Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom allemaal bij editie 74 van Build Your Card!
Hoe werkt het?
Vrij simpel, de judge geeft een thema op. Iedereen die wil bedenkt zelf een mooie kaart die in het thema past, en zet dit in een reactie op dit forum. Nadat de deadline is verstreken zal de judge de kaarten beoordelen en de winnaar uitkiezen. Aan hem/haar de eer om de volgende ByC te starten!
Uiteraard de regels, voor wie ze wil doornemen.
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
Met Koningsdag voor de deur is het thema van deze keer: It's Good To Be The King!
Je kaart moet iets te maken hebben met het koningschap: dit kan je bijvoorbeeld doen met de Monarch-mechanic uit Conspiracy 2, een mooie legendary creature of een verwijzing naar de geschiedenis. Een verwijzing naar de keerzijde hiervan, à la Regicide mag natuurlijk ook!
Een voorbeeld:
Guillotine -
Artifact
At the beginning of your end step, if you are the monarch, destroy target creature.
At the beginning of your end step, if you are not the monarch, sacrifice Guillotine.
Royal Crown
Legendary Artifact
Whenever a player becomes the monarch, that player gains control of Royal Crown.
You have hexproof.
Creatures with power 2 or less can't attack you. The crown is the power. There is power in the crown.
Sommige koningen gaan voor het regeren en de vrede bewaren binnen hun koninkrijk. Niet deze gozer. Hij is maar op 1 ding uit: meer land. Een koning die nooit genoeg land kan hebben, dus dan verovert hij maar het land van andere. Hij neemt geen genoegen met alleen domein (basic lands), hij wil kastelen, forten, heiligdommen en meer!
Sooo: De ideeën om de koning om de koning omver te werpen zijn er en iedere beurt doet een nieuwe moordenaar een duit in het zakje. Dit geeft de tegenstander twee keuzes: vermoord de koning (het gekozen creature) en houd de schade beperkt, of zie je eigen leger zich langzaam kapot bijten op deathtouch-assassins met hoge toughness. Het idee is om de Koning dit als moreel dilemma te geven: treed je vrijwillig af om je volk te redden?
Sorry voor de lugubere kaart, Willy. Alvast gefeliciteerd trouwens
Eog: claim werkt niet want je tegenstander kan dat land ook tappen. Wie gaat dan eerst en hij kan alles altijd tappen zodat je geen mana hebt. Wellicht een (helaas meer ingewikkelde) versie waarbij je tegenstander zijn land niet kan tappen in jouw beurt? En inderdaad until end of turn, en zonde dat je je gave Commander moet tappen voor zo'n relatief suffe ability
Purse: grappig! Wel zonde dat je geen powerbonus geeft en wel een ability die damage moet doen.
Om het maar heel stom te zeggen: Magnus, ik ben het met je eens. Het ability-woord is echter gaaf en de tap was voor het Conquer af te laten gaan, dus daar ga ik aan werken
Ow, en bedankt Me4rts voor je verbetering! Feedback is iets wat ik altijd waardeer, ook al heb ik de tap ability er nu uitgehaald.
Edit: Aanpassing gedaan, hij heeft nu ook meer reden om een legendary te zijn
Magnus, Deathtouch is relevanter op een 1/7 dan op een 7/1, right?
Daarbij is een equipment voor met Equip die equipped creature deathtouch geeft ook al limited speelbaar-achtig en deze maakt potentieel mana
Ik heb nog wel een kaart. Heb even goed na zitten denken en heb zeker een halfuur besteed om een afbeelding te vinden, maar hier is die dan. Ik wilde een soort negatief effect toevoegen aan het zijn van de monarch. Regeren gaat immers niet altijd over rozengeur en manenschijn. Met deze kaart in play wordt de monarch voor je tegenstander een rummage
When Tamira and Bronn, Ruling Two enters the battlefield, create a 0/X Kings' Guard Creature Token with defender, where X is the number of cards in your hand.
, Sacrifice a creature: Prevent damage a source would deal equal to the sacrificed creature's toughness
2/5
-----------------------
Deze commander draait om het opbouwen van een hand, om vervolgens een dikke Kings' Guard te maken en die te gebruiken als blokker of als "counter" tegen damage spells. Andere dikke creautres geven hem ook deze mogelijkheid. Hij vindt het dus leuk om achter dikke creatures/guards te schuilen, wat een echte evil king betaamt!
When Rise of the Republic enters the battlefield, draw a card.
Players can't be or become the monarch.
---
Het land is zojuist een republiek geworden, we hebben geen nut meer voor een koning(in). Het effect had prima op een uncommon gekund, maar het lijkt me niet de bedoeling dat in een Conspiracy draft (waar deze waarschijnlijk in gespeeld zou worden) zo'n 4 a 5 keer in een potje de republiek uitbreekt
When Tamira and Bronn, Ruling Two enters the battlefield, create a 0/X Kings' Guard Creature Token with defender, where X is the number of cards in your hand.
, Sacrifice a creature: Prevent damage a source would deal equal to the sacrificed creature's toughness
2/5
De naam in de ability is anders dan die van de kaart zelf. Of dat moet de bedoeling wezen, maar dan is het Whenever a permanent named "Tamira and Bronn, Ruling Two" enters the battlefield... Snel! Nu kan je er nog wat mee!
MagnusMagicus 26-04-2017 om 18:27 Royal Crown
Legendary Artifact
Whenever you become the monarch, gain control of Royal Crown.
You have hexproof.
Creatures with power 2 or less can't attack you. The crown is the power. There is power in the crown.
Ik snap de eerste regel niet, "you" slaat op de controller, dan hoef je toch niet te gain controllen?
Ik vind deze ook een beetje vaag, wanneer je doorkomt met deze dude maak je een copy van een basic, of een nonbasic land, want je laatste conquer triggered ability is afhankelijk van doorkomen met hem? Waarom is het een Instead (replacement effect)... in een trigger, ergens once a turn, alleen als je toch al geconquered hebt? Onnodig ingewikkeld
Ten slotte vind ik het copy verhaal raar omdat je dan geen "Conquer" doet. Gain control lijkt me veel bruter en in lijn met de color pie. Het zal dan wel wat moeilijker moeten zijn om de Conquer uit te voeren, want doorkomen met een 4/3 trample haste op beurt 4 is peanuts.
Quote:
kolonelnick 01-05-2017 om 18:11
Ik heb nog wel een kaart. Heb even goed na zitten denken en heb zeker een halfuur besteed om een afbeelding te vinden, maar hier is die dan. Ik wilde een soort negatief effect toevoegen aan het zijn van de monarch. Regeren gaat immers niet altijd over rozengeur en manenschijn. Met deze kaart in play wordt de monarch voor je tegenstander een loot/rummage (opponent mag immers stacken zoals hij wilt.... denk ik)
Ik denk dat je Conscience bedoelt, nu staat er De koning bewust
En de triggers van deze kaart en de Monarch trigger gaan in deze volgorde:
King's Concience
Monarch trigger
Bottom
Omdat de actieve speler zijn trigger eerst gaat, en dan die van andere spelers.
Ik vind deze ook een beetje vaag, wanneer je doorkomt met deze dude maak je een copy van een basic, of een nonbasic land, want je laatste conquer triggered ability is afhankelijk van doorkomen met hem? Waarom is het een Instead (replacement effect)... in een trigger, ergens once a turn, alleen als je toch al geconquered hebt? Onnodig ingewikkeld
Ten slotte vind ik het copy verhaal raar omdat je dan geen "Conquer" doet. Gain control lijkt me veel bruter en in lijn met de color pie. Het zal dan wel wat moeilijker moeten zijn om de Conquer uit te voeren, want doorkomen met een 4/3 trample haste op beurt 4 is peanuts.
Oke, wat verklaringen: Bij keywords moet je rekening houden dat ze niet alleen op dat creature/die kaart staan. Daar houd ik rekening mee. Als Conquer nu op ander kaarten zitten, (laten we zeggen: een die Conquer doet), dan moet ik voorkomen dat ik in meerdere keren per beurt een Maze of Ith kan kopieren.
Aan de andere kant, als Eog de enige is die non-basics kan kopieren, dan hij al stukke minder boeiend zijn en veel minder build-around.
Of hoe je het mag lezen: eens per beurt mag je een non-basic kopieren in plaats van een basic land, als een Conquer ability afgaat.
Volgens mij had ik je commentaar verkeerd begrepen. De conquer ability staat los van de "once a turn" ability.
En over het controle nemen van een landje: dat zou ik lame vinden om dezelfde reden dat Braids, Cabal Minion niet toegestaan is als commander. Het legt je tegenstander plat, wat geen potje boeiend maakt. ik was mij niet bewust van de kaart Conquer, maar land jatten op keyword is gewoon niet te doen.