Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #66

Skywise
8 jaren geleden
Sorry voor de vertraging mensen, life got in the way. Maar welkom terug bij Build Your Card, waar meedoen belangrijker is dan winnen

Elke ByC geeft de judge een thema waarbij deelnemers een zelfbedachte kaart ontwerpen. De winnaar van de week is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

De inmiddels bekende regels:
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.

Het thema van deze week: Three time's a charm

Sunitram had als thema van ByC 40 'Choices, choices', waarbij je tegenstander een keuze moest maken. Ik vind het als Magic speler juist heel leuk om zelf keuzes te maken! Ik ben dan ook groot fan van de charms (Piracy Charm, Izzet Charm, Temur Charm, etc.) en andere kaarten die je drie interessante keuzes bieden (zoals Blessed Alliance, Warping Wail). Voor deze ByC aan jullie de uitdaging een kaart te ontwerpen met meerdere keuzes! Of jullie een nieuwe charm of een creature-twist met keuzes bedenken laat ik geheel aan jullie

Voorbeeld:
Merfolk Pendant
Instant -
Choose one:
- Draw a card
- Target land becomes an island until end of turn
- Untap up to two target Merfolk you control

Deadline: zaterdag 4 februari om 23:59
Succes!
 bijgewerkt door Skywise 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Charm of Bolas
Instant
Choose one -
* Target player sacrifices a creature.
* Draw two cards and lose two life.
* Charm of Bolas deals 2 damage to each creature.
Evil is not a choice. It's a lifestyle.
- Nicol Bolas
 bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden
HyperActief
8 jaren geleden
Pssst. Magnus. Rarity...
bartist
8 jaren geleden

Promising Recruit
Creature - Human Soldier
When Promising Recruit enters the battlefield, choose one:
- Promising Recruit gains first strike
- Promising Recruit gains vigilance
- Promising Recruit gains lifelink

Train (: Choose an extra option in addition to the already chosen options. No option can be chosen twice.)

2/2

----

Deze keer gekozen voor een simpel en duidelijk kaartje, omdat ik merkte dat je best ingewikkelde dingen kan doen als je drie opties moet vullen.
Dat was het plan tenminste :/ De extra ability kwam in me op, en ik besloot er maar meteen gebruik van te maken.
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Waarom moest er gedimd worden? een 2/2 first strike, een 2/2 vigilance of een 2/2 lifelink mag best kosten. Sterker nog, Knight of Meadowgrain heeft 2 van deze abilities, en Elite Inquisitor ook. En kijk eens naar kaarten als White Knight, Silver Knight, Sigiled Paladin, Precinct Captain, Knight of the White Orchid, Longbow Archer. Jouw kaart is een Knight of Meadowgrain die kost . En ik wil niet 6 mana betalen voor een 2/2 met first strike, vigilance en lifelink. Dan speel ik wel Baneslayer Angel .

Dus dit kan makkelijk een 2/2 zijn, en ik denk dat je de Train cost best naar kunt verlagen. Of zelfs .
hellhound
8 jaren geleden
Draconic Experimenter
Creature - Dragon

Flying

When Draconic experimenter enters the battlefield, choose one:
- Draw two Cards
- Draconic experimenter gains haste untill end of turn
- Draconic Experimenter deals 3 damage to target creature an opponent controls, and then deals 3 damage to another creature that player controls

5/4
bartist
8 jaren geleden
Dat waren precies de puntjes waar ik nog over zat te twijfelen.
Had als snelle onderzoek gekeken naar CMC 2 uncommon human soldiers, duidelijk een te specifieke zoekopdracht.

Moet hem nog verfijnen, maar dat komt dan later
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
Eclavyrr
8 jaren geleden
Decreasing Sanity

Enchantment

Cumulative Upkeep - Pay 1 life (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay its upkeep cost for each age counter on it.)
At the beginning of your draw step choose one -
* Create a tapped 2/2 black Zombie creature token for each age counter on Decreasing Sanity.
* Look at target player's hand and choose a card with converted manacost less or equal to the number of age counters on Decreasing Sanity. That player discards that card.
* Target creature gets -1/-1 for each age counter on Decreasing Sanity until end of turn.

"The strongest minds spawn the vilest thoughts."
 bijgewerkt door Eclavyrr 8 jaren geleden
kolonelnick
8 jaren geleden

Ik heb besloten om de collective cycle af te maken van eldritch moon. Nu weet ik dat escalate niet in groen en blauw zat, maar ik vond het zonder dat er geen vijf collective kaarten waren.
Ik ben voor de verschillende modes gegaan, zodat de kaart eigenlijk nooit een dead draw is wanneer je een lege board of een lege hand hebt. Ik heb de modes specifiek in deze volgorde gezet, omdat een modal kaart van boven naar beneden afgewerkt wordt. Zo zou het niet werken om op een leeg board de kaarten te rapen en dan de drie elementals te maken want dan raap je niks en heb je twee mana verspilt) Ik heb de overrun ability als laatste op de kaart gezet om de draw mode niet te overpowered te maken.

en de elemental token die bij de kaart hoort natuurlijk.

edit: Ik heb even nagedacht over de opmerking van magnus en heb besloten de buff toch voor de carddraw gezet. Voor 9 mana 4 kaarten rapen klinkt achteraf toch niet overpowered.
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
@Eclavyrr: Coole kaart! Een paar kleine issues:
- "During your upkeep" bestaat niet. Dat is niet een specifiek genoeg moment om te triggeren. Je kunt het laten triggeren in de draw step als je duidelijk wil zijn dat het na het betalen van de Cumulative Upkeep gebeurt, maar als je beginning of upkeep zou kiezen triggeren ze tegelijkertijd dus kun je ook gewoon de volgorde kiezen.
- Aan het einde van de zin van de eerste optie staat niks, bij de tweede een dubbele punt en bij de derde weer niks. Moet een punt zijn in alle gevallen.
- Je kunt niet een kaart van iemand anders discarden. Het moet zijn "that player discards that card".
- bij de derde staat een typfout. Get moet gets zijn en je bent until end of turn vergeten.
- Flavortekst mist een punt op het einde van dezin.

@kolonelnick: Ook mooie kaart. Ik snap dat je het kaarten pakken niet overpowered wil maken, maar het is wel echt een gemiste kans om die twee opties niet om te draaien. Eventueel maak je de kaart een mana duurder ofzo, of je maakt de bonus +2/+2, maar het is zonde om het niet in de "goede" volgorde te doen. Oh, en Elemental is met een hoofdletter .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden
Sunitram
8 jaren geleden
Refused by the Guildpact {u}{u}

Instant

Refused by the Guildpact is the colors of mana spent to cast it.

Counter target spell, then
-if Refused by the Guildpact is black, target player discards a card;
-if Refused by the Guildpact is red, you may discard a card. If you do, draw two cards;
-if Refused by the Guildpact is green, untap target land;
-if Refused by the Guildpact is white, detain up to one target creature.

---

Gebaseerd op de "if was spent to cast this spell" kaarten uit het Lorwyn/Shadowmoor block en het originele Ravnica block, alleen met een kleine aanpassing zodat de kaart niet onnodig veel leeswerk kost. Voordeel is wel dat de kaart met deze verwoording in alle blauwe Commander decks speelbaar is

Dan mijn vraag aan de Judge: valt dit nog binnen het thema?
 bijgewerkt door Sunitram 8 jaren geleden
Blasty
8 jaren geleden
@Sunitram: bij de witte optie zou ik zetten: detain up to one target creature, anders mag je de spell niet counteren tenzij er een creature op de battlefield ligt, en bij voorkeur ook bij de opponent
 bijgewerkt door Blasty 8 jaren geleden
AncientOne
8 jaren geleden
@Sunitram:
Quote:
-if Refused by the Guildpact is red, you may discard a card, then draw two cards;

Op deze manier verwoord hoef ik geen kaart te discarden om toch twee kaarten te kunnen trekken. Dat werkt inderdaad als ik een een lege hand heb, maar dit werkt OOK als ik wèl kaarten op hand heb: het drawen van 2 kaarten mag op deze manier nl. ongeacht het feit of ik een kaart heb gediscard!
Een correcte verwoording zou zijn:
Quote:
-if Refused by the Guildpact is red, you may discard a card, then, if you do, draw two cards;

Alleen trek je dan bij een lege hand geen kaarten meer (want het discarden is een voorwaarde voor het drawen).
Wat dus misschien beter voldoet:
Quote:
-if Refused by the Guildpact is red, draw two cards, then discard a card;

Alleen geeft dat weer meer kaartkwaliteit, want je kunt iets wat je net hebt gedrawd dan discarden.
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden
HyperActief
8 jaren geleden
Making Compromises
Enchantment
When you cast a spell choose one:
- Each opponent draws a card, you draw two cards
- Each opponent may destroy up to one target creature, you may destroy up to two target creatures

Choices, choices...
Blasty
8 jaren geleden
Eerst discarden en dan drawen is typisch rood volgens mij.
Blauw is typisch eerst drawen dan discarden. Dus dan past de eerste manier het best.
Sunitram
8 jaren geleden
Blasty: Daar heb je helemaal gelijk in. Fixin' it as we speak!
AncientOne: Je hebt gelijk dat de ability zo niet helemaal werkt. Ik heb de discard en de draw echter juist in deze volgorde gezet omdat dit is hoe het merendeel van de rode draw werkt. Alle andere abilities hadden namelijk ook prima op een monocolored kaart gekund
Skywise
8 jaren geleden
@Sunitram, Je kaart is in die zin afhankelijk geworden van de kleuren die je speelt om keuzes te bieden. Maar kijkend ook naar de andere inzendingen is het thema dusdanig breed geïnterpreteerd dat ik er geen moeite mee heb
Dinkleberg
8 jaren geleden
Flickering Charm
Instant

Exile target creature, then choose one -
* If exiled permanent was a token creature, exile all other tokens its owner controls with the same name.
* Return the exiled permanent to the battlefield.
* Return the exiled permanent to the battlefield at the beginning of the next end step.

--------------------

Hierbij mijn poging - ik vind de inzending van Magnus supergoed, dus ik durfde bijna zelf niets meer te verzinnen

Het idee hierachter is dat het een veelzijdigere Flicker is. Je kan een van je eigen creatures blinken, tijdelijk een creature van de tegenstander weghalen, of tokens opruimen. Voor de instant speed moet je echter wel iets meer mana betalen, wat hem niet extreem aantrekkelijk maakt.
 bijgewerkt door Dinkleberg 8 jaren geleden
Thomas34
8 jaren geleden
Rise of the Critters

Sorcery

Escalate

Choose one mode:
- Create six 1/1 red Goblin tokens with haste.
- Create three 2/2 black Zombies tokens, put them into play tapped.
- Create one 6/6 green Wurm token with trample

If you paid Rise of the Litte Critters' Entwine cost, you may choose an additional mode for each time you paid it's Escalate cost. You can not choose a mode more than once.
 bijgewerkt door Thomas34 8 jaren geleden
kolonelnick
8 jaren geleden
Quote:
Thomas34 04-02-2017 om 15:42
Rise of the Critters

Sorcery

Entwine

Choose one mode:
- Create six 1/1 red goblin tokens with haste.
- Create three 2/2 black Zombies, put them into play tapped.
- Create one 6/6 green Wurm with trample

If you paid Rise of the Litte Critters' Entwine cost, you may choose an additional mode for each time you paid it's Entwine cost. You can not choose a mode more than once.

entwine werkt volgens mij niet op deze manier. ik denk dat je er goed aan doet als je hier gewoon escalate van maakt (bijvoorbeeld zoals Collective Defiance )
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL