Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #89

Airclever
7 jaren geleden
Hallo! We zijn weer aangekomen bij ronde negenentachtig. Het doel is vrij simpel: Maak een kaart conform de thema van deze editie! Je kan alles vinden bij de webpagina van BYC. Voor de nieuwkomers onder ons, even alles op een rijtje.

De regels zijn als volgt:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of te zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? Heeft hij niet te veel tekst en is hij niet te complex?
6. Originaliteit: Hoe origineel is een kaart?
7. Afwerking? Is de kaart compleet (cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart overeen met de abilities die erop zitten?

Ik heb dit thema al maanden in mijn hoofd zitten en gelukkig is hij nog steeds niet uitgevoerd, dus met veel plezier presenteer ik het thema...

"Snuff 'em out!"

Je mag ze haten of zoals ik liefhebben, maar er is geen twijfel over de impact dat Planeswalkers hebben gehad op Magic. De meeste staan bekend als super sterke permanents die je twee sterke spells bieden per beurt.

De frustratie komt dan ook vaak voort uit ene gebrek aan oplossingen. We hebben antwoorden gehad als Hero's Downfall en momenteel Vraska's Contempt, maar dat zijn eigenlijk removal spells die toevallig ook een Planeswalker kunnen meenemen.

Deze week geen we op zoek naar 'hate cards' die de machtige helden even op hun plek zetten. Mijn voorbeeld:

Melina's Indignation

Enchantment

Non-Melina Loyalty abilities can't be activated.

If something would be exiled, put it into the owner's graveyard instead.

As the Gatewatch demanded for her to save the world, Melina instead chose to make them part of it.

De deadline zetten we op pakjesavond: 5 December tot 23:59, succes allemaal!
 bijgewerkt door Airclever 7 jaren geleden
Davy
7 jaren geleden
Reap What You Sow
Instant
Counter target permanent spell. You may activate up to one of its activated abilities without paying their costs, as though it were on the battlefield under your control.

EDIT:
Reap What You Sow
Instant
Counter target permanent spell with converted mana cost X or less. You may activate up to one of its activated abilities without paying their costs, as though it were on the battlefield under your control.
 bijgewerkt door Davy 7 jaren geleden
BuidingMage
7 jaren geleden
Davy waar is de X in de cost voor?
Eclavyrr
7 jaren geleden
Spark Dismissal

Legendary Enchantment

each Planeswalker and each creature loses all abilities and is an X/X Creature instead, where X is equal to its converted manacost. If a planeswalker becomes a creature this way, then its creature type is Planeswalker.
“And then there were none”

Deze kaart verandert elke creatuur en elke planeswalker in een vanilla creature.

Edit: even wat meer uitleg, want op zondag avond met een dronken kop een kaart verzinnen lijkt best een goed idee op dat moment, maar is het meestal niet. Het idee achter de kaart is dat de Planeswalkerspark die elke Planeswalker zo uniek maakt verdwijnt. Hierdoor verliezen de Planeswalkers al hun gaven en wordt ze reguliere creatures. Dus bijvoorbeeld Tibalt, the Fiend-Blooded is ipv een Planeswalker een 2/2 Creature - Tibalt voor . Maakt hem al beter als zijn originele variant

Edit 2: Ik vond de kaart te nauw, dus heb hem breder getrokken. Nu worden ook creatures beïnvloed. Hierdoor is niemand meer speciaal.
 bijgewerkt door Eclavyrr 7 jaren geleden
Magicfreak
7 jaren geleden
Lilliana's Control

Enchantment

Lilliana's Control cost more to cast for each planeswalker your opponents control.

Each Non-Lilliana planeswalker loses all card types and abilities and is a 2/2 black zombie.

Lilliana had had enough of the gatewach and decided to make them her subjects.
 bijgewerkt door Magicfreak 7 jaren geleden
AncientOne
7 jaren geleden
kolonelnick
7 jaren geleden
https://i.imgur.com/o4JbTNA.jpg

Kleine aanpassing aan mijn kaart gemaakt. Hij maakt nu legendary spells ook duurder, en haat alleen je opponent. Aangezien planeswalkers voortaan legendary zijn leek mij dit een oplossing om de kaart niet volledig nutteloos te maken wanneer mijn opponent(s) geen planeswalkers spelen.
 bijgewerkt door kolonelnick 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Spark Suppression
Enchantment
Activated abilities that add loyalty counters can't be activated.
Planeswalker enter the battlefield with one less loyalty counter.
Jsterck1
7 jaren geleden
Bij deze mijn eerste poging, volg dit topic al een tijdje dus is het tijd om ook eens mijn kans te wagen.

Bumbling Assistent

Enchantment- Enchant creature

"Target Plainswalker cannot gain loyalty counters.
Whenever a loyalty counter is removed, remove double that number
of loyalty counters instead."

*hier had een foto moeten staan van de aangepaste kaart, maar om een of andere reden krijg ik dit niet in de textbox gekopieerd*
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Je kunt pas vanaf level 8 plaatjes posten . Maar als je een linkje hebt naar het plaatje, dan zet ik hem er wel in.

Enne...een "Plainswalker" is een kip: Zodiac Rooster

Verder heb je nu een Aura die "Bumbling Assistant" heet. Dat klinkt meer als een creature. En je tekst zou dit moeten zijn:

Bumbling Assistant
Enchantment - Aura
Enchant Planeswalker
Enchanted Planeswalker can't get loyalty counters.
Whenever a loyalty counter is removed from this planeswalker, instead remove two loyalty counters.
bartist
7 jaren geleden

Er zijn een paar dingen waar ik een hekel aan heb, waaronder kaarten die alleen goed met/tegen planeswalkers zijn, want dan is het kaartslot besteed aan een hele kleine subgroep. Daarom is mijn kaart geen keiharde focus-haat, maar de kaart is wel beter als de tegenstander planeswalkers speelt.

De kaart vertraagt de planeswalker voor een beurt. Mocht je later mana hebben, dan kun je kun je de planeswalker opnieuw laten tappen om te voorkomen dat zijn abilities gebruikt worden. Dat ook een creature getapt kan worden is dus voornamelijk om te voorkomen dat een heel slot aan specifieke planeswalker-haat is.
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
Jsterck1
7 jaren geleden
Ah OK dan maak ik je maar wijs dat het de autocorrect was die er een kip van gemaakt heeft.

Heb getwijfeld om er een creature van te maken, maar wist niet goed hoe ik de ability dan op een planeswalker kon gebruiken. Ik zal er misschien nog wat aan aanpassen dan.
De Bumbling assistent te laten tappen om zo een planeswalker te targetten is misschien wel beter.
Zal straks de aangepaste kaart aan deze comment toevoegen.

Alvast bedankt, magnus.
Airclever
7 jaren geleden
Je mist daar een mana cost, Magnus!
MarcelN
7 jaren geleden
 bijgewerkt door MarcelN 7 jaren geleden
BuidingMage
7 jaren geleden
The Lost Guildpact - 3WWU

Legendary Artifact --- Mythic

Flash, Hexproof, Indestructible

Planeswalkers can't use their abilities.

At the beginning of your upkeep sacrifice a land, if you don't you lose 2 life for each land you control. Then if you control two or less lands, sacrifice this card.

So we'll find it in Orazca, won't we? -Jace Beleren
 bijgewerkt door BuidingMage 7 jaren geleden
BuidingMage
7 jaren geleden
Lekker lange inzending ; Nu niet meer
 bijgewerkt door BuidingMage 7 jaren geleden
Belial6
7 jaren geleden
[user]BuidingMage [/user] gaan die planeswalkers niet meteen dood nadat ze terug op het veld komen doordat ze 0 loyalty counters hebben?
 bijgewerkt door Belial6 7 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden
Dat, en de kaart is enorm complex. Ik heb het in m'n kaart-maak-programma gegooid en ik kon de tekst niet lezen

Daarbij mist de rarity en kaarttype
StickyGator
7 jaren geleden
Vlad the Impaler

Legendary Creature - Human Warrior

As long as Vlad the Impaler is on the battlefield, planeswalkers enter the battlefield with 1 less loyalty counter.

, : Sacrifice a planeswalker you control, destroy all enemy planeswalkers.

"Let their fear consume them."

3/4
 bijgewerkt door StickyGator 7 jaren geleden
Airclever
7 jaren geleden
Quote:
MarcelN 27-11-2017 om 21:32

Ik neem aan dat je bedoeld? Anders verlaagt de manacost niet.

Magnus: Ik zie nog steeds geen mana cost, ben je die vergeten?

Buidingmage: Dat is toch echt te veel tekst voor een kaart. Heb je gekeken hoe dat op een kaart zou staan?

Bartist: Mag ik weten welk programma dat is? Ik vind het online maar zo matig..
 bijgewerkt door Airclever 7 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 35 posts
  • Laatste post MarcelN 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Airclever 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL