Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij Build Your Card, waar je je magic kennis kunt testen door zelf iets te verzinnen!
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
En dan nu voor het thema... Ja... dat is een goede.
Ik heb er over zitten dubben, en wil de eerst voor Japan gaan. Helaas was ByC #36 al een oosters thema, dus was het thema misschien een beetje redundant. Maar, terwijl ik de voorbeeldkaart aan het maken was, had ik een tweede ingeving, iets wat me ook dicht bij het hart ligt.
Dus, dan nu wel het thema: Teaching & Learning!
Hoe jullie het gaan representeren, laat ik aan jullie over. Word het een tutor? Leren/informatie verkrijgen over deck of andermans hand? Een pijnlijke les? Verras me vooral!
Dus, de voorbeeldkaart waar alles mee begon:
Deadline: Vrijdag 29 September 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
Knowledge Spellbook
Enchantment - Aura Spellbook {PRO_r}
Enchant Planeswalker
Enchanted Planeswalker has "+2 Loyalty: Draw a card."
At the beginning of your end step, if enchanted Planeswalker has 7 or more loyalty counters, sacrifice ~. You may put a blue Spellbook from your hand onto the battlefield attached to a Planeswalker you control.
Ideetje waar ik al een tijd mee rondloop, wat best wel te doen is tegenwoordig met de Planeswalker tokens
Choose one:
- Scry 1, then draw a card. Repeat this process once.
- Look at target opponents hand, you may cast target instant or sorcery spell from that opponents hand
without paying its mana cost Exile it afterwards, the exiled cards controller draws one card.
- Reveal the top card of your library. If a nonland card is revealed this way, you gain X life points where X
is the revealed cards total mana cost, if a land card is revealed this way, you may put it onto the battlefield
tapped.
Its not about what knowledge comes to you, its about how you use it.
Enchant creature you control.
Enchanted creature is 0/1 and loses all abilities.
During your upkeep, put a +1/+1 counter on enchanted creature, then if enchanted creature has three +1/+1 counters on it sacrifice Invigorating Lessons.
If Invigorating Lessons is sacrificed this way, enchanted creature gains lifelink.
"The key to immortality? Not dying." ~ Wuju saying.
Het idee was een beetje gebaseerd op de Ordeal enchantments uit het Theros block. Een creature wordt terug gebracht naar zijn allereerste begin, en leert beetje bij beetje wie hij is. Uiteindelijk wordt het creature zijn uiteindelijke vorm met een extra bonus. Dit zou een cycle van 1 mana enchantments zijn voor elke kleur, met menace voor zwart (Pressing), first strike voor rood (Smiting), trample voor groen (Overwhelming) en flying voor blauw (Flittering).
(PS origineel wilde ik als quote "This isn't even my final form!" maar dat was erg cheesy)
Ninja Boot Camp
Enchantment
Creature cards in your hand have Ninjutsu .
Creatures you control are Ninja in addition to their other types.
Whenever a Ninja you control deals combat damage to a player, draw a card.
Master of Fu Jow Pai
Creature - Human Monk
First strike
Other creatures you controle gain +1/+0 and first strike.
2/2
"May the tiger teach us the way"
Het is weer een kaart waarvan er voor elke kleur een variant kan zijn. Het zijn de meesters in Chinese vecht kunsten. Ze trainen graag andere in deze kunst.
Wit: Master of Peh-hoh-kûn (crane) met vigilance.
Zwart: Master of Shéquán (snake) met deathtouch.
Blauw: Master of Ying Zhao Pài (eagle) met flying.
Groen: Master of Kun Tao (bear) met trample.
MarcelN, 1 mana instant 1 kaart combo voor een T4 Emrakul lijkt me iets te optimistisch. Speel 20 counters van 1 of 2 mana, 10 cantrips en win redelijk consistent op beurt 4?
De deadline zal verplaatst worden naar vrijdag. Heb onverwachts toch meer werk dan gehoopt en ik mensen genoeg tijd gunnen om hun kaart in te zenden of te perfectioneren
TheRobinros 25-09-2017 om 18:33 MarcelN, 1 mana instant 1 kaart combo voor een T4 Emrakul lijkt me iets te optimistisch. Speel 20 counters van 1 of 2 mana, 10 cantrips en win redelijk consistent op beurt 4?
Ehmm.. ja.. goed punt.. Haastige spoed is zelden goed, zo blijkt maar weer
Nu er nog niet zoveel aanmeldingen zijn en de deadline verlaat is dan hierbij een poging:
Counsil's knowledge
Sorcery
Council's dilemma - Starting with you, each player votes for knowledge or learning. Each opponent exiles the top 2 cards of his/her library, each opponent exiles his/her top card for each knowledge vote. For each learning vote, you may cast a non-land card amongst the revealed cards without paying its mana cost.
---------
De knowledge part is het verkrijgen van informatie in bezit van je opponents. De learning part is het toepassen van de knowledge die je hebt opgedaan. Je mag dan voor elke learning vote 1 van de revealde kaarten casten zonder daarvoor mana ervoor te betalen. Hopelijk zo goed verwoord in het Engels.
Edit: zoals aangegeven gebeurde er niet veel als men alleen maar voor de learning vote ging en waar ik zelf nog aan dacht is als men geen kaart op hand heeft ook niet veel gebeurde. Zo dus even wat anders. Zo moet er iig kaarten gerevealed worden. Ik wou niet aan draw doen, want dat kan voor erg veel nare dingen getriggerd worden, dus vandaar exile (ook best gevaarlijk). Zodoende kun jij iig 1 gerevealde kaart casten. Dacht er nog over na om net als knowledge, deze te maken als: cast 1 + 1 voor elke learning vote, maar voor nu maar even zo
Level up (: Put a level counter on this. Level up only as a sorcery.)
LEVEL 2-5
2/2
: Untap two target lands
LEVEL 8+
3/3
: Untap two target lands
: Create three 3/3 beast creature tokens.
1/1
Ik heb de lvl abilty gebruikt. Die naar mijn idee perfect inbeeld wat trainen is.
Hij leert steeds steeds meer abilty's van Garruk Wildspeaker. Wou hem eerst timmy's apprentice noemen om hem dan 6/6jes te laten maken. Maar dit leek mij beter.
bartist 18-09-2017 om 18:26
(...)Word het een tutor?(...)
Ja dus...
Logisch (?) vervolg op de bestaande serie tutors...
Wel wat afgezwakt door een CMC van 2 ipv. 1 te kiezen en de kaart dubbel kleurloos te laten kosten.
(Je kunt er nu eenmaal allerlei goodies mee zoeken (Umezawa's Jitte, Thought-Knot Seer, Wurmcoil Engine, All Is Dust, Warping Wail, Wasteland, etc., wat je maar net nodig hebt...)