Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Hallo allemaal en welkom bij de 69e editie van de Build Your Card wedstrijd! Wie gaat er dit keer met de roem en eer ervan door?
Hoe werkt het?
Vrij simpel, de judge geeft een thema op. Iedereen die wil bedenkt zelf een mooie kaart die in het thema past, en zet dit in een reactie op dit forum. Nadat de deadline is verstreken zal de judge, aan mij de eer dit keer, de kaarten beoordelen en de winnaar uitkiezen. Aan hem/haar de eer om de volgende ByC te starten!
Uiteraard de regels, voor wie ze wil doornemen.
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.
Thema van deze BYC is Lowlands!
En nee, ik bedoel niet het festival, maar onze eigen oude kikkerlandje
Wat zou WotC fabriceren op het moment dat er een set zou uitkomen geïnspireerd op Nederland?
Hierbij wil ik wel een extra regel hanteren: geen politiek getinte kaarten aangezien ik huidig politiek geneuzel en mensen hun persoonlijke opvattingen daaromtrent wil vermijden. Een politicus of zo is prima, maar aub geen dingen die refereren naar de huidige politieke situatie.
Het mag zowel over heden als verleden gaan.
Veel succes en hieronder een kaartje ter inspiratie:
Polder: het Nederlandse woord waar in het engels niet echt een ander woord voor is.
Het droogleggen van een eiland (in een meer) leek mij een goede representatie van de strijd tegen het water.
Groen zit erin voor "can't be countered" en de switch van basic land (a la Lush Growth), en wit zit erin vanwege de restrictie.
De keuze van uncommon was vanwege het niet kunnen counteren upgrade ten opzichte van Lush Growth. Hij is te situationeel voor rare, en vanwege restrictie misschien te vervelend als common.
De afbeelding is trouwens stoomgemaal de Cruquius, het grootste stoomgemaal van de wereld en 1 van de 3 gemalen die de Haarlemmermeer heeft drooggelegd.
: Return target attacking creature without flying to its owners hand. activate this ability only if you control at least three basic Islands
Inundation may seem like a lackluster way of defending your country, but its one of the best defensive systems we have ever had, The New Hollandic Waterline even helped the country in remaining neutral in WWI
----------------------------------------------
Afgeleid van de Nieuw-Hollandse waterlinie in De provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. Ik heb zelf bijna elk fort uit deze waterlinie, en uit de stelling van Amsterdam bezichtigd, en vind dit naast de VOC toch wel een van de meest interressante begrippen uit de Nederlandse geschiedenis.
The Flying Dutchman
Legendary Tribal Artifact - Spirit Vehicle
Crew 2 (tap any number of creatures you control with total power 2 or more: This Vehicle becomes an artifact creature until end of turn)
Whenever one or more spirit creatures crew The Flying Dutchman, it gains their abilities and gets +1/+1 until end of turn for each of those spirits.
4/4
Davy 28-02-2017 om 15:39 The Flying Dutchman
Legendary Artifact - Spirit Vehicle
Crew 2 (tap any number of creatures you control with total power 2 or more: This Vehicle becomes an artifact creature until end of turn)
Whenever one or more spirit creatures crew The Flying Dutchman, it gains their abilities and gets +1/+1 until end of turn for each of those spirits.
4/4
Heh. Davy (Jones?) met The Flying Dutchman. Het idee is cool, maar ik zou een regel op de kaart zetten a la "As long as this vehicle is a creature, it is a Spirit in addition to its other types." Spirit is namelijk geen artifact type. Of je kan het een Tribal Legendary Artifact - Spirit Vehicle maken (wat wel leuk is voor Delirium)...
At the beginning of your upkeep, put a number of ice counters on Elfstedentocht equal to the number of Snow-Covered lands you own.
Then, if Elfstedentocht has eleven or more ice counters on it, you win the game.
When island maker enters the battlefield or becomes tapped target mountain you control becomes a 2/2 raindrop creature with haste until end of turn in additional to their other types.
,sacrifice a mountain: search you library for an basic island and put it onto the battlefield
"it is a mountain or an island my little friend"
Nederland heeft geen bergen, maar wel veel eilanden, en wij zijn een van weinige landen die eilanden kunnen maken. Dit is mij idee. Zegt a.u.b als ik het op een andere manier moet verwoorden of nog iets mis. Alvast bedankt. En een regendruppel omdat het altijd regent.
heey Ysbrandm, hier wat hulp met je verwoording (en details)!
* als een land een creature word (wat het eerste deel van je kaart doet), dan zou ik kijken naar de verwoording gebruikt bij Embodiment of Fury, Wind Zendikon en Awaken.
* Het zoeken van ieder type basic lands is een heel erg groen ding, blauw is niet echt een ramp-kleur. Misschien moet je overwegen je kaart simic () te maken.
* Hoofdlettergebruik kan een kaart duidelijker maken ("island maker" naar "Island Maker" ).
* Hoe je van mountains raindrops maakt is voor mij magie Misschien is dat meer weggelegd voor islands?
* toen het opofferen van mountain optioneel was, kon ik de mythic soort van licht begrijpen. nu het verplicht is, zijn het aantal Mountains je restrictie. Je kunt de verwoording ": you may sacrifice a Mountain. If you do, ...." gebruiken. Dan kun je de bovenste ability nog gebruiken als je geen Mountains meer kan missen.
Als ik je kaart verkeerd interpreteer, excuses! Anders hoop ik dat ik je een beetje geholpen heb
Whenever Buckrider deals combat damage to a player, that player sacrifices a permanent.
2/2
---
Het blijft toch Magic, dus ging ik op zoek naar Nederlandse mythische wezens. En zo kwam ik op de Bokkenrijders uit; niet allee stoer als mythische wezens, maar tegelijkertijd zit er ook nog een hele interessante geschiedenis aan vast!
Bokkenrijders waren groepen rovers die tussen 1740 en 1798 huishielden in Limburg en omstreken. Ze hadden God afgezworen en de mythe ging dat ze al rijdend op bokken door de lucht vlogen. De eerste veroordeelde Bokkenrijder had een boer geprobeerd af te persen; als hij geen geld zou krijgen zou hij de boerderij plat branden (vandaar de "sacrifices a permanent" ability). Van veel veroordeelde Bokkenrijders wordt tegenwoordig trouwens het proces in twijfel getrokken; vanwege de goddeloze eed die Bokkenrijders aflegden werden er ware heksenjachten op ze georganiseerd en veel bekentenissen zijn onder (dreiging met) marteling afgenomen.
EDIT: zoals bijna altijd weer twijfel over de rarity... help me out, please!