Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #70

Thompiedom
7 jaren geleden
Welcome, Aspirant-Wizards! We gaan weer een leuke BYC tegemoet, de 70ste editie nog wel. Laten we er een klein feestje van maken

Hoe werkt het?

Vrij simpel, de judge geeft een thema op. Iedereen die wil bedenkt zelf een mooie kaart die in het thema past, en zet dit in een reactie op dit forum. Nadat de deadline is verstreken zal de judge, aan mij de eer dit keer, de kaarten beoordelen en de winnaar uitkiezen. Aan hem/haar de eer om de volgende ByC te starten!

Uiteraard de regels, voor wie ze wil doornemen.

1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.

Het thema van deze ronde wordt: Intrigue, Schemes and Backstabbing

De laatste tijd heb ik me veel beziggehouden met bovengenoemnde woorden. Series als House of Cards en Game of Thrones hebben mijn verbeelding gegrepen, en bordspellen als Game of Thrones: The Board Game gaven me de kans om dit tot uitvoering te brengen. Tevens ben ik ook zelf aan het brouwen gegaan om een kaartspel te ontwikkelen dat draait om de intrige in het koningshuis in de Renaissance. Dit thema is natuurlijk perfect voor Commander, dus ik ben benieuwd wat voor pareltjes jullie verzinnen. Bonuspuntjes als je dit onderwerp gebalanceerd en leuk naar een 1 versus 1 format kan brengen!

Zoals ik zei dus wordt het thema Intrige. Hierbij houd ik rekening met twee factoren:
- Mechanics: Doet de kaart iets dat onverwacht is voor of met je tegenstander? Kan je de kaart voor twee dingen gebruiken? (Een helpend effect/tegenwerkend effect) Zit de kaart je tegenstander in de weg op een minder directe manier? Dit soort dingen wil ik graag zien! Zorg ervoor dat het het perfect wapen is voor de Lannisters, basically.

-Thema: Is de titel lekker wrang (voor je tegenstander)? Is het een coole reference naar een plot of intrige? Natuurlijk bonuspunten als je de mechanics samen laat werken met het thema.

Poeh. Ik heb wel een lastige bedacht, zeg! Maar ik vertrouw op jullie kunsten, aan de vorige rondes te zien kunnen jullie hier ook wat mee. Hier een voorbeeldje:

Bribe the Watch

Whenever a creature token an opponent controls enters the battlefield, that creature's owner pays
If they dont, destroy that token creature and put a copy of it onto the battlefield under your control.

--

Misschien is deze kaart niet perfect, het is op het moment vrij laat, maar ik hoop dat het julile helpt met het brewen! Bedankt voor het lezen van deze muur aan tekst, en veel plezier!

Deadline is 19 Maart!
TheRobinros
7 jaren geleden

Heeft hij nog uitleg nodig?

EDIT: Voorkant van kaart iets beter verwoord.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 7 jaren geleden
hellhound
7 jaren geleden
Palantir, seeing stone of Isengard

Legendary Artifact

At the beginning of your upkeep, give target player a corruption counter

Remove five Corruption Counter from target player: gain control of that player's turn
 bijgewerkt door hellhound 7 jaren geleden
Davy
7 jaren geleden
Petyr Baelish
Legendary Creature - Human Advisor
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters the battlefield. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as long as Petyr Baelish is paired with another creature, that creature has: ", sacrifice this creature: Draw a card. Each opponent discards a card. Exile Petyr Baelish, return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
"He would see this country burn if he could be the king of ashes."
2/2
 bijgewerkt door Davy 7 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden
MtgLuckerFTW
7 jaren geleden
 bijgewerkt door MagnusMagicus 7 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden
Quote:
MtgLuckerFTW 11-03-2017 om 17:07
Kan iemand mij helpen met hoe je een plaatje toevoegt? Alvast bedankt!

om een plaatje te kunnen posten, moet het volgende posten zonder de spaties:
[ img ]DeLinkNaarHetPlaatje.jpg[ /img ]

Je moet hiervoor wel BoM lvl 8 zijn, maar moderators zijn vaak bereid om het voor je naar een plaatje om te toveren
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
AncientOne
7 jaren geleden
Quote:
TheRobinros 11-03-2017 om 00:35

Tja, tijd voor wat politiek tegengas:

Verder moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten wat hij/zij a.s. woensdag gaat stemmen, zolang je maar gaat stemmen (als je 18+ bent)!
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
TheRobinros
7 jaren geleden
Quote:
AncientOne 12-03-2017 om 20:57
Quote:
TheRobinros 11-03-2017 om 00:35

Tja, tijd voor wat politiek tegengas:

Verder moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten wat hij/zij a.s. woensdag gaat stemmen, zolang je maar gaat stemmen (als je 18+ bent)!

Natuurlijk, politiek tegengas is alleen maar gezond

(Ik zou hem wel zo verwoorden dat hij eerst counters krijgt en dan transformt of hem exilet en met X counters terug laat keren tho, ik geloof niet dat hij nu regeltechnisch werkt)
bartist
7 jaren geleden
Quote:
[ img ]http://mtgcardsmith.com/preview?img=1489324367927829&t=729224.jpg[ /img ] Bedankt Bartist voor het uitleggen! Ik ben helaas geen level 8, dus zou een moderator het kunnen omtoveren ?

Graag gedaan je moet dus wel ff de spaties weghalen (dus [img] ipv [ img ])
Waarschijnlijk kan een moderator dat wel voor je doen
Sunitram
7 jaren geleden
Mr. Pump

Legendary Artifact Creature - Golem

Indestructible, defender

Creatures you control can't attack Mr. Pump's owner.
Spells and abilities you control can't target Mr. Pump's owner.

Whenever an opponent would lose the game, if you are Mr. Pump's owner, you may have that player gain control of Mr. Pump instead. If you do, that player shuffles his or her graveyard into his or her library and that player's life total becomes 10.

4/4

---

Ik zoek al TIJDEN een excuus om een Discworld karakter in een BYC voorbij te laten komen en een betere gelegenheid dan deze ga ik voorlopig niet meer krijgen

In het Discworld boek Going Postal wordt zwenderlaar Moist von Lipwig opgepakt voor zijn vele wandaden. Hem wacht de strop, maar Lord Vetinari, de alleenheerser van de stad Ankh-Morpork spaart hem letterlijk op het allerlaatste moment en geeft hem een keuze: Von Lipwig kan of het postkantoor in ere herstellen, of hij wordt gewoon weer teruggehangen. Moist kiest uiteraard voor het eerste en neemt direct de benen. Dan blijkt echter dat hij nauwlettend in de gaten wordt gehouden door de golem Mr. Pump, die als enige taak heeft ervoor te zorgen dat Moist zijn werk doet...
Reynaerd
7 jaren geleden
Laten we eens politiek spelen he? Eens zien welke partij ik kies......

Eclavyrr
7 jaren geleden
Dictators' Trump

Enchantment

At the beginning of your upkeep, choose one that hasn't been chosen —
* Discard your hand
* Choose one creature you control and sacrifice the rest
* You lose half your life, rounded up
* You lose the game
At the beginning of your end step, target opponent gains control of Dictators' Trump.

"Good people don’t go into government."

Een echte dictator heeft altijd wel een troef achter de hand om te spelen en zijn volk zijn wil op te leggen. Hij dient zichzelf wel te beschermen, anders komen zijn politieke beslissingen hem duur te staan!
 bijgewerkt door Eclavyrr 7 jaren geleden
kolonelnick
7 jaren geleden
Ik heb er even over na moeten denken, maar ik heb nu een kaart.

Ravnica is een van mijn favoriete plains, en als er iemand aan intrige doet dan zijn het de dimir wel. The puppet master is de echte leider van de guild. Niemand weet hoe hij er echt uitziet en hij spendeert het meeste van zijn tijd in de schaduwen. Maar hij heeft een groot deel van Ravnica in zijn macht. Als je denkt dat de guildpact macht heeft, dan heb je het fout. The puppet master zet guilds tegen elkaar op en speelt een spelletje waarbij hij uiteindelijk de echte guildpact wilt worden.
carlovdm
7 jaren geleden
Nou nou wat een hoop eisen Desalniettemin mijn inzending :

Chalice of Betrayal
Artifact

At the beginning of your upkeep, each opponent reveals the top card of his or her library. You may cast a card revealed this way and you may spend mana as though it were mana of any type to cast it. If you cast a card this way, its owner gains control of Chalice of Betrayal.

Take a sip of power and you will find rivalry in your enemy's cup.
bartist
7 jaren geleden
Quote:

Bedankt Bartist voor het uitleggen! Ik ben helaas geen level 8, dus zou een moderator het kunnen omtoveren ?

Omdat ik geen mod ben maar ik het zonde zou vinden als iemands kaart niet beoordeeld kan worden, help ik hem op deze manier
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Gouden tip: report je post als je het plaatje zichtbaar wil maken, dan weet je 100% zeker dat ik het niet over het hoofd zie
MtgLuckerFTW
7 jaren geleden
Quote:
bartist 19-03-2017 om 13:49
Quote:

Bedankt Bartist voor het uitleggen! Ik ben helaas geen level 8, dus zou een moderator het kunnen omtoveren ?

Omdat ik geen mod ben maar ik het zonde zou vinden als iemands kaart niet beoordeeld kan worden, help ik hem op deze manier

Hartstikke bedankt Bartist!
Airclever
7 jaren geleden
Apocalyptic Standstill

Enchantment

At the beginning of your upkeep, put a charge counter on Apocalyptic Standstill.

When there are five charge counters on Apocalyptic Standstill, exile all permanents.

: Add or remove a charge counter from Apocalyptic Standstill, any player may activate this ability.

---

De politiek is het enige wat de nucleaire oorlog in de weg zit. Mocht iemand toch de wapenstilstand breken, dan zijn we allemaal verdoemd.

Met iedereen op de tafel op zoek naar óf het einde óf echte vrede, zullen zij al hun invloed toepassen voor hun eigen doeleinden. Gelukkig dat we elkaar tegen kunnen houden, niet?
Thomas34
7 jaren geleden
Wilder Siege
Legendary creature - human
When Wilder Siege enters the Battlefield, return all creatures in Play Not being Controlled by their owner, under their owner's control. Each creature returned this way deals two damage to it's controller
2/0

Ik heb bewust voor de 0-toughness gekozen.

Het lijkt fijn dat je je eigen "onderdanen" weer terugkrijgt, maar ze keren zich wel tegen jou. (En de kaart zit inderdaad boordevol politieke verwijzingen.)
 bijgewerkt door Thomas34 7 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL