van .
Tiemen
8 jaren geleden
Lijkt me nogal enorm overpowered ja @AncientOne.
Demonic Tutor is al enorm sterk ( Banned in Legacy, Restricted in Vintage ), en als je die kaart pakt en hem goedkoper maakt zonder gegarandeerde downside heb je een kaart die compleet overpowered is.
Je hebt bij wijze van spreken Sol Ring ( Banned in Legacy, Restricted in Vintage ) gepakt en er Mana Crypt ( Banned in Legacy, Restricted in Vintage ) van gemaakt.
 bijgewerkt door Tiemen 8 jaren geleden
Eclavyrr
8 jaren geleden
E.e.a. aangepast. Flash gegeven omdat het beter bij de kaart past en meer synergie heeft met de ability (heb je in elk geval meer kans op een trigger).
Ability legt nu een restrictie op dat het alleen werkt als je een kaart in je hand hebt, maar de gratis cast geld dan wel voor de eerste noncreature kaart die je die beurt cast. Omdat aanvallen niet langer relevant is voor de kaart heb ik de P/T terug naar 1/1 gebracht. Casting cost blijft dubbel blauw zodat deze niet makkelijk te splashen is.
 bijgewerkt door Eclavyrr 8 jaren geleden
Tigurus
8 jaren geleden
Emrakul's Embrace

Sorcery

Each player reveals cards from the top of his or her library until 4 land cards are revealed. Each player deals X damage where X is the amount of instants and sorcery cards revealed this way.

Each player put the revealed cards into his or her graveyard

-------------------------

Nog in de Eldritch Moon sfeer, gebaseerd op het laatste verhaal waarin Emrakul in ieders gedachte zit en ze zo worden tegegehouden. (Behalve Liliana en kinda jace maar das wat anders).

Tevens ook gebaseerd op de gaafste kaart in mijn Wizard deck: Mind Funeral.

maar nu is het een tikje duurder en voor hetzelfde geld krijg jij meer schade dan je tegestanders of misschien juist niks.

(Moet nog een beetje de tekst refinen)
 bijgewerkt door Tigurus 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Je gained geen damage . Check Goblin Charbelcher en Erratic Explosion voor vergelijkbare voorbeelden van hoe het te verwoorden. Verder, als je de kaarten niet revealed maar exiled, dan pas het bij het Eldrazi-gevoel en heb je de laatste zin niet nodig.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL