Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 216: Persistent petitioners!

Lavinius
1 jaar geleden
Welkom allen bij een nieuwe BYC!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema van deze Build Your Card draait rond Persistent Petitioners. En Relentless Rats. En Shadowborn Apostle, et cetera et cetera. In MKM kwam er nog zo'n kaartje uit, Slime Against Humanity specifiek, dus ik dacht: zou een Petitioners/apostle thema al als Build Your Card zijn geweest? Blijkbaar niet, dus, kortom, Maak een kaart waarvan je er any number van in je deck mag hebben.

Veel succes ! De deadline is op Zondag 3 maart.
BluezamX
1 jaar geleden
Archer of the Sands
Creature - Skeleton Archer

When Archer of the Sands enters the battlefield, if you control a Desert, it deals 1 damage to any target.
A deck can have any number of creatures named Archer of the Sands.

2/1

---

Skeleton tribal lijkt al een tijdje stiekem geïntroduceerd te worden met kaarten als Corpses of the Lost. En wat is leuker in een aggro deck dan early on opponent's blockers op te blazen? Daarnaast enteren de meeste deserts tapped, wat me het wat lijkt balanceren. Stel je bij art iets als dit voor op Amonkhet; Skeleton Archer
 bijgewerkt door BluezamX 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Snowball

Snow Artifact

, Sacrifice Snowball: Remove target creature you don't control from combat. This ability can't be activated on your turn.

Craft with four or more cards named Snowball (, Exile this artifact, Exile the four or more from among other permanents you control and/or cards from your graveyard: Return this card transformed under its owner’s control. Craft only as a sorcery.)

A deck can have any number of cards named Snowball.
–––––
Snow Golem

Snow Artifact Creature — Golem

Snow Golem gets +1/+1 for each artifact you control.

3/3

—————————————————
Omdat er nog geen artifact Persistent Petitioners zijn, wou ik er een maken. Het idee van de kaart is dat je wat support nodig hebt om er echt wat mee te doen. Het leuke aan craft is dat je ze van de graveyard kan exilen daarvoor, dus de kaart werkt goed met kaarten zoals Makeshift Munitions.

Edit: op het advies van BluezamX een activated ability gegeven. De ability laat je soort van chump blocken met een snowball door een aanvaller van combat te verwijderen. De 'you don't control' en 'can't be activated on your turn' is omdat ik niet wou dat je het kon gebruiken om je eigen creatures te redden of een tegestanders blocker te verwijderen zodat je trample creature door kan gaan. Ik wou het wel open houden zodat je met een tegenstanders combat kan meuken, zelfs als je zelf niet wordt aangevallen.
 bijgewerkt door Cobaltius 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
Dead End

Artifact - Clue

You may cast this spell for instead of paying its mana cost if you cast it from exile.

, Sacrifice this artifact: Draw a card.

A deck can have any number of cards named Dead End

"Dang it! I thought this trail led somewhere..."

Follow the Evidence
Sorcery - Adventure

Investigate.
(Then exile this card. You may cast the creature later from exile.)
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
BluezamX
1 jaar geleden
Quote:
5 uren geleden
Snowball

Snow Artifact

Craft with four or more cards named Snowball (, Exile this artifact, Exile the four or more from among other permanents you control and/or cards from your graveyard: Return this card transformed under its owner’s control. Craft only as a sorcery.)

A deck can have any number of cards named Snowball.
–––––
Snow Golem

Snow Artifact Creature — Golem

Snow Golem gets +1/+1 for each artifact you control.

3/3

—————————————————
Omdat er nog geen artifact Persistent Petitioners zijn, wou ik er een maken. Het idee van de kaart is dat je wat support nodig hebt om er echt wat mee te doen. Het leuke aan craft is dat je ze van de graveyard kan exilen daarvoor, dus de kaart werkt goed met kaarten zoals Makeshift Munitions.

Zelfs al heb je de andere Snowballs in je graveyard is dit 7 mana voor een 3/3... Ik denk dat ie wel wat sterker kan, bijvoorbeeld door de Snowballs een ability oid te geven
maus
1 jaar geleden
ragavan's monkey business

Sorcery
Create a monkey emblem with suspend 4.

If you have a monkey emblem Deal 1 damage to each opponent.
If you have three monkey emblems scry 1.
If you have five monkey emblems draw a card, discard a card.
If you have ten monkey emblems deal 3 damage to any target.
If you control twenty monkey emblems, you win the game.

Ragavan's monkey business can not be cast from your graveyard.

A deck can have any number of ragavan's monkey business.
Daedalon
1 jaar geleden
Pack Tactics
Enchantment - Aura
Enchant creature
When Pack Tactics enters the battlefield, draw a card.
A creature can be enchanted with only one Pack Tactics.
Enchanted creature gains +1/+1 for each other creature enchanted with Pack Tactics and has First Strike and Trample.
A deck can have any number of cards named Pack Tactics.

"Welcome to dungeon master therapy, what have you given pack tactics today?"
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Unconventional Healing
Sorcery
Ripple 4
You gain 1 life. If Unconventional Healing was cast from your hand and you've cast 20 other spells named Unconventional Healing this game, you win the game instead.
Exile Unconventional Healing.
A deck can have any number of cards named Unconventional Healing.
Luctor
1 jaar geleden
Infectious Bug

Creature - Insect

At the beginning of combat on your turn, remove all counters from Infectious Bug.

When Infectious Bug attacks and isn't blocked, create a copy of Infectious Bug.
When Infectious Bug gets blocked, destroy that creature and Infectious Bug.

At the beginning of the end step, if you control 500 or more creatures named Infectious Bug, you win the game.

A deck can have any number of cards named Infectious Bug.

0/1
maus
1 jaar geleden
Ik zie een aantal rares en mythic rares.... Hoe duur zouden die zijn als men er voor een deck 25 wil?
 bijgewerkt door maus 1 jaar geleden (Typo's as per usual)
Justian2002
1 jaar geleden
Nou, gewoon meer geluk hebben
Luctor
1 jaar geleden
Quote:
17 uren geleden
Ik zie een aantal rares en mythic rares.... Hoe duur zouden die zijn als men er voor een deck 25 wil?
Sommige rares zijn ook maar een kwartje.
Jeff
1 jaar geleden
Het jammere aan kaarten waarvan je er zo veel in je deck mag hebben als je maar wilt, vind ik dat je vrijwel altijd er zoveel mogelijk in je deck wilt stoppen. Daarom van mij een poging om een mix van kaarten te laten spelen, maar wel de tekst 'A deck can have any number of cards named ' te hebben.

Out of Control
Sorcery -
Reveal the top 4 cards of your library. Cast all revealed cards named 'Out of Control' without paying their mana costs and put the rest in your graveyard. Then deal 2 damage to any player for each non-land card put into your graveyard this way and 1 damage to you for each card named 'Out of Control' in your graveyard.

A deck can have any number of cards named 'Out of Control'.
 bijgewerkt door Jeff 1 jaar geleden (Keuze setsymbool)
Left4Doner
1 jaar geleden
Ghor-Clan Goblin

Creature - Goblin Warrior

Bloodrush , Discard Ghor-Clan Goblin: Target attacking creature gets +X/+X until end of turn, where X is 1 plus the number of cards named Ghor-Clan Goblin in your graveyard.

1/1
TheRobinros
1 jaar geleden
Quote:
9 uren geleden
Het jammere aan kaarten waarvan je er zo veel in je deck mag hebben als je maar wilt, vind ik dat je vrijwel altijd er zoveel mogelijk in je deck wilt stoppen. Daarom van mij een poging om een mix van kaarten te laten spelen, maar wel de tekst 'A deck can have any number of cards named ' te hebben.

Out of Control
Sorcery -
Reveal the top 4 cards of your library. Cast all revealed cards named 'Out of Control' without paying their mana costs and put the rest in your graveyard. Then deal 2 damage to any player for each non-land card put into your graveyard this way and 1 damage to you for each card named 'Out of Control' in your graveyard.

Ik wil graag een deck met 20 landjes en 40 keer deze kaart. Dat de eerste geen of weinig damage doet, helemaal prima
Jeff
1 jaar geleden
Quote:
9 uren geleden
Quote:
18 uren geleden

Out of Control
Sorcery -

Ik wil graag een deck met 20 landjes en 40 keer deze kaart. Dat de eerste geen of weinig damage doet, helemaal prima

Dan neem je alleen zelf damage?
BluezamX
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
10 uren geleden
Quote:
20 uren geleden

Out of Control
Sorcery -

De verwoording is daar momenteel wat verwarrend in. Als je de gerevealde OOC cast, gaan ze naar je graveyard. Ik dacht ook dat de gerevealde OOC, na het resolven, zouden tellen voor de damage op je opponents.
Jeff
1 jaar geleden
Quote:
16 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
11 uren geleden
Quote:
20 uren geleden

Out of Control
Sorcery -

De verwoording is daar momenteel wat verwarrend in. Als je de gerevealde OOC cast, gaan ze naar je graveyard. Ik dacht ook dat de gerevealde OOC, na het resolven, zouden tellen voor de damage op je opponents.

De gerevealde OOC's die je cast, liggen nog op de stack op dat moment. Zelfs als ze wel eerder zouden resolven en naar de graveyard gaan (wat in de spelregels van MTG niet eens kan!) zijn ze niet 'put into the graveyard this way'.
TheRobinros
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Quote:
12 uren geleden
Quote:
21 uren geleden

Out of Control
Sorcery -

Juist, ik had hem echt vijf keer gelezen en dacht "Hè, dan zijn non-OOC-kaarten idd beter om te hitten, maar ga je nog steeds makkelijk lethal damage doen als je ze chaint, wat mis ik?"
Missende dat die tweede optie damage op jezelf doet. Niets gezegd
marcoboth
1 jaar geleden
Sticky Notes
Instant
Scry X, where X is one plus the number of cards named Sticky Notes in your graveyard.
Draw a card.
A deck can have any number of cards named Sticky Notes.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 34 posts
  • Laatste post bartist 1 jaar geleden
  • Gemaakt door Lavinius 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL