Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom wederom bij Build Your Card, waar meedoen belangrijker is dan winnen
Elke ByC geeft de judge een thema waarbij deelnemers een zelfbedachte kaart ontwerpen. De winnaar van de week is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
De inmiddels bekende regels:
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.
Het thema van deze week: Nintendo
Ik heb geprobeerd om BYC 64 te winnen om een Nintendo 64 thema te kunnen doen . Dat was niet gelukt, maar nu ga ik het zo maar proberen . Het idee is: gebruik een karakter, spel, move of wat dan ook uit een Nintendo spel. Zelda, Mario, Gameboy, Wii, Street Fighter, noem het maar op! Alles kan, alles mag, als het maar te linken is naar Nintendo. Tip: ik ben niet bijzonder bekend met allerlei obscure Nintendodingen, dus ik zou het enigszins mainstream houden .
Voorbeeld: The Princess is in another Castle
Instant
Exile target creature. Return it to the battlefield at the beginning of the next turn's upkeep with a +1/+1 counter on it. "She's in another world!"
- Toad
Deadline: woensdag 15 februari om 23:59 uur
Succes!
Nice! Het allereerste wat in me opkwam was Joust op de NES. En hoewel die jammer genoeg wel wat obscuur is (hij stond volgens mij op zo'n 256 in 1 cardrigde) ga ik 't toch doen!
That Flying Thing from Joust
Creature - Bird Soldier...Thing?
Flying, Double Strike
Whenever That Flying Thing from Joust deals combat damage to a player, exile it.
You may cast That Flying Thing from Joust from exile.
2/1
"I can't stop it, it keeps going, it's outta control!"
- Anyone who ever played Joust
Hoe maak je van 1 kaart stiekem 3 kaarten?... zo dus.
Het idee komt uit The Legend of Zelda: Ocarina of Time. De shenanigan die ik deze keer uithaal (probeer er op z'n minst 1 per ByC te doen) is het enchanten van een equipement.
Als iedere mogelijke wapen in dat spel een equipement is, en iedere song een aura, dan heb je al een leuk deel van een Legend of Zelda-thema set.
Wilde hem eerst op uncommon, maar Horsemanship is een niet veel gebruikte evasion dus wel misschien wat sterk als je een equipement die mogelijkheid geeft. Daarom is hij geëindigd op rare
Ik heb er ook over nagedacht om het iets duurder qua CMC (), omdat Riding the Dilu Horse de enige andere kaart is die permanent horsemanship geeft en die vrij prijzig is (91 euro, weet niet of dat door powerlevel of collectability komt). Maar rekening houden met de equip-cost die op Ocarina of Ocarina of Time zit, ben ik tot de conclusie gekomen dat goed is en ook ruimte geeft voor removal.
De Pokéball uit mijn favoriete Nintendo game op Metroid na
Het idee is het gebruiken van een Pokéball om je Pokémon, of in dit geval het creature in het spel, in en uit het speelveld te halen net zoals in het spel. In Magic geeft dat mooie interacties met ETB effecten uiteraard.
Pallet Town
Land
When Pallet Town enters the battlefield, choose , or .
: Add one mana of the chosen colour to your mana pool
Sacrifice Pallet Town: Search your deck for a land card and add it to your hand.
"Where it all began"
Eerste gedachtenkronkel, maar gezien Nintendo's rijke historie zou het zomaar kunnen dat ik mijn idee nog volledig wijzig. Wat deze inzending betreft, Pallet Town is het welbekende eerste dorpje in de Pokemon games Blue en Red (en Yellow). Aanvankelijk kies je een vuur, water of gras soort Pokemon om je avontuur te beginnen. De tweede ability illustreert het vertrek uit Pallet Town om op reis te gaan naar een nieuwe stad/plek/dorp/wat dan ook om Pokemons te vangen
: Super Mario deals 2 damage to target creature or player, you gain 2 life. Activate this ability only once each turn.
It's me ... Mario
5/5
De P/T weet ik nog niet 100% zeker, maar wat is een nintendo thema zonder Mario? Al is Luigi ook wel stoer
De activated ability is gebaseerd op de vuurballen die super mario kan gooien in de super mario bros games. Hij is rood wit, omdat zijn pakje rood en wit is.
Destroy all creatures. For each forest you control, create a 2/2 Green Beast Creature Token.
Bombs used by Viridi to restore the natural order. The explosion of a Reset Bomb triggers a flood of brambles that in turn become a potent fertilizer. The land around the impact soon becomes dense jungle, uninhabitable by humans.
