Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 220: Universes Beyond

Naut19280
4 maanden geleden
Welkom bij Build Your Card numero 220!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Eerst het bekende tekstje dat ik heb gekopieerd van mijn voorganger:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Universes Beyond. Tegenwoordig is er geen ontkomen meer aan. Voor de oude rotten van het mooie spelletje is het misschien vervelend dat we bedolven worden door karakters uit Fallout, Lord of the Rings, Jurrassic Park, en ga zo maar door. Toch is het leuk voor nieuwe spelers karakters of dingen uit andere franchises terug te zien in Magic The Gathering. Daarnaast is het stiekem toch wel geinig om Frodo te blocken met Doctor Who. Het thema van deze BYC is dan ook: Maak een kaart uit een ander franchise. Dit mag al een bestaande Universes Beyond franchise zijn, maar kan ook iets zijn dat je nog niet eerder gezien hebt in Magic the Gathering.
Het franchise dat je kiest moet wel enigzins bekend zijn. Probeer ervoor te zorgen dat als je franchise kiest, dat de meeste mensen er tenminste wel eens van gehoord hebben.

Voorbeeld:

Anakin Skywalker, the Chosen One
Legendary Creature - Human Warrior

Whenever you draw a card, flip a coin, if heads, put a corruption counter on Anakin, if tails, draw an extra card.

Whenever Anakin Skywalker, the Chosen One attacks, if gets +X/+X, where X is twice the number of corruption counters on Anakin Skywalker.

At the beginning of your upkeep, if Anakin Skywalker has more than 7 corruption counters, sacrifice it, and discard 5 cards.

5/3

Deadline is 25 mei!!
 bijgewerkt door Naut19280 4 maanden geleden
Naut19280
4 maanden geleden
Nu wel met een juiste titel
Justian2002
4 maanden geleden


——
Gebaseerd op the Legend of Zelda: Twilight Princess. Deze cutscene legt waarschijnlijk het beste de kaart uit:
Cutscene

Ik vind het zo jammer dat er (nog steeds) geen Zelda inspired set is! Magic en Zelda lijken zo perfect voor elkaar gemaakt te zijn! En ook de hoeveelheid kaarten die ik bedenken kon voor deze ByC! Zelf een hele reprint met nieuwe namen van de Pathway cycle... kortom, mijn hoofd sloeg op hol
 bijgewerkt door Justian2002 3 maanden geleden
BluezamX
4 maanden geleden
Ooeeeh wat een vet thema! Ik ben infinitely hyped voor de Final Fantasy UB van volgend jaar, dus pak ik graag dat thema. Ik weet dat in de regels staat 1 kaart, maar twee legendaries met Partner mogen vast ook

Redenatie: Tidus vult de rol van speedy attacker die ook enemy turns kan delayen. Daarom tapt hij enemies (Slow). Als je een volledige party hebt cast hij Hastega en krijgt de party een extra attack!
Yuna is een summoner, en kan een plethora aan summons oproepen. Eigenlijk zijn deze legendary, maar zo combo't Yuna nog redelijk met Tidus (je kan iedere beurt 2 tokens poepen).

En ja, ik ga inderdaad blut als die set uitkomt. Ben nu al van plan om een FFX deck te maken en wss een Sephiroth deck

---

*Tidus is een Legendary Creature - Human Warrior met PT 4/2


*Yuna heeft PT 1/3
 bijgewerkt door BluezamX 4 maanden geleden (Pfff ik was erg scheef toen ik deze maakte...)
BluezamX
4 maanden geleden
Trouwens, wat is de deadline?
Naut19280
4 maanden geleden
Gefixt
Luctor
4 maanden geleden
Quote:
2 uren geleden
Trouwens, wat is de deadline?
je creatures hebben geen power/toughness.
Cobaltius
4 maanden geleden


Voor als er een probleem is met het plaatje laden:

Thorns III

Platje van een enchanted book van Minecraft

Enchantment — Aura

Enchant equipment

Enchanted permanent has "Whenever equipped creature is dealt damage, it deals three times that much damage to another target."


————————————————————————
Merk nu dat ik een typo heb gemaakt in de plaatje versie. Hopelijk vergeet ik niet dat ik die nog moet veranderen.
 bijgewerkt door Cobaltius 4 maanden geleden
Left4Doner
4 maanden geleden
the Attack Titan

Legendary Creature - Giant Avatar

Trample
: Regenerate the Attack Titan.

When the Attack Titan enters the battlefield or attacks, it fights target creature. When the Attack Titan fights a legendary creature, Scry 3.

No matter which era this Titan has found itself in, it has pushed ever forward, seeking out freedom. For the sake of freedom, it fights.

7/5
 bijgewerkt door Left4Doner 4 maanden geleden
Lavinius
4 maanden geleden
FitzChivalry, Royal Bastard

Legendary creature - Human assassin

Deathtouch, protection from Zombies
Whenever FitzChivalry attacks, put a - 1/-1 counter on it, then destroy target creature an opponent controls.
When FitzChivalry dies, if its toughness was less than 1, return it to the battlefield transformed under its owners control.


Nighteyes, Wit-Bonded

() Legendary creature - Wolf

First strike, trample
Nighteyes attacks each combat if able.
As long as Nighteyes is tapped, damage that would be dealt to other creatures you control is prevented instead.




Deze kaart is gebaseerd op het hoofdpersonage van The Farseer trilogy, een populaire fantasy-boekenreeks. De hoofdpersonage is een bastaard die achter de schermen van het hof wordt opgeleid om moordenaar te worden. De - 1/-1 counters staan voor de scars die hij oploopt bij het vermoorden van de Forged Ones (mensen wiens gevoelens zijn afgenomen en zich gedragen als letterlijke dieren-vandaar protection from Zombies) om het koninkrijk te beschermen. Op een gegeven moment overlijdt hij in de kerkers van de kroonprins, en zijn ziel overleeft door verder in Nighteyes, zijn wolf-companion, verder te leven.
Dit is een bijzonder simplifyed versie van het verhaal, maar genoeg om de abilities te kunnen begrijpen
SceneFizza
4 maanden geleden
Grote Smurf

Legendary creature - Smurf Druid

Double strike Vigilance Shroud
Whenever Grote Smurf blocks or becomes blocked, you and target opponent each create a 0/1 white/blue Smurf creature token with this creature can’t block.
: Grote Smurf gets +1/+1 for each Smurf in play.
Sacrifice Grote Smurf: Until the end of your next turn all Smurfs get basepower and toughness equal to the number of islands in play.

3/4

“The legend says that these little blue creatures would make a magical mushroom soup, tho their true father had some magical mushrooms of his own.”
 bijgewerkt door SceneFizza 4 maanden geleden
Luctor
4 maanden geleden
Aragog the Acromantula

Legendary creature - Spider

Deathtouch

When Aragog the Acromantula enters the battlefield gain control of all spiders on the battlefield.

Other spiders you control have deathtouch.


7/7
Obadja
4 maanden geleden
Will, Rangers' Apprentice

Legendary creature - Human

Shadow
, : Will fights target Bandit or Outlaw.
At the beginning of your upkeep, you may pay . If you do, for each opponent, choose target creature they control. That creature becomes a Bandit and loses all other creature types.

Whenever a Bandit or Outlaw dies, put a +1/+1-counter on Will.

4/4
 bijgewerkt door Obadja 4 maanden geleden
Daedalon
4 maanden geleden
The Warrior of Light ^ // The Warrior of Darkness v

The Warrior of Light ^
Legendary creature - Warrior
Alterego (You may cast this card converted for )
Vigilance, First Strike
Changeling, Ward
Whenever The Warrior of Light enters the battlefield or is converted back, you may search your library for a creature card with mana value 4 or less, and add it to your hand. You may play it without paying its mana value until the end of this turn.
During the start of your precombat main phase, you may pay . If you do, convert The Warrior of Light.
3/5

The Warrior of Darkness v
Legendary creature - Warrior
Vigilance, Menace
Changeling, Ward
Whenever The Warrior of Darkness enters the battlefield or is converted back, destroy up to one creature you don't control. If you do, put X +1/+1 counter(s) on The Warrior of Darkness, where X is the power of the creature destroyed by this effect.
During the start of your precombat main phase, you may pay . If you do, convert The Warrior of Darkness.
4/4

----------------
De MC van FF14, aka jij als de player
De rede voor de changeling is meer omdat jij keuze heb uit meerdere rassen/classes, die je gewoon kan swappen tijdens de game (de ras niet, maar de verschillende classes)
 bijgewerkt door Daedalon 4 maanden geleden
Justian2002
4 maanden geleden
ik mag maar zeker 1 kaart insturen?

heb namelijk ook wat leuke ideeën voor andere universes naast Zelda...
Eclavyrr
4 maanden geleden
Bowsettte, Deceiving Queen



Legendary Creature - Koopa Queen

Indestructible, Weakness for Plumbers (this creature can be damaged normally by Plumbers)

When Bowsette enters, exile a creature an opponent controls and the top 7 cards of your library face down into a single pile.
Whenever Bowsette is dealt combat damage, reveal a card at random from the cards exiled this way.
If it’s the chosen creature, sacrifice Bowsette.
Then put the revealed card onto the battlefield under its owners control if it’s a permanent card. If not, draw a card.

“Your princess may be in another castle, but I’m still here…”

5/3

Ik hoop toch niet dat deze uitleg nodig heeft…
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 maanden geleden
Lavinius
4 maanden geleden
@Naut19280: ik weet natuurlijk niet of dat ook in je persoonlijke agenda past, maar meestal is 2 (of zelfs anderhalve) weken voldoende voor een BYC.
Naut19280
4 maanden geleden
Oh, daar zal ik de volgende keer op letten. Sorry, het is pas m'n tweede keer
Naut19280
3 maanden geleden
Morgen is de deadline! Stuur snel wat in mocht je nog een idee hebben!
bartist
3 maanden geleden


Last minute inzending!
Wilde in m'n hoofd de kaart te 1-op-1 met de spellmechanics maken, maar dan werd de kaart te onspeelbaar.
Dus bij deze: de Tallneck uit Horizon Zero Dawn en Horizon Forbidden West.

Deze mechanische reus is een eeuwig-wandelende antenne-toren (vandaar reach en vigilance)
Aloy (de hoofdpersonage) kan deze gigantische machine beklimmen om bovenaan al het landschap om de tallneck heen zichtbaar te maken op haar map (dus zoek een landje).
Als ze vervolgens van de Tallneck af gaat, zal deze een schokgolf uitzenden die alle robots in de nabije omgeving schade doen met een elektrische schok. Dat heb ik geïnterpreteerd als een verdedigingsmechanisme, dus als hij tegengehouden wordt dan stunt hij alle artifact (creatures).
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post Obadja 3 maanden geleden
  • Gemaakt door Naut19280 4 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top