Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Met een kleine vertraging, hierbij alsnog BYC #151 (Build Your Card, aflevering 151)!
Inmiddels is bekend geworden dat begin 2021 de set Kaldheim uitkomt, die zich afspeelt op de gelijknamige plane.
Zoals je aan de naam al (enigszins) kunt zien, is dit de eerste (en langverwachte!) set, die zich afspeelt in een wereld, gebaseerd op de Noorse/Scandinavische mythologie, waar uiteraard een MtG-draai aan gegeven is.
We hebben al eens eerder een BYC gehad, waarbij een kaart bedacht moest worden, die gebaseerd was op bestaande Noorse en/of Viking-mythologie en/of sagen. Daar werd dus gevraagd om iets uit onze wereld een Magic-twist te geven.
Deze BYC is net effe iets anders...:
Maak een kaart, die een echte Viking-twist geeft aan een bestaande Magic-kaart of Magic-type, subtype of supertype.
Fyndhorn Valkyrie zou bv. jouw Viking-variant van Serra Angel kunnen zijn, al dan niet met iets andere abilities, of bv. met een aangepaste cost, bv. .
Of geef jouw visie hoe Merfolk eruit zien in een Viking-wereld, bv. jouw Viking-variant op Lord of Atlantis of Merfolk of the Pearl Trident...
Hoe zie jij een Viking God of Demigod?
Lijken Viking-zombies soms op de White Walkers uit Game of Thrones?
Wat doet een Viking Wizard? Of een Viking Shaman?
Hoe ziet een Viking Shrine er uit? Maak jij een vehicle van een drakkar?
REGELS
De regels zijn:
1. Één kaart per deelnemer. Deze mag gewijzigd of vervangen worden (tot de deadline). Je laatste inzending telt.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld aan de hand van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voelt het als een echte Viking-kaart, maar ook als een echte Magic-kaart? (vind ik persoonlijk erg belangrijk)
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
DEADLINE
Jouw inzending moet uiterlijk binnen zijn op zaterdag 3 oktober om 23:59u.
Ik heb niet een twist gegeven aan een sub-type, maar aan een super-type! (als dat tegen de regels is, dan verzin ik iets anders)
De noorse mythologie kent 9 werelden, die je met een aantal world enchantments zou kunnen voorstellen. Qua flavor klopt het dan ook dat er niet meerdere world enchantment tegelijkertijd kunnen zijn, want je kun niet op meerdere werelden tegelijkertijd zijn.
Door de Travel ability wil ik ook een twist geven aan de Siege cycle uit Fate Reforged, waarbij de "timeline" de ability van de enchantment bepaalde. Omdat ik een World enchantment heb, vond ik dat de locatie het effect moet veranderen. Daarbij is het makkelijker om van locatie te veranderen dan van timeline, dus de modus moest ook later veranderd kunnen worden. Daarbij kan ieder de locatie veranderen, anders is het niet echt een world enchantment.
Maar Bart, is dit niet gewoon Planechase with extra steps?
Eeeeeeehm.... ja? Dat is een argument waar ik niet echt tegen op kan boxen... deze kaart is echter ook speelbaar in niet-multiplayer format. Daarbij is bekend dat de judge geen commmander-speler is (zie opmerkingen vorige ByC), waardoor een puur multiplayer kaart inzenden niet echt wijsheid leek.
Edit: na enig onderzoek bleken de light-elfs en dark-elfs op twee verschillende werelden te leven.. heb mijn kaart een beetje moeten aanpassen.
Bij Vikingen moet ik denken aan schepen vol woeste mannen die dorpen platbranden. Vikingen zijn volgens mij echt een tribe. Land destruction komt vooral in voor. Daarom heb ik een kaart ontworpen waar dit in samen komt.
Kleine opmerking: Het moet zijn "Crew 3", niet "Crew "
The Edda
Legendary Artifact
Indestructible
: Scry 1.
: Draw a card if you control a Viking. It contains all the stories and the history of the Vikings.
Guardian of the Tundra
Legendary Snow Creature - Yeti
Other Snow permanents you control have hexproof and "pay to remove hexproof from this permanent until end of turn, any player may activatie this ability'
Whenever another Snow Creature enters the batllefield put a +1/+1 counter on it and a +1/+1 counter on Guardian of the Tundra.
3/3
bijgewerkt door Jsterck1 4 jaren geleden (Aanpassing verwoording na feedback)
Wil het schip de ability krijgen of de viking die het schip crewt?
In het 2e geval zal dat niet werken, als het voor het schip bedoelt is kan het wel, maar ik vind het persoonlijk dan wat onduidelijk op de kaart staan
I Put two +1/+1 counters on target creature you control with the greatest power.
II The creature you control with the greatest power fights the creature with the greatest power target opponent controls.
III The creature you control with the greatest power deals damage to target creature or planeswalker equal to its power. If the creature that is dealt damage this way is a Dragon, it also deals damage to the creature you control.
Enchantment - Saga
Geïnspireerd op Beowulf en de kaart Triumph of Gerrald. Sagas zijn de manier op heldendaden te vertellen en Vikings waren er dol op. Ik heb de naam van Beowulf iets aangepast omdat dat meestal gebeurd bij mtg kaarten.
Deel 1 vertelt over de held, Bewolf en zijn kracht.
Deel2 verhaalt over zijn gevecht met Grendel, een monster dat de Denen lastig viel.
Deel 3 verteld over zijn gevecht met de draak, wat hij uiteindelijk verloor.
Guardian of the Tundra
Whenever another Snow permanent enters the battlefield, if it's a Creature,you may put and additional +1/+1 counter on it. Then you may put a +1/+1 counter on Terror of the Tundra, or have it become unblockable untill end of turn.
Other Snow permanents you control have "This permanent cannot be the target of spells or abilitys you're opponents control, any player may pay to remove this ability from a permanent, until end of turn."
2/4
Ik zou dit een beetje herschrijven, het loopt net niet helemaal lekker en klopt net niet helemaal met de Magic regels
Guardian of the Tundra
Other snow permanents you control have hexproof and ": This permanent loses hexproof until end of turn. Any player may activate this ability."
Whenever another snow creature enters the battlefield under your control, put a +1/+1 counter on it. Then put a +1/+1 counter on Guardian of the Tundra, or it gains "this creature can't be blocked" until end of turn.
2/4
Als ik wat opmerkingen nog maken:
- Ik zou een gelijke p/t kiezen, zeker met al die +1/+1 counters erop moet je steeds soort van rekenen, en als het een 2/2 of 4/4 is dan gaat dat gewoon makkelijker.
- De kaart is vrij ingewikkeld en lastig te processen. Ik zou hem wat simpeler maken.
Mag ik dit voorstellen?
Guardian of the Tundra
Legendary Snow Creature - Yeti Warrior
Other snow creatures you control have hexproof.
Whenever another snow creature enters the battlefield under your control, put a +1/+1 counter on that creature and a +1/+1 counter on Guardian of the Tundra.
3/3
Of iets dergelijks . Mijn versie is misschien een beetje saai, maar is wel "begrijpelijker" denk ik .
Wil het schip de ability krijgen of de viking die het schip crewt?
In het 2e geval zal dat niet werken, als het voor het schip bedoelt is kan het wel, maar ik vind het persoonlijk dan wat onduidelijk op de kaart staan
De bedoeling is dat het schip de ability krijgt. Momenteel bestaan er geen vehicles die onder bepaalde voorwaarden andere abilities krijgen. Er is geen voorbeeld waar ik de bewoording aan af kan leiden.
Edit: lees in de kaart "this artifact" i.p.v. "it".
When Pugnacious Forerunner enters the battlefield, you may search your library for a basic land card, reveal it, then shuffle your library and put that card on top of it.
2/1
Dit is de viking versie van Loam Larva. Dit effect zou goed in Kaldheim passen, omdat het vanwege de snow-covered landjes beter is dan normaal. Ik heb deze kaart, in vergelijk met Loam Larva 2 power en 1 thoughness gegeven omdat het voor vikingen waarschijnlijk veel meer waard is als hij een beetje goed kan vechten, en zelfs als hij daarbij sneuvelt.