Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #64

Pelgrim1994
8 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card #64!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Speciaal omdat MagnusMagicus zo graag een Nintendo thema wil voor BYC en ik zelf ook wel fan ben van Nintendo word het thema van BYC 64:

Marvel Universe

Sorry Magnus, ik ben een net iets grotere fan van Marvel.

Hopelijk delen jullie mijn liefde voor Marvel. Het meeste heb ik gezien en ken ik, ga los zou ik zeggen. Maak 1 van de super helden tot kaart, iets van de wapens, armor of verzin iets leuks met de verschillende organisaties die voor komen in het marvel universe.

Een simpel voorbeeldje:
Captain America's shield
Artifact - equipment
Equipped creature gets +0+5
Equip

Deadline: 6 januari 2017 23:59
Veel succes, ben benieuwd wat er allemaal langs komt uit het Marvel universum.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Heel vet thema ook! Ik ga daar even rustig over nadenken .
bartist
8 jaren geleden

Eerste wat in mij opkwam
Is het overpowered? Misschien, maar dat is Squirrel Girl ook. Ze heeft Dr. Doom en Thanos verslagen, dus dan mag ze best een beetje krachtig zijn.
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
Eclavyrr
8 jaren geleden
Misschien wel handig om haar een base power en toughness te geven.
Oh, en men schrijft meestal Tap two forests. Tevens zou ik daar achter voegen "you vontrol" anders mag je de bossen van je tegenstander ook gebruiken.
bartist
8 jaren geleden
Oeps, 10x aangepast en dan nog fouten maken -.-
Bedankt Eclavyrr!
Eclavyrr
8 jaren geleden
Gebeurd mij ook vaak genoeg

Mijn inzending, en tevens een van mijn favoriete characters:

Beetje uitleg, aangezien het niet de meest bekende mutant is.
Haar echte naam is Clarice Ferguson en ze is van oorsprong Ierse.
Blink kwam van oorsprong voor in de serie Generation X waar ze een zeer kort bestaan had. Nog voordat de serie werkelijk live ging werd zij in de prequel die zich centreerde rondom de Phalanx Covenant gedood door de Phalanx. Wel was haar dood instrumentaal in het stoppen van de Phalanx.

In een alternatieve storyline (Age of Apocalypse) is Prof X gedood voordat hij de X-men kon oprichten. In deze realiteit was Blink één van de X-Men (die werden geleid door Magneto). Uiteindelijk hield ze op met bestaan nadat deze realiteit ongedaan werd gemaakt door toedoen van onder andere Cable.

In de serie Exiles blijkt dat ze echter door een kosmische bewaker vlak voor haar einde uit haar realiteit getrokken en werd ze een deel van dimensiereizende mutanten genaamd de Exiles. Deze serie heeft behoorlijk lang gelopen en is zelfs een paar keer gereboot. In de laatste versie, die een open einde heeft blijven de Exiles bij elkaar om andere realiteiten te bewaken voor verstoringen, met Blink als leidster van het team.

Als mutant heeft ze de kracht om te teleporteren en om kristallen op te laden met haar dimensionale energie en deze af te schieten. Ze kan iemand (al dan niet via een kristal) gedeeltelijk teleporteren wat de persoon in kwestie behoorlijk veel schade oplevert en in de meeste gevallen tot de dood leidt. Meestal teleporteert ze zichzelf en haar teamleden van en naar locaties en heeft minder beperkingen dan andere mutanten met teleportatie krachten qua limiet aan afstand en hoeveelheid. Ze heeft veel overeenkomsten met Nightcrawler (Harlekein in oudere versies) zoals hun exotische uiterlijk, dat ze al had voor ze mutant werd, en het feit dat haar krachten zich manifesteren met een felle paarse flits en een luid "Blink" geluid.

Qua kaart heb ik voor rood-blauw gekozen omdat vooral de Age of Apocalypse versie (andere versies iets minder) nogal temperamentvol is, maar ook zeer gecalculeerd te werk gaat. Omdat ze haar teleportatie krachten zelden gebruikt om iemand bewust pijn te doen (alleen tegen een groter kwaad) heb ik die de kleur wit mee gegeven.
 bijgewerkt door Eclavyrr 8 jaren geleden
LordWhooT
8 jaren geleden
Stan Lee

Legandary Creature - Human Shapeshifter

When Stan Lee enters the Battlefield, reveal a Human creature Card from outside of the game with converted mana cost X or less, Stan Lee becomes a copy of that creature but it is still named Stan Lee.

We all wish we had super powers. We all wish we could do more than we can do.

--Stan Lee

1/1

Stan Lee, het persoon dat standaart en hopelijk nog een lange tijd in elke Marvel film zit, vermomd als een voorbijganger doe wat inbrengt.
 bijgewerkt door LordWhooT 8 jaren geleden
Pelgrim1994
8 jaren geleden
De feest dagen zijn weer voorbij dus weer alle tijd om een leuke kaart te ontwerpen. up we go!
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Wolverine
Legendary Creature - Human Mutant
Indestructible, double strike
Wolverine can't have -1/-1 counters placed on it.
4/2
AncientOne
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 02-01-2017 om 11:21
Wolverine
Legendary Creature - Human Mutant
Indestructible, double strike
Wolverine can't have -1/-1 counters placed on it.
4/2

Wel grappig dat Wolverine aan 2 Ironclaw Curses doodgaat...
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Haha! Ja, ik zat zelf ook al aan dat soort counters te denken (-2/-2 counters eigenlijk), maar ook al is Wolverine al vrij oud, ik vond het wat onnodig om met zulke ouderwetse counters ook rekening te houden .

Ik vind eigenlijk ook dat hij niet door Pacifism enchanted kan worden, maar het moet ook niet te ingewikkeld worden .
kolonelnick
8 jaren geleden
flink nagedacht maar ik heb een kaart. het is groot! ik heb de ability van de kaart gemaakt op het feit dat groot, wanneer hij doodgaat opnieuw kan groeien uit een baby groot. Groot heeft nog meer abilities, maar dat werd teveel text op de kaart. Verder is het een treefolk want het is toch een boom en heb ik hem 2/6 gemaakt want dit soort stats passen nu eenmaal bij treefolk vind ik. ook leuk in een doran treefolk tribal

edit: ik heb magnus zijn advies tot hart genomen en er vanishing van gemaakt.
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Kleine suggestie - en een paar kleine tekstuele updates - is om Vanishing te gebruiken .

When Groot dies, create a legendary 1/3 green creature token named Baby Groot with vanishing 3 and "This creature enters the battlefield with three time counters. At the beginning of your upkeep, remove a time counter from it. When the last is removed, sacrifice it. When Baby Groot dies, if it had no time counters on it, return a card named Groot from your graveyard to the battlefield."
Dinkleberg
8 jaren geleden
Cerebro
Legendary Artifact -

, tap an untapped Psychic you control:
You may search your library for a Mutant card, reveal it, and put it into your hand.
If you do, shuffle your library.

----------------
Een tutor voor mutanten! Je hebt alleen wel een telepaat nodig zoals Professor X om Cerebro te kunnen gebruiken...
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Oh, die is cool!
Pelgrim1994
8 jaren geleden
Nog 2 dagen tot de deadline!
Sunitram
8 jaren geleden
Sling Ring

Artifact - Equipment

Equip

Whenever a Wizard enters the battlefield under your control, you may attach Sling Ring to it.

Whenever equipped creature attacks, it can't be blocked this turn.
Whenever equipped creature blocks, you may return a creature it is blocking to its owner's hand.

---

De Sling Ring uit de Dr. Strange film. Creëert portals. Die portal creatie is een kunst op zich, dus gaat het alleen echte wizards makkelijk af, vandaar dat stukje tekst. En hij is uncommon omdat me dat leuk leek in een wereld die draait op de Rare en/of Mythic Legendaries.
MtgLuckerFTW
8 jaren geleden
Gambit's Deck

Legendary Artifact

When Gambit's Deck enters the battlefield discard your hand and draw 5 cards.

Whenever you discard a card Gambit's Deck deals 2 damage to target creature or player.

At the beginning of your upkeep draw a card then discard a card.

At the beginning of your upkeep, if you have exactly 1 life, draw 52 cards then exile Gambit's Deck. Drawing a card while having no cards in your library cannot cause you to lose the game this turn.

They say his deck was his ace in the hole

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik dacht eerst, het is een deck of cards, dus laat ik mensen maar card draw krijgen, maar toen heb ik wat onderzoek gedaan naar Gambit's abilities en zag ik dat ik niet alleen card draw, maar ook een card draw of discarden om moest zetten naar een damage ability. Zijn laatste ability is lastig, want zijn ultimate ability is dat hij zijn hele deck vollaadt met kinetische energie en ze gebruikt als een gigantische bom. Een standaard speelkaart pak heeft 52 kaarten, daarom 52. Maar hoe maak je het zodat het niet in een keer 90 damage doet naar een opponent? (52-7=45x2=90). Ik denk dat ik hem nog zal moeten reworken.
 bijgewerkt door MtgLuckerFTW 8 jaren geleden
Sunitram
8 jaren geleden
Quote:
MtgLuckerFTW 05-01-2017 om 12:17
At the beginning of your upkeep, if you have exactly 1 life, draw 52 cards then exile Gambit's Deck.

Wat ik me voornamelijk afvraag is hoe je dit gedeelte van de kaart buiten Commander werkbaar gaat krijgen. Een normaal deck heeft 60 kaarten, -7 kaarten openingshand = 53. Dus tenzij je een Laboratory Maniac hebt liggen, zegt deze kaart vanaf beurt 2 eigenlijk "At the beginning of your upkeep, if you have exactly 1 life, you lose the game."

Wat ik wel weer cool vind is dat de kaart direct schade schiet zodra hij het veld raakt. Nekusar, the Mindrazer approves!
MtgLuckerFTW
8 jaren geleden
Quote:
Sunitram 05-01-2017 om 13:04
Quote:
MtgLuckerFTW 05-01-2017 om 12:17
At the beginning of your upkeep, if you have exactly 1 life, draw 52 cards then exile Gambit's Deck.

Wat ik me voornamelijk afvraag is hoe je dit gedeelte van de kaart buiten Commander werkbaar gaat krijgen. Een normaal deck heeft 60 kaarten, -7 kaarten openingshand = 53. Dus tenzij je een Laboratory Maniac hebt liggen, zegt deze kaart vanaf beurt 2 eigenlijk "At the beginning of your upkeep, if you have exactly 1 life, you lose the game."

Wat ik wel weer cool vind is dat de kaart direct schade schiet zodra hij het veld raakt. Nekusar, the Mindrazer approves!

Ik had in gedachte dat hij dat hij in commander een plekje zou hebben, dus inderdaad met Nekusar! Maar ik heb hem wel even gewijzigd! Bedankt voor de tip!
 bijgewerkt door MtgLuckerFTW 8 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL