Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card! #7

Krabbel
9 jaren geleden
Na kolonelnick, Blasty, cgroos, JT en Sunitram, goeth78/Jeff nu aan mij de eer een Build your Card te bedenken.

Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).

De regels zijn vrij simpel:

1. Een kaart per deelnemer(gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol.

Waar moet een kaart aan voldoen:

1. De kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. Hoe leuk is het om met en tegen de kaart te spelen.
3. Natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. Is de kaart compleet (hiermee word bedoelt rarity, naam, mana cost etc.)
5. Flavor Text is niet verplicht, maar mag wel.

Wanneer je dus wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. als je een extra regel wilt toevoegen vanwege het thema, ga je gang.

Het thema van deze week: Legendary!

Ik speel zelf vrijwel uitsluitend Commander, en vind niets zo leuk als een deck maken om een Legendary Creature heen. De opdracht voor deze week is dus: Maak een Legendary Creature. Daar kan je heel veel kanten mee op, maar denk eraan dat het ook leuk moet zijn om tegen te spelen!

De uiterste inleverdatum is Donderdag 26 maart 2015 om 23:59. Kaarten die daarna gemaakt of aangepast zijn moet ik helaas negeren. Veel succes!
 bijgewerkt door Krabbel 9 jaren geleden
Blasty
9 jaren geleden
Asmoranomar, Lord of the Ruins

Legendary creature - Kobold

At the beginning of your upkeep, put X 0/1 red Kobold creature tokens into play, where X is half the number of nonbasic lands you control, rounded down.

Other Kobold creatures you control get +X/+0, where X is the number of times Asmoranomar has been cast from the command zone.

4/2
 bijgewerkt door Blasty 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden

zie hier het token dat Wulf creëert.

twee weken geleden, was het de bedoeling dat we iets deden met landjes boven op je deck. toen heb ik ziemia, bender of stone gecreëerd. Deze beer speelt een rol in de set die ik aan het maken ben, dus hier volgt een stukje flavor

Nadat Ziemia planeswalkde vanaf het huidige new phyrexia, belande zij op Norsâk, een plane bezaaid met bergen en sneeuw, heel veel sneeuw. Kelan, de planeswalker die ze gevolgd was, was nergens te bekennen.
'Die lafaard. Kom hier en vecht als een vent! waar is mijn broer!?' De stilte om haar heen echode terug, ze was hier alleen. Het was koud, haar handen begonnen al snel dof aan te voelen en haar voeten leken net blokken ijs. Ze kwam aan bij een overhangende rots, waaronder de sneeuw niet lag. Ze ging zitten en creërde een klein vuurtje door stenen tegen elkaar te slaan bij de enkele dode struiken die daar stonden. De zon begon al langzaam onder te gaan en de temperatuur daalde snel. In de verte hoorde ze het gehuil van wolven. Ze begon zachtjes te huilen en sloeg haar armen om haar heen. 'Waar is mijn broer?' Ze viel in slaap.

Ziemia werd wakker, maar hield haar ogen dicht. Het voelde niet meer koud om haar heen en een vreemde muffe geur drong in haar neus. Ze lag op een zachte bedekking. een bedekking met haar! Ze sprong op en keek verwilderd om zich heen. Ze stond in een grote tent, in een soort kuil was een vuur gemaakt, en bij dat vuur zat de grootste beer die ze ooit gezien had. Hij droeg een harnas wat zijn borst bedekte, en zijn onderarmen waren ook beplaat. Langs hem stond een enorme hamer het handvat even dik als Ziemia haar arm. De beer keek haar kant op..... en lachte.
'Dus je bent wakker vrouw van steen?' Zijn stem was zwaar, maar vriendelijk. Ziemia knikte.
'Kom erbij zitten en eet wat.' Bij wijze van beleefdheid veegde hij een beetje zand weg langs hem. Ziemia ging langs hem zitten.
'Mijn naam is Wulf. Welkom in mijn kamp.' Ziemia werd zich langzaam bewust van de geluiden om haar heen. overal klonken dieren geluiden en ontwakende mensen.
'Ik heb je nog nooit eerder gezien, vrouw van steen.'
'Mijn naam is Ziemia. En ik ben niet van hier.' De beer keek haar vreemd aan.
'Niet van hier he. Dat is niet erg. Wat doe je hier?'
'Ik ben op zoek naar mijn broer, of de man die mijn broer het laatst gezien heeft.'
'Had die man een lange mantel? en droeg hij een soort cape?' Ziemia knikte.
'Ik weet waar hij is, ik kan je naar hem brengen.' Ziemia sprong op. 'Alsjeblieft, graag.'
'Eet eerst, Ziemia. Daarna kunnen we op pad.' Door de opening in de tent kwam een beer naar binnen stappen, een beest bijna net zo groot als Wulf. 'Maak je maar geen zogen, dat is Lian, hij doet je geen kwaad. Eet nu'

beetje veel flavor, maar kon t niet laten
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
Blasty
9 jaren geleden
Ik denk dat je haste kan weglaten bij het token en de legend, aangezien hij alles haste geeft.

Wel leuk, tweede tiny leader alweer
Dordledum
9 jaren geleden
Leuk thema. Even goed op broeden.
kolonelnick
9 jaren geleden
Quote:
Blasty 10-03-2015 om 21:48
Ik denk dat je haste kan weglaten bij het token en de legend, aangezien hij alles haste geeft.

Wel leuk, tweede tiny leader alweer

ohja inderdaad, dat moet other creatures you control have haste zijn
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
Krabbel
9 jaren geleden
Ik denk dat je Wulf beter gewoon Kicker kan geven.
kolonelnick
9 jaren geleden
Quote:
Krabbel 10-03-2015 om 22:08
Ik denk dat je Wulf beter gewoon Kicker kan geven.

ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip, kicker werkt denk ik beter inderdaad anders word ie wel heel duur om te casten (of je moet content zijn zonder beer)
LordWhooT
9 jaren geleden
Blob, Ruler of all

Legendary Artifact Creature - Weird

Blob, Ruler of all, gains the following abilities for each kind of mana spent to cast it.

; First Strike, : prevent the next 1 damage to a creature.
; Flying, : Target creature gains hexproof until end of turn.
; Lifelink, : Target creature gains Deathtouch until end of turn.
; Haste, : target player draws 2 cards and lose 2 life.
; Trample, : Target creature fights another target creature.
Mana; Indestructible, Mana: Turn XX nonland permanents face down. Cards turned face down this way are 2/2 colorless creatures and may be turned face up at any time by paying their mana cost. Blob, Ruler of All gets +X/+X until end of turn.

3/6

Het idee is een erg politiek gericht legendarische monster, wat een monster kan zijn maar wel zo gebalanceerd mogelijk.
plus dat 5 kleuren commanders er niet veel zijn, dus vandaar 5 kleuren
de mana is meer een uitdaging.
 bijgewerkt door LordWhooT 9 jaren geleden
brigadierbart
9 jaren geleden
Helaas is de Tiny leader nu al niet meer zo spannend,maar zo was mijn opzet niet bedoeld. Ik had gewoon en kleine toepasselijke fluisteraar nodig, uiteindelijk sturen we allemaal een kaart in die we zelf graag zouden spelen toch?
Het leek me wel redelijk om voor 3 mana de eerste keer te mogen tutoren, de tweede keer kan je zijn tweede ability hopelijk gaan misbruiken. En het is weer eens wat anders dan jund

Derek Onidie, the dragon whisperer
Legendary creature - human shaman (coward?)
When Derek Onidie, the dragon whisperer enters the battlefield from the command zone, you may search your library for a dragon permanent card, reveil it, and put it into your hand.
: dragon creatures (you control?) gain +1+1 and trample until the end of turn

2/2

(Mocht ik deze keer winnend materiaal bedacht hebben, moet ik wel een nieuw thema bedenken nu mijn "originele" idee deze ronde doet )
 bijgewerkt door brigadierbart 9 jaren geleden
Enigma
9 jaren geleden
Ik vond Marath, Will of the Wild al verschrikkelijk om tegen te spelen laat staan deze beer >..<

Twijfel tussen flavor of power gezien bovenstaande.
Eclavyrr
9 jaren geleden
Nyankuro, Naaru Protector
Legendary Creature - Draenei Soldier

Lifelink, Loyal (this creature can only be sacrificed or exiled by its owner)
At the end of the declare attackers phase, if you are not attacked or attacking, any defending player of its owners choice may gain control of Nyankuro, Naaru Protector. If they do, untap Nyankuro, Naaru Protector and its owner draws a card. This ability can be used once per turn.
Return Nyankuro, Naaru Protector to its owners control at the end of turn.
Pheta vi acahachi!
3/6

Concept
Ik speel graag Commander, en ben er nogal een fan van dat potjes vaak leuk en spannend blijven zodat een speler die achterligt ook terug kan komen. Er is niets zo unfair dat een speler die achterligt door slechte draws of manascrew ook nog eens de gebeten hond is door een uitblijvende defensie tegen andere spelers.

Ik heb al eens vaker geken na het idee voor een grouphug champion.
Het idee achter deze legend is een kampioen der gerechtigheid die anderen beschermt als zij worden aangevallen (Keep calm and stand behind Braum ) . Die dienst is echter niet gratis en ze zal nooit van haar meesters zijde wijken als deze zelf reeds in combat is.

Abilities
Lifelink:
Bescherming en overlevingskansen verhogen van diegene die ze beschermt.

Loyalty:
Ik heb haar een nieuwe ability gegeven, die ervoor zorgt dat andere spelers jouw creature niet kunnen misbruiken. Tevens vond ik het een goede representatie van een creature dat alle klappen opvangt voor haar meester en zich er niet door laat kennen.

De omwisseltruc:
In gevallen van nood en kan ze een andere speler beschermen. In ruil voor een kleine gunst (draw a card) krijgt de verdedigende speler een prima blokker erbij.
Aan het einde van de beurt keert ze terug naar haar meester.
De restrictie om het één keer per beurt te gebruiken is om infinite gerommel tegen te gaan en te voorkomen dat de eigenaar van de kaat te veel voordeel eruit haalt. Ik heb de bewoording specifiek zo neergezet zodat een speler deze ability ook kan weigeren. Dit was wel even lastig om goed neer te zetten.

Naam, typing en P/T rating.
Een schaamteloze plug naar mijn healer/dps paladin in World of Warcraft
Leek me leuk om dit als base te gebruiken in plaats van een of ander random human te gebruiken.
P/T rating is gebaseerd op de gemiddelde P/T rating van defensieve creatures.

Plaatje!

bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden
Hierbij alvast mijn inzending, misschien dat hij nog veranderd, maar ik ben er best tevreden over.

Ik wilde graag een vier-kleuren commander maken omdat deze nog niet bestaan. Nu zijn daar meerdere redenen voor, maar die negeer ik voor de BYC.

Ky, Preventer of Progress mist en dus moest ik opzoek naar wat , , en gemeen hebben. Voor het creature type kwam ik op Human omdat deze veruit het best zijn vertegenwoordigd in alle kleuren. Zijn ability komt voort uit dat het slechts is in permanente permanent destruction. Alle andere kleuren zijn goed in een type destruction bijvoorbeeld creatures en planeswalkers, artifacts en enchantments etc. Samen kunnen deze kleuren dus elke mogelijke permanent slopen. Nu is destroy vaak niet goed genoeg in commander en is het fijn om met exile dingen als Darksteel Plate van het veld af te krijgen. Om ETB shenanigans te voorkomen werkt de ability alleen wanneer Ky uit de command zone wordt gecast.

Toen ik de ability had verzonnen leek Mercenary passend als 2e creature of class type. De flavourtekst legt het best de flavour van alle kleuren van Ky uit. Hij is een Mercenary en gaat dus voor zijn eigen succes . Hij schakelt doelen uit die de status quo van de wereld veranderen, hij bewaard dus de orde en natuurlijke balans en . Zijn passie , laat hem steeds terug keren vanuit de command zone om zijn missie te volbrengen.

Het is natuurlijk altijd fijn om removal bij de hand te hebben. Zelf vind ik het ook altijd leuk om met commanders te spelen waarvan het niet erg is als je ze vaker uit je command zone moet casten zoals Marath, Will of the Wild en Maelstrom Wanderer. De Ky speler treedt eigenlijk op als scheidsrechter en haalt de oneerlijke permanents van het veld zoals Darksteel Plate op een hexproof commander, Rhystic Study en Consecrated Sphinx. Daarom is het denk ik ook een best leuke commander om tegen te spelen.
 bijgewerkt door Twigwalker 9 jaren geleden (Update)
Sunitram
9 jaren geleden
Kan iemand hier even een plaatje van maken?

Magnus: Sure!

Een Legendary Creature die leuk is om mee EN tegen te spelen? Ik breng u Sinterklaas! Gun een ander iets en je wordt beloond, neem iemand iets af en je wordt gestraft. De Sint zelf heb ik bewust blauw gemaakt; ik hou van politiek gerotzooi aan de commander tafel en om de een of andere reden denk ik dan al snel aan blauw. De art heb ik trouwens ooit zelf gemaakt. Ik was net met Magic begonnen en helemaal in de ban van Esper.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden
Thomas34
9 jaren geleden
Geniaal, als ik jury was geweest had ik je in november een zak pepernoten gestuurd voor deze geweldige kaart én een roe natuurlijk.
Dordledum
9 jaren geleden
Ik maak een nieuwe versie van een bestaande Legendary, Multani, Maro-Sorcerer, gebaseerd op de lore uit Time Streams toen hij Urza gevangen nam in Yavimaya:

Multani, Avatar of Yavimaya -

Legendary Creature - Maro Avatar

Trample, Reach, Shroud

When Multani, Avatar of Yavimaya enters the battlefield, exile target planeswalker until Multani, Avatar of Yavimaya leaves the battlefield.

Cumulative Upkeep:

"Urza would have screamed but he was no longer Urza. He could only hang there, encased in wood, and endure." - Time Streams - J. Robert King

3/6
 bijgewerkt door Dordledum 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden
@Dordledum
Misschien kan je er beter een enters the battlefield ability van maken omdat telkens een planeswalker exile misschien te sterk is. Flavourwise vind ik dat denk ik ook beter passen. De Phyrexian mana is misschien ook een beetje willekeurig, is Multani hier corrupted? Anders zou ik er gewoon van maken.
LordWhooT
9 jaren geleden
Quote:
Sunitram 11-03-2015 om 23:40
Kan iemand hier even een plaatje van maken?

Magnus: Sure!

Een Legendary Creature die leuk is om mee EN tegen te spelen? Ik breng u Sinterklaas! Gun een ander iets en je wordt beloond, neem iemand iets af en je wordt gestraft. De Sint zelf heb ik bewust blauw gemaakt; ik hou van politiek gerotzooi aan de commander tafel en om de een of andere reden denk ik dan al snel aan blauw. De art heb ik trouwens ooit zelf gemaakt. Ik was net met Magic begonnen en helemaal in de ban van Esper.

Het is dat ik zelf wat heb ik gestuurd maar deze is awesome!!
Geniaal bedacht!
Dordledum
9 jaren geleden
Quote:
Twigwalker 12-03-2015 om 08:52
@Dordledum
Misschien kan je er beter een enters the battlefield ability van maken omdat telkens een planeswalker exile misschien te sterk is. Flavourwise vind ik dat denk ik ook beter passen. De Phyrexian mana is misschien ook een beetje willekeurig, is Multani hier corrupted? Anders zou ik er gewoon van maken.

Dank!
Enigma
9 jaren geleden
Dordle +1 voor de flavor =o

Waarom niet een timeshifted expansion icoontje ?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 62 posts
  • Laatste post Eclavyrr 9 jaren geleden
  • Gemaakt door Krabbel 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL