Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #60

Skywise
8 jaren geleden
Hallo allemaal en welkom bij weer bij Build Your Card, waar meedoen belangrijker is dan winnen

Elke ByC geeft de judge een thema waarbij deelnemers een zelfbedachte kaart ontwerpen. De winnaar van de week is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

De inmiddels bekende regels:
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.

Het thema van deze week: Wie het kleine niet eert...

Een van de leukste openingen in een potje Magic is als je de eerste beurt meteen een nuttig creature op tafel kan gooien. Door de jaren heen hebben we heel veel leuke en diverse "one drop" creatures voorbij zien komen zoals bijvoorbeeld Serra Ascendant, Permeating Mass, Monastery Swiftspear, Shadowborn Apostle, Elite Vanguard, Deathrite Shaman, mijn persoonlijke favoriet Dragonmaster Outcast, Phantasmal Bear en nog vele anderen. De ene is vooral een aggro kaart, de ander biedt je ook late game nog veel voordelen. Eén mana beesten zijn echt niet altijd zwak, maar bieden juist enorm veel designruimte, van common tot mythic. Voor ByC 60 ben ik daarom op zoek naar creatieve, gebalanceerde, maar leuke one drop creatures!

TLDR: bedenk een creature met een manacost van 1

Bij deze een voorbeeld:

Graceful Angel
Creature - Angel
Flying
When Graceful Angel enters the battlefield, you gain 3 life.
0/3
"With Innistrad restored, some Angels have tended to healing the wounds of Avacyn's wrongdoings."

Deadline: maandag 21 november om 23:59
Succes!
 bijgewerkt door Skywise 8 jaren geleden
Eclavyrr
8 jaren geleden
Huan Ohn-Lee

Legendary Creature - Human Samurai

Bushido 1 (When this blocks or becomes blocked, it gets +1/+1 until end of turn.)
Whenever Huan Ohn-Lee attacks alone, he gains indestructible.

"They say he is the one and only."

1/1

De ultieme one drop voor een exalted samurai deck
 bijgewerkt door Eclavyrr 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Bumblebee

Artifact Creature - Construct
, : Bumblebee deals 1 damage to target creature.
: Transform!
1/2
------------------------------
Beetle
Artifact - Vehicle
Haste, vigilance, trample
: Transform!
Crew 2
4/4
AncientOne
8 jaren geleden
kolonelnick
8 jaren geleden

Simpele elemental die je wat leven krijgt en een beestje achterlaat mocht die dood gaan.
bartist
8 jaren geleden
Deze keer wel een creature:

-----

Weer een kaartje vanuit m'n eigen set, deze keer uit de "reanimate" factie.
Omdat die factie in mijn set is en ik ook een beetje vind dat "spell matter" kaarten in deze factie moesten komen, moest ik een ability bedenken die zowel Instants/sorceries als creatures in de graveyard iets leuks gaven.

"Recollect" is de pseudo-ability die daaruit gekomen is, gebaseerd op Ashen Ghoul en yu-gi-oh-shenanigans. Ik heb de regels gecontroleerd, de graveyard-volgorde veranderd over het algemeen nooit (zonder goede reden), dus in theorie moet "Recollect" werken.

Het idee achter deze kaart is dat de skelet vanuit de graveyard z'n kop opsteekt en een Creature zo hard laat schrikken dat hij haste krijgt (want flight reactie). Om te voorkomen dat deze ability misbruikt gaat worden, moet de skeleton weer dieper de grafbak ik voordat hij weer iets/iemand kan laten schrikken (vandaar de "put Spooky Skeleton on top of your graveyard" ).
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
hellhound
8 jaren geleden
Goblin Suicide Runner

Creature - Goblin

Haste

Whenever Goblin Suicide Runner deals combat damage to a player, you may sacrifice it. If you do, Sacrifice Goblin Suicide Runner deals 2 damage to a player chosen at random

It is not the way of goblins to simply snuff out

(1/1)
Davy
8 jaren geleden
Angry Chicken
Creature - Bird
Enrage (When this creature is dealt damage, if it isn't enraged, it becomes enraged) - As long as Angry Chicken is enraged, it gets +5/+0 and has trample.
"What are you talking about? They're just chickens!" - Barad, master huntsman, last words
1/1

Deze kaart is geïnspireerd door de iconische Hearthstone kaart met dezelfde naam. Het idee is dat Angry Chicken boos wordt als die damage krijgt, en dan enorm sterk wordt. Wat je misschien zal opvallen, is dat het nogal lastig is voor Angry Chicken om damage te nemen met maar 1 toughness. De opzet hiervan is om het wat lastiger te maken om de enrage te triggeren, aangezien dit een enorme boost geeft. De enige manier om Enrage te triggeren, is dus door Angry Chicken te buffen met kaarten als Mutagenic Growth, Regenerate, Pendelhaven, Accorder's Shield, etc. waardoor die de damage overleeft.
 bijgewerkt door Davy 8 jaren geleden
AncientOne
8 jaren geleden
Quote:
Davy 16-11-2016 om 09:17
Angry Chicken
Creature - Bird
Enrage (When this creature is dealt damage, if it isn't enraged, it becomes enraged) - As long as Angry Chicken is enraged, it gets +5/+0 and has trample.
1/1

Dit dus:

Hearthstone!
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden
Blasty
8 jaren geleden
When it's dealt damage, it dies... Misschien een 1/2 ervan maken?
AncientOne
8 jaren geleden
Quote:
Blasty 16-11-2016 om 11:12
When it's dealt damage, it dies... Misschien een 1/2 ervan maken?

Juist niet, je moet een beetje je best doen om Angry Chicken damage te laten overleven...
(Giant Growth, Mutagenic Growth, Break of Day, Indestructibility, etc.)
+5/+0 & trample als beloning is tenslotte niet niks...
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Quote:
"Recollect" is de pseudo-ability die daaruit gekomen is, gebaseerd op Ashen Ghoul en yu-gi-oh-shenanigans. Ik heb de regels gecontroleerd, de graveyard-volgorde veranderd over het algemeen nooit (zonder goede reden), dus in theorie moet "Recollect" werken.

Technisch gezien heb je gelijk, maar er worden bewust geen kaarten meer gemaakt sinds Urza's Saga die kijken naar de volgorde van je graveyard. De regel is dan ook dat als je niet met kaarten speelt van voor Saga, je wel de volgorde van je graveyard mag veranderen, omdat dat veel prettiger is (Flashback kaarten bovenop je graveyard leggen, creatures apart voor reanimation, dat soort dingen). Dus wat je doet mag wel, maar het is wel een beetje 'not done' .
bartist
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 16-11-2016 om 11:44
Quote:
..., dus in theorie moet "Recollect" werken.

Technisch gezien heb je gelijk, maar er worden bewust geen kaarten meer gemaakt sinds Urza's Saga die kijken naar de volgorde van je graveyard. De regel is dan ook dat als je niet met kaarten speelt van voor Saga, je wel de volgorde van je graveyard mag veranderen, omdat dat veel prettiger is (Flashback kaarten bovenop je graveyard leggen, creatures apart voor reanimation, dat soort dingen). Dus wat je doet mag wel, maar het is wel een beetje 'not done' .

Daar heb je gelijk in, en daar was ik mij ook deels bewust van. De set die ik nu aan het bouwen ben is voornamelijk bedoeld als een Limited set, omdat het m'n eerste poging is en ik dan nog niet hoef na te denken over interactie met andere sets (want dan moet ik wel ineens heel veel dingen leren over Set Building).

"Recollect" zou inderdaad iets zijn wat je niet in een echte magic set tegenkomt. Zodra ik ga playtesten met commons, dan zal ik zien of het als limited-idee binnen m'n set ook kan slagen
Dinkleberg
8 jaren geleden
Goblin Opportunist
Creature - Goblin Scout

Haste
Goblin Opportunist can only attack players who don't control any creatures.

