Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 176

oxeter
3 jaren geleden
Hoi en welkom bij Build Your Card nummer 176!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema van BYC 176 is: Partner

Aangezien het bijna valentijn is. leek het mij leuk om een BYC met de Partner Ability te doen. dit mag 1 kaart zijn maar ook 2 kaarten die naar elkaar verwijzen. laat de liefde maar komen.

De deadline ligt op 25 februari.

Veel success allemaal!
 bijgewerkt door oxeter 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Urza, Finder of the Cave

Legendary Creature - Human Artificer

Partner with Mishra, Student of Tocasia.

The first time you cast an artifact spell each turn, create a 0/1 colorless Thopter artifact creature token with Flying.

3/2

~

Mishra, Student of Tocasia

Legendary Creature - Human Artificer

Partner with Urza, Finder of the Cave.

, Tap three untapped artifacts you control: the next artifact spell you cast this turn can be cast as though it had flash. Use this ability only once each turn.

2/3

---

Een partnership van Urza en Mishra voordat ze de Mightstone en de Weakstone vonden en ze beide meer richting gingen. Ik weet de lore niet 100%, dus als je iets ziet dat niet klopt benoem het vooral!

Het idee is om een go-wide deck te maken dat trucjes in kan schieten wanneer nodig. Cast met Mishra een Ornithopter en krijg er 2, die met een Cathars' Crusade al een stukje enger worden. Hiermee en met wat tap / untap shenanigans kan je denk ik best een leuk deck maken!
 bijgewerkt door BluezamX 3 jaren geleden
Obadja
3 jaren geleden
BluezamX, zijn de thopthers van Urza artifacts of niet? Dat combineert beter met Mishra
TheRobinros
3 jaren geleden
The Prismatic Lutenist
Legendary Creature - Shapeshifter
If The Prismatic Lutenist is your commander, choose up to two colors before the game begins. The Prismatic Lutenist is the chosen colors.
The Prismatic Lutenist costs less to cast, where is the total mana value among your other commanders.
The Prismatic Lutenist gets -X/-Y, where X and Y are the total power and toughness among your other commanders, respectively.
Partner
10/10
 bijgewerkt door TheRobinros 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
BluezamX, zijn de thopthers van Urza artifacts of niet? Dat combineert beter met Mishra

Goed gezien! Dat was wel de bedoeling ja. Heb het aangepast
Left4Doner
3 jaren geleden
@TheRobinros: Superleuke kaart om mee te brouwen! Vraag me wel af of hij niet íets te sterk is. Pair hem met Kamahl, Heart of Krosa en het is een 2 mana 7/7 (die ook nog eens twee extra kleuren kan geven). Wellicht zou 12 mana of 10/10 het meer gelijk trekken?
TheRobinros
3 jaren geleden
Mjah, goed punt. Ik wilde hem vooral niet te zwak maken, omdat je anders altijd een commander met daadwerkelijk effect kan kiezen in iedere kleurcombinatie, dus het mag een redelijk pushed vanilla worden... Maar misschien is een 2 mana 7/7 naast Kamahl, Heart of Krosa die ook voor twee extra kleuren zorgt wat te sterk, ik ga hem aanpassen
Daedalon
3 jaren geleden
Delver of Realities
Legendary Creature
You can't spend mana to cast this creature.
You can cast this spell by exiling the top card of your library or by exiling a card from your graveyard, each card exiled pays for .
When Delver of Realities deals combat damage, you may put target face-up card you own in exile to the bottom of your library.
The power and toughness of this card is equal to the cards you own in exile.
Your other commander gains +X/+X, where X is equal to half the cards you own in exile, rounded down.
Partner
*/*

------

En voordat je vraagt naar de creature type, het heeft geen, net zoals Nameless Race
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Valent, Force Shield
Legendary Artifact - Equipment
Commanders you control get +0/+3 and have hexproof.
Equipped creature has indestructible.
Equip
Equip Commander
Partner
Valent can be your Commander, but only as a partner.
A shield you don't want to leave at home.

Nou, een noncreature partner. Ik denk best sterk, maar je andere Commander is dus een partner commander die het in z'n eentje moet rooien. Een ability die je partner sowieso beschermt, en equip hem voor nog meer bescherming!
Left4Doner
3 jaren geleden
The Nameless Wingman

Creature - Human Bard

Other Commanders you own cost less to cast.

Partner Up (You can have this creature and one other nonlegendary creature as your Commanders.)

"Trust me bro, they're gonna think you're legen-wait for it-DARY!"

2/3
 bijgewerkt door Left4Doner 3 jaren geleden
TheRobinros
3 jaren geleden
Quote:
14 minuten geleden
Valent, Force Shield
Legendary Artifact - Equipment
Commanders you control get +0/+3 and have hexproof.
Equipped creature has indestructible.
Equip
Equip Commander
Partner
Valent can be your Commander, but only as a partner.
A shield you don't want to leave at home.

Nou, een noncreature partner. Ik denk best sterk, maar je andere Commander is dus een partner commander die het in z'n eentje moet rooien. Een ability die je partner sowieso beschermt, en equip hem voor nog meer bescherming!

Ik wil het eigenlijk laten om de competitie te helpen, maar deze kaart wordt denk ik véél leuker als hij het equipped creature commander damage laat doen en dat idee wilde ik dit topic niet onthouden
Obadja
3 jaren geleden
Romeo Montague
Legendary creature - Human Knight

Romeo has indestructible as long as you control a dame.
Whenever a dame enters the battlefield under your control, draw a card.
Whenever a dame leaves the battlefield, sacrifice Romeo.
Partner with Juliet Capulet
6/6
"But soft, what light through yonder window breaks? It is the East, and Juliet is the sun." - Romeo

--

Juliet Capulet
Legendary creature - Human Dame

Indestructible
At the beginning of your upkeep, put a -1/-1 counter on Juliet.
Partner with Romeo Montague
4/4
"Parting is such sweet sorrow" - Juliet

Mijn representatie van het beroemde Romeo and Juliet koppel, die niet zonder elkaar kunnen
 bijgewerkt door Obadja 3 jaren geleden (Toch mijn insturing veranderd)
Justian2002
3 jaren geleden
Zijn het de beste kaarten? Nee, niet echt. Maar ik denk dat het wel een leuk duo'tje is

bijgewerkt door Justian2002 3 jaren geleden
Cobaltius
3 jaren geleden
Eln, compleated infuser

Legendary artifact creature - Phyrexian Vedalken Wizard

At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on target artifact.

Remove a charge counter from Eln, compleated infuser: Move a counter from target permanent you control onto another target permanent. Activate only as a sorcery.

Partner

0/4

----------------------------------

Edna, the observer

Legendary artifact creature - Construct

: Put a charge counter on Edna, the observer.

Remove X charge counters from Edna, the observer: Surveil X.

Partner

Since the day Edna met Eln, she has not slept.

----------------------------------
Ik denk dat ik later een partner die iets doet met charge counters toe voeg.
Edit: ik heb een bijhorende partner gemaakt.
 bijgewerkt door Cobaltius 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden

Heeft (waarschijnlijk) nog wat tweeken nodig, maar dit is een redelijke eerste opzet van wat ik wil maken
(Lees: Ik wil reconfigure leuk gebruiken)

Het idee wat ik voor ogen had is dat Saru kan recofigureren in twee extra armen voor de drager, waardoor hij/zij alles wat hij doet twee keer kan doen.
 bijgewerkt door bartist 3 jaren geleden
Stalkative
3 jaren geleden
Sakashima's Mask
Legendary Artifact
~ can be your commander.
Any time you could mulligan, if ~ is in the command zone, you may put a creature card from your hand into the command zone. If you do, that card becomes your commander. (In addition to your original commanders.)
Partner
------------------
Het mana symbool voor de typeline stelt een color indicator voor; Sakashima's Mask heeft bewust geen mana cost, maar ik wil wel dat de kaart blauw aan je color identity toevoegt.
Het "any time you could mulligan" heb ik van Serum Powder overgenomen. Voor de duidelijkheid: zo'n effect mag je ook gebruiken als je al een mulligan genomen hebt, en erna mag je eventueel weer een mulligan nemen. Dus als je een leuk creature trekt, maar geen land, dan kan je dat creature in de command zone leggen en een nieuwe hand trekken.
Dit is nog een eerste opzet. Het idee is dat je hiermee elk creature als tweede commander kan gebruiken (zelfs als het een non-legendary zonder partner is), mits die tweede commander past binnen de color identity van de eerste (+ blauw, want Sakashima). Daar moet dan wat willekeur in zitten om het niet te sterk te maken, maar ik twijfel nog of het mulligan-effect daar de beste manier voor is. Ook denk ik dat het een leuke deckbuilding challenge geeft als één van je commanders voor een deel random is.
 bijgewerkt door Stalkative 3 jaren geleden
TheRobinros
3 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Sakashima's Mask
Legendary Artifact
~ can be your commander.
Any time you could mulligan, if ~ is in the command zone, you may put a creature card from your hand into the command zone. If you do, that card becomes your commander instead of ~.
Partner
------------------
Het mana symbool voor de typeline stelt een color indicator voor; Sakashima's Mask heeft bewust geen mana cost, maar ik wil wel dat de kaart blauw aan je color identity toevoegt.
Het "any time you could mulligan" heb ik van Serum Powder overgenomen. Voor de duidelijkheid: zo'n effect mag je ook gebruiken als je al een mulligan genomen hebt, en erna mag je eventueel weer een mulligan nemen. Dus als je een leuk creature trekt, maar geen land, dan kan je dat creature in de command zone leggen en een nieuwe hand trekken.
Dit is nog een eerste opzet. Het idee is dat je hiermee elk creature als tweede commander kan gebruiken (zelfs als het een non-legendary zonder partner is), mits die tweede commander past binnen de color identity van de eerste (+ blauw, want Sakashima). Daar moet dan wat willekeur in zitten om het niet te sterk te maken, maar ik twijfel nog of het mulligan-effect daar de beste manier voor is. Ook denk ik dat het een leuke deckbuilding challenge geeft als één van je commanders voor een deel random is.

Als je deze met Tana, the Bloodsower als commander hebt en je gebruikt het masker om een groen creature in je command zone te leggen, is je deck nog steeds illegaal toch? Je kan van al dat gezeik afkomen door te forceren dat het creature dat je in de command zone legt blauw moet zijn, al sluit je dan wel weer wat gevallen uit... Lastig
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
13 uren geleden
Sakashima's Mask
Legendary Artifact
~ can be your commander.
Any time you could mulligan, if ~ is in the command zone, you may put a creature card from your hand into the command zone. If you do, that card becomes your commander instead of ~.
Partner
------------------

Als je deze met Tana, the Bloodsower als commander hebt en je gebruikt het masker om een groen creature in je command zone te leggen, is je deck nog steeds illegaal toch? Je kan van al dat gezeik afkomen door te forceren dat het creature dat je in de command zone legt blauw moet zijn, al sluit je dan wel weer wat gevallen uit... Lastig

Ik zou zeggen dat deze actie het deck niet illegaal maakt, omdat het masker pas tijdens het spelen stopt met je commander zijn. Maar voor de zekerheid heb ik het "instead of ~" deel weggehaald, dan gaat het sowieso goed. Het maakt verder in principe geen verschil, want je kan het masker toch niet casten. En dan zijn er ook geen rare interacties meer met kaarten als Command Tower. Bedankt voor de feedback!
 bijgewerkt door Stalkative 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
52 minuten geleden
Het maakt verder in principe geen verschil, want je kan het masker toch niet casten.
*kuchCommand Beaconkuch*
Cobaltius
3 jaren geleden
Quote:
7 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Het maakt verder in principe geen verschil, want je kan het masker toch niet casten.
*kuchCommand Beaconkuch*

Vergeet niet om een AEther Vial toe te voegen.

oops ik bedoel een Covert Technician.
 bijgewerkt door Cobaltius 3 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL