Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij Build Your Card, waar je je magic kennis kunt testen door zelf iets te verzinnen!
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
De hamvraag is natuurlijk: wat wordt het thema?
Even een kleine introductie: Een hele tijd geleden heeft Disney een film gemaakt genaamd The Sorcerer's Apprentice gebaseerd op het gelijknamige segment uit de eerdere Disney film Fantasia.
Nee het thema is niet Disney.
Het gaat hier om het character Drake Stone dat in deze film voorkwam, dit character was in de film zo beroemd dat er, in de film, Magic kaarten voor hem gemaakt waren. Dit hele idee was was een zet van Wizard of the Coast om Magic te promoten via een stukje sluikreclame. En dat is het thema van deze BYC: Sluikreclame!
Ontwerp een kaart die om de een of andere reden eigenlijk gewoon een stukje product placement is, m.a.w. een reclamestunt vermomd als Magic kaart. Je mag het zo subtiel of onsubtiel maken als je wilt, als het maar duidelijk is dat de kaart eigenlijk een reclamestunt is
Een voorbeeld ter illustratie :
Crimson Zubron
Creature - Ox
When Crimson Zubron enters the battlefield, you get (two energy counters).
: Target creature gains flying until end of turn.
The Crimson Zubron provides one with aerial propulsion possibilities.
Hello Planeswalkers.
Look at your creature,
now back to mine,
now back to your creature ,
now back to mine.
Sadly, it isn't yours.
But if you pay and cast Act of Treason you can pretend its yours.
Look down, back up.
Where are you?
You are in a duel with The Man your Man Could Smell Like.
What is that? Back to me.
I have it, it is a creature with an ability you hate.
Look again, the creature is now unblockable.
Anything is possible when your creature has a spice counter and not a -1/-1.
I'm on a horse
*fluitdeuntje*
Land
: Add to your mana pool. If it is Friday night, add two mana of any color to your mana pool instead. Go to Friday Night Magic at your local gaming store to witness the full potential of this card.
bijgewerkt door MagnusMagicus 7 jaren geleden (Plaatje zichtbaar gemaakt)
Eigenlijk zou ie Horsemanship moeten hebben Geniale kaart verder!
Had ik over nagedacht, maar dubbel evasion (dan is horsemanship en spice counters nodig) leek me een beetje te veel van het goede.
Daarbij zijn alle creatures met Flanking te paard, en ... you know... he is on a horse *fluitdeuntje*
Ivm persoonlijke omstandigheden ben ik nog niet aan een beoordeling toegekomen. Ik verleng de BYC daarom t/m 3 november (as vrijdag).
In het weekend zal ik de inzendingen dan beoordelen
Sorry, door omstandigheden heb ik bijna geen vrije tijd op dit moment, twee huishoudens runnen en onderbemanning op het werk is geen goede combi. Zal proberen om in elk geval voor het weekend deze beoordeeld te hebben
Een kleine BYC deze keer, en wat erg verlaat met beoordelen aan mijn zijde.
Maar desondanks dat kan er maar één de winnaar zijn!
Een berg tijd om een beetje te beoordelen zullen we maar zeggen.
bartist met The Man your Man should smell like
Tsja, wat moet ik hierover zeggen. BYC is gebroken? Misschien, misschien niet maar in elk geval ruiken we dan wel lekker! Vanuit een kaart standpunt kijk ik naar een 3/3 Mythic met een paar static en activated abilites. Ik moet zeggen ik had eerst Horsemanship verwacht maar Flanking is ook prima. De Spice counters zijn erg sterk, maar het is iets wat ik wel op een mythic kan verwachten. Prima design, en ik zit op een paard.
sibrand met The Store of Local Gaming
Ik had nog zo gezegd geen BoM'metje! (j/k)
Een rare land gewijd aan één van Nederlands bekendste FNM plekjes. Conditioneel extra mana produceren is een prima ability. Wellicht iets te zwak voor een rare, ik zou deze zelf op uncommon hebben gezet. Of eventueel een BoM gelateerde ability erbij hebben gedaan, bv : Target Player gets you a booster (you pay any costs for the booster)
MalcolmS met Dikke BMW
Een wat politieker getint kaartje die verwijst naar Zondag met Lubach. De kaart voelt een beetje aan als een Un-kaart door de / crew cost (die ik ook niet helemaal begrijp, hoe zet je een half mens in een auto). Verder is de ability wat erg sterk. Een land token dat nog meer tokens maakt? Ik zou ervoor hebben gekozen alleen het token te produceren en wellicht de trigger iets zwaarder te maken (hem ook nog laten rondrennen of zo).
kolonelnick met X-shaped Box
Interessant design, en ik verwacht dat als je te hoog is, dat de kaart dan een "Red Ring" counter krijgt en niet meer werkt? (Sorry, ik ben een Playstation fan.) Desondanks een prima design, en in feite eigenlijk geen slechte kaart. Je hoeft hem niet te tappen voor mana, wat zowel een voor als nadeel kan zijn. Vanaf negen mana heb je eigenlijk al een goede return investement maar ook voor is dit wel werkzaam. Prima X-box kaartje! En ik geef dan toch de voorkeur aan één.
AncientOne met Hatchet
Ik las deze terwijl ik koffie dronk. Die schoot door mijn neus naar buiten. Geniale kaart!
Meteen had ik de Axe reclame in mijn hoofd zitten en alhoewel 300 tokens (ook al zijn ze 0/1) erg overpowered is, zeker voor een common, is dat wel de kracht van Axe. Dat wordt zweten voor je tegenstander met zoveel vrouwelijk schoon dat je oproept. Axe, find your Magic
Pelgrim1994 met Error 404
Helaas zie ik de kaart niet, en de link naar MtgCardsmith geeft een 404 card not found. Wat op zich weer een ref kan zijn naar Internet Explorer en Windows, maar ik ga er van uit dat je linkje defect is. Jammer!
Sunitram met Sanitary Anatidae
Wij van WC Eend adviseren WC Eend. Deze tot meme uitgegroeide reclameslogan uit eind jaren '90 is één van Nederlands meest herkenbare slogans geworden. Het blog GeenStijl heeft hier ooit eens een poll over gehouden, waarbij deze als winnaar uit de bus kwam. Om vervolgens aan te geven dat ze de uitslag hadden gemanipuleerd zodat ze konden aantonen hoe makkelijk uitslagen te manipuleren zijn. Dit zie ik terug in de kaart, aangezien je de keuze van je speler manipuleert. Hier is of erg hard over nagedacht of ik zoek er te veel achter, maar dit is een goede vondst. Als kaart zelf is een 2/1 rar eflyer voor 3 niet super spannend, maar om condintioneel de keuzes van je tegenstander te beinvloeden is een goede ability, maar niet te sterk omdat er omheen te spelen valt. Leuk met de "your opponent chooses" kaarten.
En dan nu de uitslag.
Ondanks de kleine selectie vond ik dat er sterke designs waren ingezonden en het maakte het besluit om een winnaar te kiezen lastig.
De top drie, in volgorde van inzenden zijn:
bartist met The Man your Man should smell like AncientOne met Hatchet Sunitram met Sanitary Anatidae
.
.
.
.
.
.
En de winnaar is
.
.
.
.
.
. Sunitram met Sanitary Anatidae!
Deze en de The Man your Man should smell like hebben bij mij gevochten om de eerste plek.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de WC eend omdat ik deze het meest vond inspelen op de reclame en alles erom heen, en het design dat dit volledig tot zijn recht bracht.
Ik ben ook een playstation fan hoor maar zoveel x's op een kaart plakken vond ik gewoon te leuk om niet te doen (wilde er eigenlijk een creature van maken,waar dat werd wat teveel van het goede)
Gefeliciteerd sunitram, benieuwd naar de volgende!