Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 227: a peaceful coexistence

Obadja
9 dagen geleden
Welkom bij de Build Your Card 227!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Deze week: a peaceful coexistence?
Ik heb nooit Doctor Who gekeken en was dus ook niet erg geïnteresseerd in de samenwerking van Wizards en deze serie. Toen ik toch maar eens door de kaarten keek, voelde ik toch grote liefde voor 1 van de vele doctoren die de serie rijk is: The Fifth Doctor.

De naam van de ability, art en flavortekst spraken mij erg aan, zeker in de recente trend van een paar van de landen op deze aardkloot om hun jeugd te herbeleven en dan met name het deel daarvan waarin ze oorlogje speelde met hun tijdgenoten. Ik heb er dan ook direct een deck omheen gebouwd en kan nog steeds genieten van hoe perfect deze kaart voor mij in elkaar zit. Daarom heb ik de naam van de ability maar gebruikt als de titel van alweer de 227ste BYC! Ik ben benieuwd naar wat jullie relateren aan dit thema! Veel plezier met brouwen en hou de concurrentiestrijd hevig doch vredig

De dealine is 19 september!
 bijgewerkt door Obadja 1 dag geleden
Lavinius
9 dagen geleden
Een eerste draftje:

Collective Cohabitation

Instant

Escalate - tap an untapped creature you control.
Choose any number-
* You gain 4 life.
* Draw a card.
* Create two 1/1 white rabbit creature tokens.
Soon the critters of Bloomburrow realized that to resist the calamity beasts, not war but peace was needed most.
Justian2002
8 dagen geleden
Make Love, Not War

Instant

Choose one:
- Truce! - Prevent all damage that would be dealt this turn.
- He's Coming Home! - Return target creature card from your graveyard to your hand.
- Peace Offering - You and target opponent each draw a card.

"Love, in all its forms, is the most powerful weapon we have. Because love is a form of hope. And like hope, love abides. In the face of everything" - The Thirteenth Doctor

Een kaart gebaseerd op de art voor Swords to Plowshares en het historische moment waarop Welsch soldaten, naar schijnt, gingen voetballen met Duitse soldaten tijdens de Eerste Wereldoorlog (ook wel bekend als de Christmas Truce/Trêve de Noël/Kerstbestand), waar zelfs de grootste vijanden ineens beste vrienden leken, en alles weer even normaal kon en mocht zijn
 bijgewerkt door Justian2002 8 dagen geleden
Left4Doner
8 dagen geleden
Unlikely Duo

Creature - Elf Goblin

When Unlikely Duo attacks, add to your mana pool. You don't lose this mana as steps and phases end.

When Unlikely Duo dies, it deals damage to target player equal to its power.

2/2

Unlikely and short lived.
 bijgewerkt door Left4Doner 8 dagen geleden
Daedalon
8 dagen geleden
Treve de Noël
Enchantment
When Treve de Noël enters, tap all untapped creatures. Creatures cannot be untapped.
Creatures enters the battlefield tapped, and cannot untap.
At the start of each player's combat phase, that player draws a card for each tapped creature they control.
"I hate war as only a soldier who has lived it can, only as one who has seen its brutality, its futility, its stupidity." - An unknown Boros Knight Captain

-----------------------------
referentie naar de christmas truce tijdens WW1 in 1914
 bijgewerkt door Daedalon 7 dagen geleden
BluezamX
8 dagen geleden
Friends Forever
Enchantment

Hexproof, Indestructible
When Friends Forever enters the battlefield and at the beginning of your upkeep, choose one:
- Create a 1/2 Dog creature token with vigilance
- Create a 2/1 Cat creature token with haste
- Create a 1/1 Bird creature token with flying

They may not be with us forever in body, but they will be with us forever in spirit.

---

Er zijn weinig dingen die zo veel mensen over de hele wereld blij maken als huisdieren, ook tientallen jaren nadat de lieve beestjes zijn heengegaan.
 bijgewerkt door BluezamX 6 dagen geleden
Left4Doner
7 dagen geleden
@BluezamX; Leuk bedacht, mag imho wel iets sterker voor een rare anno 2024.
Stalkative
7 dagen geleden
Emmara, Advocate for Peace
Legendary Creature - Elf Cleric
Spells you cast have Assist
Whenever you cast a spell, if an opponent paid any mana for that spell, that player creates X 1/1 green and white Citizen creature tokens, where X is the amount of mana they paid for that spell
1/4
bartist
7 dagen geleden
Ooeh, een pacifistisch onderwerp! Ik ga brewen!
 bijgewerkt door bartist 7 dagen geleden
Cobaltius
7 dagen geleden
Restful Days

Enchantment

At the beginning of your end step, if you didn't commit a crime since the beginning of your previous end step, draw two cards.

At the beginning of each opponent's end step, if they didn't commit a crime since the beginning of their previous end step, they draw a card.
BluezamX
6 dagen geleden
Quote:
1 dag geleden
@BluezamX; Leuk bedacht, mag imho wel iets sterker voor een rare anno 2024.


Mee eens!
bartist
4 dagen geleden
Inouccuouseum
World Enchantment

Prevent all damage.

Originally an enchanted room for combat training, the Harmless coliseum was where warriors could battle without bruces and train without time off. But containment broke, the room crumbled, and now war is useless on a plane where the only enemy to life is time.

-------------------------
ff wat uitleg bij deze kaart.
Als je geen schade kan doen, dan is oorlog moeilijk dan vrede. Dat was de gedachte die ik had, en daar keek ik voor naar Archon of Coronation. Uiteindelijk is de rules text nog korter geworden, wat de kaart siert (naar mijn mening )
De naam is een samenvoeging van coliseum en innocuous (not harmfull or offensive) en in m'n hoofd spreek je het uit als innocuous-e-um. De naam heeft een vergelijkbare samentrekking als Chaosphere.
De kaart is mythic niet omdat hij super busted is, maar omdat ik niet wil dat deze kaart te vaak in een limited pool terecht komt. Je moet er echt omheen bouwen, anders kun je niet winnen.
Iedere kleur heeft wel een kleur om eromheen te werken. Wit kan zijn eigen spullen weer terug op hand nemen (en blauw volgens mij ook), blauw kan millen, rood heeft "can't be prevented" effecten, zwart heeft lifedrain en groen heeft removal.
 bijgewerkt door bartist 5 uren geleden
Eclavyrr
4 dagen geleden
And you get a life!

Enchantment

If a spell or effect controlled by an opponent causes another player to gain life, each player gains that amount of life instead.

Ik hoop dat ik dit zo goed verwoord heb. Het idee is dat als een tegenstander van de speler ervoor zorgt dat een andere speler dan die tegenstander zelf life gained, iedereen life gained.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 dagen geleden
Daedalon
1 dag geleden
ik merk t nu pas, maarre... wat is eigenlijk de eind datum?
Obadja
1 dag geleden
Goeie! Helemaal vergeten... laten we 19 september doen, dan judge ik volgend weekend.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 15 posts
  • Laatste post Obadja 1 dag geleden
  • Gemaakt door Obadja 9 dagen geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top