Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #78

Sunitram
7 jaren geleden
Jaaaaa, ik mag weer een BYC doen

Eerst maar even de regels (heb ik al gezegd dat je die allemaal na kan lezen op de Build Your Card pagina?)

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of te zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? Heeft hij niet te veel tekst en is hij niet te complex?
6. Originaliteit: Hoe origineel is een kaart?
7. Afwerking? Is de kaart compleet (cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan het onderwerp:

Maak een kaart met een offcolor effect!

Eens in de zoveel tijd experimenteert Wizards met de verdeling van de kleuren door kaarten een effect te geven wat normaal gesproken eerder op een kaart van een andere kleur zou verschijnen. Het Scars of Mirrodin block stond bijvoorbeeld bol van de zwarte effecten op kaarten met andere kleuren (zie bijvoorbeeld Choking Fumes), de devoid Eldrazi deden soms dingen die niet helemaal bij hun kleuren pasten (Cultivator Drone) en in Time Spiral block was het hek al helemaal van de dam.

En nu jullie! Een blauwe kaart die damage schiet? Een niet blauwe counterspell? Een wit fight effect? Alles mag, als je maar kan verklaren waarom je kaart die kleur heeft! Deadline is 24 juni, 23:59!

Tot slot dan nog een voorbeeld:

Spellswallower Ghoul

Creature - Zombie

: Change a target of target spell or ability to Spellswallower Ghoul.

Whenever Spellswallower Ghoul becomes the target of a spell or ability, put a -1/-1 counter on it.

2/2
 bijgewerkt door Sunitram 7 jaren geleden
hellhound
7 jaren geleden
Spontaneous Duel

Sorcery

Target creature you control fights a creature an opponent controls chosen at random.

How and why it happens is not important. It happens, and there's nothing we can do about it
AncientOne
7 jaren geleden
Tja, inmiddels zijn mana rituals rood geworden, maar in de goeie ouwe tijd waren die zwart (bv. Dark Ritual).

Omdat die ability inmiddels niet meer zwart is, heb ik hier de afgezwakte vorm van Dark Ritual (of, zo kun je hem ook zien, een gewijzigde versie van Blood Pet):

(die bishop in de flavor text wordt overigens ook genoemd op Altar's Reap)
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden

Een van m'n favoriete dingen blijft nog altijd rampen! Heb dat gecombineerd met een counterspell. Ik heb op het counteren nog wel een restrictie gelegd om niet helemaal off-color te gaan.
kolonelnick
7 jaren geleden
Waar is rood slecht in? precies, interactie met enchantment. Wat doet rood verder niet, maar blauw wel. exact, bouncen. Wat nu als rood enchantments mag bouncen? dan krijg je dit. een minotaur met een reflector mage sausje (standard ban inkomend?)

bijgewerkt door kolonelnick 7 jaren geleden
Eclavyrr
7 jaren geleden
Zwart is een kleur die alleen maar aan zichzelf denkt, en een beetje het recht van de sterkste promoot. Deze engel heeft daar andere gedachten over, zij zal je beschermen..... zolang je ziel maar net zo duister is als de hare....

Er staat een spelfoutje in: "your control have" moet natuurlijk zijn "you control have". Maar had geen zin de kaart opnieuw te designen
carlovdm
7 jaren geleden
Thassa's Inundation
Sorcery

Destroy all creatures and planeswalkers.

The sea goddess didn't need Dekella for revenge - something Kiora should have foreseen.

-----

Ondanks gekke kleurexperimenten in het verleden, is het nog nooit tot een monoblauwe wipe gekomen. Siren's Call komt het dichtst in de buurt en dat kon niet langer zo zijn.
 bijgewerkt door carlovdm 7 jaren geleden
Sunitram
7 jaren geleden
Ennnn de uitslag! De opkomst is wat laag deze keer; was het thema zo lastig of is het vanwege het begonnen festivalseizoen/vakantieperiode? Hoe dan ook, de inzendingen zijn van hoge kwaliteit, dus laten we beginnen!

hellhound met Spontaneous Duel:
Love it! Simpel effect, lekker gecost en hoewel ik Fight niet echt bij zwart vind passen is het wel degelijk een echte Rakdos kaart. Flavorwise dus ook helemaal prima!

AncientOne met Minion of Griselbrand:
Absoluut een coole kaart en inderdaad, het is leuk om weer eens een zwarte ritual te zien. Dat gezegd hebbende: ik twijfel een beetje over het powerlevel van deze kaart. Ik weet namelijk niet wat ik enger vind: een speler met 3 mana tot z'n beschikking in beurt 1 (Dark Ritual) of een speler met 5 in beurt 2 (de Minion). Maar daar staat weer tegenover dat dat effect aan een 0/1 beestje hangt... Ik geef 'm het voordeel van de twijfel.
Trouwens, die flavor, is dat nou een verwijzing naar die T-shirts met "My [insert familielid] went to [insert plaatsnaam] and all I got was this lousy T-shirt"?

bartist met Instant Decay:
Nog zo'n kaart met een heel onorthodox effect, maar dat wel prima bij z'n kleur past! Groen countert in de regel bijna nooit, maar de artifact en enchantment haat en het rampen maken dit absoluut een groene kaart! Je zou kunnen zeggen dat het landje op de battlefield leggen misschien wat veel van het goede is, maar de kaart kost dubbelgroen, dus ik vind het kunnen. Ook mooi hoe de titel een vervormde Abrupt Decay is

kolonelnick met Denier of the Sun God:
Een Reflector Mage voor enchantments! Zijn hele effect is eigenlijk totaal niet rood, maar de flavor maakt 'm kloppend: op Theros de Goden de rug toe keren is een heel emotioneel ding om te doen en er is geen betere kleur dan rood om je emoties kracht mee bij te zetten. Met 4/2 voor 4 mana ook prima geprijsd. Prima kaart!

Eclavyrr met Angel of the Dark Covenant:
Het idee achter deze kaart vind ik supercool! Ja, zwarte creatures doen zelden wat voor anderen (Lords daargelaten) en deze engel speelt daar mooi op in door het effect alleen met zwarte creatures te delen. Nu is het wel zo dat protection in wit al een vrij sterk effect is en zeker zwart zou daar toch wel een prijskaartje aan hangen. Iedere beurt een leven moeten aflaten ofzo had deze kaart al net iets zwarter gemaakt. Verder een toffe kaart!

En tot slot carlovdm met Thassa's Inundation:
Een monoblauwe boardwipe is inderdaad een ding dat nog niet eerder is voorgekomen. En daarmee vat ik dus gelijk mijn twijfels over deze kaart samen: blauw heeft überhaupt nog nooit iets destroyed zonder dat daar of een stevige drawback voor jou of een onsnappingsclausule voor je tegenstander aan vast zaten. Maar aan de andere kant is Thassa op dit moment wel heulheulheul boos op Kiora en heeft Kiora op haar beurt eens met Thassa's Bident bijna de Zee van Halimar over Ulamog, Kozilek en de Gatewatch uitgestort; dus de zeegodin heeft wel degelijk destructieve krachten. Ik persoonlijk vind 'm net aan kunnen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat Wizards 'm nooit zou printen. Neemt niet weg dat de flavor dik aanwezig is, dus stijlpunten voor jou!

Nogmaals, het aantal inzendingen was wat laag deze keer, maar de kwaliteit loog er niet om! Om die reden ga ik dus ook geen top zoveel houden, maar gaan we gewoon gelijk door naar de winnaar:

hellhound! Gefeliciteerd! Je kaart was duidelijk, simpel en ondanks dat ik niet denk dat ie veel Standard play zal zien, kan ik me toch voorstellen dat ie menig Commander danwel ander multiplayer potje op z'n kop zal zetten! Aan jou de eer om BYC #79 te hosten!
hellhound
7 jaren geleden
Yay! ik heb weer eens gewonnen

Bedankt voor het hosten van een leuke ByC Sunitram. Ik zal zelf toch eventjes goed na moeten denken over een thema.
bartist
7 jaren geleden
Gefeliciteerd Hellhound!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post bartist 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL