Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Hallo iedereen en welkom bij alweer nummer 62 van BYC!
Elke Build Your Card geeft de judge een thema waarbij deelnemers een zelfbedachte kaart ontwerpen. De winnaar van de week is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
De inmiddels bekende regels:
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.
Het thema voor deze BYC is....
Kerstmis!
Aan jullie dus de taak om een kaart te maken die de Kerstmis goed representeert!
En natuurlijk het voorbeeld niet vergeten:
Santa's Sleigh
Artifact - Vehicle
Flying, haste
When you crew Santa's Sleigh with Reindeer, it gains indestructible until end of turn.
Crew 4
6/6
Izzet Santa Legendary Creature - Goblin Wizard
Flying
At the beginning of each player's upkeep, that player flips a coin. If the player wins the flip, that player draws a card. If the player loses the flip, Izzet Santa deals 1 damage to each creature that player controls.
You may reflip a coin once a turn. He is like Santa, only with no judgment skills
1/3
During your upkeep, put a verse counter on Song of Twelvetide, then each player searches his or her library, hand or graveyard for a card with converted manacost equal to the number of verse counters on Song of Twelvetide and puts that card on to the battlefield.
At the end of your turn, if Song of Twelvetide has 12 or more verse counters on it, exile it.
"On the first day of Christmas, my true love gave to me: a Storm Crow in a Ghoultree!"
Uiteraard gebaseerd op de 12 dagen voor kerstmis en het bijbehorende liedje.
Twelvetide is hier een andere naam voor.
Vond een multicolor enchantment die iedereen wat geeft wel een goede toepassing.
Alle kleuren want voor de kerst zijn alle kleuren gelijk.
Hier is de volledige versie:
"On the [1st-12th] days of Christmas, my true love gave to me
12 Springleafs Drumming
11 Satyrs Piping
10 Lords pumping
9 Power Nine-ing
8 Jackals Lurking
7 Mystics forging
6 Sphinxs Vexing
5 Soo-ool Riiiings!
4 Squadron Hawks
3 Mutavaults
2 Tarmogoyfs
And a Storm Crow in a Ghoultree!"
Het verhaal achter de yule cat is simpel. Hij komt uit het IJslandse kerstfeest. Wanneer mensen niet goed waren in de tijd voor kerstmis kregen zij geen nieuwe kleren. en deze waren de maaltijd van de yule cat. Ik dacht ik ga voor een iets duistere kant van kerst in plaats van de hele vrolijke kant
({2/S} can be paid with either or . This card's converted mana cost is 2.)
At the end of each of your turns, if spells and/or permanents controlled by you didn't deal damage to an opponent that turn, you may exile the top card of your library face down.
{2/S}{2/S}{2/S}, , sacrifice The Hogfather's Bag: Turn all cards exiled with The Hogfather's Bag face up. Put all permanents among them onto the battlefield.
'You can't give her that!' she screamed. 'It's not safe!'
IT'S A SWORD, said the Hogfather. THEY'RE NOT MEANT TO BE SAFE.
---
Lichtelijk (*kuch*) gebaseerd op Pyxis of Pandemonium. Hij werkt alleen iets anders, want hier moet je lief zijn (a.k.a. geen schade doen) voordat je je cadeautjes krijgt en natuurlijk wordt ie goedkoper als je snow mana kan betalen, want Kerst.
Ik heb er bewust voor gekozen om deze kaart op Hogfather door Terry Pratchett te baseren; de Hogfather zou eerder gevaarlijke spullen aan kinderen geven dan de Kerstman
Ghost of Christmas
Legendary Creature - Spirit
Flying
As Ghost of Christmas enters the battlefield, choose Past, Present, or Yet to Come.
Past - At the beginning of your upkeep, return to the battlefield target creature card that was put there from the battlefield last turn.
Present - At the beginning of combat on your turn, target creauture you control gains indestructible until end of turn.
Yet to Come - At the beginning of your end step, exile target creature. Return that card to the battlefield tapped under its owner's control at the beginning of the next end step.
3/4
Naar de drie geesten uit de Christmas Carol van Charles Dickens: the Ghost of Christmas Past, the Ghost of Christmas Present, en the Ghost of Christmas Yet to Come. Ik heb geprobeerd elke mode zoveel mogelijk bij zijn thema te laten passen, en ook een geheel andere functionaliteit te geven. De eerste mode haalt iets uit het verleden en kan defensief gebruikt worden om blockers terug te halen. De tweede mode beschermt het heden en kan agressief gebruikt worden om een attacker te beschermen. De derde mode stuurt iets naar de toekomst en kan zowel agressief als defensief gebruikt worden. Verder is er ook nog symboliek te vinden in het feit dat de drie modes respectievelijk triggeren aan het begin-, in het midden-, en aan het einde van je beurt.
bijgewerkt door Davy 8 jaren geleden (verwoording gecorrigeerd)
At the beginning of each players upkeep, he or she has to eat a christmas cookie. If he or she doesn't Christmas goblin deals 1 damage to that player.
1/2
He is very proud of his cookies, you beter eat them or he will get angry - Santa Claus
Snow, winter's present
Enchantment
Split second
When Snow, winter's present enters the battlefield, each nonbasic land becomes a snow-covered basic land with the type of your choice until end of turn.
Creatures with flying you control get +1/+0 for each snow-covered land on the battlefield.
En bij deze de beoordelingen. Santa is judging you....
bartist met Izzet Santa:
Een Santa met een twist...het is een Goblin! En je krijgt altijd een presentje, maar soms ben je er niet blij mee. Leuk bedacht! Power level lijkt me in orde, ik vind het een originele kaart en waar ik helemaal over te spreken ben is dat je de reflip-a-coin ability los hebt getrokken van de eerste ability, zodat je ook een flip-a-coin deck hier omheen kan bouwen. Goed bedacht!
Eclavyrr met Song of Twelvetide:
Het rijmpje is superhilarisch . Heb je die zelf bedacht? Ik vind de ability goed bedacht, redelijk gebalanceerd en goed passend! Ik denk dat ik er zelf een rode enchantment van had gemaakt (want daar heeft rood wel een handje van), dat maakt hem ook makkelijker speelbaar. Maar top kaartje!
kolonelnick met Jolakotturinn (gezondheid!):
Ander kerstfeest dan ik in gedachten had, maar coole lore! Enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat het niet een heel spannende Legendary kaart is. Verder netjes gebalanceerd volgens mij. Sterk, maar niet overpowered.
Sunitram met The Hogfather's Bag:
Netjes ontworpen, hij werkt goed! Beetje gemeen dat lose life effecten nog wel mogen . Wellicht had je voor de "opponents didn't lose life this turn" kunnen kiezen, zoals op Luminarch Ascension. Is niet exact hetzelfde, maar wellicht net iets eenvoudiger. Hoe dan ook, leuke bedachte Pyxis voor jezelf.
Davy met Ghost of Christmas:
Volgens mij ging de Ghost of Christmas over past, present EN future, maar dat mag de pret niet drukken . Drie abilities die erg leuk bedacht zijn en passend qua flavor. Nu vind ik ze niet heel er gebalanceerd met elkaar, de eerste is veeeeeele malen sterker dan de laatste (die een trage Conjurer's Closet is). Maar de flavor klopt! Is er nog een specifieke reden waarom je voor 3/4 hebt gekozen anders dan "dat past wel bij een 4 mana flyer"?
Pelgrim1994 met Christmas Goblin:
Overduidelijk een soort Unglued-achtige kaart. Deed me denken aan Yule Ooze. Beetje apart dat het een rare is, ik denk dat common ook nog wel had gekund (al wordt je dan wellicht wat snel dik als je teveel Limited speelt ). Eenvoudig, doch doeltreffend. Of zoals Eclavyrr het al samenvatte: "Verrekte feeder"
Nerfy met Snow, Winter's Present:
Waarom heeft een Enchantment Split Second? Komt vooral neer op "kan niet gecounterd worden" . Was dat de bedoeling? Je hebt nu een triggered ability ervan gemaakt die na het einde van de beurt niets meer doet (terwijl het nog steeds winter is? ) en de tweede ability is wel HEEL erg sterk. Speel een deck met alleen snow-covered basics en dit is een beating waar je u tegen zegt. Plus, omdat dat de beste play is, heb je zelf niet zoveel meer aan de andere ability, behalve om 1 beurt lang de nonbasics van je tegenstander uit te zetten en NOG meer bonus te krijgen. Plus, je tegenstander kan er ook weinig tegen doen als hij toevallig zelf snow-lands speelt. Creatures kun je nog slopen bij jezelf, maar je land doe je meestal weinig mee. Leuk bedachte kaart, maar de balans klopt niet helemaal denk ik.
carlovdm met Rudolph, Hero of the Sleigh:
Magic zit al jaren te wachten op de Legendary Elk, en hier is hij! Mistform Ultimus is blij dat hij niet meer de enige is . Ik ben fan, maar ik snap de triggered ability niet. Hij heeft een neus die zorgt dat Santa door de mist kan vliegen, maar hij maakt helemaal geen nieuwe reindeers in het liedje. Ik denk dat je dit beter had kunnen matchen. Maar ik ben wel fan, Rudolph is cool .
Grappig, ik had vooraf bedacht dat ik meerdere favorieten had en dat kiezen lastig zou zijn. Maar toen ik alles had opgeschreven sprongen er twee ruim boven de rest uit. Dus geen top 3 of 5, maar direct naar de winnaar!
En een eervolle vermelding voor Eclavyrr met Song of Twelvetide. Ik vond ze op hetzelfde niveau, alleen had ik geen kritiek op de mana cost van Izzet Santa .
Dank voor het meedoen, en ik kijk al uit naar BYC63!
Ere wie ere toekomt; felicitaties aan de winnaar!
Om even antwoord op je vraag te geven: ik speel veelal modern, en een 4-mana mythic die doodgaat van Lightning Bolt, is daar geen mythic te noemen Verder vond ik 3 power wel passen bij een creature dat zowel offensief als defensief gebruikt moet kunnen worden.
Ik kan overigens niet zo gauw bedenken waarom de eerste mode 'vele malen sterker' zou zijn dan de derde mode, waarmee je tokens kan slopen, ETB triggers kan recyclen, attackers en blockers kan denyen, en creatures kan beschermen tegen sorcery removal...
Davy 13-12-2016 om 13:29
Ik kan overigens niet zo gauw bedenken waarom de eerste mode 'vele malen sterker' zou zijn dan de derde mode, waarmee je tokens kan slopen, ETB triggers kan recyclen, attackers en blockers kan denyen, en creatures kan beschermen tegen sorcery removal...
Elke upkeep een creature reanimaten leek me wat heftiger dan een Conjurer's Closet trigger waar je ook nog op moet wachten . Sure, de slow blink heeft ook voordelen en het kan ook bij je tegenstander, maar ik vond reanimaten toch wel erg veel sterker. Als het naar de hand was, dan was de balans beter geweest denk ik.