Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
En zo begonnen we alweer aan de 88ste editie van Build Your Card! De wedstrijd waarin iedereen een kaart mag ontwerpen, zoland ie maar aan een bepaald thema voldoet, maar dat hebben jullie natuurlijk allang op de Build Your Card pagina gelezen. De regels zijn als volgt:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of te zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? Heeft hij niet te veel tekst en is hij niet te complex?
6. Originaliteit: Hoe origineel is een kaart?
7. Afwerking? Is de kaart compleet (cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart overeen met de abilities die erop zitten?
En dan willen jullie natuurlijk een thema weten! Nou, deze keer is dat:
Maak een God!
Magic telt ondertussen 23 Goden, (24 als je Mistform Ultimus meetelt; ja Magnus, ik maak 'm maar vast ). Het zijn allemaal unieke en krachtige kaarten, want goden zijn nou eenmaal de ultieme manifestaties van hetgeen waar ze voor staan. Ook zul je moeite moeten doen om hun gunsten te verdienen; een god komt niet zomaar aan je zijde staan.
En nu is het aan jou om er zelf een te verzinnen! Daarom alleen wel een paar extra regels:
1. Je creature moet een indestructible Legendary Creature - God zijn (andere creature types zijn toegestaan, maar je kaart moet minimaal het creature type God hebben).
2. Je kaart is Mythic Rare.
3. Er moet flavor in de kaart zitten. Zoals gezegd, een god is de ultieme manifestatie van iets, dus laat dat ook zien in zijn/haar abilities. Een God van de Dood die zonder verdere uitleg alleen maar 0/1 badeend tokens maakt gaat bijvoorbeeld geen hoge punten scoren
4. Je creature moet een ability hebben waardoor hij/zij niet altijd aan combat mee kan doen. De Theros goden waren geen creatures tot je genoeg Devotion kon opbrengen en de niet door Bolas gecorrumpeerde goden van Amonkhet schoten je ook alleen maar onder bepaalde omstandigheden te hulp. Je mag hier zo creatief in zijn als je zelf wilt; als jij het regeltechnisch voor elkaar kan krijgen dat je God een sorcery is totdat je aan een bepaalde voorwaarde voldoet, leef je dan vooral uit!
5. Je mag er een beetje lore aan toevoegen. Het levert geen extra punten op, maar als het de flavor van je god versterkt, lees ik het graag
Tot slot dan een voorbeeld:
Balthazar, God of Conquest
Legendary Creature - God
Indestructible
Balthazar enters the battlefield tapped and doesn't untap during untap steps.
Creatures you control have first strike and can't be blocked by creatures with power 2 or less.
Whenever another creature with power 5 or greater enters the battlefield, untap Balthazar.
Oke ik ga een heel klein beetje met de regels spelen als je het niet erg vind. Als mijn inzending afgekeurd wordt dan hoor ik het graag en bedenk ik iets nieuws.
toevallig ben ik aan een set aan het knutselen die geïnspireerd is door noorse mythologie. En hierin zitten dan ook goden. Echter deze goden werken net iets anders als de traditionele goden uit magic (de corrupted goden deded dit ook)
Wat is er anders aan mijn god. Je moet een condition meeten om de kaart te mogen spelen, maar zodra de kaart ligt mag deze altijd aanvallen en blocken (mits de regels van magic toelaten op dat punt in het spel) Dit is dus een kleine verandering op het niet aanvallen/blocken of geen creature zijn model wat tot nu toe gebruikt is.
Als tweede heeft de god geen activated ability maar een etb. De oude goden hadden een ability flavor wise klopt en de amonkhet goden hadden een ability wat henzelf aan zette. Wat doen mijn goden. Als je op een achterstand komt, dan komen ze helpen en trekken ze de game iets rechter (zoals dalijk aan mijn kaart te zien is)
Verder speelt mijn set met de exile zone (een soort valhalla) hier residen de goden totdat je ze cast (de kaart zal het zelf beter uitleggen.
Dus als hij goedgekeurd wordt dan is dit mijn inzending
gebaseerd op ullr, god of hunting, archery and yes skiing
Een kort verhaaltje. (verdere uitleg over sommige kaarten is terug te vinden in het build your set topic
De goden van lochlannach waren ooit normale mensen, tot er een soort collision met een andere plane plaatsvond en twee planes samen smolten. Zes mensen kregen hierdoor een spark en werden zij planeswalkers. Tegelijkertijd werd de world serpent gecreërd. De world serpent houd de twee planes van de mensen en de giant en elven bij elkaar. Om hun plane te beschermen creeërden de zes walkers een nieuw plane genaamd vaahall, die via een soort fisieke brug in verbinding stond met lochlannach, maar alleen zei die dood waren of planeswalkers konden deze brug oversteken (krijgers gaan naar valhalla enzo, mogelijk ken je het concept)
Dit gebeurde allemaal pre-mending. Na de mending merkte deze zes walkers dat hun krachten afnamen, dus zij zochten naar een nieuwe manier om onsterfelijk te worden en ullron vond deze op theros bij niemand minder dan Kruphix, God of Horizons met alle antwoorden op zak keerde hij terug naar lochlannach waar hij en zijn metgezellen een ritueel voltooiden en goden werden. Nu wachten zij in de hallen van vaahaal tot de world serpent weer ontwaakt zodat zij hun planes weer kunnen afscheiden van de plane van de giants en ander gespuis.
Edit: Ik heb de kaart een beetje aangepast zodat kaarten als Telling Time de kaart dus niet zomaar free castable maken. Een simpele oplossing. Als de kaart naar je hand gaat, maakt niet uit op welke manier, dan word deze geexiled. Op deze manier blijft de tweede ruling werking en hebben ze een beetje extra synergy binnen mijn custom set.
Indestructible
Verðandi can't attack or block unless you control two other Gods.
Other player's can't play spells or use abilities during your turn.
Verðandi has +1/+1 for each other legendary creature you control.
"At the behest of a young boy she transcended her fate. Her sisters soon followed in her footsteps."
1/2
Er zal vast nog wat aan gesleuteld gaan worden, maar dit is een beetje gebaseerd op twee dingen: enerzijds de drie fates uit de noorse mythologie. Samen met haar zusters Urðr en Skuld bepaald zij het lot van de mensheid.
En daarnaast zat ik met AH! Megami-sama in mijn hoofd waarin de godin Belldandy een belofte doet aan een sterveling om zijn naaste te worden. Zij verliest daardoor (later in de serie) een deel van haar krachten, maar deze herstellen zich langzaam naarmate ze zich omringd met haar vrienden, maar ook haar zussen Urd en Skuld, rivaal Peorth en frenemy Marler.
Deze serie heeft ook veel inspiratie getrokken uit deze zelfde mythos.
Dus Godin van het Heden: tijdens jouw beurt heb jij het voor het zeggen, anderen hebben zich er niet mee te bemoeien. Tenzij ze omringt is door haar vrienden is ze zwak en zonder haar medegod(inn)en wilt ze niet eens iets doen.
Expres gekozen voor Skeletons ipv. Zombies, aangezien er al flink wat Zombie Lords rondlopen, maar volgens mij nog geen Skeleton Lords... (voorkomt potentiele brokenness...).
bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden ('Indestructible' + flavor tekst + uitleg toegevoegd.)
kolonelnick 09-11-2017 om 23:35
Oke ik ga een heel klein beetje met de regels spelen als je het niet erg vind. Als mijn inzending afgekeurd wordt dan hoor ik het graag en bedenk ik iets nieuws.
Dat je met de regels speelt, vind ik helemaal prima Er zit een voorwaarde aan de hulp van je god, dus dan vind ik dat het telt.
MAAR: Ik heb wel een beetje moeite met het powerlevel van de kaart. Als je 'm tutort, of in je hand krijgt met een Telling Time-achtig effect gaat z'n exile effect niet af en kun je dus zonder voorwaarde een 6/4 indestructible trampler voor 5 mana spelen, die daarna ook nog eens twee vriendjes van cmc 3 of minder meeneemt (Eternal Witness, Leatherback Baloth en Woolly Thoctar zeggen hoi). Weet je zeker dat dit is wat je wilt?
Thor, God of Thunder
Legendary Creature - Warrior God
Thor, God of Thunder can't attack or block unless he's equipped.
When Thor enters the battlefield, search your library for an Equipment card and reveal it. If you reveal a card named Mjolnir this way, put it onto the battlefield. Otherwise, put that card into your hand. Then shuffle your library.
Indestructible, trample, haste
Other Warriors you control have trample and haste.
6/6
In the valley of the mountains of Akros, near the sea and an hour-distance walking of the poleis of Melitis, there is an inn. As a merchant traveling by boat I have stayed there numerous times. I like it there. The host is always kind, the food is of high quality (I know because the host is one of my clients), and the wine is everflowing.
The later was what the inn was famous for. It has connections with a vineyard for its wine, and connections with many merchants for its other spirits. People of diffent parts of Theros drinkt, discuss, and convers. We can understand eachother there, because our minds are numbed to the same level of thinking. Sometimes there is a brawl, but we don't mind. We drink and thank the gods. Which god we don't know, but we thank nonetheless.
When I returned to the inn one day, there was someone new pouring the wine. A young lady, brown hair, a goblet in her hands, and a twinkle in her eye. She went around with a pitcher of wine that never seemed to run out, because I hadn't caught her refilling it once.
Anyway, when we were thanking the gods once again, she approached us. "Don't thank all the gods," she said, "Thank Bianchuss, god of the freeminded." "God of the drunk you mean" I thought. Someone was however dumb enough to say it out loud. The next thing I know one of the gladiators of Akros went into a drunken rage over that comment, resulting into the death of the commenter. The timing and the satisfied smile confirmed my suspicion: she was the Goddes herself. I don't know when she came into being or if the other gods had accepted her. The only thing I knew was that she was not to be messed with. After that day it became rule and habit in the inn to thank her when drinking. This habit spread across Theros, until nobody knew otherwise.
Intoxicate is een mechanisme wat ik bedacht heb omdat we (veelal) volwassen zijn en we weten wat er dan kan gebeuren: you get in a drunken brawl (must attack). Maar na een avond slapen of rusten (being tapped), ben je van je roes of dronkenheid af.
De verwoording van de ability lijkt ongelukkig, maar dit is met verder design in ogen. Door deze verwoording kan de ability gebruikt worden voor (meerdere) specifieke targets (Incoxicate target creature twice) of een creature zelf (ETB, Intoxicate ~, of ": deal two damage. Intoxicate ~" ).
Ragerdi, God of War
Legendary Creature - God
Indestructible, lifelink, haste
Ragerdi, God of War can't attack or block unless you control six or more artifacts.
: Create a colorless artifact token named Gold. It has "Sacrifice this artifact: Add one mana of any color to your mana pool."
: Search your library for X artifacts and put them onto the battlefield. You lose 3 life for each articact searched this way. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
5/2
Scyllus, God of the Wilds enters the battlefield with X +1/+1 counters.
Scyllus, God of the Wilds can't attack or block unless a land entered the battlefield this turn.
: choose one, activate this ability only once each turn -
• Search yout library for a basic land card, reveal it, put it into your hand, then shufle your library.
• Put a +1/+1 counter on another target creature you control
0/0
Let op, zelf bedacht verhaal!
"Xenagos wasn't the only one. Another mortal tried it once, and he made it. Always fascinated by the nature around Setessa, the human Scyllus could always been found around the forests around the city. He was better left undisturbed, that was the tales the people told eachother once the night fell. Outcasts are never to be spotted with, and the few who did surely agree. Well, if you can understand the languages of rats and other animals. There is only one human who ever survived him. According to his mad tales, Scyllus was not alone, multiple voices spoke at the same time, all a different opinion. The only reason he survived this encounter was, if you believe this strange tale, because Scyllus performed a ritual. He disappeared once it was finished. What happened after is unknown, the survivor ran away and became mad. However, since these mad tales became known all around Theros, even by the Gods, many who traveresed the walds tell another tale: those on the brink of death and those who were lost claim to have seen a god. Just a few heads, but it taught them the way to the cities of to an oasis nearby. And so a new tale came alive, while the old one faded away. You don't believe me, go find out yourself. He will help you.
He always will."
Once the druid went away, the adventurer started walking again, into the forest. Maybe it was just the wind, but he believed to hear a soft voice whispering: "I always will".
Indestructible
Put a -1/-1 counter on each other creature you control until the end of the turn. Lupoku, God of Mischief can attack as many times as the number of -1/-1 counters you have put on the creatures you control in this way.
If a creature you control dies because of this effect Lupoku, God of Mischief gets +2/+0 until the end of the turn.
3/1
"Some Gods give you power beyond your wildest dreams, and your name will be remembered forever in the songs about heroes. Sadly Lupoku only promises you great power." - nameless warrior