Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #86

MagnusMagicus
7 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card, waar je je magic kennis kunt testen door zelf iets te verzinnen!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema is:

Ixalan Tribal Overlap

Sorry, wat zeggie? Nou, in Ixalan zijn er 4 tribes: Dinosaurs, Pirates, Vampires en Merfolk. Maar er is (bewust) voor gekozen om geen overlap tussen de tribes te doen. Er zijn dus geen Dinosaur Pirates, geen Merfolk Vampires en geen Dinosaur Merfolks.

Dus jullie taak: ontwerp een creature met exact twee creaturetypes in de 4 Ixalan tribes en maak daar wat moois van! Flavor moet wel Ixalan zijn, maar hoeft niet canon te zijn (je mag zelf wat mafs verzinnen).

Ter inspiratie:

Deserted Conquistator
Creature - Vampire Pirate
Menace, lifelink
Raid - When Deserted Conquistator enters the battlefield, if you attacked with a creature this turn, you gain 3 life.
It's a pirate's life for me, savvy?
2/1

Deadline: Vrijdag 13 oktober 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
Pelgrim1994
7 jaren geleden
Test subject 305
Creature - Vampire Dinosaur
First strike, Lifelink
The first succesfull dinosaur with combined gene! The first step to the perfect dinosaurs for our army is here lord Edgar -Dr. Hanzo, mad scientists
2/2

En gestoorde onderzoeker is in het geheim voor Edgar Markov aan het experimenteren met dino's. Dit zijn eerste succes. Op naar de grote dino's.
bartist
7 jaren geleden
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
AncientOne
7 jaren geleden
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
Blizzardfox
7 jaren geleden

Flavor Tekst: Even the greatest sea predators have their fears. Which pirates fear for their treasures. That sunk to the bottom of the dark depths and also their pathetic lives.

Vroeger in de eeuwen waren er ook zeker onderwater dino's. Toch miste ik wat.. In de Flavor van Pirate en Merfolk. Maar ook tussen Pirates en Dinosaurs.

De Triton Snapjaw is een kleur. Hieronder vindt je waarom!
Het is echt dark depths beest maar heeft ook zijn angsten en daarom ook Hexproof.
Natuurlijk kunnen zelfs de grooste zwemmers ook Sneaky zijn! Vandaar zijn ''Can't be blocked'' ability! Dat maakt hem bijna net zo sneaky als River Sneak!

Pirates hebben hun gierige behoeftes als het om Treasure token gaat. De Triton Snapjaw neemt graag leventjes weg van de gierige Pirates.

Merfolks hebben nog niet echt een goede support gekregen betreft Standard.

Dus ik denk dat de Triton Snapjaw perfect zal zijn zowel voor Standard, als Commander. Kaarten zoals Vineshaper Mystic, Herald of Secret Streams, River Heralds' Boon worden meteen ook een stuk aantrekkelijker voor de formats!
 bijgewerkt door Blizzardfox 7 jaren geleden
Eclavyrr
7 jaren geleden

Beetje uitleg over het design. een 5 mana 4/4/ mythic leek me een solide basis en ik heb voor de temur kleuren gekozen omdat je dan van beide kleuren twee primaire kleuren kunt pakken. En blauw leek me wat natuurlijker voor een zee-schuimende tyrannosaurus dan zwart. Als pirate geeft Captain T. Wrecks natuurlijk om schatten, maar hij wordt HEUL kwaad als zijn schatten eraan gaan. Dan wil hij het liefst iemand anders met zijn korte pootjes in het gezicht stoempen. Tsja, en als die andere toevallig een dino is, komt de kap'tein er wellicht achter dat sommige van zijn kornuiten een dringende cursus agressiebeheersing nodig hebben.

De naam lijkt me wel duidelijk (en als bonusje een 'wreck' is natuurlijk een (scheeps)wrak)
 bijgewerkt door Eclavyrr 7 jaren geleden
Blasty
7 jaren geleden
Quote:
Eclavyrr 05-10-2017 om 09:33
Captain T. Wrecks

Geniale naam
Jasper90
7 jaren geleden
Hierbij een Dino-Merfolk:

Mauisaurus
Dinosaur Merfolk

Other Merfolk creatures you control have hexproof.

Enrage — Whenever Mauisaurus is dealt damage, target Merfolk creatures you control explores (Reveal the top card of your library. Put that card into your hand if it's a land. Otherwise, put a +1/+1 counter on this creature, then put the card back or put it into your graveyard.)

4/6

------
Ik wilde een vergelijkbare variant maken van Regisaur Alpha, maar dan met een Merfolk ability. Desondanks dat veel Merfolk hexproof hebben, niet zo zeer op Ixalan, vandaar de blauwe ability hexproof, zat nog te denken aan islandwalk of unblockable, maar gezien Herald of Secret Streams ging mijn keuze niet naar unblockable.

Toen zijn 2e ability, het blijft een dinosaur dus graag wou ik iets doen met Enrage, maar +1/+1 counters geven was al voor Bellowing Aegisaur. Dan maar over naar Explore... Wacht eens even, als ik nou beide combineer, want je weet wel dinosaur merfolk. Oke, done.

Over power en verdediging moet ik nog even aan tweaken denk ik. Maar nu even voor een eerste idee.

Edit: Plaatje, gejat van iets anders, maar geeft wel weer hoe ik hem zie en erg kleurrijk als alle andere dinos
 bijgewerkt door Jasper90 7 jaren geleden
Sunitram
7 jaren geleden
Nokama, Roving Outcast

Legendary Creature - Merfolk Vampire Pirate

First strike, deathtouch

Whenever a creature dealt damage by Nokama, Roving Outcast this turn dies, draw a card.

"Bitten by the Legion of Dusk, cast out by my tribe. What could I do but become a plunderer?"

1/4

Kon niet, want teveel creature types

Nokama of the Cold Depths

Legendary Creature - Merfolk Vampire

Lifelink

: Gain control of target creature card that was put into a graveyard this turn. It becomes a black zombie in addition to its other colors and types.

Whenever a zombie you control deals combat damage to a player, you may pay 1 life. If you do, draw a card.

"May the sharks find you before she does." - A Seafarer's farewell

2/3
 bijgewerkt door Sunitram 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Gave inzendingen al! Keep 'm coming!

@Jasper90: ik denk dat een plaatje wellicht nuttig is als referentie waarom je kaart een Dino Merfolk is .
@Sunitram: Je creature moet exact 2 creature types hebben
Sunitram
7 jaren geleden
Ahw... back to the drawing board then!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Mooi concept wel hoor! Lijkt me ook wel brijant om het meteen maar even door te trekken naar het extreme: "Bitten by the Legion of Dusk, cast out by my tribe. What could I do but become a Dinosaur and a plunderer?"
MalcolmS
7 jaren geleden
Corrupted Sun's Avatar

Creature - Dinosaur Vampire

When Corrupted Sun's Avatar enters the battlefield, put a curse counter on each other dinosaur, merfolk and pirate.

Enrage- Whenever Corrupted Sun's Avatar is dealt damage, put a curse counter on target creature chosen at random.

A creature with a curse counter on it is a vampire in addition to its other types and has lifelink.

The vampires came to orazca to rid themselves of their curse that made them drink the blood of others. When they conquered it, however, the suns got corrupted and instead of blessing the vampires, it cursed every other living thing on the plane in the same way the vampires had been cursed for centuries.

5/4
 bijgewerkt door MalcolmS 7 jaren geleden
MarcelN
7 jaren geleden
Tribal is cool! En wat maakt tribal nou cool? Een van die dingen vind ik zonder enige twijfel de bijbehorende Lords. Onmisbaar bijna, in elk tribal deck..

Maar een Lord voor 2 types is nog nooit gedaan geloof ik, dat was dan ook het eerst waar ik aan dacht bij deze BYC.

Een Merfolk Vampire die aan de ene kant de vampierigheid met de lifelink vertegenwoordigd en aan de andere kant ook de merfolkzaamheid met de +1/+1 counters hanteert. De casting cost wordt een combinatie van de van de Vamps en de van de Merfolk.

Verder leek het me wel cool en nog iets meer mythic waardig om hem 4 toughness te geven, zodat de redelijk standaard spells als Lightning Bolt hem niet kunnen pakken. De meeste burn spells branden voor 3 of minder namelijk.

kolonelnick
7 jaren geleden

rood/blauw vanwege de chaotische natuur van de Kumena rivier. Ook de card draw van de pirates valt in deze kleuren. Tappen is erg blauw, exilen van de top erg rood.
Verder spelen dus merfolk veel met hexproof, dus als traitor ontneemt hij dit.
 bijgewerkt door kolonelnick 7 jaren geleden
carlovdm
7 jaren geleden
Crew of Dusk
Creature - Vampire Pirate

Lifelink

As long as you have the most life, Crew of Dusk gets +1/+1 and has menace

4/4
ExodiaReignited
7 jaren geleden
Boarding party from below

Creature - Merfolk Pirate

Raid - When Boarding party from below enters the battlefield, if you attacked with a creature this turn, it explores.

2/3

They never saw 'em coming.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Deadline is vanavond! Lever nu nog die coole Dinosaur Pirate in! Of een Merfolk Vampire! Of een Vampire Dinosaur! Of...you get the point

carlovdm
7 jaren geleden
Nou Magnus, hou ons niet langer in spanning!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Maandag komt de uitslag!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL