Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Deze week mag ik jullie een thema geven en vervolgens lekker de judge spelen. Op het spel staat eeuwige roem en het recht om de volgende Build Your Card te hosten. Vóór ik het thema bekend maak, hier nog eerst even kort de regels en de dingen waar ik op ga letten;
DE REGELS:
1. Één kaart per deelnemer. Je mag je kaart aanpassen tot aan de deadline, maar zorg ervoor dat vóór de deadline duidelijk is wat je uiteindelijke kaart is geworden. 2. Kaarten die je hebt gemaakt voor een eerdere Build Your Card mogen niet als nieuwe kaart worden ingezonden. 3. Wees aardig tegen elkaar en heb vooral plezier!
DE CRITERIA:
1. Power: Let op dat je je kaart niet te sterk maakt. Het is niet de bedoeling dat je kaart een format of bestaand deck door midden breekt. Je kaart hoeft ook niet eens constructed playable te zijn; als jij bijvoorbeeld een idee hebt voor een leuke Uncommon voor Limited formats zie ik het graag! 2. Fun: Is de kaart leuk om mee te spelen en tegen te spelen? Sluit de kaart niet iemand buiten het spel? Is de kaart te moeilijk weg te halen voor anderen? Waar zit voor de speler zelf het voordeel? Werkt deze kaart goed samen met andere kaarten? Moedigt de kaart je aan om er een deck omheen te bouwen? Is de kaart niet te moeilijk om te begrijpen? 3. Samenhang: Kloppen de abilities met de kleur en flavor van de kaart? Let vooral goed op de Color Pie van magic; sommige kleuren kunnen bepaalde dingen niet zo goed of gewoon niet - houdt daar rekening mee. 4. Kwaliteit: Is de kaart compleet met een cost, card type, rarity, etc.? Zorg ervoor dat de bewoording van de abilities klopt en controleer of de abilities ook echt zo werken zoals jij wil dat ze werken. 5. Originaliteit: Is de kaart origineel? Kijk bij het maken van je kaart goed of er misschien al kaarten bestaan die er erg veel op lijken. Probeer te vermijden om simpelweg thematische variaties te maken op bestaande kaarten. 6. Thema: De kaart moet natuurlijk voldoen aan het opgegeven thema.
HET THEMA:
Het thema deze week is… Flash! Flash is een evergreen keyword ability die je toestaat een non-Instant kaart te casten alsof het een Instant is. Flash komt voornamelijk voor op witte, blauwe en groene kaarten. Het idee is om een kaart te maken die Flash heeft, Flash kan krijgen, Flash kan geven of op een andere manier profijt heeft van andere kaarten met Flash. Als voorbeeld een paar bestaande kaarten en één eigen voorbeeld; Quicken, Nebelgast Herald, Vile Redeemer, Harbinger of the Tides.
Rampaging Ambusher Creature - Human Berserker
Flash
When Rampaging Ambusher enters the battlefield, target creature you control gets +3/+1 until end of turn. 3 / 1
DE DEADLINE:
Zondag 2 Oktober 2016 23:59
Veel succes en veel plezier!
bijgewerkt door Tiemen 8 jaren geleden (Link aangepast.)
The first time you cast a non-instant spell during an opponents turn, you may draw a card. "It does exactly what it says on the label! Can't you read?"
Legendary Creature - Human Mutant
Flash, haste, first strike, vigilance
The Flash can't be blocked and can block up to 4 creatures. "My name is Barry Allen and I'm the fastest man alive."
2/4
Mijn inzending. Ik heb een mechanic gebruikt die ik al eerder gemaakt heb voor nogmaals mijn eigen set XD ambush geeft je de keuze om creatures te casten in je tegenstander zijn beurt, mits je aangevallen wordt. aanegzien dat dit nog wel eens voor blowouts kan zorgen is de kost van ambush natuurlijk wel wat hoger. ik ben voor 2 extra mana gegaan, te vergelijken met Rout. in beide gevallen is de angel te gebruiken. je kan een klap vangen en in je volgende beurt de angel spelen, of voor blockers de angel spelen en zo beter kunnen traden.
edit: kleine aanpassing gemaakt. de angel geeft nu other creatures de buff en niet langer hemzelf. ook heb ik achter de +0/+2 until end of turn gezet om verwarring te voorkomen.
Xigr, Werewolf Hunter Legendary Creature - Human Werewolf
If you control a non-Human Werewolf, Xigr, Werewolf Hunters cost less to cast.
Whenever a Werewolf or Wolf dies, put a +1/+1 counter on Xigr, Werewolf Hunter.
At the beginning of each upkeep, if no spells were cast last turn, transformXigr, Werewolf Hunter.
"With Xigr by our side, we had hope" - Diary entry
3/5
--------- Xigr, Unexpected Leader (color identity: ) Legendary Creature - Werewolf
You may cast Wolf and Werewolf creature as though they had flash.
Other Wolf and Werewolf creatures you control get +1/+1.
: Target Wolf or Werewolf gains Haste until end of turn.
At the beginning of each upkeep, if a player cast two or more spells last turn, transform Xigr, Unexpected Leader.
"Trust turned out to be just another empty word" - Diary entry
5/4
----------------------------
Zo, volgens mij heb ik nu het probleem opgelost maar heb ik de flavor die ik voor ogen had behouden.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit geen goede kaart vind.... Het is een Mayor of Avabruck die ook Flash geeft, maar de prijs is behoorlijk heftig, zeker dat saccen van die Werewolf. Want elke keer als mijn tegenstander twee spells cast moet ik een Werewolf saccen...ouch
MagnusMagicus 26-09-2016 om 15:58
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit geen goede kaart vind.... Het is een Mayor of Avabruck die ook Flash geeft, maar de prijs is behoorlijk heftig, zeker dat saccen van die Werewolf. Want elke keer als mijn tegenstander twee spells cast moet ik een Werewolf saccen...ouch
Het saccen heb ik op het laatste moment toegevoegd om te voorkomen dat het heel makkelijk wordt om hem te spelen...
Ik moet er nog maar een keer naar kijken, misschien wil ik op het moment te veel van de kaart
Iets dat ik wil en denk dat nodig is voor het archetype (In ieder geval voor mijn Modern Spirit Deck) -en hopelijk zit iets soortgelijks in het volgende block-
Aiding Spirit
Creature - Spirit
Flash, flying
Other Spirit creatures you control get +1/+1
2/2
Whenever you attack with one or more creatures and you control a mountain and a forest, you may cast Nacatl Forerunner without paying its mana cost as though it had flash
Whenever Nacatl forerunners enters the battlefield during your declare attackers step, it enters the battlefield tapped and attacking
: Reveal your hand. Until the beginning of the next end step, you may cast each nonland card revealed this way as though it has flash and you may spend mana as though it were mana of any type to cast it. Exile Gemstone Hourglass.
Oké, ik heb al aardig wat met flash gewerkt, en een groot aantal van de kaarten die ik daarmee gemaakt heb staan al op Bazaar. Toch is het me gelukt om met een inzending te komen:
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^ Salt Road Sentinel
Creature - Hound Soldier
Flash
When Salt Road Sentinel enters the battlefield, choose one -
-Untap X target creatures you control.
-Tap X untapped creatures you control, then put a +1/+1 counter on each of those creatures.
2/2
v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v
Voor Outlast. Outlast met een beest en val aan met de rest om later een zwik te untappen, of "outlast" één keertje in andermans beurt als truc.
Concealed Blade
*Plaatje uit Assassin's Creed*
Artifact - Equipment
Flash
When Concealed Blade enters the battlefield, attach it to target creature you control.
Equipped creature gets +1/+0 en has first strike.
: Return Concealed Blade to its owner's hand. "Hey, you've got something on your back."
"What?"
"A gash."
Cool design! Geen equipcost, heel leuk . First Strike is trouwens niet met hoofdletters, maar gewoon met kleine lettes.
En wellicht is een voor het bouncen iets te goedkoop. Maar vette kaart!
Speedbump Priest -
Creature - Human Cleric
Flash
If another creature with flash would enter the battlefield, exile it instead. New life should take it slow.
2/2
Bringer of light -
Creature - Human Cleric
Flash
When Bringer of light enters the battlefield prevent all combat damage that would be dealt this turn.
2/2 "May the light blind our enemy and protect the innocent"
When Perceptive Bodyguard enters the battlefield, until end of turn, all damage dealt by a source of your choice is dealt to Perceptive Bodyguard instead.
Divine Rescue
Enchantment -
Flash
When Divine Rescue enters the battlefield, return a creature you control to its owners hand.
When Divine Rescue enters the battlefield, create a 4/4 white Angel token with flying and vigilance. You gain 2 life.