Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 177: NULL

Eclavyrr
2 jaren geleden
Hoi en welkom bij Build Your Card nummer 176+1!

Standaard gewauwel:
"Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!"

Da rulez!:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Voor nummertje 177 wist ik in eerste instantie niet zo snel een thema, er is niet echt een leuke meme mee en Pokemon 177 is Natu, wat gewoon een schijt pokemon is. Natsu is daarentegen wel een cool character ook uit een anime maar heeft niks met 177 te maken. Maar (1*7)-7 is 0 dus nul is wel een goed thema en Re: Zero is ook een coole anime. Maar ik wil niets met anime doen. En Donald Duck is een eend en geen gans. Maar zijn neef wel. Dat is niet logisch. Gelukkig 0 is niet NULL, en NULL is geen waarde maar een ontbrekende factor dus we gaan daar dan maar eens wat mee doen. Gratis spells zijn leuk, maar het mag niet te makkelijk zijn. Wheeee!

Het thema na een hoop losgeslagen geratel van iemand die al veel te lang bezig om onzin te verkopen:

Non-Land kaarten zonder casting cost, die toch een cost hebben!

een paar voorbeelden: suspend kaarten zoals Wheel of Fate of Living End, kaarten met een alternatieve cost zoals Asmoranomardicadaistinaculdacar voor 3x woordwaarde of kaarten die je op een andere manier in het spel kunt brengen behalve door de mana cost te betalen (door ze bijvoorbeeld in de yard te krijgen en te reanimaten via een ability).

En ter verduidelijk: geen casting cost betekend niet mana.
Er mag geen mana symbol rechtsboven in de kaart staan en het mag geen land zijn!

De deadline ligt op 19 maart 24 maart.

Veel plezier!
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ik ben wel van van NULL, het is zo mooi....niks

Null
Creature - Null
A deck can have any number of cards named Null.
Whenever you cast a spell without paying its mana cost, you may put Null from your graveyard to the battlefield.
Nulls you control get +1/+1.
0/0

Edit: fijne titel van dit topic trouwens . Mijn oog valt elke keer op de "NULL" en ik schrik me rot want mijn instinct zegt dan meteen dat er iets mis is . Dank daarvoor .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 2 jaren geleden
Cobaltius
2 jaren geleden
Bloodthirsty Gorger

Creature – Vampire

Madness

Bloodthirsty Gorger can't block

Whenever Bloodthirsty Gorger deals combat damage, create that many Blood tokens.

Bloodthirsty Gorger gets +1/+0 for each Blood token you control.

1/2
TheRobinros
2 jaren geleden
Mirrored -
Instant
Splice onto Creature spell
Switch the power and toughness of this spell. When it enters the battlefield, put a mirror counter on it and draw a card.

De mirror-counter is natuurlijk alleen om bij te houden dat de stats van het creature gespiegeld zijn
bartist
2 jaren geleden

Programma wat ik gebruik kent geen pip, color identity is blauw/zwart

Het eerste van m'n 20+ ideeën die niet over/underpowered is
Leuk onderwerp! goede breinbreker

(klein vraagje aan de judges onder ons: als de kaart niet een aura is, dan kan er dus geen -1/-1 counter op een creature gelegd worden toch? anders moet ik m'n tekst een beetje aanpassen)

Edit: Cobaltius, bedankt voor je oplettendheid!!!
Edit2: color Identity toegevoegd, rest is hetzelfde gebleven
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
Cobaltius
2 jaren geleden
bartist Moet het niet "Enchanted creature can't be blocked" zijn?
Daedalon
2 jaren geleden
Stained Glass of the Gatewatch
Legendary Artifact
Stained Glass of the Gatewatch is all colors.
Madness
Channel - , Discard Stained Glass of the Gatewatch: Put a +1/+1 counter on target creature you control
Channel - , Discard Stained Glass of the Gatewatch: Counter target ability
Channel - , Discard Stained Glass of the Gatewatch: Destroy target monocolored creature
Channel - , Discard Stained Glass of the Gatewatch: Deal 3 damage to target creature
Channel - , Discard Stained Glass of the Gatewatch: Destroy target artifact or enchantment
Creatures you control gain +1/+1 for each color in their mana cost
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
bartist
2 jaren geleden
Quote:
43 minuten geleden
bartist Moet het niet "Enchanted creature can't be blocked" zijn?

Oeps, klein copy-paste foutje, dank je voor het melden!
TheRobinros
2 jaren geleden
Quote:
21 minuten geleden
Stained Glass of the Gatewatch
Legendary Artifact
Madness
Channel - , Discard Stained Glass of the Gatewatch: Put a +1/+1 counter on target creature you control
Channel - , Discard Stained Glass of the Gatewatch: Counter target ability
Channel - , Discard Stained Glass of the Gatewatch: Destroy target monocolored creature
Channel - , Discard Stained Glass of the Gatewatch: Deal 3 damage to target creature
Channel - , Discard Stained Glass of the Gatewatch: Destroy target artifact or enchantment
Creatures you control gain +1/+1 for each color in their mana value

for each color in their mana value? Ik denk dat dat mana cost moet zijn, want mana value is een getal
Daedalon
2 jaren geleden
ah xD aangepast, thx
BluezamX
2 jaren geleden
Bontu's Path

Instant

Suspend 4
As long as you have the city's blessing, you may cast Bontu's Path for .

Ascend (If you control ten or more permanents, you get the city's blessing for the rest of the game.)
Return up to one target creature from your graveyard to the battlefield, then each player sacrifices a creature.

---

Het idee van de kaart is dat je deze vroeg in het spel kan casten voor 1B, maar dan moet je een tijdje wachten, of later in het spel, maar dan kost deze meer. Bontu was natuurlijk de god van ambitie, en dat word met de city's blessing beloond. Daarnaast vind ik de Ascend mechanic goed bij Amonkhet passen nu de pharaoh weg is! (Suspend minder, maar ach )

Het idee is dat je een betere Rise from the Grave krijgt, je sloopt tenslotte ook wat van je tegenstanders, alleen moet je het wel goed timen anders verlies je zelf het ding dat je terug haalt. Als je echter al veel hebt (met de city's blessing) kan je dit direct doen waardoor je ook meer synergy hebt.
Left4Doner
2 jaren geleden
Zero is overigens ook een gaaf personage uit de anime Code Geass

Greater Zhur-Taa Swine

Creature - Boar

Bloodrush - , Discard Greater Zhur-Taa Swine: Target attacking creature gets "Whenever this creature deals combat damage to a player this turn, draw that many cards.".

Escape - , Exile one other card from your graveyard.

Gurley was the first to domesticate a piglet, though its mother didn't take much solace in that accomplishment.

10/8

(Ode aan Zhur-Taa Swine)

*Dank, Heer Magnus voor de astute observatie
 bijgewerkt door Left4Doner 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
@left4doner: Bloodrush is alleen op attacking creatures
Eclavyrr
2 jaren geleden
Deadline is over, ik zal proberen voor woensdag de uitslag op te leveren, maar zit even met wat onverwacht extra werk dat ik even voorrang moet geven
Justian2002
2 jaren geleden
oh, poep! helemaal vergeten
MitchDeBaas
2 jaren geleden
ah shit ik ook!
Eclavyrr
2 jaren geleden
Ik zal eens lief zijn en de deadline naar donderdag 24-3 toetrekken, dan mogen jullie alsnog een kaart indienen. Geeft mij ook de tijd voor de beoordeling omdat ik vrijdag vrij ben
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Suprise

- instant

Cast this spell only whenever a spell you control becomes countered.

Counter target counterspell

at the beginning of your next upkeep pay or lose the game.

Sometimes surprises aren't meant to be nice
 bijgewerkt door MitchDeBaas 2 jaren geleden
maus
2 jaren geleden
back to the old ways

Instant

Split second

Devoid

Cast this spell whenever an opponent cast a spell or triggers the same abilitie more than twice in one turn.

Target opponent exiles a permanent that was cast, activated or triggered more than twice this turn.

cycle

"back in my days we didn't loop around, We brawled with our fists.
- Timmy
 bijgewerkt door maus 2 jaren geleden
Eclavyrr
2 jaren geleden
Iets wat me opvalt is dat bijna niemand een color identity aan zijn kaart geeft! Let hier wel op, soms kan ik de color identity raden op basis van de kaart, maar ik zou wel graag zijn dat mensen een pip bij de cardtype zetten om aan te geven welke kleur deze is (denk aan flipkaarten en suspend kaarten, die hebben ook een pip bij de cardtype regel)
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL