Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
De nieuwe Build Your Card is hier! Dit is inmiddels de 139e editie en still going strong met een hoop mooie inzendingen iedere keer.
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. De ontwerper van de beste kaart mag het thema van de volgende BYC bepalen.
3. Wees aardig voor elkaar.
4. Heb vooral lol met elkaar.
Vervolgens staat er dan altijd waar moet een kaart aan voldoen:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
Het thema van deze BYC is gebaseerd op het feit dat de laatste paar sets lekker bezig zijn om mono-colour decks te pushen met mechanics als Adamant en Devotion. Dus dat is globaal het thema, kaarten die je belonen om voor 1 kleur te gaan of juist afstraffen om meerdere kleuren te spelen.
Dit mag je opvatten zoals je zelf wil. Je kan iets leuks bouwen met bovengenoemde mechanics of nog leuker, zelf iets verzinnen! Verras me!
De deadline voor deze BYC zet ik op 17 maart 2020.
Weapon Stand Sorcery
Put a +1/+1 counter on target creature.
Put two +1/+2 counters on target creature.
Put three +1/+1 counters on target creature. Adamant - If you spend at least three white mana on Weapon stand, put four +1/+1 counters on target creature.
Flame of the Forge
Creature - Elemental Spirit
Haste, Trample
Flame of the Forge's power is equal to your devotion to red.
Escape - , Exile three other cards from your graveyard. (You may cast this card from your graveyard for its escape cost.)
Flame of the Forge escapes with a +1/+1 counter on it.
Enchanted creature gets +1/+1 and provoke (Whenever this creature attacks, you may have target creature defending player controls untap and block it if able.)
Adamant — If at least three green mana was spent to cast this spell, enchanted creature also gets trample and hexproof.
Immense Explosion deals X damage to X targets. Creatures dealt damage this way can't be regenerated this turn. Permanents dealt damage this way that would go to the graveyard this turn are exiled instead.
Red Empowered (Each spend on counts as instead)
~~~
Ik ben nog niet helemaal tevreden met de kaart, maar dit is het eerste template. Idee is het gebruik van een nieuw keyword, Empowered. Empowered Spells krijgen extra waarde voor X als er een specifieke kleur mana voor gebruikt wordt.
Kodama of the East Tree
Legendary Creature — Spirit (6/4)
Trample
Hexproof
This creature enters the battlefield with a -1/-1 counter on it for each color of mana spent to cast it.
(ja, dit is inderdaad hooguit een 5/3, omdat Hexproof véél beter is dan Shroud èn omdat er manieren zijn om van die -1/-1 counter(s) af te komen)
Garruk's Following
Creature - Zombie Wolf
Trample
Deathtouch Adamant - When Garruk's Following enters the battlefield, if at least three green mana was spent to cast it, put a +1/+1 counter on Garruk's Following. It fights target creature an opponent controls. Adamant - When Garruk's Following enters the battlefield, if at least three black mana was spent to cast it, target opponent reveals his or her hand. You choose a noncreature, nonland card from it. That player discards that card.
3/3
Ik ga natuurlijk altijd op zoek naar een manier om de regels van zo'n BYC een beetje op te rekken. Normaliter is het niet mogelijk om beide Adamant abilities te triggeren. Je kan natuurlijk proberen de kaart duurder te maken, of je kunt er voor kiezen maar 1 van de twee abilities te krijgen.
Ik hou een redelijk archief bij van kaarten die ik gemaakt heb, en mono-groen bleek een beetje ondergesneeuwd.
Daarbij kwam bij mij het idee op om iets te verzinnen dat de speler beloont als een creature van dezelfde kleur getarget wordt.
Zo kwam ik uit op Compatible, waarbij een kaart een extra effect krijgt als deze een mono-colored target heeft die gelijk is aan de kleur van de kaart.
Je zou deze mechanic eventueel ook kunnen gebruiken voor Aura's (When enchanted creature is a mono-......)
Ik wilde iets maken dat mij deed denken aan Blossoming Defense, maar niet zo overpowered als Veil of Summer.
Ik wilde niet de fout van vorige week maken, dus heb gekeken naar instants die hexproof geven. Die zoektocht bevestigde groen als kleur.
1 mana was al goed voor een hexproof + een effect. Een powerboost was al op verschillende kaarten gedaan, dus ik ging voor iets wat al vaker gedaan is maar zeker een uncommon waardig is: een cantrip!
Flavor eromheen verzonnen. Niet de juiste afbeelding gevonden maar deze afbeelding had een uil dus ik was tevreden
When Plague enters the battlefield, target opponent gains control of it.
During your upkeep creatures you control gain a -1/-1 counter.
Adamant - When plague soldier enters the battlefield target creature gets -5/-5 until end of turn.
Het idee was om mono-color decks te promoten en Jeff geeft ons een golgari kaart!
Mono golgari met een vleugje zwart en een vleugje groen
De gedachte is wel dat de kaart net wat extras geeft als je hem consistent als monoB of als monoG kan casten. In het huidige standard is het best lastig om altijd de keuze te hebben. Als je hem als zou casten is hij gewoon net niet goed genoeg in mijn ogen. En dat was dus precies wat ik probeerde te bereiken.
@Koendert: Hoe werken beide enter the battlefield triggers met elkaar? Ik ben geen judge, maar kan het niet nu net zo uitvallen dat de tegenstander die control krijgt van de plague soldier de target mag kiezen die -5/-5 krijgt (en dan de plague soldier kiest)?
Het lijkt me zeer tof Callaphe terug te zien!
Maar dan gepromoveerd en sterkere Demi-God. Ze kreeg de blessing van Thassa, God of the Sea.
Die ze zelf verdiend heeft... Ze was de enige Sailor die de zee over stak en haar grote zeemonsters wist te omzeilen.
Thassa, God of the Sea gaf haar der respect en bekwam ze haar Demi-God. Maar ze keert terug in de BYC!
Ik onthul:Callaphe, the Sea Pearl!
[Flavour: ''The Sea God blessed me with this gift to cross the seas. Now I'm even more fast and evolved.'' -Callaphe, Beloved of the Sea
@Koendert: Hoe werken beide enter the battlefield triggers met elkaar? Ik ben geen judge, maar kan het niet nu net zo uitvallen dat de tegenstander die control krijgt van de plague soldier de target mag kiezen die -5/-5 krijgt (en dan de plague soldier kiest)?
Die mag je zelf stacken zover ik weet, het is een enter the battlefield effect, als je een enchantment of artifact hebt liggen die er ook iets mee doet mag je die ook op de stack leggen dus daar ben ik van uitgegaan, als een judge aangeeft dat dit niet mag let me know
Ook geen judge, maar afgaand op regel 603.3 werkt het zo:
Beide abilities triggeren tegelijk. Op dit punt ben jij zelf nog de controller van het creature, want de ability is nog niet geresolved. Je kiest dan eerst de volgorde waarin de abilities op de stack komen, en dan kies je de targets. Pas als de targets gekozen zijn en de abilities geresolved, krijgt iemand anders het creature. Aangezien de target al vast staat, kan de opponent er niets aan doen als zijn eigen creature -5/-5 krijgt.