Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC# 150: Lords

Progenitus2005
4 jaren geleden
de 150ste alweer!! sorry dat het zo lang duurde, ik kon geen ontwerp bedenken

De regels zijn:
1. Één kaart per deelnemer. Deze mag gewijzigd of vervangen worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld aan de hand van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

het onderwerp van deze Build Your Card is: Lords, oftewel creatures die statboosts geven aan een specefieke creature type.

de deadline is op zaterdag 29 augustus

(heb ik het zo goed gedaan?)
 bijgewerkt door Progenitus2005 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Helemaal top!

De brew-machine gaat AAN!
kolonelnick
4 jaren geleden
Ik ga byc 16 even bekijken welke lords al gedaan zijn (pfoe 16 is echt al heel lang geleden zeg ). Wil natuurlijk wel iets origineels maken

Edit: als ik deze aanklik op de hulp pagina dan opent hij deze niet. Dus we gaan maar op de goeie gok iets bedenken.
 bijgewerkt door kolonelnick 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Ik wilde net kijken, maar alles tot ByC 88 is niet meer te linken...
Edit: Na een klein beetje "debuggen" ben ik er achter gekomen dat alle pagina's tot 88 verwijzen naar de oude .nl-site ipv de nieuwe .eu/nl-NL/ site, waardoor deze slecht doorverwijst.

Anyway, blijkbaar heb ik te veel vrije tijd of verkeerde prioriteiten. Bij deze de link naar ByC 16
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Slimefoot's Spores

Creature - Fungus

Whenever a Fungus you control dies, create a 1/1 green saproling
Whenever a Saproling dies put a spore counter on target fungus

2/2
Eclavyrr
4 jaren geleden
Wocoom, Duke of Dairy

Legendary Creature - Lord

Oxen, Goat, Sheep and Camels get +1/+1.
Whenever creature is dealt combat damage by an Ox, Goat, Sheep or Camel, put a milk counter on it and remove it from combat instead.
Whenever a creature with a milk counter on it would deal damage, instead prevent all damage dealt by it and remove all counters from it at the end of the turn.

1/2

He is udderly fearsome...

Meh, creature type cow is alleen un-sets. Koeien in reguliere sets zijn oxen. Maar ik ben er achter gekomen dat kamelen ook tot de dairy animals behoren dus bij deze een aanpassing

Het leek me leuk om een Lord te hebben waarvan de onderdanen tegenstanders verslaan door ze onder te spuiten met melk. En dan zijn ze een beurt bezig met zichzelf schoon te maken.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Sir Squirrel'salot
Legendary creature - Squirrel Knight
Vigilance, Forestwalk
Other Squirrels you control gets Forestwalk, Deathtouch, and Vigilance.
2/4
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Blasty
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Wocoom the Horned

Oxen, Goat, Sheep and Cows get +1/+1.
Whenever creature is dealt damage by an Ox, Goat, Sheep or Cow, put a milk counter on it, it gains : Remove all counters from this creature.
Creatures with milk counters on them deal no damage.

1/2

Ik geloof dat "creatures ... deal no damage" niet meer gebruikt wordt, zie verschil met Fog en Fog.
Progenitus2005
4 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Slimefoot's Spores

Creature - Fungus

Whenever a Fungus you control dies, create a 1/1 green saproling
Whenever a Saproling dies put a spore counter on target fungus

2/2
hé Koendert,
Hoewel ik dit een mooi design vind, is het geen lord, omdat een lord specifiek een statboost geeft zoals: Lord of Atlantis
Stalkative
4 jaren geleden
Je zou elke Fungus met een spore counter +1/+1 kunnen geven, dan heb je ook nog het voordeel dat je spore counters ook wat doen als je Fungus er zelf niets mee doet. Dat is nu namelijk ook nog een nadeel van je design
 bijgewerkt door Stalkative 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
6 uren geleden
Wocoom the Horned

Oxen, Goat, Sheep and Cows get +1/+1.
Whenever creature is dealt damage by an Ox, Goat, Sheep or Cow, put a milk counter on it, it gains : Remove all counters from this creature.
Creatures with milk counters on them deal no damage.

1/2

Ik geloof dat "creatures ... deal no damage" niet meer gebruikt wordt, zie verschil met Fog en Fog.

Ik wil met deze kaart ook gewone damage voorkomen, niet alleen combat damage. Zal het enigszins wat tweaken
bartist
4 jaren geleden

Quote:
9 dagen geleden

het onderwerp van deze Build Your Card is: Lords, oftewel creatures die statboosts geven aan een specefieke creature type.

Oke, strict gezien voldoe ik niet aan het gezette thema (op basis van de creature type), maar om een creature type en boost te geven leek mij een beetje... saai.
Lords bleken een bredere definitie te hebben volgens de wiki, namelijk een creature dat een boost aan een selecte subgroep geeft. Daar heb ik dit bij bedacht.
Om het te kunnen neerzetten als één van een cycle, heb ik de protection multicolor gemaakt maar voor een specifieke multicolored. De tweede static kan ook doorgetrokken worden, door voor verschillende kleuren een positief effect te geven voor het aantal gekleurde mana-symbolen.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
20 uren geleden
Ik ga byc 16 even bekijken welke lords al gedaan zijn (pfoe 16 is echt al heel lang geleden zeg ). Wil natuurlijk wel iets origineels maken

Edit: als ik deze aanklik op de hulp pagina dan opent hij deze niet. Dus we gaan maar op de goeie gok iets bedenken.
Ik heb dit aangepast, alle links wijzen nu naar de nieuwe site!

Quote:
17 uren geleden
Magnanimous Mimic
Creature - Shapeshifter
Changeling (This card is every creature type.)
When Magnanimous Mimic enters the battlefield, choose a creature type.
Other creatures you control of the chosen type get +1/+1.
1/2
Dit is niet heeeeeel veel anders dan een Adaptive Automaton

Quote:
12 uren geleden
Je zou elke Fungus met een spore counter +1/+1 kunnen geven, dan heb je ook nog het voordeel dat je spore counters ook wat doen als je Fungus er zelf niets mee doet. Dat is nu namelijk ook nog een nadeel van je design
Dan gaat het wel snel erg lijken op Thelon of Havenwood
Teruans
4 jaren geleden
Ik ga ook maar eens een poging wagen:

Guardians of Somberwald

Creature - Dryad
Defender
Whenever a Forest enters the battlefield under your control, create a 1/1 Green Dryad creature token with forestwalk.

Dryads you control get +0/+1 and have: “, : Remove target creature that is attacking you or a planeswalker you control from combat. That creature won’t untap during it’s controllers next untap step.’
3/4

Ik vond het tijd voor Dryads om wat meer flavor support te krijgen.

Trouwens, hoe voeg ik een afbeelding toe. Ik weet dat dit ergens eerder vermeld is maar ik kan het niet meer vinden.
 bijgewerkt door Teruans 4 jaren geleden (Niet dubbelposten graag: je kunt je eigen post editen :))
Sunitram
4 jaren geleden
Razengar, Lord of the Dark Realms

Legendary Creature - Demon

Flying

As long as you have 10 or less life, imps, devils and other demons you control have +X/+X where X is 10 minus your life total.

: Until end of turn, the next imp, devil or demon spell you cast costs less to cast. You lose 3 life.

The stronger you feel his favor, the closer he is to seizing your soul.

3/3

---

Death's Shadow in lord vorm. Het leek me zelfs met deze casting cost wat OP om de boost al op 13 life in te laten gaan en zelfs dan heb ik er bewust nog wat extra restricties op gegooid. Ik DENK dat ie zo kan, maar verdere tweaks kunnen volgen
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Quote:
27 minuten geleden
Ik zie dat ik de power en toughness ben vergeten. Het is een 3/4.
Trouwens, hoe voeg ik een afbeelding toe. Ik weet dat dit ergens eerder vermeld is maar ik kan het niet meer vinden.

Je kunt je eigen post editen, dus dan kun je dat er ook nog bij zetten.

Een afbeelding zet je neer als [ img]urlNaarAfbeelding[/img] zonder de spatie, maar dan moet je wel Loyalty level 8 zijn. Als je je post echter rapporteert, dan wil een mod de afbeelding wel zichtbaar maken
BluezamX
4 jaren geleden
Lodo, Land Lord
Legendary Creature - Dryad

: Add .
Vigilance.
Land Creatures you control get +1/+1.
At the beginning of your end step, untap each Land that attacked this turn.

1/3

-----

Dit lijkt me een leuke manier om Land Creature EDH wat meer viable te maken. En omdat de landjes untappen kan Simic er ook wel wat mee!
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het is geen spell, maar kost wel mana? Dus je speelt hem als een land, maar waarom kost hij dan mana? Die je niet kunt betalen omdat een land spelen niet hetzelfde is als een spell casten?

Los daarvan heeft Wizards wel gezegd dat Dryad Arbor eigenlijk een foute keuze was, omdat landen en spells niet lekker mixen in de regels. Niet dat je dan geen lord kan maken, maar wellicht eentje die niet onspeelbaar is in de huidige regels
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
7 minuten geleden
Het is geen spell, maar kost wel mana? Dus je speelt hem als een land, maar waarom kost hij dan mana? Die je niet kunt betalen omdat een land spelen niet hetzelfde is als een spell casten?

Los daarvan heeft Wizards wel gezegd dat Dryad Arbor eigenlijk een foute keuze was, omdat landen en spells niet lekker mixen in de regels. Niet dat je dan geen lord kan maken, maar wellicht eentje die niet onspeelbaar is in de huidige regels

Ah, dat is inderdaad wel een goede. Ik ga terug naar de tekentafel!
Daedalon
4 jaren geleden
Yikes, terug naar de tekentafel

Hopelijk is mijn nieuwe inzending beter xD
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL