Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel
3. Heb vooral lol met elkaar! 4. Jouw inzending moet een Legendary Enchantment zijn
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Ik ben erg fan van de nieuwe set en heb ontzettend veel zin om er mee te spelen. Voor hen die het niet zo hebben gevolgd, het is een Western-themed set waarin een groep baddies (en een paar good guys) een heist gaan doen. En wat is een heist zonder een mooi "You son of a [redacted], I'm in" moment?
Maak daarom allemaal een "* Joins Up" kaart! Welk karakter zou jij toevoegen aan de heist? Wat voegen zij toe aan het team?
Ik zet de deadline op zondag 14 april, dan kan iedereen nog wat inspiratie halen van de prerelease. Veel succes allemaal!
Tibalt Joins Up
Legendary enchantment
When Tibalt Joins Up enters the battlefield, search your library for a card, put that card into your hand, discard a card at random, then shuffle.
Whenever a legendary creature enters the battlefield under your control, you may exile the top card of target player's library. You may play that card this turn, and you may spend mana as though it were mana of any color to cast that spell.
----------------------------------------------------------------------- Not even death can bar him from a good heist
Legendary Enchantment
Whenever Saheeli Joins Up enters the battlefield, scry X, where X is the number of artifacts you control, then draw a card
Whenever a legendary creature you control attacks, create a colorless artifact creature token that is a copy of it, except it is not legendary and is a 1/1 thopter with flying and haste. Exile it at the beginning of the next end step.
Saheeli made a great addition to the crew because of her clone crafting skills, creating the most perfect distractions
bijgewerkt door Obadja 10 maanden geleden (Typfout)
Fblthp Joins Up
Legendary Enchantment
When Fblthp Joins Up enters the battlefield, planeswalk, then planeswalk again.
Whenever a legendary creature enters the battlefield under your control, you may pay . If you do, put another target creature on top of its owner's library.
"Excuse me, sir, can you please show me the way to..."
When Narset joins up enters the battlefield, target instant or sorcery card in your graveyard gains flashback until end of turn. Its flashback cost is equal to its mana cost.
Legendary creatures you control have prowess.
bijgewerkt door Lavinius 9 maanden geleden (Lay-out)
Gyome Joins Up
Legendary enchantment
When Gyome Joins Up enters the battlefield create a Food token.
Whenever a legendary creature enters the battlefield under your control, you may sacrifice a Food token, if you do, put two +1/+1 counters on that creature.
Preparation is the secret ingredient.
bijgewerkt door marcoboth 10 maanden geleden (Bedankt Justian :D)
Iedereen kent ondertussen wel Kumena, Tyrant of Orazca. In de nieuwere sets is hij weer redeemed, maar eigenlijk is het de badguy van de Heralds. Zijn opvattingen en manieren zijn tegenovergesteld aan zijn mentoren en mede-shapers. Hij heeft ooit de Gouden Stad Orazca overgenomen, tot ie door Vona, Butcher of Magan en Mavren Fein, Dusk Apostle uit het raam van een hoge toren is gegooid (en gered door Tishana, Voice of Thunder)
Zijn rol in de crew: macht over dorpen over te nemen door drinkwater kunstmatig schaars te houden (net zoals in Rango)
Whenever Krenko joins up enters the battlefield create two legendary red 1/1 goblin creature tokens called ''Ka'' and ''Boom''.
Whenever a Legendary creature enters the battlefield under your control, Krenko joins up deals 2 damage to each opponent.
Krenko has a plan B... BOOM!
bijgewerkt door MitchDeBaas 9 maanden geleden (ik kan niet spellen)
Gyome Joins Up
When Gyome Joins Up enters the battlefield create a Food token.
Whenever a legendary creature enters the battlefield under your control, you may sacrifice a Food token, if you do, put two +1/+1 counters on that creature.
Preparation is the secret ingredient.
Vergeet de cardtype (Legendary Enchantment) en de raririty niet!
Legendary Enchantment
When Gwendlyn Di Corci Joins Up enters the battlefield, for each opponent, choose up to one creature on the battlefield and exile it face down with a Booty counter in it.
At the beginning of your upkeep, put a card in exile with a Booty counter on it into play under your control. It gains haste. Sacrifice it at the end of turn.
Gwendlyn saw an opportunity to obtain more booty. And maybe become rich doing so.
Gwendlyn is de “bard” in het team. Tegenstanders verleiden en zorgen dat de rest van het team er geen last van heeft.
When Felisa Joins Up enters the battlefield, target creature gains -2/-2.
Whenever you cast a legendary creature card, create a 0/2 white and black Inkling creature token with flying and "Sacrifice this creature: target legendary creature gains hexproof until the end of turn".
----------------------
Felisa "The cover" of Strixhaven zorgt ervoor dat de crew zijn werk kan doen, zelfs als er tegenslag is omdat... I don't know, mensen niet beroofd willen worden en terug schieten?!
De eerste keer is de bescherming vluchtig en wat onhandig, iemand die dood is kan geen probleem zijn. Daarna komt er tact: Inklings beschermen de crew tegen vijandige aanvallen.
When you cast this spell, amass Orcs 4, then return a creature card with mana value less than the Orcs Army power from your graveyard to the battlefield.
When a Legendary creature an opponent controls dies, the Ring tempts you.
Daedalon met Tibalt Joins Up
2 mana voor een Gamble is wat veel, maar effectief verlies je er niks aan. En om vervolgens met al je legendaries andermans deck te stelen gaat erg hard! Leuke flavor ook, Tibalt brengt chaos, en hij steelt letterlijk van opponents. Voelt ook als een goede knipoog naar toen ie een God usurpte
Enige kritiekpuntje: het lijkt me lastig om veel legendary creatures te spelen om die tweede ability te triggeren en genoeg mana over te houden om ze te kunnen spelen.
Cobaltius met Anje Joins Up
Erg simpel, maar sluit mooi aan bij Anje's mechanics. Ik vind het ook wel mooi dat je door het blocken een verdedigende speelstijl aanmoedigd, iets waar Rakdos niet echt bekend om staat.
Obadja met Saheeli Joins Up
Pracht van een kaart! Hij vervangt zichzelf, geeft je mogelijk een kleine scry, en werkt als een mini Flameshadow Conjuring. Ik denk alleen dat ie net te sterk is, zeker in vergelijking met de Conjuring. Voor 3 mana lijkt het me net wat meer balanced. Desondanks is het een erg vet design
TheRobinRos met Fblthp Joins Up
Pfoe wat een kaart. De ETB is potentieel useless, en de tweede ability is enorm sterk in Brago, King Eternal oid. Geen idee hoe balanced deze is, maar het is 100% een goeie Fblthp representatie!
Lavinius met Narset Joins Up
Zelfde kritiek als bij Tibalt Joins Up; is de investment voor het eerste effect niet iets te groot voor het activeren er van? Desondanks is al je Legendary Creatures Prowess geven erg solid. Ik denk wel dat deze Flash zou kunnen gebruiken om een net iets grotere impact te hebben, zeker met oog op de casting cost.
Marcoboth met Gyome Joins Up
Simpel en doeltreffend. Worst case is dit 2 mana voor 3 levens of 2 counters op een legendary, maar als je een paar token verdubbelaars oid hebt liggen gaat dit al flink hard. Past goed bij de chef!
Justian2002 met Kumena Joins Up
Rango + Merfolk = Kumena? Checks out! De flexibiliteit van jouw creatures tappen voor een bonus en je opponent's creatures tappen voor, eh, ze tappen is een leuk idee. Ik denk zelfs dat je bij de eerste ability de requirement weg kan halen om 'm nét iets sterker te maken.
MitchDeBaas met Krenko Joins Up
4 mana, 4 damage, 2 creatures. Hele lachen kaart in Purphoros, God of the Forge natuurlijk, maar ik zie deze daarbuiten ook nog wel gespeeld worden. Simpel maar effectief
Eclavyrr met Gwendlyn di Corci Joins Up
Door de 3 kleuren moeilijk om te casten, maar het is wel echt een sterke kaart zeg... Van iedere opponent een creature kunnen exilen is enorm goed, en om ze daarna nog een beurtje te stelen is ook erg leuk. Het design is heel vet, maar ik denk wel iets té sterk. Als je deze weet te blinken gaat het al helemaal hard! 4 of zelfs 5 mana lijkt me niet verkeerd voor dit effect.
Bartist met Felisa Joins Up
Wat een gevaarlijke kaart is dit zeg! Lekker flexibel vanwege de Flash, en je kan direct de beurt erna je mennekes beschermen. En dat kunnen Legendaries wel gebruiken, want er zijn bedroevend weinig Legendaries met hexproof gek genoeg (huilt in Kathril, Aspect Warper). Het ontwerp voelt ook heel cinematisch; ik zie helemaal voor me hoe de Inklings zich voor enemy spells werpen.
Luctor met Sauron Joins Up
En last but not least hebben we Sauron himself die de heist onveilig maakt! En hij komt niet alleen, want hij brengt met zich mee een army en een creature. De tweede ability is ook een goeie counter tegen andere Joins Up decks Leuk design, sluit goed aan bij de Middle Earth Saurons die al zijn gereleased.
Top 4 in willekeurige volgorde: Obadja met Saheeli Joins Up Daedalon met Tibalt Joins Up MitchDeBaas met Krenko Joins Up Bartist met Felisa Joins Up
En de winnaar is.... Bartist met Felisa Joins Up
Gefeliciteerd, jouw kaart is qua flavor een 10 en lijkt me ook nog eens heerlijk om te spelen. Veel succes en plezier met het hosten van BYC 219! En de anderen, bedankt voor het meedoen weer