Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 212: Graveyard Permanents

MitchDeBaas
10 maanden geleden
Welkom bij Build Your Card, nummer 212.

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Ik hou wel van vrije thema's voor BYC, dus voor deze keer ook.

Het thema is Permanents die synergie hebben met de graveyard. vrij breed dus leef je uit.

dingen waar je aan kan denken zijn: reanimator targets, self mill engines, sacrifice shenanigans', dingen die in de graveyard willen zijn of juist iets wat helemaal geen kaarten in de graveyard wil.

De deadline ligt op vrijdag 22 december.
 bijgewerkt door MitchDeBaas 10 maanden geleden
Lavinius
10 maanden geleden
Infected altar

Artifact

Sacrifice a creature: draw a card, then you get X poison counters, where X is the number of permanent cards in your graveyard.

While the Tolarian academy was under phyrexian control, students were forced to compleat members of the resistance in the Tolarian dungeons, on these altars of gore and steel.
 bijgewerkt door Lavinius 9 maanden geleden
Cobaltius
10 maanden geleden
Blessing of the Dauthi

Enchantment

If a card would be put into an opponent’s graveyard from anywhere, instead exile it with a void counter on it.

At the beginning of combat on your turn, if Blessing of the Dauthi is in your graveyard, you may remove a void counter from a permanent in exile. When you do, put a shadow counter on target creature. (A creature with shadow can block or be blocked by only creatures with shadow.)

————————————————————————
De eerste kaart waar ik aan dacht met deze prompt was Bridge from Below. Het probleem met Bridge from Below is dat het redelijk gratis is in dredge. Ik wou dus een kaart maken die actief is in de graveyard maar wel wat support nodig heeft. Uiteindelijk heb ik gegozen om het voor flavour te linken aan de Dauthi, specifiec Dauthi Voidwalker. Als je de shadow counters wil kunnen krijgen moet je deze enchantmet dus op de battlefield hebben voor een tijdje of een Dauthi Voidwalker in play hebben.
Justian2002
10 maanden geleden
Graverobber

Creature - Human Pirate Rogue

: Exile target artifact from an opponent’s graveyard. You and that player each create a colorless Treasure artifact token.

2/3

“Bet this will fetch a great price!”
 bijgewerkt door Justian2002 10 maanden geleden
bartist
10 maanden geleden


Edit: Hogere cost omdat hij ook als removal gebruikt kan worden, en met een hogere cost om op je eigen creature te plakken mag je ook best flying erbij krijgen
 bijgewerkt door bartist 9 maanden geleden
Daedalon
10 maanden geleden
Defiler of Graves
Creature - Zombie Demon
: Exile target card from a graveyard. If it was a creature spell, create a 2/2 black zombie creature token.
You may cast Defiler of Graves from your graveyard by sacrificing two zombies.
2/2
 bijgewerkt door Daedalon 9 maanden geleden
Left4Doner
10 maanden geleden
Lonesome Monstrosity

Creature - Horror

Menace
When Lonesome Monstrosity enters the battlefield, return up to one target creature card from your graveyard to the battlefield. You lose life equal to that card's mana value.
Evoke (You may cast this spell for its evoke cost. If you do, it's sacrificed when it enters the battlefield.)

Forever alone. 8/7
BluezamX
10 maanden geleden
Quote:
19 uren geleden



Eh, ik weet niet of dit intended is, maar dit is super broken. Voor 1 zwarte mana -0/-3 geven is betere removal dan Dead Weight, en als het de creature killed krijg je er een 3/3 flying menace voor, mogelijk op turn 1, wat je vervolgens uit je graveyard kan blijven herhalen... Nogal sterk!
bartist
10 maanden geleden
Hmmmm... Ik was vergeten dat Bestow ook creatures van tegenstanders mag enchanten... Dank voor het melden, ik ga dit fixen!
Naut19280
10 maanden geleden
Vengeful Warrior
Creature - Human Warrior

Whenever a creature you control dies, Vengeful Warrior gains X +1/+1 counters, where X is the number of creature cards in your graveyard.

He's blinded by hate, striking as fast as lightning, and as strong as a hurricane.

3/2
 bijgewerkt door Naut19280 10 maanden geleden
Luctor
10 maanden geleden
Thagitekh the Abyssal Lord

Legendary Creature - Necron Warrior

Whenever a permanent card is put into a graveyard, or a permanent card leaves a graveyard each opponent loses 1 life and you gain 1 life.

2/4
 bijgewerkt door Luctor 10 maanden geleden
MitchDeBaas
9 maanden geleden
Even een kickje op deze nog een paar dagen!
Eclavyrr
9 maanden geleden
Buried Bibliognost

Creature - Zombie Cleric

During your upkeep, if Buried Bibliognost is in your graveyard, you may pay 1 life and exile it to draw a card.

"He used to be buried in books when he was alive. Now he’s just buried."

1/1

Simpel design voor een staple/playable common
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 maanden geleden
BluezamX
9 maanden geleden
Lingering Spirit
Creature - Spirit

Flying
Forecast - , reveal Lingering Spirit from your hand: each opponent loses 1 life and you gain 1 life. (Activate this ability only during your upkeep and only once each turn.)
Linger - : Each opponent loses 1 life and you gain 1 life. (Activate this ability only during your upkeep, only if this card is in your graveyard and only once each turn.)

3/1

---

Forecast is een hele vette mechanic! Daarom een eigen versie die ook vanuit de graveyard gebruikt kan worden.
MitchDeBaas
9 maanden geleden
vandaag is de deadline!
TheRobinros
9 maanden geleden
Permanent Graveyard
Enchantment -
If a card or token would be put into the graveyard from anywhere, exile it instead.
Cards can't leave graveyards.
 bijgewerkt door TheRobinros 9 maanden geleden
MitchDeBaas
9 maanden geleden
door de kerst een beetje laat maar ik ben het niet vergeten:

Lavinius - Infected altar
ik vind dit een bijzondere kaart. heel inefficient. je moet als cost iet sacrificen. en vervolgens wordt je gestraft als je dingen in de graveyard hebt. de enige keer dat je zoiets zou willen spelen is in een token deck zonder graveyard zover ik zie. bijzonder design,..

Cobaltius - Blessing of the Dauthi
ik vind deze interessant, als enchantment een stuk moeilijker te removen dan de Dauthi Voidwalker dus hij zal even blijven liggen. en dan elke upkeep iets shadow kunnen geven is sterk. maar niet te sterk naar mijn mening, omdat die kost kan je hem niet zomaar in elk deck schuiven gelukkig. mooi gebalanced,

Justian2002 - Graverobber
leuke kaart! simpel design, ik vind de 4 mana alleen wel wat aan de dure kant. ik denk dat deze of alleen jezelf een treasure moet geven, of 2-3 mana moet kosten. 2/3 vind ik een mooie body voor z'n effect en de creature types passen mooi bij de uitwerking.

bartist - Evervengefull Eidolon
ik ben blij dat je hem aangepast heb! hij was wel een beetje heel sterk in eerste instantie. ik blijf Bestow een mooie mechanic vinden. je krijgt zo goed als een two for one. een flying menace 3/3 kan uit zichzelf al heel irritant zijn als je even geen removal kan vinden. en dan kan je hem ook nog gebruiken als removal. mooi kaartje, maar of ik hem zou spelen voor zijn huidige mana cost weet ik niet.

Daedalon - Defiler of Graves
nog een leuk simpel design. hij is graveyard hate en een token generator. precies wat de meeste zombie decks wel willen. ik vind alleen dat de laatste regel net anders verwoord had moeten worden.

Left4Doner - Lonesome Monstrosity
goede reanimator target, als deze bestond had ik hem zo in mijn kenny deck willen schuiven. leuke ETB en de evoke is als een kersje op de taart. de menace is wel een beetje veel maar ik snap dat je een vorm van evasion wilde geven.

Naut19280 - Vengeful Warrior
dit is knetter sterk. een beetje te sterk naar mijn mening. je kan makkelijk creatures saccen aan outlets en als je dat een paar keer hebt gedaan kan hij zo 4/5 counters per keer krijgen. dat vind ik heel sterk voor 3 mana.

Luctor - Thagitekh the Abyssal Lor
de enige potentiële commander van de lijst, en wat vind ik hem leuk. het had de broer van Syr Konrad, the Grim kunnen zijn. simpel en effectief. voor de 5 mana waarvan 3 zwarte had hij wel iets meer P/T mogen hebben van mij of een extra effectje.

Eclavyrr - Buried Bibliognost
simpele leuk common. ik zou hem zeker draften. simpel leuk design niet heel veel over te zeggen eigenlijk. realistische kaart,

BluezamX - Lingering SpiritLingering Spirit
Forecast is zeker een leuke mechanic, helemaal mee eens. ik vind alleen dat voor dit effect de ability een beetje aan de dure kant is. voor 1 wit of 1 zwart had ik hem beter/leuker gevonden denk ik. dan wordt je iets meer getempt om die mana te betalen, met 2 vind ik dat al een stuk minder.

TheRobinros - Permanent Graveyard
dit zijn de kaarten waar ik allergisch voor ben. hele goede graveyard hate. desalniettemin goed design, simpel en effectief.

Bedankt allemaal voor het meedoen! de top3 van de (waarschijnlijk) laatste versie van het jaar zijn:

op nummer 3: Left4Doner

op nummer 2: Eclavyrr

en de winnaar is: Luctor!!
Luctor
9 maanden geleden
Bedankt voor het judgen. En ik ben blij met de winst maar ik zou graag het maken van een nieuw deel en het judgen aan de nummer 2 willen geven.
BluezamX
9 maanden geleden
Ik was bang dat 1 mana hem te goed zou maken. Iedere beurt voor 1 mana al je opponents 1 damage doen, zeker als er meerdere in je GY / hand liggen, kan nogal hard gaan. Maar dat is sowieso waar Foretell lastig door te balancen is; de kaarten zijn ofwel broken, ofwel garbage volgens mij

Bedankt voor het judgen! Ik ben benieuwd naar het volgende thema
Eclavyrr
9 maanden geleden
Gefeliciteerd met de winst Luctor! Helaas si nummer twee de komende weken een beetje druk ivm zijn werk.....
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top