"The coast is clear, boys!"

2/2

----------------------------------------------------

Mijn eigen versie van Goblin Guide. Ik twijfelde nog tussen spelers zonder creatures of spelers met minder creatures, maar bij Goblins past toch wel meer dat ze echt alleen durven als de overwinning 100% gegarandeerd is
 bijgewerkt door Dinkleberg 8 jaren geleden
LordWhooT
8 jaren geleden
The Persuer

Creature - Human Paladin

You can't gain life.

Whenever The Persuer attacks, choose one --
•You may attach an Aura or Equipment Artifact on the battlefield
•Attach an Aura or Equipment Artifact from your hand to it with a converted mana cost of or less.

The Persuer gets +1/+1 for each Aura or Equipment attached to it.

1/1

Het idee komt van Dark Souls 2 waar de Persuer jaagt op de undead (zoals de speler), deze draagt een lading wapens wat volgens de lore trofeeën zijn van de gevallen undead. Deze Persuers zijn ook wel vervloekt en dat vloek gedeelte moet het "geen levens krijgen" deel voorstellen, je krijgt voor een one-drop een beste one-drop voor in een aura/equipment deck.

Meer dan het +1/+1 effect (flying enz.) vond ik wat te overdreven aangezien veel aura's en equipment dit soort effecten gunnen aan het monster. het aanvallen om het effect te activeren heb ik gekozen om het moeilijker te maken, een betaal is te snel te sterk als je de mana hebt denk ik.
 bijgewerkt door LordWhooT 8 jaren geleden
AncientOne
8 jaren geleden
Quote:
LordWhooT 16-11-2016 om 16:03
(...)Whenever The Persuer attacks, you may attach an Aura or Equipment Artifact on the battlefield or hand to it.(...)

Is dat wel handig: Eldrazi Conscription, Elder Mastery, Epic Proportions, Indrik Umbra, Mythic Proportions, Shape of the Wiitigo, Wurmweaver Coil, Batterskull, Ogre's Cleaver, Argentum Armor, Tatsumasa, the Dragon's Fang, etc... Daar wil je toch allemaal niet al in turn 2 mee te maken krijgen?
Sunitram
8 jaren geleden
Gluttonous Ooze

Creature - Ooze

: Gluttonous Ooze gets +1/+1 until end of turn.

Whenever a creature dealt damage by Gluttonous Ooze dies, you may pay . If you do, exile that creature instead and put a +1/+1 counter on Gluttonous Ooze.

1/1
LordWhooT
8 jaren geleden
Quote:
AncientOne 16-11-2016 om 16:24
Quote:
LordWhooT 16-11-2016 om 16:03
(...)Whenever The Persuer attacks, you may attach an Aura or Equipment Artifact on the battlefield or hand to it.(...)

Is dat wel handig: Eldrazi Conscription, Elder Mastery, Epic Proportions, Indrik Umbra, Mythic Proportions, Shape of the Wiitigo, Wurmweaver Coil, Batterskull, Ogre's Cleaver, Argentum Armor, Tatsumasa, the Dragon's Fang, etc... Daar wil je toch allemaal niet al in turn 2 mee te maken krijgen?

Wordt nog aan gewerkt
Ik zat te denken aan een mana restrictie.
Davy
8 jaren geleden
@AncientOne: tsja, Angry Chicken was het eerste dat me te binnen schoot bij het denken aan 1-drops Thx voor de visualisatie, ik zie alleen één schoonheidsfoutje: (reminder text ought to be written in italics, Duh)
 bijgewerkt door Davy 8 jaren geleden
bartist
8 jaren geleden
@LordWhooT: Voeg nog ff een rarity aan je kaart toe om hem compleet te maken!
Zou zonde zijn als je harde werk voor niets is omdat er een klein onderdeel mist
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL