Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Priest of Terror
Creature - Human Cleric Assassin
1/1
Deathtouch
: Deal 1 damage to target tapped nonartifact, nonblack creature.
If the target would die this turn, it can't be regenerated.
"Tim you say? Never heard of him."
As an additional cost to play Shocking Ritual, discard a card from your hand.
Shocking Ritual deals 2 damage to any target.
If the target dies this turn, add to your manapool.
"Muahahaha!"
-Priest of Terror
Het is de bedoeling dat er maar één kaart wordt ingezonden per deelnemer, piano! Dus je zal moeten kiezen
Een beetje inspiratie van Nature's Lore! Omdat ik het anders te goedkoop vond, heb ik een kaart gemaakt met een
Cleave ability, waardoor er net wat meer kosten aanzit en ie dus beter past in wit
Unbridled Rage
Sorcery
Take an extra turn after this one. Skip the untap step of that turn.
Choose target opponent, during your next turn, if a source of the owner of this spell and target opponent would deal damage to the other or a permanent that player controls, that source deal double that damage instead.
"Anger is a killing thing: it kills the man who angers, for each rage leaves him less than he had been before - it takes something from him." - Louis L'Amour
Ik ben druk bezig, maar het leven kwam tussendoor fietsen met een tandem die in de fik stond, waardoor alles vertraging opgelopen is inclusief de ByC beoordeling.
Vuurtje is inmiddels geblust, ik hoop het oordeel vandaag of morgen te hebben.
Cobaltius met Animate Zombie
Creature op veld is inderdaad meer groen dan zwart, maar door de referentie van Sorin (waarvoor dank!) snap ik het design.
Zombies zijn over het algemeen een go-wide tactiek, maar er zijn zat voorbeelden van grote zombies die je met deze kaart eerder op het veld kan krijgen. Rot Hulk, Mikaeus, the Unhallowed, en Bladewing the Risen als je ook nog een extra draak wil.
Het feit dat de kaart zich restrict tot een zwart-focussed creature type, zorgt ervoor dat de kaart klopt ondaks dat het effect groen is.
piano met Priest of Terror
Toch een nieuwe Prodigal Sorcerer maar met flinke upgrades!
Deathtouch zorgt ervoor dat ieder creature creature altijd dood gaat, en dan kan die ook nog niet eens regeneraten! (wat een beetje vreemd/incorrect verwoord is, maar het idee is duidelijk)
Daardoor heb je een "betere" versie gemaakt van Nekrataal en dat voor een mana minder. Echt net binnen de kader van de kleur, maar wel erg sterk (je mist wel een rarity).
BluezamX met Destructive Construction
Mill is inderdaad niet echt rood, maar artifacts en "yolo, we hopen op het best" is uitstekend rood-gedrag. Mill wordt wel een enkele keer gebruikt op rood (Combustible Gearhulk en Tomakul Scrapsmith) dus het randje is gevonden!
De kaart doet niet te veel nasty dingen door de cap van mana value 5, bovendien komt de artifact tapped op de battlefield. Dat iedere speler millt is misschien net over het randje, ik denk dat ik het design beter had gevonden als het alleen voor jou was.
Toch vind ik dit randje heel gaaf gevonden!
maus met Farm Tax Rhystic Study in overdrive, en de study had echt geen upgrade nodig.
De shift naar groen snap ik. Tax effecten zijn echter dusdanig niet groen, dat als je op Rhystic zoekt dat je iedere kleur kaart ziet behalve groen.
De kaart is daarbij echt enorm sterk. Met een hogere mana value en een "plays a land" ipv "land enters the battlefield", dan had ik hem nog een beetje kunnen waarderen. Nu kun je echter twee kaarten vangen voor een fetchlandje van een tegenstander voor 1 mana, dat is toch echt te veel van het goede.
Lavinius met Constrict
Er zijn enkele counterspells in zwart (Dash Hopes en Deathgrip), maar die hebben zware condities eraan verbonden waardoor het zwart aanvoelt.
Dit is gewoon straight up een counterspell met nog wat zwart eraan vastgeplakt, waardoor het wel de color-pie een beetje breekt ipv de rand opzoekt. Als het nog een "Counter tenzij" was geweest, dan had het meer in de zwarte lijn geweest maar zelfs dan valt er iets voor te zeggen dat het een blauw/zwart combinatie moet zijn zoals bij Perplex.
Het is een goede poging, maar kan niet zeggen dat het mijn enthousiasme krijgt.
Justian2002 met Farmers' Secret
Steeds meer witte kaarten krijgen de mogelijkheid om Plains te zoeken zonder een achterstand voorwaarde, zoals Ambitious Farmhand.
Om die plains direct op het veld te krijgen heb je wel vaak een achterstand of voorwaarde nodig, zoals bij Loyal Warhound, Knight of the White Orchid, en Deep Gnome Terramancer.
De enige die geen achterstand nodig heeft is Kor Cartographer voor zover ik weet. Als je dus een voorwaarde eruit had kunnen cleaven, dan had ik hem mooi op het randje gevonden!
Daedalon met Unbridled Rage
Extra damage is erg rood, de extra turn wat minder. Het is niet ongewoon dat rood een extra beurt krijgt, maar die zit dan vaak wel vast aan een extreme 'yolo' voorwaarde zoals "at het end of the end step of that turn, you lose the game". Iets "exerten" kan dan wel weer gezien worden als rood gedrag...
Ik vind hem lastig. Een volle beurt wachten en dan hopen dat de ene kaart die je pakt het verschil maakt met alle triggers en abilities van die beurt voelt gewoon niet als het "leven in het moment" dat ik bij rood associeer. De double damage (hoewel hij moeilijk verwoord is) is on point, maar ik had de "you die" toch waarschijnlijk passender gevonden in plaats van het skippen van de untap.
Naut19280 met Confused Crowd
Discard in wit, that's a twist.
Het kijken naar power 2 of lager is on point met wit (long live the meek and the walls!), maar in mijn onderzoek is alleen Balance gevonden als een puur witte kaart die je tegenstanders kaarten laat discarden.
De cost is gelukkig zwaar, want deze kaart zou ik niet vroeg tegen mij willen hebben met hoeveel kleine creatures die wit kan maken in korte tijd. Toch denk ik dat dit wel echt de color pie breekt, wat jammer is van het design.
Dus, dan de kanshebbers:
- Daedalon met Unbridled Rage
- Justian2002 met Farmers' Secret
- BluezamX met Destructive Construction
Ik heb lang zitten twijfelen. Het uitbreiden van de designspace is een lastige taak, maar één waarvan ik vind dat Wizards er af en toe weinig moeite in steekt.
Als ik echter kijk naar welke kaart aan alle kanten veel potentie heeft (limited en constructed, misbruikbaar maar toch casual, sterk maar toch fun) dan blijft er voor mij één kaart over.
Bij deze wil ik graag feliciteren, uw winnaar van ByC 217: BluezamX met Destructive Construction!!