Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #71

kolonelnick
7 jaren geleden
Welkom dames en heren bij alweer editie nummer 71 van Build Your Card! Ik ben uw host van deze week, kolonelnick. So lets do this!

Hoe werkt het?

Vrij simpel, de judge geeft een thema op. Iedereen die wil bedenkt zelf een mooie kaart die in het thema past, en zet dit in een reactie op dit forum. Nadat de deadline is verstreken zal de judge de kaarten beoordelen en de winnaar uitkiezen. Aan hem/haar de eer om de volgende ByC te starten!

Uiteraard de regels, voor wie ze wil doornemen.

1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.

Dan nu het thema!
Artifact matters

Ik dacht we gaan deze keer voor iets simpels. Je kaart moet gewoon interactie hebben met artifacts en dit kan vanalles zijn. Van search kaarten zoals Trophy Mage tot wincons zoals Hellkite Tyrant je kan het zo gek niet bedenken of het kan interactie hebben met artifacts.

Nog een simpel voorbeeldje.

De deadline is zaterdag 1 april succes!
Pelgrim1994
7 jaren geleden

Iemand die mij misschien kan helpen met mijn plaatje, ik doe iets fout zo te zien.
 bijgewerkt door Pelgrim1994 7 jaren geleden
Dwergkip
7 jaren geleden

--------------------
Artifactory

Legendary Artifact -

: Target Artifact becomes a X/X Legendary Artifact Creature named: Machine Titan with trample, haste and vigilance, where X is the amount of Artifacts you control.
: All Artifacts become a 2/2 Artifact Creature - Machine with trample till end of turn. They must attack or block this turn if able.
, : Put a 1/1 Machine artifact creature token onto the battlefield.
 bijgewerkt door Dwergkip 7 jaren geleden
Eclavyrr
7 jaren geleden

Oops... in de tweede regel staat Arftifacts... dit moet natuurlijk Artifacts zijn. Ze blaffen niet (arf arf)
 bijgewerkt door Eclavyrr 7 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden
Quote:
Dwergkip 23-03-2017 om 13:21

Ik weet alleen niet of ik : "they must attack or defend this turn" zo mag verwoorden.

Volgens mij is "They must attack or block this turn if able" de correcte verwoording

En voor mijn kaart presenteer ik:

Gebruik artifacts om kaarten mogelijk sterker te maken. Leuk in multiplayer, aangezien de controller van de spell die gecounterd word niet het offer hoeft te accepteren, maar een andere opponent wel. Voor de rest zou je nog dingen erbij kunnen zetten als artifact-creatures die zwakker/sterker worden als ze niet gecontrolled worden door hun owner, of afstraf-mechnismes wanneer niemand een offer aanneemt.
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
Thompiedom
7 jaren geleden
Bartist back at it again met nieuwe mechanics! Awesome!

Hier mijn inzending:

Sword of Broken Blades -

Legendary Artifact - Equipment

Whenever an artifact is put into the graveyard from play, you may pay . If you do, put a blade counter on Sword of Broken Blades. Equipped creature gets +1/+1 for each blade counter on Sword of Broken Blades.

Sacrifice Sword of Broken Blades: Destroy X number of artifacts, where X is the number of blade counters on Sword of Broken Blades.

Equip

"Most swords are part of the warriors' soul. With this fine sword, warriors' souls are part of it."
 bijgewerkt door Thompiedom 7 jaren geleden
TheRobinros
7 jaren geleden
Quote:
Thompiedom 25-03-2017 om 02:07

Hier mijn inzending:

Sword of Broken Blades -

Whenever an artifact is put into the graveyard from play, you may pay . If you do, put a blade counter on Sword of Broken Blades. Equipped creature gets +1/+1 for each blade counter on Sword of Broken Blades.

Sacrifice Sword of Broken Blades: Destroy X number of artifacts, where X is the number of blade counters on Sword of Broken Blades.

"Most swords are part of the warriors' soul. With this fine sword, warriors' souls are part of it."

Ik zou hem een equip-ability geven
Thompiedom
7 jaren geleden
Quote:
TheRobinros 25-03-2017 om 20:29
Quote:

Hier mijn inzending:

Sword of Broken Blades -

Ik zou hem een equip-ability geven

Oeps, je hebt gelijk! het was laat
bartist
7 jaren geleden
Als je dan toch bezig ben, geef hem ook ff een rarity

Quote:

Haha, je enthousiasme wordt gewaardeerd
hellhound
7 jaren geleden
Mechanical Drone

Artifact - Vehicle

Flying

Crew 2 (Tap any number of creatures you control with total power 1 or more. This Vehicle becomes an artifact creature until end of turn

Only nontoken colorless artifact creatures can crew Mechanical Drone

[4/4]
 bijgewerkt door hellhound 7 jaren geleden
MtgLuckerFTW
7 jaren geleden
Quicksmith

Instant

Choose one—

Create an X/X artifact creature token, draw X cards or deal X damage to target creature or player where X is the number of artifacts you control

Finished! Now what does it do?
Blizzardfox
7 jaren geleden
http://i.imgur.com/g2Js3YP.jpg
-------------------------------------------------------------
Name: Workshop Messenger

Tribe: Artifact Creature - Bird

Rarity: Mythic Rare

Flying
Technology Blue (This creature enters the battlefield with X +1/+1 counters on it, where X is the number of blue artifacts you control.)
When Workshop Messenger dies, Scry 1. Draw a card, then discard a card.

Stats: 1/3

Greetz,
Blizzardfox
 bijgewerkt door Blizzardfox 7 jaren geleden
Sunitram
7 jaren geleden
Mechanists' Guild

Legendary Land

{t}: Add {c} to your mana pool.

{t}: Add 2 mana in any combination of colors to your mana pool. Spend this mana only to cast artifact spells or activate abilities of artifacts. Until the upkeep of your next turn, nonartifact spells you control cost more to cast.

"Forget the teachings of the flesh. There is nothing it can do that etherium can't improve."
 bijgewerkt door Sunitram 7 jaren geleden
carlovdm
7 jaren geleden
Artisan of Progression
Creature - Vedalken Artificer

Improvise (Your artifacts can help cast this spell. Each artifact you tap after you're done activating mana abilities pays )

Artificers entering the battlefield under your control have Fabricate 1 (When it enters the battlefield, put a +1/+1 counter on it or create a 1/1 colorless Servo artifact creature token. If a creature has multiple instances of Fabricate, each triggers separately.)

The future is shining in the hands of those who speak the language of cultivation.

2/2

Artifcer-lord! Soort van Ik wilde in het thema blijven en iets originelers verzinnen dan 'Artificers get +1/+1'. Vind hem best wel geslaagd
 bijgewerkt door carlovdm 7 jaren geleden
kolonelnick
7 jaren geleden
Een april is weer voorbij. Dus zonder grappen of grollen is hier dan de uitslag van BYC #71!

Pelgrim1994 met scrapyard.
Heel verstandig om deze legendary te maken. Meerdere van deze op het veld zorgt namelijk al heel snel voor een hele hoop tokens. Heb je er bewust voor gekozen de tokens geen creature type te geven? Ik denk dat je ze bijvoorbeeld best constructs had mogen noemen.

Dwergkip met artifactory
Oke om te beginnen, geniale naam. Ik had graag bij alle abilities een mana cost gezien denk ik. In een heavy artifact deck een van je reatures bijvoorbeeld spontaan in een 10/10 veranderen op beurt 5 (wat waarschijnlijk wel kan aangezien je dit in een artifact deck wilt spelen) is heeel erg sterk en het is ook nog eens permanent.

Eclavyrr met YoHRa No.2 Type B
He deze ken ik. Nier automata toch? ik moet nog steeds een keer dat spel gaan halen. Ik ken het karakter totaal niet dus of de kaart flavour wise klopt weet ik niet. Verder vindt ik haar (het?) wel erg goed. Erg tof in decks die om equipments draaien. Dit zal nooit een 4 mana 1/1 zijn dat weet ik wel. De reduce cost erop maakt hem ook helemaal af.

bartist met bribe
Een klein dingetje waar ik tegenaan hik is de naam van de mechanic. Kamigawa block kende namelijk de mechanic [creature type] offering en dit zou verwarring kunnen brengen. Verder is de kaart best aardig. 1v1 zal het misschien niet super nuttig zijn, afhankelijk van welke artifact je biedt. maar in een potje commander neem ik graag je sol ring over om iemand zn commander te counteren

Thompiedom met Sword of Broken Blades
Ik denk dat je de sacrifice het beste weg had kunnen laten op deze kaart en dat die dan al heel tof was geweest. Een zwaard gaat kapot, dus die voeg ik aan mijn eigen wapen toe waardoor die sterker wordt, erg leuke flavour. Maar wat de flavour achter het sacrificen is, is voor mij een raadsel. des al niet temin vindt ik dit een erg leuke kaart, hoewel de equip cost misschien iets hoger had mogen zijn.

hellhound met Mechanical Drone
In kaladesh block was dit ding zoooo goed geweest. Zelfs met de clause dat alleen nontoken artifacts hem mogen crewen, die zijn er toch wel genoeg. Verder niet teveel poespas, zeker terecht een rare. Enig puntje, ik had graag gezien dat je het gewoon nontoken artifacts had gelaten ipv nontoken colorless artifacts, dat had hem net die extra push gegeven om echt een bomb te zijn.

MTgLuckerFTW met Quicksmith
Dit ding is best een beetje overpowered als instant zijnde. vooral in een deck gebouwd op artifacts. Als ik een choose one kaart zie, wil ik graag dat alle modes even nuttig zijn, maar de create a x/x valt hier een beetje in het niets met de andere twee modes. raap x kaarten, op instant speed in een deck met artifacts. Als dit minder dan 5 kaarten zijn doe je echt iets fout. Verder heeft blauw (bijna) nooit direct damage op een speler tenzij het met rood samenwerkt. als deze kaart een rood/blauwe sorcery was geweest was die denk ik veel meer balanced geweest.

Blizzardfox met Workshop Messenger
Dit vind ik een interesante mechanic. Ik ben toch maar even gaan zoeken naar hoeveel blauwe artifacts er zijn, en die zijn er genoeg. Ik zou deze kaart zo in een sen triplets artifact commander deck spelen. Stats zijn niet te sterk, maar kunnen heel sterk zijn en het scryen bij doodgaan vind ik ook erg tof. Is het mythic waardig? in een vacuum misschien niet. maar stel deze zou geprint worden in een return to alara, waar we te maken hebben met esper, dan denk ik wel.

Sunitram met Mechanist's Guild
Interesant om een landje te maken wat je kleuren geeft om artifacts te spelen. Die over het algemeen toch wel gewoon colorless zijn. Een echt landje voor edh dus, waar je dit misschien meer zal vinden. Het duurder maken van je eigen nonartifacts die ik dan ook niet echt een nadeel aan, aangezien je in het deck waar je dit speelt, veel artifacts zult spelen.

carlovdm Artisan of Progression
Toen ik deze kaart las dacht ik gelijk: yes een lord! (ik heb een zwak voor lords XD en nee niet lorde) De kaart is echt heel tof. Het design van een lord wat niet direct zegt, [creature type] you control get +1/+1 vind ik erg tof. net zoals de lords die we in return to innistrad hadden. Fabricate vind ik hier dan ook wel leuk gevonden en ik had graag gezien dat deze kaart in kaladesh/aether revolt geprint was.

En dat was het weer voor deze editie en het is tijd om de winnaar bekend te maken!
In willekeurige volgorde:

Carlovdm met Artisan of Progression
Blizzardfox met Workshop Messenger
bartist met Bribe

En de winnaar is
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Blizzardfox met Workshop Messenger gefeliciteerd! en op naar de volgende.
bartist
7 jaren geleden
Aaah, jammer, bijna gewonnen top 3 is alsnog een goede prestatie!

Gefeliciteerd Blizzardfox!!!
Blizzardfox
7 jaren geleden
Nice, Dank jullie wel!
Echt tof, bloos een beetje .... kwam onverwachts!

Thank you all!
Greetz,
Blizzard
 bijgewerkt door Blizzardfox 7 jaren geleden
carlovdm
7 jaren geleden
Nice, alweer top 3 Proficiat Blizzardfox en bedankt voor het hosten Nick!
Blizzardfox
7 jaren geleden
Dankjewel Carlo!
bartist
7 jaren geleden
Ben benieuwd wat voor thema je gaat verzinnen voor ByC 72!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL