Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij Build your card, waar meedoen belangrijker is dan winnen
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Het thema van deze ByC: Out of control!
Wat is nou leuker dan Magic spelen? Magic krijgen.
Helaas dit keer wel met een twist
Het doel van BYC 53 is het maken van een kaart die zorgt dat er iets niet bij jou onder je controle blijft.
De kaarten in deze BYC zijn bedoeld voor je tegenstander!
Ja, swaps mogen. Zie ook het voorbeeld van Puca's Mischief De deadline had ik verkeerd opgeschreven, moet de 24e zijn
Ik heb twee hele drukke weken incoming, maar die woensdag heb ik vrij en kan ik door de inzendingen heen spitten
Deadly library
Enchantment - Aura
Enchant target opponent
Whenever target opponent would draw a card, reveal ik the top card of your library, if it's a permanent, you may have target opponent put that card onto the battlefield under his or her control, instead of drawing a card. If you choose do to so, the target opponent loses life equal to the converted mana cost of that card.
Klopt de verwoording zo? Volgens mij is het idee wel duidelijk, maar toch.
Dack lijkt een aardige verkoper, maar is prijzig...
Zijn -4 ability is natuurlijk geweldig, maar zijn -5 ability is zelfs nog beter. Alleen, daarvoor moet je wel zijn +1 ability tenminste 1x geactiveerd hebben, en Dack's kaarten zijn nogal duur... En stel je voor dat je tegenstander removal heeft...
okee, na wat puzzelen heb ik een kaart in elkaar weten te zetten.
Okee, dit beest heb ik gebasseerd op de hunted creature cycle uit het originele ravnica block. Het ding met deze creatures was. Ze waren super goedkoop, maar gaven je opponent tokens die met jou creature konden knokken.
op de voorkant is het een normale 3/3 maar wanneer hij flipt krijgt je opponent creatures. om hem toch rare/mythic te laten voelen heb ik hem op de terug flip een buff gegeven. op deze manier als hij weer in de hunted werwolf verandert heeft je opponent genoeg power om je wolf te slopen, ipv dat hij nog creatures over gaat houden.
Verder heb ik ook de nieuwe kaladesh verwoording gebruikt voor het maken van de tokens.
Choose a nonland pernament you control and a nonland pernament you don't control with a lower converted mana cost. Exchange control of the chosen pernaments. You gain life equal to the difference in the converted mana cost. What you might lose in value, you will gain in the fulfilment of a good deed done.
----
Mijn eerste idee was gelijk om een twist te nemen op Donate, maar dan gedaan dan je ruilt voor een lagere waarde. De goede daad van zo'n ruil geeft mij vaak een goed gevoel, dus dat wou ik in lifegain representeren. Ik overweeg te switchen naar , maar blue is vaker de kleur van ruilen geweest.
Target opponent gains control of target spell you control. He or she may choose new targets for it. Choose one:
- AEther Aflame deals 4 damage to that opponent.
- Draw two cards.
The battle of their minds flared through every orifice, burning their way to the ultimate exchange of inspiration.
,,Target opponent gains control of Fertile Fields: Search your library for a basic land card and put it onto the battlefield tapped. Then shuffle your library. You gain 2 life.
"Come, enjoy the result of my work, for my work will be for naught if I ate by myself" - Principar, Founder of Societies
----------
Lang verhaal kort: Grouphug Evolving Wilds/Warped Landscape.
Ik had eerst ook een idee om iedereen landjes te laten inleggen en dan te herverdelen.... maar dat was ingewikkeld en zou in constructed noch limited halen.
Landfall en landjes-ramp zijn m'n favoriete tactieken, dus ik dacht: dan doe ik daar maar iets mee. Het idee wint waarschijnlijk niet de originaliteitsprijs, maar ik vind hem leuk en hij past in het thema
En de flavortext is van m'n zelfbedachte planeswalker, want hij heeft een grouphug-feel
Capricious Mercenary
Creature - Human Rogue
Haste, Menace
At the beginning of each player's upkeep, if a player has more life than each other player, the player with the most life gains control of Capricious Mercenary.
3/2
I can't stand losing, that's why I always stand with the winners!
Mijn idee dit keer is een huurling die beweert de beste te zijn. Maar zodra zijn 'baas' dreigt te verliezen loopt hij snel over naar het winnende kamp om zo zijn track record hoog te houden! Qua mechanics is het eigenlijk een omgekeerde Loxodon Peacekeeper. Maar, het is een woesteling, dus mono rood met haste en menace leek me wel op zijn plaats Het effect triggert ook alleen zodra er 1 speler is met het hoogste aantal levens.
Shady Auction Sorcery
Choose a non-land permanent you control. Each opponent secretly chooses a number, then each opponent reveals their chosen number. The player who chose the highest number gains control of that permanent and loses life equal to the number they chose.
---
Rulesthings;
Als meerdere spelers hetzelfde nummer hebben gekozen en dat nummer het hoogste is, kiest de caster van de spell wie van die spelers leven verliest en de permanent krijgt.
Vond hem lastig om te verwoorden, maar lijkt erop dat dit werkt. Feedback welkom!
Als meerdere spelers hetzelfde nummer hebben gekozen en dat nummer het hoogste is, kiest de caster van de spell wie van die spelers leven verliest en de permanent krijgt.
Vond hem lastig om te verwoorden, maar lijkt erop dat dit werkt. Feedback welkom!
Om de verwoording makkelijk te maken, zou ik het zo neerzetten dat je er vanuit gaat dat meerdere spelers met hetzelfde getal hebt.
Mijn voorstel:
"Choose a non-land permanent you control. Each opponent secretly chooses a number, then each opponent reveals their chosen number. Choose a player who revealed the highest number. That player gains control of the chosen permanent and loses life equal to the number they revealed."
Het concept is in mijn ogen vrij uniek, dus het lijkt mij ook handig dat iemand met meer ervaring dan ik er ook naar kijkt
Morphologist
Creature - Human Wizard
When Morphologist enters the battlefield, choose a basic land you control and a basic land an opponent controls. Exchange control of those lands.
Morphologist has landwalk of the chosen land's basic land types. (For instance, if you chose a Forest and an Island, Morphologist has forestwalk and islandwalk. It can't be blocked if defending player controls a Forest or an Island.)
3/1
Ik dacht, laat ik eens voor een uncommon gaan . Feitelijk een 3/1 unblockable, met extra upside voor landwalk .
Morphologist has landwalk of the chosen land's basic land types. [i](For instance, if you chose a Forest and an Island, Morphologist has forestwalk and swampwalk.