Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Hallo allemaal! Welkom bij een nieuwe Build Your Card, waar je je Magic-kennis kunt testen door zelf iets te verzinnen!
Elke BYC geef de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of te zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? Heeft hij niet te veel tekst en is hij niet te complex?
6. Originaliteit: Hoe origineel is een kaart?
7. Afwerking? Is de kaart compleet (cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
En dan nu, het thema: Ongenode gasten!!!
De reden van deze late post (ik hoop hem nog in mei te posten) is dat ik vandaag jarig ben. En bij een verjaardag hoort een feestje! Nou is Havoc Festival wel wat overdone, maar laten we er proberen toch wat leuks van te maken!
Dus, ik ben jarig en ik nodig uit: Squire, Grizzly Bears, Raging Goblin en alle andere vrolijke magic-kaarten. Maar helaas, met de post komt een pakje binnen met daarop de tekst:
"Voor de schoonste. Liefs, Eris"
Niet waar je op zit te wachten.
Apple of Discord
Artifact
As Apple of Discord enters the battlefield, choose a player.
Creatures with the greatest toughness the chosen player controls don't untap during their controllers untap step. "How do you like them apples?"
(Render komt binnenkort)
Goed, dus de uitdaging: Ontwerp een kaart die ik zeker niet op mijn feestje tegen wil komen! Dat kan een Assassin zijn, een leger aan spinnen, een Lightning Bolt, wat dan ook, maar originaliteit loont! En erg belangrijk: zorg voor een goed verhaal, het liefst een verhaal dat zo veel mogelijk in de kaart naar voren komt!
TheRobinros, gefeliciteerd met je verjaardag!
Hopelijk is ie een beetje geslaagd en heb je een leuke avond gehad.
Wat ik me wel afvraag, heb jij ook niet dat er altijd wel iemand komt die je niet hebt uitgenodigd, maar die toch verschijnt en dan echt zo'n domper op het feest gooit omdat ie naar jan en alleman opmerkingen zit te maken die gewoon ronduit beledigend zijn?
Zo iemand die alle aandacht opeist en met zijn gedrag gewoon de andere gasten wegjaagt?
Zo iemand die dan ook nog als laatste weggaat
Zo iemand die verdomd goed weet waarom hij niet wordt uitgenodigd?
Zo iemand als
That One Guy
Legendary Creature - Human
Other creatures you control can't attack or block.
At the beginning of your end step, exile target creature other then That One Guy.
Exile that One Guy if there are no other creatures on the battlefield. 2/5
Soms gaat er op een feestje wel eens wat stuk. Deze gast maakt er echter een sport van. Hij kwam m'n laatste feest langs (geen idee hoe hij er vanaf wist, waarschijnlijk uitgenodigd door iemand anders), en hij kwam letterlijk met mijn deur in huis vallen. Hij kon blijkbaar de bel niet vinden...
Anyway, het feestje ging door, en ik ken m'n vrienden goed genoeg om te weten dat ze geen gespuis uitgenodigen, dus hij mocht nog op het feest blijven. Echter, nadat ik ieder kapot bierflesje (waarvan ik twijfel of een deel wel stuk was) naar m'n hoofd ging gooien, heb ik hem toch de deur...opening moeten wijzen.
Na een beetje aandringen ging hij weg... door een raam, dat was namelijk dichterbij en kon nog stuk Later bleek hij een van m'n Carrier Pigeons met een uitnodiging onderschept te hebben, want die vond ik de ochtend erna dood door het raam gesmeten.
Enchant creature
All creatures able to block enchanted creature do so.
Whenever a player casts a spell, if it has a single target, change the target to enchanted creature if able. "Hey everybody, look at me!"
--------------------------
Er is altijd wel iemand op het feestje die alle aandacht naar zich toetrekt... maar dat hoeft niet per se goed af te lopen!
Haste
Kill Tron 5000 attacks each turn if able.
At the beginning of your end step, a random opponent gains controll of Kill Tron 5000. untap it.
5/5 Malfunction! Malfunction! Kill everything!
Ken je dat, je krijgt een super cool cadeau dat je heel graag wilde. Een nieuwe playstation, xbox of een handige gadget, noem het maar op! Nog geen 2 seconde later gaat hij rond bij al je gasten omdat deze hem ook graag eens testen.
Omdat je zelf ook nog je gasten moet verzorgen kom je er op dat moment bijna niet aan toe er zelf van te genieten.
, : Counter target spell. Use this ability only if its caster mispronounced its name.
"Let's not make that mistake again." - Wizards' R&D Team
1/1
---
(Voor de complete beeldvorming: beeld je in dat het (Artifact) gedeelte duidelijk later pas op de kaart is geplakt).
Je hebt er altijd wel één op je feestje: zo'n figuur die constant iedereens taalfouten verbeterd. Nu worden die in de regel Grammar/Spelling/Language Nazis genoemd, maar dat vind ik wat cru voor een Magic kaart, dus ik ging voor Walking Lexicon. Wat me weer deed denken aan dat andere lopende boek (Walking Atlas) en daar zat een fout op. Dat had namelijk een artifact creature moeten zijn, maar er staat nergens artifact op de kaart!
Het lijkt me bijzonder sterk dat Wizards de kaart als geheel buiten de Un-sets zou printen, dus ik heb voor een keer m'n regel gebroken dat ik geen specifieke set symbolen gebruik
P.S. Ja er zit een taalfout in m'n tekst. Bewust om die Spelling N... eh... Walking Lexicon te sarren
P.P.S. Uiteraard nog gefeliciteerd, TheRobinros!
zou een mod dit even kunnen omtoveren? Hopelijk doet hij het nu wel.
Oopsie, ik merk dat er wat mist, een verhaal... Ik weet niet of het nog mag, maar ik schrijf er nog wat bij. Je verjaardag. Lekker met je vrienden op je feestje, kletsen, lachen, brullen, gieren. Gaat opeens de bel! Je kijkt om je heen, maar iedereen is er al! Je doet de deur open en... Staat er een goblin voor je neus! Hij kijkt je grijnsend aan en zegt: "Ik heb een cadeautje voor je!". Waarop hij een hamer pakt en schreeuwt "GEFELICITEERD!". Vervolgens rent 'ie naar binnen en slaat hij alles kort en klein. Hopelijk ben je hem niet tegengekomen op je feestje!
16:00 's middags. De vlaggetjes opgehangen, de ballonnen opgeblazen en de zelfgemaakte aardbeienkwark uit de koelkast gehaald. De eerste gasten arriveren, krijgen bij de deur een feesthoedje en lopen de kamer in. Het ziet er naar uit dat het een gezellige avond gaat worden!
En dan komt hij binnen. Je weet wel, That One Guy. Meneertje betweter, niet op de gastenlijst, loopt de hele tijd de aandacht op te eisen.
Eclavyrr, mooi ontwerp! Hij is in een wit-zwart control-deck als enige creature wel krachtig, maar toch redelijk balanced. Niet kunnen blocken met je 2/5 is een drawback, maar die tweede ability is GOED. Het verhaal erbij past ook goed bij de kaart: Hij gaat letterlijk als laatste weg en neemt heel snel de aandacht op zich op. Klein dingetje: die laatste ability heeft een trigger nodig, iets in de vorm van "When ~ is the only creature on the battlefield...". Verder een heel erg prima kaart!
"Okay," denk je. "Dat had dit feestje niet nodig. Maar het kan alsnog een leuke avond worden." Obstakel numero 2: Property Flinger. Daar gingen de slingers. En toen viel de kast om.
bartist, hmmm. Da's geen best feestje . Over de kaart: hij is cute als je hem kan activeren, maar heeft heel erg een deck nodig waarbij je een hoop dingen kan jatten en dan is niet de juiste kleurencombinatie? Als je hem kan sticken na een Act of Treason-achtig effect is hij wel bruut, een 2 mana 4/2 die een speler shockt en zijn creature niet teruggeeft. Goede kaart, maar heeft denk ik meer support nodig dan goed is om hem speelbaar te maken?
Na het gegooi met borden en glazen heb ik toch besloten om Property Flinger zo snel mogelijk het raam te wijzen, want hij stond iets te veel in de Center of Attention.
Dinkleberg, Leuke kaart, al is hij heeeel sterk op je eigen indestructible dingen. Stuffy Doll is super dodelijk, al is die dodelijk met meer dingen. Hij maakt ook de rest van je team unblockable (+ bonus) voor een mana minder dan dat Lure dat doet... Misschien iets te sterk?
Pelgrim1994, ik krijg een beetje een Volatile Rig-gevoel: Complete chaos, maar niet echt indrukwekkend? En is de Kill Tron 5000 het cadeau of geeft hij het cadeau? Ik voel de kaart niet echt, sorry
En toen barstte de hel open. Terwijl ik bezig was met het uitpakken van een cadeautje (er zat een Ashnod's Coupon in ), gebeurde Project X mijn verjaardag, beter bekend als Project Ravnica!
kolonelnick, Heel mooie kaart, zorg dat je geen artifacts speelt. Sloopt langzaamaan alles. 1 v 1 niet heel boeiend, want ze vallen gewoon aan met de ogres en jij blockt met jouw ogres, maar in multiplayer gebeuren hier serieuze dingen. De flavor-referentie zie ik helaas niet (heeft iemand mijn flavor-referentie trouwens al? Die is niet zo moeilijk) . Kleine puntjes: iedereen maakt Ogre tokens, met een hoofdletter, en er moet een komma na "upkeep" (Real-life Walking Lexicon hier)
Het werd wel heel druk op mijn feestje, steeds meer ogers en kabaal, maar toen ze met zijn tienen waren kwamen er plotseling geen nieuwe meer bij. Ik zag ook dat mijn Center of Attention foetsie was en Project Ravnica was nergens meer te vinden, vreemd! Toen werd er op de deur geklopt. Ik vond het al vreemd, want iedereen op de planeet was toch al mijn deur door gemaaid, maar desondanks deed ik open en werd ondersteboven gelopen door een Party Crasher.
MtgLuckerFTW, eenvoudig design, goeie ability op een kaart die WotC ook zo uit zou kunnen brengen! Wel soort van uit te buiten met Land Grant-achtige kaarten, maar dan moet je ook een heel specifiek deck spelen, wat waarschijnlijk niet veel aan een 2/1 heeft. Topper!
Toen ik eenmaal in een hoekje zat te huilen tussen alle instortende plafonds en omvallende muren, kwam er een machine naast me zitten. "Hoe moet dat nu verder," vraag ik snikkend. "Ik ben het spoor helemaal kwijt!" "Ik ben het spoor helemaal BIJSTER." lacht hij. Fijn. Een Walking Lexicon.
Sunitram, wat een heerlijke kaart met een heerlijke flavor. Geen idee hoe speelbaar dit is, zeker omdat uitspraak in Magic best wel een dingetje is. Niet te sterk, maar punisht toch een bepaalde soort speler, precies wat een goeie UN-kaart moet doen. Mooi!
Na iedereen naar huis te hebben gestuurd en That One Guy van de vloer opgeruimd te hebben, viel ik spontaan in slaap. Volgend jaar vier ik mijn verjaardag wel niet meer.
Goed, de top 3:
...tromgeroffel...
Op 3: Eclavyrr met That One Guy. Goeie kaart, mooi verhaal en doet flavorwise precies wat je uitlegt
Op 2: MtgLuckerFTW met Party Crasher. Simpel en elegant, doet wat hij hoort te doen en zou zo uitgebracht kunnen worden
En de winnaar van BYC #77...
Sunitram met Walking Lexicon! Heerlijke kaart, simpel zat en de kaart waarbij ik het meest een beeld voor ogen kreeg hoe hij mijn feestje zat te verzuren! Gefeliciteerd!
m'n kaart was bedoeld als signpost-uncommon (de uncommon die laat zien waar een archtype over gaat), maar dat had ik er dan bij moeten zetten.
zijn trouwens prima kleuren voor permanents "jatten", neem de genoemde Act of treason en diverse grave-plunder kaarten in zwart.
Anyway, Sunitram Gefeliciteerd, toen ik de referentie begreep moest ik ook ff lachen
Oh jemig, ik zat me net af te vragen wanneer die uitslag zou komen en dan is ie er gewoon al 2 dagen! Als ik vanavond tijd heb zet ik wel even een mooie nieuwe BYC online, anders morgen!