Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Door een combinatie van ziekheid, werk en deadlines kan ik donderdag beginnen aan de beoordeling.
Mijn excuses hiervoor.
Ik wil wel een klein mini-spelletje opstarten, omdat ik vind dat er meer van de verzonnen kaarten genoten mag worden:
Kies een kaart en bedenk in wat voor een deck je hem zou stoppen, mainboard of sideboard. Met welke kaarten zou je het combineren?
Als voorbeeld: Kolonelnick's Wisdom of the Gods zou ik als wincon gaan spelen in een Izzet burndeck, met wat more-damage kaarten in rood en wat blauwe "haal insant/sorcery uit graveyard" kaarten als Flood of Recollection.
Weer eens een kaartje uit mn eigen set in kunnen leveren. Zelfs mythics kunnen simpel zijn. 16 woorden als je de X meetelt (14 zonder). ik weet hoe minder woorden hoe beter, maar vond twee keywords op een kaart plakken niet spannend genoeg
20 woorden is best veel, je kunt zelfs allerlei clausules op kaarten zetten en het redden. Zie bijvoorbeeld deze met 13 woorden:
Eliminate Sorcery
If you cast Eliminate from your hand, target player loses the game.
Ik weet dat 20 woorden nog best veel is. Het is echter nog wel genoeg ruimte om niet een vervelende restrictie te zijn.
Mijn excuses nogmaals voor de vertraging, afgelopen week was qua drukte en qua pech niet echt m'n beste week... Anyway, de feedback/judging!!
MagnusMagicus met Expension
Een dubbele Wake the Reflections, dat is inderdaad eenvoudig maar krachtig. Wetende dat de Wake ook common is, vraag ik mij af of dit misschien niet iets te krachtig is voor een common. In een slecht geval is dit een Raise the Alarm, en in meeste andere gevallen is deze kaart alleen maar krachtiger.
Dit is natuurlijk afhankelijk van welke tokens er in de set voor de rest zitten. Dit is voor een eenvoudige kaart in ieder geval gewaagd
MarcelN met Doubling Date
Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen Deze kaart vereist hetzelfde (een token), maar kan dus veel meer doen. Qua CMC vind ik hem prima, maar een is wel een dingetje: de kleuren.
Proliferate zit op maar 1 kaart in wit, en 2 kaarten in groen. Die kaarten hebben ook nog eens overlap. Proliferate is meer te vinden in blauw, in zwart of op artifacts. De proliferate lijkt daardoor een beetje verdwaald op de kaart.
Blizzardfox met Deeproot Caller
Poging twee voldoet wel aan de woorden-voorwaarde ... soort van. "produce" is een woord wat alleen gebruikt in referentie naar de mana die gemaakt word, niet naar de mana die een land maakt. Met de correcte verwoording "Forests and Islands have ": add or to your manapool" zit je net iets over de woordenlimiet.
Technicalities aside: de kaart had wat uitleg mogen hebben. De "can't counter" + hexproof combinatie is krachtig, maar waarom heeft deze kaart dat? De reach voelt ook verdwaald aan. De mana-ability is al best goed, en hij heeft ook nog eens ramp. Op een lagere mana-cost had dat prima geweest en een solide kaart. Op beurt 4 is color-fixing een beetje laat. Een goede poging dus, maar voor mij toch "te ingewikkeld" gemaakt.
Eclavyrr met Ice Spike
De blauwe Shock met een extra effect, Prodigal Sorcerer is trots op je!
All joking aside: ik was best enthousiast over de "doesn't untap" toevoeging. Het vertraagt als het creature te groot was, en het dood bij een kleine creature.
Nu is het een ShockOpt Ook een best prima kaart, en alsnog best divers. Ik heb in m'n vele keren Opt spelen wel gemerkt dat die kaart handig is door de CMC 1. Het doet echter wel iets heel niet-blauws, dus de verassing is de hogere cost wel waard. Ik vind het ook leuk hoe je de ice erin heb weten te verwerken!
LeKrutes met Cloudscraper
De tandjes, dit schreeuwt erom om misbruikt te worden. Een 13/13 is bruut om op het veld te krijgen, laat staan dat hij Trample en Reach heeft. Trample is wat deze kaart echt super maakt, en waardoor hij mogelijk terecht zou komen in menig reanimator-deckjes getest zou worden.
De down-side die Krosan Cloudscraper had was het betalen van mana, en dat je altijd een creature op het veld moet hebben om hem te blocken... Ik weet dat die kaart niet de meest indrukwekkende is, maar in het magische lala-land leg je deze in de graveyard met iets van Faithless Looting, en haal je hem uit de graveyard met Animate Dead of een andere reanimator spell.
Qua flavor snap ik de trample en de reach, Ik ben er nog niet over uit of ik de 13/13 dan nog wel vind kunnen.
MalcolmS met Grizzle, Bearforce One's Commander *Slow clap voor de woordgrap*
Een 2/2 voor 2: een bear! en ook nog eens legendary! Door de legendary snap ik volledig waarom hij uncommon is, in een draft/sealedpool wil je niet te veel van dezelfde legendary pakken als ze niet veel aan het bord bijdragen qua ability of dergelijke.
Voor de rest kan ik en niet veel over zeggen, leuk idee! (en hij zou prima in een un-set passen )
Magicfreak met Nissa's Cry
Nog een kaart die om misbruikt schreeuwt. Voor 2 mana heb je de mogelijkheid om een creature kaart op veld te leggen...
Heb je een hand met maar 1 creature? Dan wordt die op het veld gelegd... waardoor ik enorm betwijfel of deze kaart ooit in het echt gemaakt zou worden. Toegegeven, dit is een magisch lala-land scenario, maar als zou je een hand vol bommen hebben, dan maakt de random-factor 0 uit.
Het concept is gaaf, maar voor het aantal mogelijke-misbruik-scenario's die te bedenken zijn, is deze kaart veel te krachtig...
Toegeven, de kaart is wel simpel en goed te begrijpen.
kolonelnick met Wisdom of the Gods
Weer een kaart uit je eigen set! Awesome!
Ik heb op een regenachtige zondag gekeken naar een aantal wedstrijden van het toentijdige Standard toen Sphinx's Revelation veel gespeeld werd. Ik zag dat het nut van de kaart vooral lag in het herstellen tijdens lange, grindy wedstrijden. Deze is daarvan qua kracht precies tegenover, je kunt het tempo omhoog gooien terwijl je je hand bijvult.
Dit kan inderdaad in ieder spell-sling deck. Mischien dat storm hier ook wat mee kan, maar daarvoor heb ik net iets te weinig ervaring met storm Dit is inderdaad wel een kaart die eenvoudig en krachtig is!
BuidingMage met Garruk's Calling
Je kaart nog aanpassen na de deadline, foei foei foei
Ik kan mij het orgineel nog wel herinneren, daar was hij nog rare. In z'n rare vorm is hij inderdaad best wel krachtig. voor 4 mana heb je 3/3, voor 5 mana een 6/6 (aan gecombineerde p/t) en voor 6 mana 9/9... Dat in de kleur die meester is in rampen, en je heb een kaart die plots potjes kan winnen.
Ik denk dat hij als sorcery prima was geweest, dan had je nauwelijks commentaar gehoord. Maar dit kan wel heel fout gaan, als je tegenstander aanvalt en jij ineens je volledige voorraad aan 3/3's op het veld gooit.
carlovdm met Unyielding Bravery
Dit... is een super interessante kaart. Lifegain is normaal alleen nuttig in de juiste decks, en Indestructable is in het slechtste geval ook nog uitstel van executie, maar door de eenvoud van de verwoording is deze kaart goed te spelen.
Dit is een absolute win-more kaart als je voor staat, met een leuke life-gain. Als je achterstaat, kun je ook het grootste creature van je tegenstander nemen om levens te krijgen. Je kunt deze kaart in EDH ook politiek spelen: ik red jouw creature, jij staat bij mij in het krijt en ik krijg leven. Dat is dubbel winnen!
Airclever met Melina's Dispersal
Counterbounce! De vergelijking met Cryptic Command werd al gelegd, en ik denk dat dit inderdaad een light-vorm is. Deze kaart is zeker speelbaar in een control-deck, de kaart garandeerd een 2-for-1.
Het is natuurlijk wel een dode kaart als er geen creatures op het veld liggen, dus een control mirrormatch zou dan bijzonder onhandig zijn. Voor limited, EDH en een casual control-deckje zou dit wel een goede toevoeging zijn!
En dan nu, een top 3:
- kolonelnick met Wisdom of the Gods
- carlovdm met Unyielding Bravery
- Eclavyrr met Ice Spike
Alle drie leuke kaarten die echt een enorme voordeel halen uit de eenvoud. 1 kan echter maar de winnaar zijn...
en dat is...
carlovdm met Unyielding Bravery!!
Gefeliciteerd met de overwinning!!