Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij Build Your Card, waar je je MtG kennis kunt testen door zelf iets te verzinnen!
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Dan bij deze, het thema voor deze keer is: create a WinCon!
Het eerste deck dat ik zonder "basis" (lees intropack of eventdeck) heb gebouwd, is een deck die me in staat stelt om te winnen op de winconditie van Hedron Alignment. Hoewel deze winconditie niet het primaire doel is van het deck, is het altijd leuk om voor dit doel te streven als deze binnen handbereik is.
Daarom daag ik jullie uit om een kaart te verzinnen die een alternatieve winconditie bevat. Denk dus aan kaarten als Azor's Elocutors, Battle of Wits, Coalition Victory en Darksteel Reactor. Iedere kleur heeft wel iets om een leuke alternatieve wincon op te bedenken.
Let er dus goed op dat de kaart niet te makkelijk of te moeilijk te spelen is, anders zou niemand eromheen willen bouwen.
Bij deze het voorbeeld:
Deadline: 21 December 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
At the beginning of your upkeep, if you have exactly 9 poison counters, you win the game.
Give me the maximum strength. Give me the maximum allowable human dosage.
Figure out what will kill me, and then back it off a little bit.
- Jerry Seinfeld
Oooh, die van Blasty vind ik erg vet, zeker met de naam erbij . Damn, hoe kom ik daar nou weer overheen...
Check All The Boxes
Enchantment
At the beginning of your end step, choose one or all -
* If you control a basic land of each basic land type, choose a color. Put a 1/1 Human creature token onto the battlefield with that color.
* If you control a permanent of each color, draw a card.
* If you control a land, creature, artifact, enchantment and planeswalker, you gain 5 life.
* If you checked all the boxes, you win the game. Otherwise, you lose the game. Nothing is more satisfying than having checked all the boxes. It's the ultimate goal.
- Dovin Baan, Minister of Inspections
Nu is "checked all the boxes" geen Magic lingo natuurlijk, maar laten we even aannemen dat dit betekent dat je aan alle andere opties voldoet. Klonk mooier zo .
@MagnusMagicus: dat je een nieuw key word introduceert, daar nog aan toe, maar je kan niet iets laten triggeren 'at the end of your turn'! 'At the beginning of your end step' komt aardig in de buurt Je vergeet trouwens ook nog een rarity aan je kaart te geven
Wat de jouwe betreft, ik snap hem niet helemaal. Choose one or all, maar als je niet alles kiest dan verlies je... Choose all or lose dus?
Nee, als je voor "choose one" gaat, dan kies je voor de optie om een token te maken als je die kleur nog niet hebt, of om een kaart te pakken of life te gainen. Heb je alle kleuren en alle landjes en alle kaarttypes, dan kies voor "all" en dan heb je de eerste (check!), de tweede (check!), de derde (check!) en de vierde (check!) en dan win je!
Quote:
Eclavyrr 14-12-2016 om 15:24
Kun je niet de bewoording van Demonic Pact hier gebruiken?
Ik wilde je de optie geven om elke optie vaker te gebruiken, zolang het nog nodig was.
Quote:
Davy 15-12-2016 om 10:43
@MagnusMagicus: dat je een nieuw key word introduceert, daar nog aan toe, maar je kan niet iets laten triggeren 'at the end of your turn'! 'At the beginning of your end step' komt aardig in de buurt Je vergeet trouwens ook nog een rarity aan je kaart te geven
@MagnusMagicus: het valt me nu trouwens ook op dat je vierde 'box' een paradox is, want de vierde 'box' vereist dat alle vier de 'boxen' gecheckt zijn. Het is dus een voorwaarde die je pas kan vervullen als hij vervult is; een 'infinite loop'
MagnusMagicus 15-12-2016 om 15:50
Nah, je snapt best wat er bedoelt wordt .
Vast wel, maar het is aan jou om het binnen de Magic-regels goed verwoord te krijgen...
Want om zou als judge te zeggen "laten we even aannemen dat"... Die wil ik wel eens quoten bij mijn eerstvolgende judge-call...
"Judge, laten we eens aannemen, dat ik zojuist die Emrakul, the Aeons Torn legally voor 0 mana in play heb gekregen..."
Nou dat is precies wat deze kaart doet. Wanneer je een heus vliegend bacon spektakel hebt win je! ik ben voor de kleuren groen blauw gegaan omdat ik dit bij het creature en het idee van de alternate win vond passen. Verder ben ik voor een cost van 4 mana gegaan voor de ability om dit natuurlijk niet te makkelijk te maken. groen/blauw kan heel goed rampen dus een cost van vier vond ik wel op zijn plaats.
Verder ben ik bewust voor pig gegaan. Aangezien magic genoeg boars heeft waar je anders mee kan spelen kan de kaart te makkelijk voor een win zorgen. ramp een hoop, speel wat boars, speel Archetype of Imagination en boem! dat wilde ik dus niet. Een alternate win moet wel een uitdaging vormen.
Countdown to Ruin
Enchantment -
Shroud
When Countdown to Ruin enters the battlefield, target an opponent. Countdown to Ruin enters the battlefield with 7 Demise counters. At the beginning of the targeted opponent's end step, remove 1 Demise counter from Countdown to Ruin. If there are no Demise counters on Countdown to Ruin, sacrifice it, then the player targeted with Coutdown to Ruin loses the game.
Is it 2012 already!?
----------------
Een duistere race tegen de klok knop met multiplayer mogelijkheden. De flavor zit hem vooral in het naderende onheil en je tegenstanders ondergang. Dus niet 'ik win', maar 'jij verliest!'. Al komt het op hetzelfde neer In zekere zin is het een soort omgekeerde Helix Pinnacle. De flavortext is een referentie naar het einde van de Maya kalender wat in 2012 voor enige reuring zorgde.
Daarom heb ik hem ook Shroud gegeven, zodat Hexmage-shenanigans niet werken Aan AEther Snap had ik echter niet gedacht... Is daar een subtiele workaround voor?
"you can't cast Aether Snap". Niet subtiel genoeg?
Maar das lastig, dan zou je je kaart moeten aanpassen, bijvoorbeeld count up to ruin. Dat je tegenstander verliest bij 7 counters, dan heb je voornamelijk Proliferate om mee te cheaten, maar daar gaat je hele flavour.