Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Hallo allemaal en welkom bij de 68e editie van de Build Your Card wedstrijd! Wie gaat er dit keer met de roem en eer ervan door?
Hoe werkt het?
Vrij simpel, de judge geeft een thema op. Iedereen die wil bedenkt zelf een mooie kaart die in het thema past, en zet dit in een reactie op dit forum. Nadat de deadline is verstreken zal de judge, aan mij de eer dit keer, de kaarten beoordelen en de winnaar uitkiezen. Aan hem/haar de eer om de volgende ByC te starten!
Uiteraard de regels, voor wie ze wil doornemen.
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.
Bij deze ByC komt een extra regel: Geen planeswalkers! Ik vind het oneerlijk om die te beoordelen ten opzichte van de andere kaarten, en ik ben er zeker van dat jullie zonder de walkers ook prachtige kaarten kunnen bedenken.
Oh, voordat ik het vergeet, het thema: Guild Wars!
Kies één van de guilds uit van Ravnica, en maak een kaart in style van die guild. Geef spelers het gevoel dat die kaart bij die guild past. De kaarten mogen zowel multicolored als mono-colored zijn!, let er wel op dat de guild nog wel herkenbaar is .
Extra toevoeging:
Je hoeft GEEN nieuwe ability te bedenken, al mag dit uiteraard wel. Vergeet gelieve niet dat ook de eerste Ravnica-block mooie abilities heeft.
Een overzicht van de guilds:
Azorius Senate
Orzhov Syndicate
Boros Legion
Selesnya Conclave
House Dimir
Izzet League
Simic Combine
Cult of Rakdos
Golgari Swarm
Gruul Clans
Voor wie meer informatie wil, zie deze site (Engels): Guilds of Ravnica
Het is (bijna) voorjaarsvakantie, dus de deadline wordt iets later gezet: Zondag 26 februari 2017 om 23:59:59. Tot die tijd mag je editen zoveel als je wilt, na die tijd niet meer. Ik zal dan zo spoedig mogelijk als beoordelen.
Succes!
Who will be supreme in this Battle for Ravnica?
bijgewerkt door Reynaerd 8 jaren geleden (Typefout verbeteren)
Ik heb er ook geen moeite mee. Ravnica heeft heel veel design space en je zou er tien BYC mee kunnen vullen
dat zeggende is hier mijn inzending
Deze kaart komt uit mijn persoonlijke set en is onderdeel van een cycle tap spells. Ik vond hem leuk bij het thema passen van simic, namelijk het +1/+1 counter thema wat de guild kent.
En even ter verduidelijking. Ja als je een groen/blauw creature tapt, mag je beide effecten uitvoeren.
Extort (Whenever you cast a spell, you may pay . If you do, each opponent loses 1 life and you gain that much life.)
When an opponent cast a non-land spell, you may use Extort.
Each time you activate Extort, put a +1\+1 counter on Orzhov Royal Guard.
1/2
Extort is een leuke ability, maar ik misde vooral het uitbuiten van de tegenstander als hij/zij iets deed. Dus hierbij als je tegenstander een spell speelt, dan mag jij de Extort trigger gebruiken.
Dus nadat je deze cast is het feitelijk "als je iets doet dan maak ik je dood" . Ik denk niet dat land tappen een goede keuze is, omdat je tegenstander daar niet omheen kan werken. Verder is Land Tax al bezet als naam .
Een Boros-kaart die het optimale haalt uit Breath of Fury en Guildleader Aurelia, the Warleader, want wat representeert de boros nu beter dan aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen (dat, of ik heb een verkeerd beeld van de Boros).
Situationeel? Absoluut, dat is de reden dat ik hem rare heb gemaakt ipv mythic. Zonder dat is het een 2/2 double strike voor 3.
Yay, leuk om weer iets te mogen designen met ravnica in de gedachten (niet dat ik dat niet vaker doe in de BYC). en zoals van mij verwacht kan worden, ga ik voor de Gruul Clans.
------------------------------------------ Scab-Clan Crusher
Creature - Troll Berserker
If you Control a basic Mountain, gain +1/+1
If you Control a basic Forest, gain +1/+1
The Azorius Senate is weak, their mages hide behind stone walls and think themselves safe, let us see how safe they think themselves after we crush those walls
Dimir Assassin
Creature - Human Assassin
Dimir Assassin enters the battlefield tapped.
Dimir Assassin can't be blocked.
Whenever Dimir Assassin deals combat damage to a player, that player loses the game unless he or she sacrifices seven permanents. It know exactly how to sneak up on planeswalkers.
1/1
Bij deze dan mijn inzending.
Ik heb voor Golgari gekozen aangezien het mijn favoriete guild is.
Omdat ik niet al te diep in een specifieke ability van de Golgari wilde gaan zitten ben ik gegaan voor hun twee belangrijkste kenmerken. Enerzijds het terughalen van kaarten uit de graveyard en anderszijds hun creature themas die zich veelal rondom ondoden en het plantleven centreren.
Orzhov is populair blijkbaar Mijn relatief late inzending:
Angel of Dark Wealth
Creature - Angel
Flying, lifelink
At the beginning of your end step, you may pay X life, where X is equal to or less than the life you gained this turn. If you do, target opponent sacrifices a creature with converted mana cost X.
4/4
"I love how different death can be. Tragic. Heroic. Cheap."