Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).
De regels zijn vrij simpel:
1. een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. wees aardig voor elkaar.
3. heb vooral lol met elkaar.
Waar moet een kaart aan voldoen:
1. de kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. de leuk is het om met en tegen de kaart te spelen.
3. natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. is de kaart compleet (hiermee word bedoelt rarity, naam, mana cost etc.)
5. flavor text is niet verplicht, maar mag wel.
Wanneer je dus wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. als je een extra regel wilt toevoegen vanwege het thema, ga je gang.
Het thema van deze week: Combat tricks!
Steeds zie ik thema's waar mensen helemaal wild op kunnen gaan met supergave mythics met heel veel tekst. Vaak doet men dat dan ook, wat is er leuker dan een super-flashy mythic bedenken, waar je hele decks omheen kunt bouwen? Een echte uitdaging lijkt het me dan ook voor jullie om nu eens buiten dit gebied te stappen en iets met combat tricks te doen. Dat kan een variant op de traditionele Giant Growth zijn, maar ook kaarten als Bile Blight of Sandblast voldoen hieraan. Een combat trick hoeft niet per se een instant te zijn, Ambush Viper en Briarpack Alpha zijn ook prima. Wat ik zoek in een combattrick is dat je zelf een situatie op zou kunnen zetten in een gemiddelde draft-game, waarin de trick goed zou werken, maar waar je met een beetje moeite misschien wel weer omheen zou kunnen spelen als je vermoed dat je tegenstander hem heeft. Laat vooral ook weten hoe je in gedachten had dat hij gebruikt zou worden. Gebruik desnoods een draftformaat (bijvoorbeeld Triple Theros-draft) om aan te geven in wat voor omgeving de kaart leuk zou zijn.
Voorbeeldje:
Rakdos Bloodfreak
Creature - Human Berserker
,,, discard a card at random from your hand: Target creature gets +X/-X, where X is the converted mana cost of the discarded card.
3/3
Het voorbeeld is een beetje om aan te geven dat er ruimte is voor creativiteit, zorg vooral dat het een interessante kaart is om mee te spelen in combat, zowel als je hem zelf hebt als wanneer je tegenstander hem (potentieel) heeft en dan komt er vast wat gaafs uit! Jullie krijgen ruim de tijd voor deze build your card, omdat ik ivm werk volgende week geen tijd heb. De deadline is dan ook zondag 8 maart, 23.59u. Alle inzendingen na dit tijdstip gepost of aangepast moet ik helaas negeren.
Put 4 1/1 green snake creature tokens with death touch and first strike into play that have at the beginning of the next upkeep sacrifice this creature.
They are meant to breed or to bite, and then die.
Het is niet at end of turn want die effecten kan je (geloof ik) vermijden en dat is niet de bedoeling want dit zijn slangen die bedoelt zijn om te bijten en dood te gaan (soort van 1 dag vlieg effect).
ambush lijkt me redelijk duidelijk waarom dit een combat trick is. creatures met ambush krijgen vaak een extra bonus wanneer ze gespeeld worden. ambush is eigenlijk een beetje het tegenovergestelde van dash uit fate reforged. het creature gaat ook terug naar je hand, vandaar dat de first strike niet until end of turn is, deze wording was namelijk niet nodig. ook wanneer je tegenstander met ambush speelt kun je er omheen spelen want je valt met minder creatures aan.
edit: als t goed is doet hij het nu. bij mijn weet had ik gewoon de url gekopieërd
hallowman3 25-02-2015 om 17:09
Snake assassination
Instant
Put 4 1/1 green snake creature tokens with death touch and first strike into play that have at the beginning of the next upkeep sacrifice this creature.
They are meant to breed or to bite, and then die.
Het is niet at end of turn want die effecten kan je (geloof ik) vermijden en dat is niet de bedoeling want dit zijn slangen die bedoelt zijn om te bijten en dood te gaan (soort van 1 dag vlieg effect).
Gast die kaart ken ik, jij speelt niet per ongeluk Hearthstone?
Komt aardig in de buurt van hun snake trap waar je 4 1/1/ snake tokens krijgt als 12 van je summons word aangevallen.
Play this spell only after attackers declare phase, and blockers declare phase.
Remove all attacking and blocking creatures from the game.
Put a time counter on each creature removed this way. If it doesn't have suspend, it gains suspend.
"One day we may fall, but it is not this day!"
Een kaart die ik zelf graag zou spelen! Ik kan niet erg goed inschatten wat het powerlevel is, het lijkt me aardig sterk, zeker met CIP effecten, maar dit geldt ook voor de tegenstander en een niet al te zuinige 3UUU mana cost helpt ook.
Uilepheist
Creature - Wurm
Flash
Cycle (, Discard this card: Draw a card.)
When you cycle Uilepheist or Uilepheist enters the battlefield, prevent all combat damage that creatures would deal this turn. "It cut the river Shannon, blocking our passage. Oh, and it ate O'Rourke" 6/4
Craw Wurm is terug, en dit keer heeft hij een upside!
Het idee is gebaseerd op de legende van St Patrick, die tijdens zijn reis werd gehinderd doordat een gigantische wurm de rivier die hij moest oversteken had vernietigd. Ik heb dit vertaald naar Magic met het idee dat je aanvallers halverwege hun charge moeten omdraaien omdat hun pad versperd is.
Nu zijn er al ETB Fog creatures en is Craw Wurm wel erg underpowered voor de huiidge standaard van creature kaarten. Ik heb de base stats hetzelfde gelaten en er flash aan toegevoegd.
Ik wilde echter ook iets speciaals ermee doen omdat 7 mana best heftig is voor een dergelijk effect en als je tegenstander het dan countert is het dat knap balen.
Toen dacht ik aan de Gempalm cycle uit Onslaught, creatures die een effect gaven als ze in het spel kwamen of als ze gecycled werden. Dit leek me wel een goede toevoeging op dit wormpje.
Nu heb je dus de keuze om of voor 7 mana een creature te dumpen (eventueel in je tegenstanders beurt), te foggen en de volgende beurt een extra aanvaller te hebben, of je kunt het creature gebruiken in een geval van nood om je hachje te redden en te kijken wat je er voor terug krijgt. Het is wel belangrijk te weten dat je de cycle ability niet kunt counteren, want je cast geen spell!
Ik heb hem uncommon rating gegeven omdat het in principe een combinatie is van Fog en Craw Wurm met wat extra's.
WizardGarm 26-02-2015 om 01:28
Teferi's Timewire Trap {3}
Instant
Put a time counter on each creature removed this way. If it doesn't have suspend, it gains suspend.
Een kaart die ik zelf graag zou spelen! Ik kan niet erg goed inschatten wat het powerlevel is, het lijkt me aardig sterk, zeker met CIP effecten, maar dit geldt ook voor de tegenstander en een niet al te zuinige 3UUU mana cost helpt ook.
Dit is best overpowered, want je speelt dit in je tegenstander zijn beurt. Dus in jouw beurt komen al jouw creatures met haste terug terwijl je tegenstander nog niets heeft .
mmm, lijkt er erg op ja, ik heb hem een klein beetje aangepast.
Het feit dat deze Instant is en ook Players target geeft hem toch net weer een andere inslag. Ik vind het ook wel lollig dat je de overload cost met leven mag betalen.
WizardGarm 26-02-2015 om 01:28
Teferi's Timewire Trap {3}
Instant
Dit is best overpowered, want je speelt dit in je tegenstander zijn beurt. Dus in jouw beurt komen al jouw creatures met haste terug terwijl je tegenstander nog niets heeft .
Het is sterk, true that. Maar dat zou het ook moeten zijn voor een 6 mana spell. Daarnaast is ie mogelijk minder sterk dan bijvoorbeeld AEtherspouts of Aetherize en mogelijk sterker afhankelijk van enter the battlefield effects. Ik zou het in de praktijk moeten zijn, maar vindt het tot nu toe niet te storend over de top powered.
Hmm, als je niet blockt dana is het eigenlijk een slechte AEtherspouts, want hij kost een mana meer en geeft de creatures volgende beurt terug met haste. Ok, ik ben nu van mening dat het een bijzonder UNDERpowered kaart is .
MagnusMagicus 26-02-2015 om 12:23
Hmm, als je niet blockt dana is het eigenlijk een slechte AEtherspouts, want hij kost een mana meer en geeft de creatures volgende beurt terug met haste. Ok, ik ben nu van mening dat het een bijzonder UNDERpowered kaart is .
Hmm, eigenlijk zou ik een gedeelte van de ruling kunnen veranderen naar : Remove all creatures you and target player control from the game. Play this spell only after attackers are declared. Dat zou het block gedeelte weghalen, waardoor je niet het risico loopt dat je creatures doodgaan aan het blocken alleen al, ervanuitgaande dat je deze spell speelt op het moment dat je creatures het eigenlijk niet zouden moeten blocken xD.