Kid Icarus: Uprising is een van de weinige nintendo spellen die ik tegenwoordig nog leuk vind (SSB is de ander) en er is dan geen betere keuze dan het beste wapen van mijn favoriete karakter, Viridi!
ik was aan het denke aan de groene mushroom van mario als een sorcery die kaarten met level up 1 extra level up kan geven.
hij zou 4 mana kosten en alle level up kaarten van jou die op het battlefield liggen krijgen 1 extra level counter ben alleen nog aan het twijfelen of hij groen of blauw word want vind dat dit soort kaarten meer bij blauw passen maar de paddenstoel is groen ben ook nog aan het denke welke flavor tekst ik er op wil want zoals hij nu is is hij nogal leeg
en weet er iemand hoe ik een foto bij in deze reactie kan zette want dat lukt me niet
het idee zelf komt van de groene paddenstoel die 1-up(life) geeft in de mario games en ik was door mijn kaarten aan het kijken en zag een paar level kaarten ik dacht mss is dit wel een leuk idee om samen te gebruike
Senne 09-02-2017 om 11:54
ik was aan het denke aan de groene mushroom van mario als een sorcery die kaarten met level up 1 extra level up kan geven.
hij zou 4 mana kosten en alle level up kaarten van jou die op het battlefield liggen krijgen 1 extra level counter ben alleen nog aan het twijfelen of hij groen of blauw word want vind dat dit soort kaarten meer bij blauw passen maar de paddenstoel is groen ben ook nog aan het denke welke flavor tekst ik er op wil want zoals hij nu is is hij nogal leeg
en weet er iemand hoe ik een foto bij in deze reactie kan zette want dat lukt me niet
Klinkt als een leuk idee, vooral meedoen!
Om een foto als reactie te kunnen plaatsen, moet je een linkje naar waar je foto staat hebben. Ik gebruik imgur.com om plaatsjes op het internet te zetten en daar een linkje van te krijgen.
Vervolgens moet je dat linkje tussen img-tags zetten, als: [ img]linkje[/img ] (zonder de spaties). Dit kun je echter pas doen als je loyalty level 8 bent, maar als je je plaatje zoals beschreven staat plaatst en vraagt aan de moderators of die er een plaatje van willen maken, dan zorgen die ervoor dat het plaatje er komt te staan.
Over de kleur van je kaart: Venerated Teacher komt volgens mij het dichts in de buurt van het effect wat je wil, wat dat betreft zou ik je kaart blauw maken.
@Senne: sorry, ik had je bericht helemaal gemist! Als je er niet uitkomt, stuur me dan een berichtje dan help ik je met het plaatje online krijgen. Succes met je inzending!
Whenever Mario recieves damage remove a counter from Mario and prevent all damage.
: Put a 1-up counter on Mario. As long as Mario has a 1-up counter on him Mario gets +2/+2 and trample.
: Put a Acorn counter on Mario. As long as Mario has a Acorn counter on him Mario has flying.
: Put a Fire Flower counter on Mario. As long as Mario has a Fire Flower counter on him Mario has :Mario deals 1 damage to target creature or player.
Whenever you cast a red instant or sorcery spell, you may pay . If you do, that spell deals an additional 2 damage to target creature.
Whenever Koume dies, if there is a card named "Kotake, Sorceress of Ice" in your graveyard, instead exile them, then meld them into Twinrova, Sorceress Supreme.
Partner
2/4
---
Kotake, Sorceress of Ice
Legendary Creature - Hag
Flying
Whenever you cast a blue instant or sorcery spell, you may pay . If you do, tap target creature. It doesn't untap during its controller's next untap step.
Whenever Kotake dies, if there is a card named "Koume, Sorceress of Fire" in your graveyard, instead exile them, then meld them into Twinrova, Sorceress Supreme.
Partner
2/4
---
Twinrova, Sorceress Supreme
Legendary Creature - Elemental Hag
(Twinrova is blue and red.)
Flying, prowess
Whenever you cast a blue or red instant or sorcery spell, you may pay . If you do, that spell deals an additional 2 damage to up to one target creature and you may tap up to one target creature. Creatures tapped this way don't untap during their controller's next untap step.
Spells that an opponent controls that target Twinrova cost an additional to cast.
3/6
Koume en Kotake waren Ganondorf's pleegmoeders en de eindbazen van de Spirit Temple in Ocarina of Time. Zij brachten Ganondorf groot en stonden als enigen van de Gerudo clan volledig achter zijn duistere intenties. Als Link ze eerst apart verslaat, fuseren ze en komen ze terug als Twinrova
Technisch gezien zijn dit twee kaarten, maar deze twee zijn gewoon voor de Meld ability GEMAAKT. Dussuhm... Judge, mag dit?
Een simpel design rechtstreeks vanuit mario kart. De blauwe shell raast naar voren en blaast de eerste speler op zodat anderen hem weer in kunnen halen.