Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 221: Egypte

Justian2002
2 maanden geleden
Spannend! Ben benieuwd
Obadja
2 maanden geleden
Oké, bij deze de beoordeling. Er zaten mooie inzendingen tussen!

Justian2002 met Embalm the Worthy:
Leuke variant op Reanimator! Erg creatieve vondst, ook toepassend op het thema, maar misschien wel wat zwak voor een rare. Late to Dinner doet in principe hetzelfde, maar is een common en geeft je ook nog eens een food. Misschien was 'ie beter geweest op 3 mana, of met een extra toevoeging. Ook was het misschien toepasselijker geweest als je alleen legendary creatures ofzo mag targeten, omdat je dan het 'worthy'-gedeelte van de kaart nog even uitlicht. Origineel idee!

Luctor, met Locust Plague:
Leuke kaart met een leuke verwijzing naar de Tien Plagen. Thematisch gezien kloppend, maar als Magic kaart is hij misschien iets te goed... je reset het spel met deze kaart volledig en dat zeker in een multiplayer game, waar je iemand met mana problemen helemaal terug kan zetten terwijl het voor andere spelers geen probleem is. Ook is de kaart pas goed vanaf 6/7 gesacrificede landjes (pas vanaf zo'n hoeveelheid insecten heb je er echt wat aan), wat betekent dat iedereen direct 6/7 landjes verliest, wat hem vergelijkbaar maakt met de vergelijkbare en controversiële Armageddon, in die context is de manacost denk ik iets te laag voor de potentiële irritaties die het kan opleveren.

Daedalon, met Overseer of the Pyramids: Hele leuke kaart! Leuk om exert weer eens te zien. Ook thematisch erg leuk met het idee van een slavenopziener die zijn slaven harder laat werken in ruil voor betere resultaten. Wellicht aan de sterke kant voor 2 mana, misschien is 3 mana passender. Voor de rest een kaart die goed in elkaar zit.

Lavinius, met Rhystic Sphinx:
Ook de sfinx mag niet ontbreken natuurlijk! Leuke kaart, passend bij het idee van een sfinx die houdt van raadseltjes. Ik denk wel dat hij beter was geweest als rare of misschien zelfs uncommon. Hij werkt alleen goed met specifieke kaarten, kaarten die je laten weten wat er op de top van je library zit. Zijn naamsgenoot, Rhystic Study, is natuurlijk wel een stuk sterker, en die is al 'slechts' een rare... Het is tenslotte ook een creature, die zijn nou eenmaal wat kwetsbaarder. Wel een leuke referentie!

BluezamX, met Dread Sailback:
Leuke verwijzing naar de archeologische kant van Egypte, leuk feitje die Spinosaurus! De kaart zelf zit ook leuk in elkaar, is prima speelbaar denk ik! Ik weet alleen niet of hij op 6 mana echt een constante nuttige toevoeging gaat zijn, maar de momenten dat hij zijn werk doet en veel kleine beestjes wegschiet is hij het waard.

bartist, met Cartouche of the Pharaoh:
Leuk idee om de cartouches beter te representeren! De kaart zit thematisch dan ook leuk in elkaar, ik vraag me wel af of de kaart ook echt goed speelbaar is. Hij doet veel leuke dingen en is een goede toevoeging aan veel decks, maar hij is misschien wel iets te veel goodstuff, dat hij vaak alsnog wordt gecut op het allerlaatst.

SceneFizza, met Pharaoh's Casket :
Zoals al aangegeven door bartist en Cobaltius was deze kaart in de eerste versie erg chaotisch. De uiteindelijke versie leest al een stuk beter, maar ik vind hem nog steeds erg moeilijk lezen. Hij is denk ik het beste in een Orzhov flicker tactiek, want als je een vijandelijke commander target kan die opponent hem gewoon naar de command zone sturen... hij is wel erg leuk als 'normale' removal op een andere creature van je tegenstanders, maar dan is het een 3 mana removal spell waarbij de creature ook nog eens terug kan komen. Al met al een leuk idee, thematisch gezien zeker, maar wel een ingewikkelde kaart, die alleen maar in specifieke decks goed werkt.

maus, met Lost in the Piramid:
Deze kaart is een zeer verbeterde Pacifism, en hoewel die kaart al meerdere keren verbeterd is, is deze kaart misschien wel érg goed... 1 mana voor het volledig uitschakelen van iemands commanders is best goed, zeker omdat de commander niet naar de command zone gaat. Thematisch gezien vind ik het idee wel erg leuk, ik denk alleen dat hij wat gebalanceerder is met een iets hogere cost.


Cobaltius, met Amonkhet Guided Tour:
Leuke kaart! Ik heb de brick-kaarten ook altijd leuk gevonden, maar inderdaad vrij low-level, maar deze kaart zorgt voor een interessante mogelijkheid er toch een deck omheen te bouwen. De scry-1 chapter als eerst is een goede toevoeging, om hem niet té goed te maken, alhoewel hij nog steeds goed is op maar 1 mana.

Mango, met Death on the Nile:
Als laatste een removal optie met de (ik denk bewuste) leuke referentie naar Agatha Christie's befaamde detective. De kaart zelf is ook goed, niet heel hoog van niveau vergeleken met de recente kaarten, maar die zijn ook zó goed... ik vind hem leuk, ook dat hij hexproof of indestructable omzeilt door de sacrifice-clausule, maar hij was wel beter geweest op 3 mana denk ik.

Dan nu de beoordeling...
Een random top 3 (chronologisch in volgorde) is:

- Overseer of the Piramids van Daedalon
- Dread Sailback van BluezamX
- Amonkhet Guided Tour van Cobaltius

En dan... de winnaar is:

Daedalon met Overseer of the Piramids!! De kaart is zeer kloppend, zowel thematisch als qua mate van speelbaarheid, en gewoon een zeer tot de verbeelding sprekende kaart, die ik graag in het echt zou zien!

Gefeliciteerd!
 bijgewerkt door Obadja 2 maanden geleden
Cobaltius
2 maanden geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar . Ben zelf erg blij met top 3. Natuurlijk ook heel erg bedankt voor het judgen Obadja!
Lavinius
2 maanden geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar en bedankt voor het Judgen Obadja!
Mijn kaart was mythic, omdat een groot deel van de sfinxen janky mythics zijn (bijv. Unesh, Criosphinx Sovereign, of Sphinx of the Second Sun) het voelde op zijn plaats om het een mythic te maken.
Luctor
2 maanden geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar en Obadja, bedankt voor judgen.
BluezamX
2 maanden geleden
Random top 3 plek? Daar doen we het voor! Bedankt voor het Jurgen
bartist
2 maanden geleden
Bedankt voor het Judgen Obadja!
En hulde aan de winnaar!
Daedalon
2 maanden geleden
huh... neat xD
thanks voor t judgen, Obadja

Zal zsm een nieuwe topic opzetten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 28 posts
  • Laatste post Daedalon 2 maanden geleden
  • Gemaakt door Obadja 3 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top