Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij alweer de 91ste editie van Build Your Card! Mijn naam is Carlo (carlovdm) en deze week mag ik als winnaar van #BYC91 voor jullie dit non-profit spel hosten dat al duizenden jaren wordt gespeeld op de bazaar. Dat er nog maar veel edities mogen volgen met telkens een hoop deelnemers!
Alles over dit format en de geschiedenis ervan vind je op Build Your Card.
Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd of als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerder inzending schrappen. Beperk het echter altijd één!
2. Wees aardig – het is maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Ik ben altijd al een fan geweest van de mirrodin swords en ik zat te denken. Wat nu als we ook een friendly coloured cycle maken (aangezien de originele vijf protection van de enemy colour pairs gaven)
Dus bij deze!
Het moeilijkste was denk ik wel twee effecten bedenken die nog niet op de vorige swords gebruikt waren. uiteindelijk vond ik mijn blauw/zwarte idee het beste met een Brainstorm en Diabolic Edict als effecten.
At the beginning of combat, choose a color.
Equiped creature has protection from the chosen color and has: "Whenever this creature deals combat damage to a player, at two mana of the chosen color to your mana pool."
Equip ( : Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
Equip ( : Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
Whenever equiped creature attacks, it deals 1 damage to each creature defending player controls.
"It is whispered that this bow was crafted by Brigid Baeli herself"
Gebaseerd op de Lorwyn verhaallijn. Dee bow is gebaseerd op Brigid zelf. Door te kiezen om alleen op de attack te triggeren voorkom ik wat rare combinaties met bepaalde 'attacking' en damage effecten die ik anders te omslachtig moest gaan omschrijven. Eén damage lijkt weinig, maar combineer dit met Deathtouch of andere leuke effecten en dan is die één damage opeens wel heel erg goed.
(er lijkt een foutje te zitten in de abilities, geen idee waarom het programma dat doet)
Prince of Persia: The dagger of time was een van de eerste spellen die ik op m'n playstation 2 had, en bevatte een uniek mechanisme dat ik nog altijd enorm gaaf vind (heb dit jaar ook de vervolgen uitgespeeld op m'n computer)
Het mechanisme ging erom dat je zandmonsters kon verslaan en die kon absorberen met de dolk. Het zand kon je gebruiken om de tijd terug te draaien mocht je per ongeluk sterven in gevecht of van een randje lopen (of een te hoog richeltje).
Omdat er letterlijk 0 creatures zijn met het type "Sand" (als je de tokens van Dune-Brood Nephilim en Hazezon Tamar negeert), kon ik niet zeggen "whenever a sand creature dies,". Daarom heb ik gekozen voor het "dealt damage dies", iets wat krachtig kan zijn maar niet zo krachtig is als iedere creature of opponents creature.
De regenerate representeerd het terugdraaien van tijd. De dagger heeft vele extra abilities zoals tijd vertagen of de tegenstander verlammen. Ik heb ervoor laten kiezen om als extra kracht meerdere creatures mee te laten nemen door de tijd.
MalcolmS – Wedding Ring
Leuk en origineel idee om trouwringen als equipment te nemen! Soulbond mag inmiddels ook wel weer eens terugkeren in magic als het aan mij ligt. De equip-cost is niet laag, maar je krijgt er wel een flinke bonus voor, x2. Flavor zit absoluut goed! Ik had alleen Indestructible beter vinden passen i.p.v. Hexproof. Een triggered ability die je ‘straft’ voor het unattach’en, zoals bij [k]Captain’s Hook[/k] en Grafted Wargear, had ik bij deze ringen ook wel vinden passen. Desondanks goed gedaan!
Kolonelnick – Sword of Destiny and Despair
Ik weet niet wat ik van het idee vind om nog meer OP-zwaarden op de markt te brengen – ik ben namelijk geen fan van de cycle- maar ik wil deze fictieve poging best bekijken. Qua powerlevel past deze versie zeker binnen de cycle, Brainstorm en een Edict op dit zwaardje zijn heftig! In je opzet om een extra lid toe te voegen aan de cycle dat geen aftreksel wordt, ben je naar mijn mening in ieder geval geslaagd. ?
Magicfreak – Gecko Skin Armor
Zwaar armor moet dit zijn zeg, zonder Equipment-cheats betaal je maar liefst 10 mana voordat hij iets gaat opleveren. Ik vind het een vreemd Equipment. Na vijf combat phases heeft je creature als ik het goed begrijp protection van alle kleuren? Ik weet niet waarom maar ik heb het idee dat hier een ‘until end of turn’ ontbreekt. Twee mana krijgen bij combat damage is leuk, alleen jammer dat je die mana MOET gebruiken op het moment dat combat damage wordt gedaan (dus je kunt het enkel gebruiken voor activated abilities, instants en flash’ers). De kaart was minder ingewikkeld geweest als je mana de hele beurt beschikbaar bleef, zoals bij Sakiko, Mother of Summer. Kortom, de costs vind ik wat aan de hoge kant en de abilities lijken niet echt ‘af’ te zijn, imo.
Eclavyrr – Bow of Kinsbaile
Weinig aan te merken op dit boogje! Kort maar krachtig effect, duidelijk, in balans, op zich prima. Ik vermoed alleen wel dat dit boogje het inderdaad vooral moet hebben van Deathtouch-combo’s en het opruimen van creature tokens en dat hij daarbuiten niet heel spannend zal zijn. ?
Bartist – Dagger of Time
Prince of Persia! Onwijs gaaf dat je dit legendarisch wapen nu een magic-equivalent geeft. Rarity en costs vind ik prima in balans. Het sand-creature-issue heb je goed opgelost door er een die-trigger van te maken die ook niet té OP is. Toch heb ik enkele opmerkingen! Ik vind het een beetje gek dat de power van het equiped creature niet stijgt, ondanks het feit dat hij gewoon een behoorlijke dagger tot zijn beschikking krijgt… Ook snap ik an sich waarom je de sand-counters combineert met een regenerate-ability, maar vanwege de specifieke tijdsgebonden magie van de dagger, had ik een blink-effect of turn-phase-effect zoals Fatespinner of Time Warp beter bij de dagger vinden passen. ? Mooie inzending in ieder geval!
StickyGator – Poisonous Crown
Als Equipments regelmatig een kleur zouden hebben, zou deze sowieso monozwart zijn! Deathtouch ten koste van lifeloss in combat, I love it! Deze crown is wel echt heel goed, gezien zijn cmc en de equip cost werkt ook niet echt tegen. Ik heb wel mijn twijfels over het legendary zijn van deze crown en de phyrexian mana… waarom precies? ?
MarcelN – Fanatic’s Greaves
Haste en shroud hebben was nog niet goed genoeg, met een minuscuul hogere cmc voeg je er nog een heel flexibel tutor-effect waardoor je een creature gewoon op het veld slingert. Dit vind ik wat te ver gaan Met sacrifice-abilities en combat-trucjes is deze zo makkelijk te misbruiken en ik vind hem uit balans. Je lijkt te hebben geworsteld tussen trouw blijven aan de originele Lightning Greaves en er een andere ‘versie’ van maken. De equip cost had van mij behoorlijk omhoog gemogen met de huidige abilities, dan was de kaart al meer in balans geweest. Dat het creature enkel maar moet doodgaan, is ook erg gemakkelijk naar mijn mening. Leuke poging maar ik vind deze laarzen OP.
De top drie vond ik deze keer niet lastig:
3. kolonelnick - Sword of Destiny and Despair
2. eclavyrr - Bow of Kinsbaile
...
1. MalcolmS - Wedding Ring is de winnaar van BYC#91!
Even een bedankje richting alle inzendingen, blijf vooral meedoen met BYC, ook als je niet bij de top drie hoorde. Doe ik ook altijd. Tot bij BYC#92!
Bedankt voor het commentaar. De Phyrexian mana was meer om in het life loss voor deaththouch thema te blijven. En om ervoor te zorgen dat de kaart niet constant tussen creatures switcht.