Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #72

Blizzardfox
7 jaren geleden
Welkom allemaal! hopelijk zijn jullie weer ready voor editie nummer 72 van Build Your Card!
Ik ben je host voor deze week Blizzardfox!

Hoe werkt het?

Vrij simpel, de judge geeft een thema op.
Iedereen die wil bedenkt zelf een mooie kaart die in het thema past, en zet dit in een reactie op dit forum.

Als de deadline is verstreken zal de judge de kaarten beoordelen en de winnaar uitkiezen.
Aan hem/haar de eer om de volgende ByC te starten!

Uiteraard de regels, voor wie ze wil doornemen.
1. Een kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
(Dit is eenmalig voor het speciale Thema! je mag het Embalmed creature erbij doen als duidelijkheid wat voor'n soort token)
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet en orgineel?
8. Ik zeg je hierbij: Wees creatief en laat je gedachtes maar los gaan en maak ervan wat jij ervan wilt maken met het Thema!, ik ben benieuwd

Dan nu het thema!
Embalm!, Afterlife in Egypt (mummification)

Korte uitleg over de nieuwe ability Embalm:
De mogelijkheid van Embalm kan alleen worden geactiveerd als het creautre in je graveyard ligt.
Wanneer je Embalm activeert , de kaart wordt ge-exiled, je maakt een kopie van het creature.
Bij deze token creature heeft twee wijzigingen: het wordt een zombie naast zijn andere types en van het creature wordt de kleur monocolored wit.

Meer Info over Embalm hier video van een Embalmed creature: Embalm Info Hier!
(De set beschikt over een token kaart voor elke kaart creature met Embalm.)
(Ze willen de mummificatie benadrukken in de set Amonkhet!)

Ik dacht laten we dit keer een Thema verzinnen wat te maken heeft met de nieuwe set in de spoiler Amonkhet!

Speciaale uitzondering voor dit Thema!:
2x kaarten per persoon! (1ste kaart van het creature wat je hebt gemaakt bijvoorbeeld een Human Warrior en 2de kaart een Afterlife versie van het Embalmed creature.)
(Het hoeft niet!)

Tip: De set heeft te maken met Embalm (Mummies dus), zorg ervoor dat je creature dan ook mummificeert kan worden dus een Soldier, Warrior, Human, etc.
Tip: Mummies zijn Zombies, het is dus geen verschillend creature type, het is een ander soort Zombie maar dan gewikkeld in verband

Doe je best en tot snel!
P.M me maar als je vragen hebt over deze nieuwe ability Embalm of over de kaart die je aan het maken bent!

Nog een simpel voorbeeldje:

De Deadline is tot 12 April! (Heb je na 12 April je kaart geupload.. kan ik die helaas niet meer beoordelen)

Greetz,
Blizzardfox
 bijgewerkt door Blizzardfox 7 jaren geleden
Skywise
7 jaren geleden
Niet specifiek als opmerking voor jou, maar kan het volgende stukje weg uit de intro:

Quote:
Blizzardfox 03-04-2017 om 19:53
...
En wat ik zelf ook belangrijk vind: hoe snel zou de kaart worden geprint in een echte set? Oh, en een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen.
...

Ik heb dat zelf destijds bij ByC #66 aan de opening toegevoegd en dat is sindsdien vrolijk gekopieerd en geplakt, terwijl dat criteria nauwelijks tot niet is gehanteerd door de organisatoren Dan kan het beter weg.
Blizzardfox
7 jaren geleden
Done, ja ik wilde ook duidelijk maken dat ze niet perse.. zo erg hoeven te stressen het is voor de fun you know

En ja dat knippen en plakken, was alleen voor de spel regeltjes die weet ik niet zo uit me hoofd ja nu dan wel weer
Ik heb het aangepast maar iedereen succes!

Blizzardfox
hellhound
7 jaren geleden
Defender of the God-Farao
Creature - Human Soldier

First Strike

When Defender of the God-Farao enters the battlefield, if it is a token creature, create a 1/1 white spirit creature token with flying.

Embalm

There is no excuse to stop serving the great one, not even death

[2/1]
 bijgewerkt door hellhound 7 jaren geleden
Pelgrim1994
7 jaren geleden
Ankhhor, Creator of Mummys

Legendary creature - Human Cleric

Creatures in your graveyard gain embalm, The embalm cost is equal to its mana cost.

Embalm

2/2
 bijgewerkt door Pelgrim1994 7 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden

Ik ben voor nu te lui om nu ook nog een token toe te voegen, maar spoiler allert: de token heeft lifelink.
De voonaamste reden is dat het moeilijk is om een vrouwelijke mummie te vinden zonder dat het vrouwelijke overbenadrukt word...
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
MtgLuckerFTW
7 jaren geleden
Mummification Priest

Creature - Human Priest

When Mummification Priest enters the battlefield name a creature. Creatures with the chosen name you own have Embalm until Mummification Priest leaves the battlefield. The Embalm cost is equal to the card's mana cost.

0/4
 bijgewerkt door MtgLuckerFTW 7 jaren geleden
Eclavyrr
7 jaren geleden
Het balsemen van een persoon diende er ook voor om de persoon eeuwige rust te geven. In het oude Egypte waar Amonkhet op is gebaseerd, werd de ziel beoordeeld en indien niet waardig gevonden, vond de eigenaar nooit de eeuwige rust. Er was een wezen dat verantwoordelijk was voor het beoordelen van deze zielen, en zij was het meest gevreesde schepsel voor iedereen wiens einde naderde.

Ik presenteer:

De reden dat ik deze kaart heb gemaakt is omdat ik liever iets design wat een interactie heeft met Embalm ipv een Embalm creature. Ik vond dit wat meer design space hebben, t.o.v. een creature met de mechanic alleen.

Color identity: Golgari kleuren omdat dit een goede representatie is voor graveyard interactie..
Creature type: Ammit was een demoon, geen god. Haar basis was een krokodil-achtig wezen. En Crocodile Demon is gewoon cool!
CC/PT rating: 5 mana voor een 4/4 creature vond ik acceptabel, zeker voor een mythic.
Rarity: Mythisch wezen die angst oproept in ieder. Mythic confirmed
Abilities: Trample aangezien ze zich rijkelijk voed met de harten en zielen van de Amonkhetenaren en aangezien Bolas daar de boel runt, is er genoeg te eten.
De Exile clause is gebaseerd dat zij op het moment dat iemand sterft een oordeel over die persoon spreekt. De waardigen mochten door, van de anderen at ze het hart op en verdoemde de ziel tot eeuwig rond dolen. Ze heeft geen invloed op de doden, alleen op de stervenden. Met creatures die dus al in de 'yard liggen kan ze niks. Het eten van harten maakt haar ook sterker.
 bijgewerkt door Eclavyrr 7 jaren geleden
Dwergkip
7 jaren geleden
Quote:
bartist: Ik ben voor nu te lui om nu ook nog een token toe te voegen, maar spoiler allert: de token heeft lifelink.
De voonaamste reden is dat het moeilijk is om een vrouwelijke mummie te vinden zonder dat het vrouwelijke overbenadrukt word...

Ik heb dit dus juist in m'n voordeel gebruikt
Geen idee hoe de reacties gaan zijn tho.

bijgewerkt door Dwergkip 7 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden
Quote:
Dwergkip 04-04-2017 om 16:48
Quote:
bartist: Ik ben voor nu te lui om nu ook nog een token toe te voegen, maar spoiler allert: de token heeft lifelink.

Ik heb dit dus juist in m'n voordeel gebruikt
Geen idee hoe de reacties gaan zijn tho.

Haha, ieder z'n ding.
Paar kleine dingen:
- de juiste verwoording is: "can't be blocked by Humans"
- de token heeft dezelfde naam als je orginele kaart, en is een zombie als extraatje (in jouw geval dus "Zombie human" )
- owja, de naam op je kaart en de kaart van je naam komen niet overeen
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
Dwergkip
7 jaren geleden
Ja ik zie het nu, Thanks. Zal het aanpassen.
Had eerst een andere naam maar heb toen de description gecopy'd haha
 bijgewerkt door Dwergkip 7 jaren geleden
TheRobinros
7 jaren geleden
Mijn inzending: Lana, the Black Widow

En natuurlijk haar token:

Oki: Als Commander is Lana best redelijk, een 4 mana 2/1 Deathtouch die nooit meer dan haar manacost + hoeft te kosten, aangezien de token Lana terug kan leggen. Als je wil, kan je natuurlijk ook Emblems van de planeswalkers van je tegenstanders slopen en mocht het relevant zijn, een Haakon, Stromgald Scourge-speler helpen door zijn Commander in zijn graveyard te leggen.
Ze zorgt ook dat voormalig ge-exilede kaarten terug in je graveyard komen, waardoor je ze kan recurren met andere kaarten!
Ook als ze niet je Commander is: The Mimeoplasm, Meren of Clan Nel Toth, Karador, Ghost Chieftain, Varolz, the Scar-Striped, etc. willen haar allemaal spelen.

En nu de lore: Lara was een Elfenkoningin die met haar man leefde, op een afgelegen plek in de woestijnen van Amonkhet. Helaas verloor ze hem nadat hij in een nabijgelegen ravijn viel en ze werd gek van verdriet. Ze trok zich terug en leefde de rest van haar leven in complete afzondering. In die tijd leerde ze de magie bij om de verlorenen terug te halen, waardoor ze samen kon zijn met haar man, als ze kwam te overlijden. Dit lukte, waardoor ze de resten van haar man vond. Ze pleegde zelfmoord en was sindsdien gelukkig samen met haar man.
 bijgewerkt door TheRobinros 7 jaren geleden
Eclavyrr
7 jaren geleden
Aan dat eerste plaatje te zien miste ze haar man niet zo heel erg
Dwergkip
7 jaren geleden
Even tussendoor.. Weet iemand waar ik een fatsoenlijk token kan maken?
MTGCardsmith laat mij niet genoeg tekens plaatsen voor de naam van mijn token.
Ook kan ik mijn token geen naam geven met een los creature type. Dit wordt hetzelfde.
Iemand suggesties?
Misschien een template of iets dergelijks die ik kan bewerken?
bartist
7 jaren geleden
Quote:
Dwergkip 05-04-2017 om 12:42
Even tussendoor.. Weet iemand waar ik een fatsoenlijk token kan maken?
MTGCardsmith laat mij niet genoeg tekens plaatsen voor de naam van mijn token.
Ook kan ik mijn token geen naam geven met een los creature type. Dit wordt hetzelfde.
Iemand suggesties?
Misschien een template of iets dergelijks die ik kan bewerken?

Ik gebruik Magic Set Editor om tokens te maken, maar die moet je wel installeren.
Als dat te veel moeite is, dan kan ik hem eventueel voor je maken.
Dwergkip
7 jaren geleden
Thanks Bartist
TheRobinros
7 jaren geleden
Quote:
Eclavyrr 05-04-2017 om 07:43
Aan dat eerste plaatje te zien miste ze haar man niet zo heel erg

Ik weet Maar bijpassende art zoeken is zo moeilijk, laat staan art van een gemummificeerde elf wizard.
carlovdm
7 jaren geleden
Enlightened Bandage
Enchantment

You may activate embalm abilities any time you could cast an instant.

Sacrifice Enlightened Bandage: white Zombies you control gain indestructible until end of turn.
 bijgewerkt door carlovdm 7 jaren geleden
BluezamX
7 jaren geleden
End of all Hope
Sorcery
Until end of turn, creature cards in your graveyard have "Embalm ".
"Amonkhet's inhabitants have never been afraid of death. Undeath, however, is their greatest fear."

Als je een beetje bent geramped in een (Commander) Deck kan je hier leuke dingen mee uithalen...
 bijgewerkt door BluezamX 7 jaren geleden (Beetje opgeleukt :))
stefke78
7 jaren geleden
Mijn eerste poging at build your card....

Tutankhamun
Legendary Creature - Human God
When this creature enters the battlefield, put a -1/-1 counter on each other creature.
Embalm (, Exile this card from your graveyard: Create a token that's a copy of it, except it name is Mummy of Tutankhamun and it's a white Zombie god with no mana cost. Embalm only as a sorcery.)
2/2

White Token:
Mummy of Tutankhamun
Legendary Creature - Zombie God
When this creature enters the battlefield, put a -1/-1 counter on each other creature.
2/2

============================================
Als Toetanchamon (https://nl.wikipedia.org/wiki/Toetanchamon) wordt embalmed en uit zijn graf wordt gehaald, krijgt iedereen (die ermee in aanraking komt) last van zijn vloek... In dit geval, in de geest van de set -1/-1 counters.

Farao's werden vereerd als goden vandaar een Human God. En dan wordt de token natuurlijk een zombie god!
 bijgewerkt door stefke78 7 jaren geleden (Ff het creature type gecorrigeerd....)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL