Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #61

kolonelnick
8 jaren geleden
Hallo iedereen en welkom bij alweer nummer 61 van BYC! It has come a long way indeed.

Elke ByC geeft de judge een thema waarbij deelnemers een zelfbedachte kaart ontwerpen. De winnaar van de week is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

De inmiddels bekende regels:
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.

Dan is het nu tijd voor het thema. Ik had in eerste instantie twee ideeën dus ik moest er een kiezen dus dit is hem geworden. Tijdens de vorige BYC die ik hoste hadden we egyptische mythologie (waarna amonkhet werd aangekondigd dus ik be benieuwd wie van jullie een kaart bedacht heeft die in die set eidnigt ) Daar benoemde ik ook een andere mythologie die ik erg tof vind, namelijk.....

Norse mythology

Aan jullie dus de taak om een kaart te maken die de noorse mythologie goed representeert!

en natuurlijk het voorbeeld niet vergeten:

De deadline is 2 december 23:59

Veel succes iedereen!
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Noorse mythologie is zooooooo gaaf

Jotunheim
Legendary Land
Giants you control have hexproof except from Gods and Mjölnir.
: Add to your mana pool.
, : Giants you control get +2/+2 until end of turn.
AncientOne
8 jaren geleden
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden ({1} vervangen door {c})
Dinkleberg
8 jaren geleden
Ragnarok -
Sorcery

Ragnarok can't be countered.
All permanents lose indestructible until end of turn.
Destroy all nonland permanents.
Shuffle all nonbasic lands into their owners' libraries.
Each player's life total becomes equal to his or her starting life total.
Exile Ragnarok.

After the final war, the cycle of conflict will begin anew.

-----------

Gaaf thema, veel mogelijkheden!
 bijgewerkt door Dinkleberg 8 jaren geleden
MtgLuckerFTW
8 jaren geleden
Fenris Wolf, Herald of Ragnarok-

Legendary Enchantment Creature - Wolf God

Suspend 5 -

: Remove a time counter from Fenris Wolf

When Fenris Wolf enters the battlefield, if it was suspended, destroy all other creatures.

When Fenris enters the battlefield, if it wasn't suspended, gain control of 2 target creature. They gain haste and +2+0 until end of turn.

Trample, Haste, Indestructible

6/5

Let the end of all days be upon us!

-----------

Zeer leuke mythologie hebben die Noorsen, ik heb een aantal gelezen en het is heel interessant! Hopelijk maakt iemand nog een Gleipnir !
 bijgewerkt door MtgLuckerFTW 8 jaren geleden
hallowman3
8 jaren geleden
Jormungandr

Legendary creature - Serpent

Trample, indestructable, shroud

10/10

A serpent so dangerous even the gods fear it.
bartist
8 jaren geleden
Intercontinental Raft
Artifact - Vehicle

Islandwalk
Intercontinental Raft gets +2/+0 for every Beserker used to crew this card.

Crew 3 (Tap any number of creatures you control with total power 3 or more: This Vehicle becomes an artifact creature until end of turn.)
Sturdy during travel, Deadly on arival
1/7

--------
Strict gezien niet echt een directe relatie met de noorse mythologie, maar bij noorse mythologie denk ik ook aan vikingen en hun boten, dus vandaar deze kaart.
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
hallowman3
8 jaren geleden
Moet dat niet total power 3 or zijn?
bartist
8 jaren geleden
Thnx! copy-paste-foutje -_-"
Eclavyrr
8 jaren geleden
Valkyrie
Creature - Angel Warrior

Flying, vigilance
: Exile target creature card in a graveyard and create a white Spirit token named Einherjar with power and toughness each equal to that creature's power and toughness.

"It shall be engraved upon your soul! Nibelung Valesti!" ~ Valkyrie Lenneth

4/4

De Walkure (Nederlands voor Valkyrie) kiest onder de doden op het slagveld diegene uit die naar Valhalla gaan en daar aan Odin's zijde verblijven tot de komst van Ragnarok. Mechanisch gezien klopt de kaart niet helemaal met de legende erachter, maar het design zou anders te gecompliceerd worden.
 bijgewerkt door Eclavyrr 8 jaren geleden
kolonelnick
8 jaren geleden
Nog maar een paar dagen te gaan. ik zie al coole kaarten verschijnen met een hoop lore erachter. keep 'em coming!
kolonelnick
8 jaren geleden
nog iets meer dan twaalf uur te gaan en dan zijn we alweer bij de deadline. stuur nog iets in als je dat niet gedaan hebt !
Tigurus
8 jaren geleden
The Great Blót

Tribal Sorcery - Nordic

Take control of target creature until end of turn.
Sacrifice up to 3 creatures except Gods.

Search your library for a God creature card with converted mana cost X or less. Where X is the sacrificed creatures's converted mana cost. Put that card onto the battlefield, then shuffle your library. Exile The Great Blót.
 bijgewerkt door Tigurus 8 jaren geleden
Davy
8 jaren geleden
Young Seeress
Creature - Human Shaman
, : Fateseal X, then scry X
2/1

Gebaseerd op Vala (ookwel Völva) uit de Noorse mythologie. Het waren jonge vrouwen die zich op jonge leeftijd van hun stam afzonderden om zich te verdiepen in helderziendheid. Vala zijn een veelvorkomend motief in Noorse mythologie, waarin ze soms zelfs door de goden werden geraadpleegd.
kolonelnick
8 jaren geleden
Het is dan nu tijd voor de beoordeling en de uitslag. Er zitten weer leuke ontwerpen tussen. Iedereen heeft zijn uiterste best gedaan om de noorse mythologie eer aan te doen, en lore wise is dit op veel plaatsen zeker gelukt! dan nu de beoordeling!

MagnusMagicus met Jotunheim:
Het thuisland van de Jotün of de Thursen, oftewel, reuzen. En natuurlijk is dit dan ook een landje wat geleik in elk deck geplaatst wordt wat ook maar een beetje giant tribal heeft. Het idee van hexproof vind ik erg interesant, vooral door het een uitzondering te geven voor goden en Mjölnir (Mjölnir snap ik niet helemaal, aangezien mijn voorbeeld niet target, maarja wie zegt dat dit het enige design voor Mjölnir is) Ik vind dat je hier heel goed de afscheiding van Jotunheim en Ygdrassil weergeeft. Als dit je idee was in ieder geval XD Verder giants +2/+2 geven is best sterk aangezien giants al best groot zijn, Maar wie houdt er nu niet van een lekker potje schoppen. Al met al een goede kaart met geweldige flavor!

AncientOne met Valhalla:
Deze zag ik eerlijk gezegd al aankomen (net zoals meerdere van de kaarten tijdens deze BYC, daarmee bedoel ik niet dat het niet origineel is, maar het is gewoon iets zo bekends uit de noorse mythologie dat het niet te missen is) Ik vind het idee achter de kaart erg cool, een creature staat op het punt om dood te gaan in combat, maar mag nu valhalla in, waar hij wacht totdat hij opnieuw mag strijden. Ik had aan de laatste ability denk ik liever een cost gezien. Op instant speed iets de battlefield inflashen voor niks is echt heeel sterk. Exile een goed creature en je hebt altijd een gratis combat trick.

Dinkleberg met Ragnarok:
Deze kaart vind ik erg tof, ik heb echter twee vraagtekens. Waarom de keuze voor het verliezen van indestructible en destroy en niet gewoon exile? Nu kan exile heel powerfull zijn, maar ragnarok is eigenlijk de eindtijd, een reset als het ware. Als alles nu in een graveyard ligt kan dit terugkomen. Ragnarok is het laatste gevecht, een eindpunt en een nieuw begin. Alles wat daarvoor was is weg. Ik vind het wel een goede beslissing om basics te laten liggen om zo te voorkomen dat het eerst weer een halfuur duurt voordat het potje weer op gang komt. Mijn tweede vraagteken. Waarom heb je blauw weggelaten van de kaart? Can't be countered is een effect wat toch regelmatig ook in blauw voorkomt en ik denk dat een alles vernietigende kaart best vijf kleuren mag zijn. Dat maakt de kaart niet verkeerd hoor, maar ik denk dat dit gewoon een hele coole vijf kleuren kaart in commander kan zijn.

MTGLuckerFTW met Fenris wolf, Herald of ragnarok:
Een van de drie kinderen van Loki. Ik vind het idee van suspend op de kaart erg goed bedacht. Pas aan het einde der tijden (ragnarok) zal hij loskomen en het gevecht aangaan met Vidar. Wanneer dit gebeurt is het einde zeker nabij want alles gaat kapot, een erg sterke finisher dus. Ik vraag me alleen af waarom de phyrexian mana? in een noorse wereld lijkt me dit niet helemaal passend namelijk. Ik heb even wat mytholgie pagina's door gespit om te zien waar het overnemen van creatures vandaan komt, maar deze kan ik nog steeds niet helemaal plaatsen. Doel je hiermee op zijn broer en zus? Al met al denk ik dat je teveel met kaart wilde doen, hij doet zoveel, waardoor hij eigenlijk heel weinig doet, Maar verder is de lore nog steeds heel sterk.

hallowman3 met jormungandr:
Aha de wereldslang (klinkt niet zo lekker in het nederlands het, laten we het maar op midgardslang of worldserpent houden) een andere zoon van loki. Simpel groot beest, hij omwikkelt de aarde, dat moet wel gigantisch zijn toch? iets waar je opponents best bang voor mogen zijn. Wanneer hij namelijk zijn staart loslaat begint ragnarok. Dit komt danwel niet helemaal terug op de kaart in een ability, maar een 10/10 met trample en shroud kan nogal snel een game finisher zijn. Ik heb niet veel aan te merken op de kaart. Gewoon een simpel clean design.

bartist met Intercontinental Raft:
Een vehicle. Die had ik dan absoluut niet zien aankomen. Vikingen staan zeker in direct contact met noorse mythologie, dus er wordt hier lekker out of the box gedacht. berserker lijkt met zeker een creature type wat op deze wereld thuishoort. Deze boot kan soms gewoon een dikke muur zijn, maar wanneer het echt nodig is kan het ook hard aanvallen. Stap in mijn vrienden en laten we engeland veroveren!

Eclavyrr met Valkyrie:
Opnieuw een lekker simpel design wat de valkyrie zeker tot zijn recht brengt. Een Serra Angel met een ability die goed vertaalt wat de valkyrie doen. De gevallen strijders verzamelen zodat deze nogmaals kunnen strijden. Niks op aan te merken op de kaart, heel mooi design.

Tigurus met the Great Blót:
Een offering aan de goden goed vertaalt naar een kaart. Jij offert iets en de god komt naar je toe. Echter een klein minpuntje aan de kaart is als volgt. Zoals deze nu verwoord is moet je creatures sacrificen op een perfecte manier om aan de juiste mana cost te komen, iets wat nog best lastig is om soms te doen als je opponent de juiste creatures sloopt. Dit is simpel op te lossen door er van te maken. Where X is equal or less than the sacrificed creatures converted mana cost. Verder prima design en erg flavorfull.

Davy met Young Seeress:
Ik moest heel even opzoeken of dat ik de juiste verwoording van fateseal had voordat ik commentaar ging geven, want de kaart leek me redelijk op als dat het was, wat ik dacht dat het was. En dat bleek zo te zijn. Fateseal is een erg sterke ability. Je opponents deck manipuleren in jouw voordeel is erg sterk. Om daarna jou deck op een manier te manipuleren om ervoor te zorgen dat jij de upper hand krijgt is alleen nog maar sterker. Als ik nu fateseal 4 doe op mijn opponent (voor 5 mana valt dat nog wel mee) en daarna bij mezelf scry om perfect daar op in te spelen heb je het spel voor de komende vier beurten hopelijk zo gemanipuleerd dat je bijna niet meer kan verliezen. Ik had de scry en de fateseal denk ik omgedraaid (dus eerst scryen en dan fatesealen). Daarnaast is het creature zelf gewoon heel goedkoop en denk ik te sterk voor een uncommon. Het idee achter de kaart is goed, maar neigt in mijn ogen best wel naar op.

Nou dat waren de inzedingen, dan is het nu tijd voor de top vijf in willekeurig volgorde!
Eclavyrr met valkyrie
bartist met interonctinental rift
hallwoman3 met jormungandr
dinkleberg met ragnarok
magnusmagicus met Jotunheim

Iedereen die buiten de tof vijf gevallen is. Dit was een erg pittige BYC om te judgen aangezien alle kaarten mooi, sterk en flavorfull waren dus een applausje voor iedereen staat hier wel op zijn plaats!

Dan nu voor de winnaar en ik denk een van de moeilijkste beslissingen die ik heb moeten maken sinds dat ik gister heb moeten kiezen tussen fnm commander of tiny leaders XD

De winnaar....
....
...
..
.

Magnusmagicus met Jotunheim! Congratulations!
MagnusMagicus
8 jaren geleden
YES!

Erg cool dat ik juist deze win, want in mijn studententijd was ik lid van een clubje binnen een vereniging en dat heette Åsene, naar de Noorse goden .

Volgende BYC start morgen!
hallowman3
8 jaren geleden
Top 5 nice! Het was een simpel design maar blijkbaar heeft t gewerkt.

Gratz Magnus.
bartist
8 jaren geleden
Bart de design-ninja slaat weer toe!.. soort van

Ben blij dat m'n kaart bevallen is!
Magnus, gefeliciteerd
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL