Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #65

kolonelnick
8 jaren geleden
Welkom bij alweer editie nummer 65 van Build Your Card!
Ik ben kolonelnick en ik ben uw judge deze week!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan nu het onderwerp!

Rainbows!

Geïnspireerd door de vier kleuren commander decks wil ik graag dat jullie een kaart maken die uitnodigd of verplicht om zoveel mogelijk verschillende kleuren te spelen. Hier wil ik wel graag wat extra criteria aan toevoegen voor de duidelijkhijd.
- De kaart mag dus meerdere kleuren hebben (denk aan mono colored creatures met andere kleuren abilities zoals de fate khans of gewoon een multicolor kaart)
- Mechanics als domain, sunburst en converge zijn dus toegestaan.
- Chroma en devotion dus niet.
- Mana rocks keur ik helaas ook niet goed. Deze helpen om de kleuren te krijgen maar dagen je niet uit veel kleuren te spelen.
- Graag zie ik dat je probeert uit te dagen minimaal drie, vier of vijf kleuren te spelen.

Veel succes! en de deadline is Vrijdag 20 Januari!

En nog een voorbeeldje van de judge.

bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Mogen onze inzendingen net zo extreem overpowered zijn?

Dat ding van jou komt altijd door voor 20 damage, of 19 damage als er een flying colorless blocker is
Davy
8 jaren geleden
Het is maar goed dat dat ding Deathtouch heeft, het zou best jammer zijn als je 10 power Double Strike combat damage zou doen op een creature dat daar niet aan doodgaat
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Maar het is juist de combinatie van keywords . Double Strike + Deathtouch zorgt dat jij eerst mag meppen en dat het andere beest doodgaat voor het terug kan slaan. En Double Strike en Trample zorgt ervoor dat je keihard en dubbel doorkomt. En Deathtouch en Trample zorgt dat 1 damage al lethal is en je dus altijd alles damage minus 1 kunt door tramplen.

Maar goed, het gaat om veel kleuren spelen . Ik ga aan de slag met nadenken!
bartist
8 jaren geleden

(kleuren: . Kan gespeeld worden in mono-, maar daar zijn betere kaarten en is deze niet interessant)
Een kaart die machtig kan aanvallen als hij zijn connectie met groen niet heeft. Anders kan je voor een 3/7 defender hebben.

De reden dat ik groen heb gekozen als focus-kleur is dat deze de meeste potentie heeft om mana-bases te supporten. Kaarten als Lay of the Land, Harrow, Khalni Heart Expedition etc zorgen ervoor dat je basics van de juiste kleuren bij elkaar kan rapen, en in groen zijn er genoeg kleine creatures met mana-abilities die iedere kleur mana maken.
Als het niet lukt om alle kleuren mana te krijgen, dan is dit creature nog van enige waarde als een enorme muur.
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
Eclavyrr
8 jaren geleden
Doomsday Clock
Artifact

Indestructible

Sunburst (This enters the battlefield with a charge counter on it for each color of mana spent to cast it.)

Creatures you control get -1/-0 for each charge counter on Doomsday Clock.

At the end of your turn each opponent loses 1 life for each charge counter on Doomsday Clock. You gain life equal to the life lost this way.

"Tick tock. Tick tock."

Het idee achter deze kaart was het hebben van een kaart die jezelf initieel ontzettend verzwakt, maar naarmate de tijd verstrijkt juist in je voordeel werkt. Het ironische is dat deze kaart je tegenstanders op een letterlijke klok zet.

Sunburst bepaald hoe sterk je de kaart maakt. Hoe meer kleuren je speelt, hoe sterker uiteraard. Mits je het risico aan durft

Groot risico om te spelen, en er moet absoluut omheen gebouwd worden.

Ideaal voor een deck dat ook kaarten zoals Door to Nothingness of Coalition Victory durft te spelen
 bijgewerkt door Eclavyrr 8 jaren geleden
Blasty
8 jaren geleden
Ook handig in een deck met Doran, the Siege Tower
Eclavyrr
8 jaren geleden
Zit er nog aan te denken om er -1/-1 per counter van te maken
kolonelnick
8 jaren geleden
Er zijn nog niet zoveel inzendingen. jullie hebben nog een paar dagen om iets in te sturen!
Thomas34
8 jaren geleden
Rainbow Spirit

artifact

All creatures get +1/+1 for each color among permanents their controller controls.

Het idee was een bepaalde neutrale instelling 'spirit' op de battlefield te laten waaien, die laat merken dat geen van je beestjes zich meer tot een bepaalde kleur aangetrokken voelt en dat ook graag willen laten merken. Hoe meer kleuren je speelt, hoe groter het effect voor elk van je gekleurde beesten, maar je tegenstander kan er ook profijt van hebben, hoewel jij zeer waarschijnlijk meer als je vijf kleuren speelt.
 bijgewerkt door Thomas34 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Rainbow Bridge
Artifact
White creatures you control gain flying.
Blue creatures you control gain islandwalk.
Black creatures you control gain swampwalk.
Red creatures you control gain menace.
Green creatures you control gain trample.
It connects the whole world.

Het idee is dat een regenboogbrug overal en nergens kan verschijnen en alle kleuren een bonus geeft die ze lastiger te blocken maakt. Dit omdat een regenboog overal kan verschijnen, dus iets blocken is lastig .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden
bartist
8 jaren geleden
Pssst, magnus.... rarity
Reynaerd
8 jaren geleden
Ik heb nog ergens eens een leuke kaart gemaakt voor een vriend, en die past hier goed in het thema:

Sunitram
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 17-01-2017 om 14:40
Rainbow Bridge
...

Is dit een Ayreon referentie?

Sangrite Chunk
Artifact

Whenever a creature you control dies, you may pay and sacrifice Sangrite Chunk. If you do, that creature deals damage equal to its power to target creature or player.

, {t}, sacrifice Sangrite Chunk: The next artifact spell you cast this turn costs less to cast.

To the people of Jund; fuel for their rage. To the Esperites; the long missing ingredient of Etherium.
 bijgewerkt door Sunitram 8 jaren geleden
bartist
8 jaren geleden
Quote:
Sunitram 18-01-2017 om 17:42

Whenever you cast an artifact spell, you may pay and sacrifice Sangrite Chunk. If you do, reduce that spell's casting cost by .

Ik denk dat dit gedeelte van je kaart niet helemaal lekker gaat werken met deze verwoording.
Om iets te kunnen casten, moet je de casting cost betalen. na het casten kan de kosten niet verlaagd worden.

Mag ik de volgende verwoording suggereren?
, sacrifice ~: The next artifact spell you cast cost less to cast (until end of turn).

Owja, en over flavor: Esper is , wat je nu hebt is Jeskai
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
carlovdm
8 jaren geleden
Ik doe ook weer eens mee

Amenable Polymorph
Creature - Shapeshifter

You may have Amenable Polymorph enter the battlefield as a copy of any creature on the battlefield. If you do, put a +1/+1 counter on Amenable Polymorph for each color of the copied creature.

Let your colors shine brighter than your enemies.

0/0
Sunitram
8 jaren geleden
Quote:
bartist 18-01-2017 om 19:52
Quote:
Sunitram 18-01-2017 om 17:42

Whenever you cast an artifact spell, you may pay and sacrifice Sangrite Chunk. If you do, reduce that spell's casting cost by .

...
Mag ik de volgende verwoording suggereren?
, sacrifice ~: The next artifact spell you cast cost less to cast (until end of turn).

Owja, en over flavor: Esper is , wat je nu hebt is Jeskai

@ de wording: ik wou eigenlijk voor een soortgelijk effect als Convoke of Improvise gaan, maar dit werkt waarschijnlijk beter ja. Thnx!

@ flavor: is inderdaad Jeskai. Sangrite is echter gestold drakenbloed, dus typisch rood. De creatures op Jund gebruiken het om hun battle magic te versterken, dus de bovenste ability moest wel groenzwart zijn. De onderste activatie zou dan technisch gezien // moeten kosten, maar (los van het feit dat het een superlelijk en totaal niet praktisch mana symbool zou opleveren) de meeste monozwarte Esperites houden zich helemaal niet bezig met het creëren van etherium. Dat jatten ze wel van anderen. Dus vandaar dat die kost
HyperActief
8 jaren geleden
Hippie Festival
Artifact.

The first creature spell you cast each turn has Sunburst.

, : Scry 6. Activate this ability only if you control at least one of each basic land.

"They are so high they think that they can touch the sun."

Mijn kaart. Al zou het best kunnen dat je hippie anders schrijft in het engels.
 bijgewerkt door HyperActief 8 jaren geleden
kolonelnick
8 jaren geleden
Ik zie al een mooi aantal inzendingen. nog ongeveer 14 uur te gaan voordat de deadline sluit. Maak er nog iets moois van
AncientOne
8 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL