Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Het thema voor deze BYC is infrastructuur. Ik ben erg benieuwd naar hoe jullie het interpreteren.
De deadline ligt op Zaterdag 16 September. Ik wens jullie nog veel geluk.
One Way Ring Road
World Artifact
As One Way Ring Road enters, choose left or right.
Each player may only attack the nearest opponent in the chosen direction and planeswalkers controlled by that opponent.
Whenever you or a permanent you control becomes the target of a spell or ability an opponent controls, you may copy it. Change the target to the nearest opponent in the chosen direction or a permanent they control if able.
Immer gerade aus!
Sorcery
Untap all creatures that attacked this turn. They become vehicles with crew and lose all other cardtypes. After this main phase, there is an additional combat phase followed by an additional main phase.
Flashback (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
------------------------------------------------------------------------------------------------ "We'll get there eventually" - Ib Halfheart, Goblin Tactician
Immer gerade aus!
Sorcery
Untap all creatures that attacked this turn. They become vehicles with crew and lose all other cardtypes. After this main phase, there is an additional combat phase followed by an additional main phase.
Flashback (You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
------------------------------------------------------------------------------------------------
"We'll get there eventually" - Ib Halfheart, Goblin Tactician
Heel grappig idee, zeker om in de beurt van een opponent te casten met Teferi, Time Raveler oid. Hoppa, nu zijn al je creatures permanent Vehicles!
When Crossroads Bandit enters the battlefield, Choose one:
- Crossroads Bandit deals 2 damage to target player.
- Create a Treasure token.
2/1 The many roads of Ardenvale have long been famous in all Eldraine, all thanks to the many Embereth bandits looking to find their fortune in the Kingdom. Quite literally.
Ik dacht meteen aan de mensen die profiteren van drukbezochte infrastructuur. De bandieten dus
Traffic Jam
Enchantment
Artifact creatures and vehicles cannot attack.
Non-artifact creatures cannot attack you while you control a vehicle, unless their controller pays for each creature attacking you.
"The road to success is rarely free of traffic jams" - random passerby
Fortified land is a Forest and Plains in addition to its other types.
Fortified land has ", : Create a 1/1 White Rabbit creature token"
Fortify (: Attach to target land you control. Fortify only as a sorcery. This card enters the battlefield unattached and stays on the battlefield if the land leaves.)
Even the most barren roads can have some lush spots...
Gebaseerd op de ecoducten die je her en der in NL tegen kan komen
Ook een verloren artifact type, zoals op Darksteel Garrison
Vehicles you control become creatures until end of turn with ''whenever this creature deals damage to a creature an opponent controls you gain 1 life and it deals 3 damage to any target.''
Mental wounds not healing
Who and what's to blame
I'm going off the rails on a crazy train
Land cards in your hand have Basic landcycling .
Lands you control have ", , sacrifice this land: reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. Put it onto the battlefield tapped and the other cards on the bottom of your library in a random order, then shuffle."
bijgewerkt door BluezamX 1 jaar geleden (Bedankt dcgardulf!)
Land cards in your hand have Basic landcycling .
Lands you control have ", sacrifice this land: reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. Put it onto the battlefield tapped and the other cards on the bottom of your library in a random order, then shuffle."
haha cool! Zou het niet beter zijn als je het landje ook moet tappen voor het saccen? anders heb ik het gevoel dat het heel snel infinite gaat met dingen als Lotus Cobra.
TheRobinros met One Way Ring Road:
De flavour is erg duidelijk en past erg goed bij het Mystic Barrier effect. Het copy effect doet me erg denken aan Barroom Brawl, maar alleen jij mag de spells kopiëren. Ik denk dat mythic daar wel bij past.
Gijsneus met Immer gerade aus!:
Ik vind het erg leuk dat je hebt gekozen om het constant vragen “waneer zijn we thuis?” Een kaart te geven. Dat vind ik heel erg creatief bedacht. De mechanica voelt wel een beetje onhandig. Al je creatures permanent in vehicles veranderen met crew voor 2 mana is niet heel erg handig. Door die mana cost om de vehicles te veranderen in creatures, kan je beter een normale extra combat spell spelen. PS: Vehicle is een artifact type dus als je creatures in vehicles wil veranderen, moet je ze ook artifacts maken.
Lavinius met Crossroads Bandit:
Het is een erg goeie ontwerp voor een bandit, maar ik zie de crossroads eigenlijk alleen in de naam en flavourtext. Ik begrijp niet precies waarom dit specifiek een crossroads bandit is.
Ajani1111 met Tokio, the big city:
Vehicle card draw payoff is mooi en elegant. Ik denk dat de 0 mana investment wel goed wordt gebalanceerd door de mana cost voor de card draw samen met dat het tapped binnenkomt en kleurloos maakt. Ik denk wel dat het makkelijk een uncommon zou kunnen zijn.
Luctor met The Old Tollbridge:
De flavour van een tollbridge is erg duidelijk en intuïtief. Ik ben alleen bang dat het misschien een probleem is dat het in commander in principe een 0 mana enchantment is.
Daedalon met Traffic Jam:
Een Propaganda variant vol flavour is wel erg leuk gedaan. Misschien een beetje te zwak voor rare omdat je zelf nog een vehicle nodig hebt, tenzij de artifact creature stax super belangrijk is.
Justian2002 met Wildlife Crossing:
Ik vind het erg leuk dat het een fortification is . De manafixing of the basic land types is mooi gedaan. De activated ability om een rabbit te maaken is ook erg goed ontworpen qua balance en flavour.
MitchDeBaas met All Aboard!:
Voor deze kaart vind ik het ontwerp wel erg leuk, maar de flavour is voor mij een beetje mis. Een mass animate vehicles met een combat damage lighting bolt is een mooie build around finisher. De ‘crazy train’ flavourtext past in mijn mening niet bij de lifegain en lightingbolt saboteur ability.
Left4Doner met Sewers of Innistrad:
De flavour is wel goed gedaan, maar ik denk dat het qua powerlevel een beetje te zwak is. De alternatieven zijn Rogue's Passage en Access Tunnel. Vergeleken met die twee is de colour restriction en de sacrifice clause denk ik te veel downside. Zeker omdat deze rare is en de andere twee uncommons zijn.
BluezamX met Sightseeing:
De flavour van rijzen weg van een landjes in hand en board naar nieuwe landjes uit je library is heel moi gedaan. Aan de ene kant voelt perfecte mana voor twee mana een beetje sterk, maar vergeleken met alle andere mana fixing die er is, denk ik dat het wel redelijk gekost is.
bartist met Alternate road:
De flavour is erg goed gedaan. Vergeleken met Bolt Bend is het missies een beetje zwak. Ook fijn dat het niet te veel text heeft.
Mijn ontwerp heeft als verwijzing naar de Crossroads, zijn ability: je moet een keuze maken tussen A of B zoals je op een Crossroads zou doen
Desondanks, heel leuke BYC. Dankje voor het judgen en proficiat aan de winnaar!