Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 222: Comics

Daedalon
9 dagen geleden
Welkom bij Build Your Card nummer 222!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Eerst de inmiddels superbekende lap regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

De thema van deze editie zal zijn zoals je al zie in de titel: Comics
Ben zelf al flink wat online Manhua's aan t volgen, en dat gaf me t idee om voor comics te gaan.
Je kan referenties maken, een eigen draai geven aan iets comics gerelateerd, sieges..... heroes/villains... etc

De deadline zal zijn 2 weken vanaf heden (3 Juli)
Veel plezier
Obadja
9 dagen geleden
Ik hoop dat Donald Duck ook binnen het thema 'comics' valt, maar hierbij mijn inzending:

Donald Duck, Angry Quacker

Legendary Creature - Bird

Haste
Whenever Donald attacks, flip a coin. If you lose the flip, choose one:
Family Reunion - return target creature from your graveyard to the battlefield. If that creature is a bird, put 2 +1/+1 counters on Donald.
Flee to Timbuktu - Donald can't be blocked this turn.
Whenever you win the flip, Donald deals 2 damage to each creature you control.
2/2
Raaghh, raaagh, rarararagh

Het idee is dat veel van de strips met Donald in de hoofdrol het thema van (on)geluk aanhouden. Als een strip begint (je valt aan met Donald), zijn er eigenlijk twee opties: Of Donald heeft ongeluk (lose the flip) waarna hij meestal weer 'normaal' gaat doen bij zijn familie (en daar gelukkiger van wordt, vandaar de buff) of moet vluchten naar Timboektoe, waardoor hij dus zijn achtervolgers ontloopt (unblockable). Of hij heeft geluk (win the flip) dan doet hij iets waardoor hij alleen maar zichzelf en zijn omgeving schaadt. Je kan hem in dat geval alleen redden als je hem 'tegen zichzelf beschermt', ofwel hem een bonus laat hebben op het moment van flippen. Hij heeft haste vanwege zijn grote opvliegendheid.
 bijgewerkt door Obadja 7 dagen geleden (Was iets vergeten)
Eclavyrr
9 dagen geleden
Obadja, kudos voor Donald , je hebt me geïnspireerd
Ik ga je zijn tegenpool geven: Guus Geluk

Gladstone Gander

Legendary Creature - Bird

Whenever you roll a die or flip a coin, roll two dice or flip two coins instead and choose one of them as the desired result.

‘I am the best at getting something for nothing!’

2/3

Guus Geluk, de eeuwige tegenpool van Donald met al het geluk in de wereld. Ik heb dat vertegenwoordigd door hem je een betere kans op een uitkomst te geven bij coin flips en dice rolls, die uiteraard kansspelen vertegenwoordigen.
Een drie mana 2/3 leek me prima, de ability is vrij niche dus uncommon is een prima rarity; ook omdat Guus verder geen bijzondere skills heeft. En uiteraard is het een eend, dus Bird type Ik heb voor de kleuren wit en blauw gekozen omdat dit bij de ability past en veel vogels al in die kleur zitten.


Edit: ik besef me nu dat Guus wel heel erg goed samen werkt met Donald
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 dagen geleden
bartist
9 dagen geleden
Je kan natuurlijk "a player" maken ipv "you", dan werkt het geluk altijd in jouw voordeel (en tegen Donald)
piano
8 dagen geleden
Als het kiezen is tussen Duckstad of de BoM Discord, dan maar Duckstad

Daisy Duck

Legendary Creature - Bird

Flash

Whenever a player wins a coin flip and controls
Gladstone Gander, that player gains 5 life.

Whenever a player loses a coin flip and controls
Donald Duck, Angry Quacker, Donald Duck gains
Hexproof as long as Daisy Duck is in play.

1/1

Katrien is een simp voor Donald, maar een sucker voor Guus. Ik denk niet dat er nog flavor text op de kaart past, daarom ontbreekt die.
Lavinius
8 dagen geleden
Master Splinter the Wise

Legendary creature - Rat Ninja

Ninjutsu
When Master Splinter enters the battlefield, if it wasn't cast, sacrifice it.
When Master Splinter enters the battlefield or attacks, create a food token, then you may sacrifice two nonland permanents. If you do, look at the top two cards of your library. Put one of them in your hand, and put the rest in your graveyard.



De food is natuurlijk de Pizza van de TMNT
Justian2002
8 dagen geleden


Ik ga even wat traumas naar boven brengen, en deze iconische afbeelding uit een van de vele Batman comics omtoveren tot magic kaart
En waarom vanishing 3? Omdat de ouders van Batman op drie plaatjes staan, en dan op de vierde verdwijnen
 bijgewerkt door Justian2002 6 dagen geleden
BluezamX
8 dagen geleden
Yoh, Shaman in Training
Legendary Creature - Human Shaman

Training, Vigilance
As long as Yoh has 2 or more +1/+1 counters on it, it's a Warrior in addition to its other types and has first strike.
When Yoh dies, if it had 5 or more +1/+1 counters on it, return it to the battlefield at the beginning of the next end step. If you do, put 2 +1/+1 counters on it.

2/2

---

Qua design gebaseerd op Figure of Destiny, Voice of the Blessed, etc.

Shaman King is een van de eerste anime die ik geheel heb gekeken als tiener, mede omdat ik de serie leuk vond als kind. En nu, bijna 10 jaar later, is het de eerste manga die ik fysiek compleet heb. Ik heb Yoh zijn reis als Sjamaan vast geprobeerd te leggen door te training en sterker te worden.
Yoh traint echter niet alleen, maar haalt zijn kracht uit de mensen om hem heen (training), en (Spoiler)
heeft aan het einde van de serie meerdere (near-) death experiences om zijn spiritual power te verhogen. Uiteindelijk is de big bad, zijn broer, alleen altijd sterker (ook weer een training referentie)
 bijgewerkt door BluezamX 7 dagen geleden
bartist
7 dagen geleden
Quote:
14 uren geleden
...
Shaman King is een van de eerste anime die ik geheel heb gekeken als tiener, mede omdat ik de serie leuk vond als kind. En nu, bijna 10 jaar later, is het de eerste manga die ik fysiek compleet heb. Ik heb Yoh zijn reis als Sjamaan vast geprobeerd te leggen door te training en sterker te worden.
...


Ik ga mijn kaart nog bedenken maar wil even mijn respect betuigen voor deze man. Als ik één manga ooit compleet zou willen bezitten, dan is het Shaman King! Heb een tijd geleden ook een kaart om de manga gemaakt in ByC (*404 page not found*), misschien dat ik je kaart als inspiratie ga gebruiken om een kaart te maken net zoals hierboven gebeurd (als je dat goed vindt tenminste)
 bijgewerkt door bartist 7 dagen geleden
Luctor
7 dagen geleden
Wolverine's blades

Artifact - Equipment

Equipped creature gets double strike and is a Mutant in addition to its other creature types.

Equip
 bijgewerkt door Luctor 6 dagen geleden
BluezamX
7 dagen geleden
Quote:
9 uren geleden
Quote:
23 uren geleden

...


Ik ga mijn kaart nog bedenken maar wil even mijn respect betuigen voor deze man. Als ik één manga ooit compleet zou willen bezitten, dan is het Shaman King! Heb een tijd geleden ook een kaart om de manga gemaakt in ByC (*404 page not found*), misschien dat ik je kaart als inspiratie ga gebruiken om een kaart te maken net zoals hierboven gebeurd (als je dat goed vindt tenminste)


Haha, tuurlijk is dat goed! Alleen maar leuk om de (enigszins zeldzame) mede fan tegen te komen!
Het is nu een goed moment om de manga te kopen trouwens, want in 2021-2023 zijn omnibussen uitgekomen waardoor het aanzienlijk goedkoper is, die ook nog best makkelijk te verkrijgen zijn. De ABC in Den Haag binnenstad heeft altijd wel een voorraadje staan bijvoorbeeld.
bartist
1 dag geleden
Quote:
7 dagen geleden
.... Heb een tijd geleden ook een kaart om de manga gemaakt in ByC (*404 page not found*)...

Ik heb de ByC gevonden! Het was ByC 106, maar dat terzijde.


Quote:
7 dagen geleden
Yoh, Shaman in Training
....




Bij deze presenteer ik: the she-devil, the trainer without mercy, Asakura Anna! beter bekend als de verloofde van Yoh.

Dus, de abilities regel voor regel
- First strike: Anna is nogal van de... 'fysieke demonstratie van dominantie', oftewel, ze geeft menig mensen in de serie een klap in het gezicht. Dit doet ze soms zonder provocatie oftewel First strike (met 1 power, want erg fysiek bedreigend is ze niet).
- Damage dan counter: Als je van haar moet trainen, dan train je tot je echt niet meer kan. Dat is de damage. Je wordt er wel echter sterker van, dus vandaar de counter. Doordat state-based actions niet gecontroleerd worden tussendoor, blijft je creature leven als die nog geen schade had.
- Spirit reanimate: Anna is een Itako, een shaman die kan communiceren met de geesten/spirits in het hiernamaals (of de wereld van spirits and gods). Ze kan die geesten terughalen en een shaman bezetten maken met een geest, zodat de geest het lichaam van de shaman kan gebruiken om in de levende wereld iets te doen. Ik heb daarvoor een keyword bedacht (zie ByC 106), maar dat zou te ingewikkeld worden. Ik heb dat veranderd naar een reanimate voor spirits, waarbij een sterkere shaman het makkelijker maakt om de spirit te gebruiken.
 bijgewerkt door bartist 19 uren geleden
BluezamX
23 uren geleden
Quote:
3 uren geleden



Haha, super thematische kaart! Vooral de activated ability is goud
 bijgewerkt door BluezamX 23 uren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 13 posts
  • Laatste post BluezamX 23 uren geleden
  • Gemaakt door Daedalon 9 dagen geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top