Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #80

Sunitram
7 jaren geleden
Dag allemaal, leuk dat je een kijkje komt nemen bij alweer de tachtigste editie van Build Your Card! Deze editie wordt een speciale, maar daarover later meer. Eerst even de regeltjes (die je natuurlijk allemaal terug kan vinden op de Build Your Card pagina):

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of te zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? Heeft hij niet te veel tekst en is hij niet te complex?
6. Originaliteit: Hoe origineel is een kaart?
7. Afwerking? Is de kaart compleet (cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart overeen met de abilities die erop zitten?

Voor wie de BYC's een beetje volgt: de vorige heb ik gewonnen met een stokoude ability: Banding. Ik zeg: laten we dat naar deze BYC doortrekken! De opdracht voor deze editie luidt:

Gebruik een ability van meer dan 5 jaar geleden!

Voor wie het nodig heeft, hier is de lijst met abilities. Let wel, de ability die je kiest mag dus niet op kaarten zijn voorgekomen die na Magic 2013 in Standard sets geprint zijn (abilities uit M13 zelf mogen nog wel). Battle cry zou dus bijvoorbeeld nog mogen, Cipher niet meer.

Voorbeeldje:

Sprite Trickster

Creature - Faerie

Flash, flying

Whenever Sprite Trickster enters the battlefield, you may counter target spell, unless its controller pays .

Evoke

For years this little Fae trained to master the Flamekin art of short-term appearance.

2/2

---

Tot slot, omdat het de 80ste BYC is en de achtste die ik mag hosten, EN omdat ik pas jarig ben geweest krijgt de winnaar van deze BYC, naast de onsterfelijke eer BYC #81 te mogen hosten, een booster van een Standard set naar keuze van me toegestuurd! Doe dus lekker je best op die kaartjes, deadline is 15 juli om 23:59!
AncientOne
7 jaren geleden
Leuk die prijs!
(alsnog gefeliciteerd dan!)
Eclavyrr
7 jaren geleden

Gebaseerd op een storyline uit Fairy Tail, waarin een deel van het landschap als wapen wordt ingezet en gebruikt wordt om een guild aan te vallen. Dat leek me een cool idee om op een magic kaart te gebruiken en toen ik deze BYC zag moest ik denken aan Fortify, een nog verder niet gebruikte ability uit Future Sight die tot nu toe alleen op Darksteel Garrison is geprint. Een wapen dat onderdeel uitmaakt van een land leek me een prima basis hiervoor
 bijgewerkt door Eclavyrr 7 jaren geleden
hellhound
7 jaren geleden
Everlasting Agony
Sorcery

target player reveals his or her hand. you may choose a creature or planeswalker card from it. then, you may put that card onto the battlefield under your control.

Epic
 bijgewerkt door hellhound 7 jaren geleden
MarcelN
7 jaren geleden

The smoldering remains of the werewolf seemed to have extinguished. If only we had known what would happen when we started the burial rites.
- Hanweir Town Records Entry

---------------------------------
Flashback is het laatst geprint in Dark Ascension - Februari 2012.. net 5+ jaar dus

Flavortext paste niet meer op de kaart, maar wilde m toch ff erbij vermelden

Edit: Flashback cost aangepast van naar .. do the double Grapeshot
 bijgewerkt door MarcelN 7 jaren geleden
LeKrutes
7 jaren geleden
Zo ook maar mijn inzending gedaan.

Scrapheap Mimic
Edit: Ik zie nu dat mijn kaart een power en toughness heeft. Deze moest net als andere modular creatures 0/0 zijn.

Ik ben zelf een mega grote fan van modular, maar dit type clone was nog niet gemaakt. Zat zelf ook te stoeien met imprint maar wat ik wou paste gewoon niet. Ben benieuwd naar de winnaar.
 bijgewerkt door LeKrutes 7 jaren geleden (Edit typo's)
bartist
7 jaren geleden

Weer een rood/zwarte kaart, wilde initieel was rood/groen (met trample ipv menace en zonder het laatste effect) van plan maar ik had een plaatje in m'n hoofd wat ik nergens kon vinden.
Toen ik dit plaatje gevonden had, heb ik de kaart wat aangepast
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
kolonelnick
7 jaren geleden

een soort Kilnmouth Dragon meets Scourge of Valkas. lekker groot en lomp en beukt als een malle
kolonelnick
7 jaren geleden
15 juli is al even geleden
Blizzardfox
7 jaren geleden

Nja als ik de kans had gekregen had ik een Devil Commander gekozen!

Zend hem toch nog even in, puur voor de show
 bijgewerkt door Blizzardfox 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Nou, dubbel voor de show dan ook maar eentje

Goblin Comrade
Creature - Goblin
Protection from Elves, Rampage 1
Bands with other Goblins
"Grakk wants to be your friend. He protect you."
- Grakk

0/3
Sunitram
7 jaren geleden
Sorry voor de vertraging mensen, vanavond de uitslag!
bartist
7 jaren geleden
Ben benieuwd wie gaat winnen
LeKrutes
7 jaren geleden
Me2
StanleyW
7 jaren geleden
Kon het niet laten om deze (voor de fun) nog even toe te voegen:
StanleyW
7 jaren geleden
dubbelpost
 bijgewerkt door StanleyW 7 jaren geleden
Sunitram
7 jaren geleden
Door werkomstandigheden VEEL later dan gepland, maar hierbij dan EINDELIJK de uitslag

Gaan we dan!

Eclavyrr met Nirvana
Leuk dat je een Fortification gemaakt hebt! Ik zit namelijk ook met spanning te wachten tot Wizards deze mechanic eens verder uitdiept De kaart zelf vind ik alleen... best matigjes. Beurt 4 gebruik je al je mana op om 'm te casten. Beurt 5 moet je 'm dan nog voor ergens op fortify-en en dan, mits je geen landdrop mist, kun je 2 schade schieten. Beurt 6, er wederom vanuit gaand dat je gewoon weer een landje kunt droppen, tap je uit voor 6 schade. Dan heb je dus, midgame, 3 beurten lang al je mana opgebruikt om in totaal 8 schade te schieten! En dat is er nog vanuitgaand dat niemand in de tussentijd je Fortification of je landje sloopt. Sorry, maar hoe veel ik ook van fortify als ability hou, ik verwacht toch echt meer van een kaart met een rood icoontje in de hoek.
Overigens dan wel weer stijlpunten voor het feit dat je een anime/manga als inspiratie hebt gebruikt. Misschien een goeie voor een volgende BYC?

hellhound met Everlasting Agony
Sodeju, iemand durft zijn handen te branden aan Epic! Epic is een hele moeilijke ability om te gebruiken, want de rest van de game nog maar 1 spell kunnen casten is best een drawback. In deze zie ik dan echter wel een rare vorm van potentie! De eerste paar beurten speel je iedereen-krijgt-kaarten spells a la Howling Mine en Font of Mythos, misschien nog een Mirari tussendoor (abilities activeren mag je namelijk nog wel!) en dan knal je deze opeens op tafel! Met alle kaarten die je tegenstander raapt zit er altijd wel iets tussen wat je kunt jatten! Gaat het de protour winnen? Nee. Is het hilarisch? Ja! Leuke kaart!

MarcelN met Saint Traft's Fire
Over je handen durven branden gesproken! Storm bleek zo'n overpowerde ability te zijn dat Wizards er een schaal naar heeft vernoemd waarmee ze bepalen of ze een ability ooit nog willen hergebruiken! Ik vind 'm gedurfd, maar hij lijkt mij compleet fair. Je moet 'm flashbacken om 'm Storm te kunnen geven en zelfs dan kost ie nog 4 mana. Tegen de tijd dat je hiermee los kan gaan kan je tegenstander z'n Counterflux al overloaden, heeft ie ruim de tijd gehad om je graveyard leeg te maken met Relic of Progenitus (waar je trouwens niet op kan reageren, want Saint Traft's Fire is een sorcery) of heeft ie z'n Bojuka Bog al gedropt, dus er valt genoeg tegen te doen. Creatieve combinatie van 2 abilities die prima binnen de grenzen van deze BYC passen. Vinkje!

LeKrutes met Scrapheap Mimic
Je opmaak laat te wensen over (geen p/t in de hoek, de reminder text van de Modular ability klopt niet helemaal en de modular ability had je niet nog extra op de kaart hoeven zetten), maar de kaart zelf is hartstikke degelijk! Ik ben er niet helemaal over uit of een manacost van 4 kleurloze generic mana niet iets te weinig is voor dit effect (er zal ongetwijfeld een Modern combo komen met Emrakul, the Aeons Torn, een willekeurige discard outlet en deze) maar er gebeurt wel meer smerigs in Modern. Interessante kaart en een leuk gebruik van Modular!

bartist met Unleashed Madness
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nooit een fan ben geweest van cumulative upkeep. Het is een ontzettende handenbinder en de kaarten waar het keyword op staat worden, in mijn optiek, vaak al gauw de moeite van het betalen niet meer waard. Deze kaart weet me echter wel te boeien! In een Limited formaat zou ik niet teleurgesteld zijn om deze te trekken. Haste en menace is een hele enge combinatie die je niet ziet aankomen. Het liefst speel je deze later in het spel op een dik beest om onverwachts je tegenstander dood te hoeken, maar ook early game kan dit een relevante kaart zijn. Je loopt dan alleen natuurlijk wel het risico dat of de enchantment of je beest removal vangt, maar hey, Rakdos spelers durven wel een risicootje te nemen In constructed weet ik niet of ik 'm gauw zou spelen, maar in een draft zou ik 'm mooi houden!

kolonelnick met Maw of Chaos
In een Standard set zou ik 'm wat lastig op waarde kunnen schatten; draken kosten in de regel veel mana en wil je een beetje value uit die Amplify halen, dan moet je er toch een aantal in je hand hebben zitten als je deze speelt. In een Dragon Tribal Commander deck daarentegen is dit ding supercool! Iedere keer als je een draak speelt schade schieten op al je tegenstanders is hartstikke prima en met wat andere kaarten die +1/+1 counters leggen loopt dit knetterhard uit de klauwen. Ik zou het niet erg vinden om deze tegen te komen in het Dragon deck van C17!

Dan zijn er nog 3 voor de show kaarten. Omdat ik zelf zo super laat ben met m'n beoordeling neem ik jullie nog wel mee in de beoordeling, maar om het fair te houden voor de rest dingen jullie niet mee voor de booster. Vinden jullie dit fair?

Blizzardfox met Accursed Warden
Dat mag een beste vloek zijn dan die op deze warden zit! Niemand weet zijn naam, maar zeg Accursed Warden en iedereen weet wie je bedoelt!
Anyhow, het is een ontzettend toffe lord. Zeker nu in het laatste Innistrad block meerdere kaarten zijn opgedoken die Devil tokens maken zou deze best nog wel eens geinige dingen kunnen gaan doen. Je zit in roodzwart, dus die Bloodthirst krijg je heus wel voor elkaar. Dan gelijk hoeken met een 3/6 flying en alle duiveltjes die je voor hem hebt gespeeld kan aardig devastating zijn. Nogmaals: hele degelijke lord, niets meer en niets minder

MagnusMagicus met Goblin Comrade
Ik moest even opzoeken wat Rampage ook alweer deed, maar dat in combinatie met banding is nog best grappig! Misschien wel wat veel keywords voor een common, maar absoluut een geinig kaartje!

StanleyW met Fusecrank Assistant
Leuke throwback naar Steamflogger Boss! Nu de ability zelfs niet op Kaladesh is opgedoken begin ik een beetje m'n hoop te verliezen dat contraptions ooit een ding gaan worden, dus ik ben bang dat we nooit zullen weten hoe goed je kaart is, maar een 2 mana creature dat andere creaturers +1/+0 en first strike geeft is bijna nooit een slecht iets. Ik heb iig gelachen

En dan nu de winnaar van de 80ste BYC...

De poster die BYC #81 mag gaan hosten...

En een mooie Standard booster toegestuurd krijgt...

IS...

MarcelN met Saint Traft's Fire! Zoals gezegd, met storm spelen is een tricky aangelegenheid, maar ik vind dat je er een erg interessante kaart mee gebouwd hebt. Stuur me even een PM met je adresgegevens en wat voor booster je wil, dan stuur ik die zo snel mogelijk naar je op!

Iedereen bedankt voor het meedoen en zie jullie weer bij de volgende Build Your Card!
 bijgewerkt door Sunitram 7 jaren geleden
hellhound
7 jaren geleden
Gefeliciteerd MarcelN! Je bent de eerste die meer aan de ByC overhoud dan de eeuwige roem. Natuurlijk is Sunitram dan ook de eerste die geld is kwijtgeraakt aan de ByC
Sunitram
7 jaren geleden
Quote:
hellhound 19-07-2017 om 23:29
Gefeliciteerd MarcelN! Je bent de eerste die meer aan de ByC overhoud dan de eeuwige roem.

Eigenlijk had ik deze actie met BYC 40 ook al eens gedaan
carlovdm
7 jaren geleden
Shit ik had moeten meedoen ;D proficiat Marcel!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 28 posts
  • Laatste post Sunitram 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL