Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #75

Skywise
7 jaren geleden
Welkom terug bij Build Your Card, waar meedoen belangrijker is dan winnen

Elke ByC geeft de judge een thema waarbij deelnemers een zelfbedachte kaart ontwerpen. De winnaar van de week is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

De inmiddels bekende regels:
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van ByC zijn uitgesloten van deelname.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een mana cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?

En zoals ik altijd aangeef als ik host, een kaart hoeft niet flashy en ingewikkeld te zijn. Een simpel, clean design heeft net zoveel kans om te winnen!

Het thema van deze week: Here be Dragons

Ik had een briljant idee voor BYC, totdat ik vergat wat dat idee was Maar niet gevreesd, ik zag dat er nog geen BYC is geweest voor draken! En dat komt goed uit, want Draken zijn awesome. In andere kaartspellen zoals Vanguard, Yugioh en Duel Masters zijn er doorgaans extreem veel draken in alle kleuren en in allerlei bizarre vormen. In Magic beperken draken zich naar mijn smaak teveel tot domme rode designs.

Dus, de uitdaging van deze week, bedenk een gave, unieke draak of kaart die iets tofs doet met draken (denk aan draken tutoren, dragon token makers, etc.)!

Simpel voorbeeld:
Unleash the Dragon
Sorcery -
Create a 4/4 Dragon token with Flying

Deadline: woensdag 17 mei.
Succes!
Dwergkip
7 jaren geleden

Draconas, The Human
Legendary Creature - Human

: You may pay the manacost of a Dragon creature in your graveyard. If you do, return it to the battlefield tapped.
If Draconas, the Human would be exiled, put him in your graveyard instead.
Pay : Exile Draconas, the Human and return him to the battlefield transformed under your control.
3/4

-------------------------

text voor 3e ability is aangepast ivm character limiet, originele is zoals hieronder

Draconas, The Dragon
Planeswalker - Draconas
+1: Create a 4/4 Red Dragon token with flying and haste. At the end of your turn, exile this token
-1: Put a +1/+1 counter on all Dragons you control.
-8: You get an emblem with: "Creatures you control are dragons in addition to their other types. Dragon creatures you control have base power and toughess X/X and Flying, where X is the number of dragons you control.
4

Deze kaart is gebaseerd op het personage Draconas (wow, verrassend) uit de boekenserie Drakenvrouwe van Margaret Weis. Draconas is een eeuwenoude draak die een menselijke gedaante heeft aangenomen om zo tussen de twee volken een brug te vormen.
Vroeger waren dit mijn favoriete boeken (3 delen: Drakenvrouwe, drakenzoon, drakenmeester)
 bijgewerkt door Dwergkip 7 jaren geleden
Reynaerd
7 jaren geleden
Ahh, dragons. Altijd een mooi thema. Ik houd het dit keer simpel:

kolonelnick
7 jaren geleden
Quote:
Dwergkip 09-05-2017 om 20:04
Draconas, The Human

Pay and the manacost from a dragon in your graveyard and return it to the battlefield tapped. Correcte verwoording?
Whenever Draconas, the Human dies instead exile him.
Pay and Draconas, the Human's manacost: Return Draconas, the Human to the battlefield transformed under your control.
3/4

Draconas, The Dragon
Planeswalker - Draconas
+1: Create a 4/4 Dragon token with flying, tapped and attacking target opponent. At the end of your turn, exile this token
0: Create a 4/4 Dragon token with flying
-1: All dragons you control get a +1/+1 counter.
-8: Every creature you control becomes a Dragon in addition to their creature type. All Dragons you control get: "creatures have base stat X/X where X is the amount of Dragons you control and Flying
4

Deze kaart is gebaseerd op het personage Draconas (wow, verrassend) uit de boekenserie Drakenvrouwe van Margaret Weis. Draconas is een eeuwenoude draak die een menselijke gedaante heeft aangenomen om zo tussen de twee volken een brug te vormen.
Vroeger waren dit mijn favoriete boeken (3 delen: Drakenvrouwe, drakenzoon, drakenmeester)

Om je even te helpen met je verwoording.
de eerste helft weet ik zelf ook niet helemaal, maar aan je planeswalker kloppen sommige dingen niet.

+1: Je kan geen aanvallend creature creeëren in een step buiten combat (soms activeer je zelfs je planeswalker na combat, beetje raar)
Een goeie manier zou zijn: Create a 4/4 red? dragon creature token with flying, it attacks this turn if able. At the beginning of your end step, exile it.
0: Create a 4/4 red? dragon creature token with flying
-1: Put a +1/+1 counter on each dragon creature you control.
-8: hier zou ik misschien een emblem van maken.
You get an emblem with: "Creatures you control are dragons in addition to their other types. Dragon creatures you control have base power and toughness X/X and flying, where X is the number of dragons you control

hopelijk helpt dit

also reynaerd: dubbele post
bartist
7 jaren geleden

Damian is de lord van de Dacur op de plane Requit. Hoe veel hij ook eet, hij moet ook af en toe rusten. Zijn brood zorgt er dan voor dat de voedselketen niet instoort. Echter, als Damian wel weer honger krijgt, dan is zijn brood evengoed voedsel.

Therefor, the broods dillema: starve and die, or eat and become fodder
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
TheRobinros
7 jaren geleden
Quote:
Draconas, The Human

Pay and the manacost from a dragon in your graveyard and return it to the battlefield tapped. Correcte verwoording?
Pay and Draconas, the Human's manacost: Return Draconas, the Human to the battlefield transformed under your control.
3/4

Draconas, The Dragon
Planeswalker - Draconas
+1: Create a 4/4 Dragon token with flying, tapped and attacking target opponent. At the end of your turn, exile this token
-8: Every creature you control becomes a Dragon in addition to their creature type. All Dragons you control get: "creatures have base stat X/X where X is the amount of Dragons you control and Flying
4

Klein dingetje: zijn cost is , niet

De eerste ability wil je waarschijnlijk activated maken, dus iets als ": You may pay the mana cost of a Dragon creature in your graveyard. If you do, return it to the battlefield tapped."

De tweede ability werkt nu niet: "Whenever" geeft een triggered ability aan, die op de stack gaat op het moment dat Draconas in je grave ligt. Dan is het te laat om hem "in plaats daarvan" te exilen. Dus je wil "If Draconas, the Human would die, exile him instead", "If Draconas, the Human would be put into a graveyard from anywhere, exile him instead" of "When Draconas, the Human dies, exile him"

De derde ability snap ik niet helemaal: "Return" waarvandaan? Ik denk dat je hem wil exilen en dan transformed terug laten komen, wat gaat op een activated ability: ": Exile Draconas, the Human. Then return him to the battlefield transformed." Of zoiets.

De +1 van draakje werkt niet, want planeswalker-abilities werken op sorcery-speed en je zit dus zeer waarschijnlijk in je eigen main-phase als je een aanvallend draakje maakt, wat niet kan...

De -1 wordt ongeveer "-1: Put a +1/+1 counter on each Dragon creature you control."

En de -8: "-8: Creatures you control are Dragons in addition to their other types. Dragons you control have base power and toughness equal to the number of Dragons you control and Flying."

Wat doet die kaart veel, dit zijn zo'n 3 planeswalkers in 1
kolonelnick
7 jaren geleden

Bant had oorspronkelijk geen draken, maar sinds de conflux wordt het van alle kanten aangevallen door monsters. De engelen konden het niet langer tegen houden en bant raakte in verval. Maar sommige monsters voelde zich niet thuis op de andere shards. Zo ook Fraermied, zij bekeerde zich en beschermt nu bant tegen invasies van andere jund dragons.

Edit: Trample gegeven, vond ik wel toepasselijk voor een grote mythic draak.
Verder is ze groen en niet wit (wat de primaire kleur van bant is), omdat groen de overeenkomende kleur tussen bant en jund is.
 bijgewerkt door kolonelnick 7 jaren geleden
Dwergkip
7 jaren geleden
Quote:
10 maanden geleden
Quote:
Draconas, The Human

3/4

Draconas, The Dragon
Planeswalker - Draconas
4

Klein dingetje: zijn cost is , niet

De eerste ability wil je waarschijnlijk activated maken, dus iets als ": You may pay the mana cost of a Dragon creature in your graveyard. If you do, return it to the battlefield tapped."

De tweede ability werkt nu niet: "Whenever" geeft een triggered ability aan, die op de stack gaat op het moment dat Draconas in je grave ligt. Dan is het te laat om hem "in plaats daarvan" te exilen. Dus je wil "If Draconas, the Human would die, exile him instead", "If Draconas, the Human would be put into a graveyard from anywhere, exile him instead" of "When Draconas, the Human dies, exile him"

De derde ability snap ik niet helemaal: "Return" waarvandaan? Ik denk dat je hem wil exilen en dan transformed terug laten komen, wat gaat op een activated ability: ": Exile Draconas, the Human. Then return him to the battlefield transformed." Of zoiets.

De +1 van draakje werkt niet, want planeswalker-abilities werken op sorcery-speed en je zit dus zeer waarschijnlijk in je eigen main-phase als je een aanvallend draakje maakt, wat niet kan...

De -1 wordt ongeveer "-1: Put a +1/+1 counter on each Dragon creature you control."

En de -8: "-8: Creatures you control are Dragons in addition to their other types. Dragons you control have base power and toughness equal to the number of Dragons you control and Flying."

Wat doet die kaart veel, dit zijn zo'n 3 planeswalkers in 1

Hmm. Nerf it down I guess?
Welk deel is te OP? of zou dan de manacost omhoog moeten?
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Dragon Rift
Enchantment
At the beginning of your end step, create a 5/5 red Dragon creature token with flying.
Dragons you control get +2/+2 and first strike.
The sky ripped open, and death ascended.
Blizzardfox
7 jaren geleden
Kaart Link Hellkite Nest Keeper (Build Your Card #75) Kaart Link
-----------
Naam: Hellkite Nest keeper
Rarity: Mythic Rare
Type: Creature - Dragon
Stats: 1/4
Oracle Tekst:
Flying

, : Search your library for a card named Dragon Egg, put it onto the battlefield, then shuffle your library.
Other Dragon creatures you control get +1/+0.
-----------

Nou ik heb deze Draak gemaakt, omdat ik vindt dat er in Dragon Decks weinig early game zit. (Met de draken zelf, de kosten zijn vaak altijd boven de Conv kost 4)
En je te weinig kleine draakjes die je later goed kan gebruiken!

Ik heb deze Hellkite gemaakt, omdat iedereen houdt van schattige kleine hatchlings!
Je kan de Dragon Egg's gewoon opzoeken! en om toveren in deze Dragon token tokens! hoe schattig!

Ik heb ook de nieuwe Set Symbol zelf gemaakt met een programma van de nieuwe vervolg set van Amonkhet!, er zullen vast een en ander draken, zombies en meer volgen

Dit is mijn kaart!,
Greetz,

Blizzardfox (Xander)
 bijgewerkt door Blizzardfox 7 jaren geleden
hellhound
7 jaren geleden
[IMG]http://i65.tinypic.com/2ebx34j.jpg[/IMG]
http://i65.tinypic.com/2ebx34j.jpg

Smaug, Erebor's bane

Legendary Creature - Elder Dragon

Flying, Trample, Haste

When Smaug, Erebor's Bane enters the battlefield, deal 3 damage to all other creatures.

Whenever a creature deals non-combat damage to Smaug, Erebor's bane, Sacrifice it.

[7/7]
 bijgewerkt door hellhound 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
@hellhound: die laatste ability is best pijnlijk (hoewel je tegenstander misschien niet non-combat damage kan doen met zijn of haar creatures) en ik vraag me af of de kaart niet iets te duur is. Vergelijk hem eens met Hellkite Overlord.
hellhound
7 jaren geleden
Ik weet dat die laatste ability vrij pijnlijk is, als je tegenstander ook maar een stomme pinger heeft, is je draak dood, maar dat is wel juist een ability die ik in de kaart houdt. In het boek The Hobbit, werd Smaug ook gedood doordat een vrij onbekend persoon hem neerschiet met een pijl.

Ik vind de kaart zoals hij nu is wel erg leuk, maar ik zal er nog wel eens goed over nadenken. Ik wil natuurlijk ook winnen
Sunitram
7 jaren geleden
Illusory Hellkite

Creature - Dragon Illusion

Flying, haste

Illusory Hellkite's power and toughness are equal to the number of creatures named Illusory Hellkite you control.

Whenever Illusory Hellkite deals combat damage to a player, if it isn't a token, create a token that's a copy of Illusory Hellkite.

Whenever Illusory Hellkite becomes the target of a spell or ability, sacrifice each creature named Illusory Hellkite.

"It's a vicious cycle. The dragon feeds on your belief, which increases with each of its bites. Which, in turn, attracts more dragons." - Jori En, Ruin Diver

*/*
 bijgewerkt door Sunitram 7 jaren geleden
LordWhooT
7 jaren geleden
Evolving Dragon

Legendary Creature - Dragon

Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)

When a Second +1/+1 Counter is placed on Evolving Dragon this turn, Choose one — it gains flying, first strike, deathtouch, haste, hexproof, indestructible, lifelink, trample or vigilance.

3/3
 bijgewerkt door LordWhooT 7 jaren geleden
Tigurus
7 jaren geleden
Black Dragon Kalameet

Flying

: This creature gets +1/+0 until end of turn.

When Black Dragon Kalameet enters the battlefield, it deals 1
damage to each other creature.

When Black Dragon Kalameet's toughness is 2 or less, transform Black
Dragon Kalameet

2/5

----------------------

Kalameet, Bringer of Calamity

Trample

When this creature transforms into Kalameet, Bringer of Calamity or
dies, it deals 3 damage to each non-dragon creature.

: Kalameet, Bringer of Calamity deals 1 damage to each other
creature.

6/3

=====================================================

Kalameet is 1 van de laatste ancient dragons in Dark Souls 1.

Uitleg kaart1:
Zijn firebreathing ability is ipv omdat hij geen vuur spuwt maar darkness.
Omdat Kalameet 1 van de laatste gevreesde draken is, heb ik zijn enter the battlefield effect redelijk sterk maar niet overdreven sterk gemaakt. 1 Damage leek me wel redelijk geschikt.

Als Kalameet 2 of minder toughness heeft door wat dan ook, dan transformed hij naar een nieuwe versie. Deze versie heeft geen flying, mede omdat hij verzwakt is. Dit maakt hij weer goed door een groter gevaar op de grond te zijn met trample.

De Transform + dies ability heb ik van Archangel Avacyn. Kalameet transformed naar een "sterkere" versie en knalt daarmee in het veld.

De ability word ipv een enter the battlefield trigger een activated ability.
Pelgrim1994
7 jaren geleden
Dragon Rider

Creature - Human

Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters the battlefield. They remain paired for as long as you control both of them.)

As long as Dragon rider is paired with a dragon creature, each of those creatures get +1/+1 and have vigilance.

2/2

Op zichzelf is hij niet zo heel bijzonder maar gepaard met een draak word het al een stuk leuker. Vandaar uncommen. Voor de BYC heb ik de witte variant gekozen. Nou is het idee er achter dat je voor elke kleur een variant van dit creature hebt. Dan zou je dus krijgen: rood/ haste of firste strike. Groen/ trample. zwart/ deadtouch of lifelink. Blauw zou flying voor de hand liggen maar de meeste draken hebben dat natuurlijk al. Hiervoor zou dan bijvoorbeeld iets kunnen doen als tap target creature, it doenst untap for aslong ..... is paired with a dragon.
MarcelN
7 jaren geleden
Where Only Dragons Dare

Legendary Land -

: Add to your mana pool

, : Add to your mana pool. Where Only Dragons Dare deals 3 damage to you and you put a 3/3 black and red Dragon creature token with flying onto the battlefield.

"20% and a limb interest? You gotta be high!"
- Klorb, Goblin Chief of Buying Stuff, last words.
 bijgewerkt door MarcelN 7 jaren geleden
LeKrutes
7 jaren geleden
Quote:
MarcelN 10-05-2017 om 12:49
Where Only Dragons Dare

Legendary Land -

: Add to your mana pool

, : Add to your mana pool. Where Only Dragons Dare deals 3 damage to you and you put a 3/3 black and red Dragon creature token onto the battlefield.

"20% and a limb interest? You gotta be high!"
- Klorb, Goblin Chief of Buying Stuff, last words.

Lijkt mij super sterk landje.
carlovdm
7 jaren geleden
Dragon Umbra
Enchantment - Aura

Enchant Creature

Enchanted Creature gets +3/+3 and has flying and haste.

Totem armor (If enchanted creature would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy this Aura.)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 32 posts
  • Laatste post bartist 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL