Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #90

kolonelnick
7 jaren geleden
Welkom! Welkom! bij alweer de 90ste editie van Build Your Card!
I am your Judge, Jury and excecutioner (no I didn't eat them all) voor deze editie. (als je de reference snapt, kudosss!)
Zoals jullie weten wordt er elke week or so een nieuwe BYC gepost met een thema, jullie maken kaartjes, de judge beoordeelt ze en de winnaar maakt de volgende editie. (voor meer info, check deze super mooie pagina gemaakt door magnus Build Your Card )

Dan nog even wat regeltjes:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of te zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? Heeft hij niet te veel tekst en is hij niet te complex?
6. Originaliteit: Hoe origineel is een kaart?
7. Afwerking? Is de kaart compleet (cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart overeen met de abilities die erop zitten?

En dan nu het thema!
Alternate lose ability

Jup jullie horen het goed. Ik wil dat jullie een kaart maken die een criteria heeft die je de game laat VERLIEZEN. Denk bijvoorbeeld aan een kaartje genaamd Phage the Untouchable. Natuurlijk is het leuk als je het kaartje zo designed krijgt dat je met een speciale conditie juist je opponent(s) kan laten verliezen. Zoals phage met Fractured Identity. Nu hoeven jullie alleen de verliezende kaart te maken. Maar als je mij kan vertellen hoe je juist je opponent ermee kan laten verliezen dan vind ik dat kei leuk (of je kan me zelf laten puzzelen )

nog een voorbeeldje:

De deadline is 16 December, good luck and have fun!
bartist
7 jaren geleden

Toen ik dacht aan later verliezen, dan dacht ik aan dingen als Phage the Untouchable, maar toen ik door de bestaande "sterf zelf" kaarten keek zag ik de pacts voorbijkomen. Omdat m'n programma niet het leuke color-identity bolletje heeft, heb ik de eerste zin conform oude stijl erbij gezet.

Waarom mythic ipv rare? De orginele pacts zijn allemaal rare, volgens mij deels omdat ze alleen binnen hun kleuren gebruikt kunnen worden zonder te sterven. Pact with nature kan binnen alle kleuren gebruikt worden (al zal een kleur het beter gebruiken dan de andere) door de sacrifice clause. Vandaar de mythic rarity.

De kleur groen is omdat het untappen van land een groen ding is, het zwarte vanwege de sacrifice. Natuurlijk had het een mono groene kaart kunnen zijn, maar qua flavor (nature taking things back, Abrupt Decay enzo) vond ik dit beter passen.
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
Sunitram
7 jaren geleden
Bel-Shamharoth, Sender of Eight

Legendary Creature - Avatar

Trample, shroud

Whenever a player casts another spell with converted mana cost 8, you may cast Bel-Shamharoth without paying its mana cost and as if it had flash.

At the beginning of each player's upkeep, that player may discard a card. Bel-Shamharoth deals X damage to that player, where X is 8 minus the converted mana cost of the discarded card.

Whenever Bel-Shamharoth deals exactly eight damage to a player, that player loses the game.

"You'll be eight alive." - Temple inscription

8/8

---

Gebaseerd op Terry Pratchett's The Color of Magic, waarin de twee hoofdpersonen in een tempel belanden waar je het getal tussen 7 en 9 beter niet uit kan spreken... En ja, er staan bewust 8 achten op de kaart
 bijgewerkt door Sunitram 7 jaren geleden
Airclever
7 jaren geleden
Even een prototype posten:

Unfair Advantage

Enchantment

When Unfair Advantage enters the battlefield or at the beginning of your upkeep, destroy target creature, its controller loses life equal to that creatures toughness.

If you would win the game, you lose the game instead.

Dealing with a demon never works out the way you want it to.
 bijgewerkt door Airclever 7 jaren geleden
MalcolmS
7 jaren geleden

Ik had deze nog als probeersel van de design een god build your card, maar toen kreeg ik een beter idee en bleef deze op de plank liggen. Hier past hij gelukkig ook.
Magicfreak
7 jaren geleden
Haha leuk idee, doet me aan weerwolven denken
Magicfreak
7 jaren geleden
Elixir of Poison

Enchantment

: You get a poison counter. Then, if you have ten or more poison counters, instead of losing the game, flip a coin. If you win the flip, you win the game. If you lose the flip, you lose the game.

If you would lose the game while you have ten or more poison counters, you may pay . If you do, you don't lose the game and remove al poison counters from you.

bijgewerkt door Magicfreak 7 jaren geleden
Eclavyrr
7 jaren geleden
Rishadan Roulette

Sorcery

Epic (For the rest of the game, you can’t cast spells. At the beginning of each of your upkeeps, copy this spell except for its epic ability.
Choose a player at random. That player loses the game.

"Round and round we go...."

Zo subtiel als een baksteen door je voorruit.
 bijgewerkt door Eclavyrr 7 jaren geleden
MarcelN
7 jaren geleden
Quote:
3 maanden geleden
Rishadan Roulette

Sorcery

Epic (For the rest of the game, you can’t cast spells. At the beginning of each of your upkeeps, copy this spell except for its epic ability. You may choose a new target for the copy.)
Choose a player at random. That player loses the game.

"Round and round we go...."

Zo subtiel als een baksteen door je voorruit.

*slow clap*
LeKrutes
7 jaren geleden
Quote:
Airclever 07-12-2017 om 15:11
Even een prototype posten:

Unfair Advantage

Enchantment

When Unfair Advantage enters the battlefield or at the beginning of your upkeep, destroy target creature, its controller loses life equal to that creatures toughness.

If you would win the game, you lose the game instead.

Dealing with a demon never works out the way you want it to.

Dit zie ik ook nog wel echt geprint worden.
StickyGator
7 jaren geleden
Soul Stealer

Legendary Enchantment

Creatures you control get +2/+1, gain indestructible and deaththouch.
You will lose the game at the end of your turn, unless you defeat another player that turn.

"Your whish for power? It's granted. But remember we require a soul. It's up to you whose." - Judge of the Shadow Court
AncientOne
7 jaren geleden

Een prachtige vorm van cardadvantage: elke beurt jij een kaart meer en je tegenstander een kaart minder.
MAAR: de tegenstander bepaalt wat hij je aanbiedt: bv. een kaart met een CMC die hoger is dan het aantal mana dat je kunt maken: dan neem je DUS damage (of je verliest). Of hij biedt je een kaart aan, die je deze beurt AL je mana cost (of je kiest ervoor om damage te nemen), terwijl die kaart voor jouw gameplan misschien niet eens relevant is... De moeilijke keuzes liggen dus bij je tegenstander, die 'stiekem' van jouw cardadvantage kan profiteren...

(Wat er met deze wording gebeurt als je tegenstander een LEGE hand heeft, hoor ik graag van een judge)
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
De kaart is niet optimaal verwoord daarvoor, maar het lijkt me dat als er geen kaart is je 0 leven kunt betalen.

Double or nothing
Sorcery (Rare)
Look at the top 5 cards of your library and exile one of them face down. An opponent chooses odd or even. Reveal the exiled card. If the converted mana cost does not match what your opponent chose, create a copy of each creature you control and creatures you control have haste. Otherwise, you lose the game.
carlovdm
7 jaren geleden
Affectionate Doll
Artifact Creature - Construct

Affectionate Doll is indestructible.

As Affectionate Doll enters the battlefield, put a charge counter on it.

At the beginning of each player's end step, that player may pay , where X is the number of charge counters on Affectionate Doll. If that player does, put a charge counter on Attention Doll. If that player doesn't, he or she loses the game.

1/1

"Don't you want to play with me?"

---
Ik ben groot fan van de ongemakkelijke en macabere Creepy Doll en Stuffy Doll. Tijd om de poppencollectie uit te breiden met eentje die erg veel aandacht nodig heeft, anders wordt ze je fataal.
 bijgewerkt door carlovdm 7 jaren geleden
kolonelnick
7 jaren geleden
Het is dan alweer zover! De uitslag (misschien even voor naar de dokter gaan?)

Bartist met Pact With Nature:
Zeker een interessante take op de pacts uit het oude zendikar block. De abilities zijn zeker erg groen en zwart en als instant is die zeker erg sterk. De cost die je moet betalen is best goed te doen, maar ik vraag me af of de kaart niet te sterk is zonder gekleurde mana cost. De kaart heeft wel een kleur, maar ik zou deze kaart zonder moeite in storm spelen om al mijn landjes te untappen en ik vraag me af of dat niet te goed is.

Sunitram met Bel-Shamharoth, Sender of Eight:
Als ik het goed begrijp dan verliest iemand dus de game zodra zijn of haar hand leeg is. het is een groot lomp beest wat zeker goed werkt. Er is echter een obstakel waar ik tegen aan loop en dat is het woord exactly. Ik snap dat het voor de flavor werkt, maar het is iets wat wizards eigenlijk nooit doet. Het is dan altijd eight or more. of in het geval van targets up to. Verder interessant design.

Airclever met Unfair advantage:
Tja pact met demons lopen nooit echt goed af, dat zie je wel aan deze kaart. Het design zit solide in elkaar en werkt zowel mooi voordelig als nadelig. Je kan zo je opponents creatures op blijven ruimen tot je deze kaart misschien aan hen geeft en vervolgens de kill brengt. Je moet heel voorzichtig zijn en zult misschien zelfs je eigen creatures moeten slopen.

MalcolmS met Cupid:
De weerwolven reference is leuk, maar er zijn enkele probleempjes met de kaart, voornamelijk in een 1v1 game. Je speelt cupid en moet dus jezelf en je tegenstander koppelen. Cupid kan vervolgens niet aanvallen en geen een van de spelers kan winnen of verliezen. Maar ook in multiplayer is dit erg lastig, wat gebeurt er als beide spelers winnen? is het dan een draw? Het idee is leuk, maar werkt helaas niet echt.

Magicfreak met Elixir of Poison:
Met deze kaart kun je volgens mij eigenlijk niet verliezen. Zelfs als je de coin flipt en de flip verliest, mag je als je tien poison counters hebt nog steeds betalen met de huidige verwoording. Verder tappen enchantments eigenlijk nooit dus je had dit misschien beter een artifact kunnen maken. Opnieuw een kaart met een leuk idee, maar die niet helemaal werkt zoals je bedoelt hebt.

Eclavyrr met Rishadan Roulette:
Ja de kaart is best epic
Jokes aside, dit is best een high risk,high reward kaart. Vooral in een 2 speler game, je cast de spell > you live or you die. Het geeft echt een russisch roulette gevoel en de kaart wordt alleen maar spannender in een game met meerdere mensen.

StickyGator met Soul Stealer:
De naam van de kaart maakte dat ik een creature verwachte, dus het was best apart om een enchantment te zien. Ook dit is een high risk high reward kaart. Ik ben ook erg blij dat je de verwoording aangepast hebt naar another player ipv enemy (dit is een betere verwoording namelijk). Zeker een mooie kaart die je net de push kan geven om een game te winnen.

AncientOne met Dark Visions:
Zoals Magnus zegt lijkt het erop dat je 0 leven mag betalen als je opponent zijn hand leeg is. Tot dat punt is deze kaart zeker sterk, leven of mana betalen en gelijk je opponent laten discarden. Tuurlijk kiest je opponent zelf wat hij geeft, dus speel je dit denk ik liever tegen een aggro deck dan tegen Approach of the Second Sun, maarja daar zijn sideboards voor. Misschien had je er iets aan toe kunnen voegen dat je opponent kaarten mag rapen met een lege hand, zodat je de kaart blijft gebruiken.

MagnusMagicus met Double or Nothing:
Dit is zeker een interessante kaart. opnieuw high risk high reward (zoals de meeste kaarten afgelopen week). Het brengt echt een gok elementje in het spel. Veel kan ik niet zeggen over de kaart, hij is gewoon heel solid.

Carlovdm met Affectionate doll:
Round and round and round we go. Totdat iemand niet meer kan betalen. Misschien was het een idee om de doll te laten resetten nadat zijn een speler killt, op die manier kan de game toch nog iets langer doorgaan, dan wanneer ineens niemand meer kan betalen. Het geeft zeker een macabere chucky feel aan de kaart (of annabel).

Dan nu de top 5!

In willekeurige volgorde:
MagnusMagicus met Double or Nothing
Airclever met Unfair advantage
Carlovdm met Affectionate Doll
Eclavyrr met Rishadan Roulette
Stickygator met Soul Stealer

Helaas kan er maar eentje winnen

De winnaar
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Is.....
.
.
.
.
.
.
.
.
Carlovdm met Affectionate Doll!!!

Proficiat! en natuurlijk alle deelnemers bedankt voor het meedoen. Doe vooral ook volgende keer weer mee als Carlovdm BYC#91 live zet! we hebben er alweer zin in
Sunitram
7 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 18-12-2017 om 13:36
Sunitram met Bel-Shamharoth, Sender of Eight:
Als ik het goed begrijp dan verliest iemand dus de game zodra zijn of haar hand leeg is. het is een groot lomp beest wat zeker goed werkt. Er is echter een obstakel waar ik tegen aan loop en dat is het woord exactly. Ik snap dat het voor de flavor werkt, maar het is iets wat wizards eigenlijk nooit doet. Het is dan altijd eight or more. of in het geval van targets up to. Verder interessant design.

Het komt inderdaad niet vaak voor, maar bijvoorbeeld op Near-Death Experience gebruiken ze wel het woord exactly

Niet dat ik daarmee ook maar in de buurt van Carlo's poppetje kom tho. Leuke BYC weer en congratz aan de top 5!
Eclavyrr
7 jaren geleden
Gratz Carlo!
bartist
7 jaren geleden
Ergens was dit het commentaar dat ik had verwacht, aan de andere kan kon ik niets bedenken om hem leuk en speelbaar te houden

Anyway, Gefeliciteerd Carlovdm! Gave kaart!
StickyGator
7 jaren geleden
Bedankt voor het commentaar.

Gefeliciteerd Carlo!!
carlovdm
7 jaren geleden
Alright leuk dat mijn pop in de smaak is gevallen! Bedankt!
Ik ga donderdag of vrijdag een nieuwe BYC posten.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL