Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Het thema voor deze week is: Vehicles. Heel simpel eigenlijk, maar de opdracht is: bedenk een origineel concept van een kaart die een vehicle is, of er iets mee doet!
De deadline is donderdag 31 oktober!
Edit: ik zie nu dat ik het BYC nummer niet heb verwerkt in de titel, dat is misschien wel handig. Ikzelf kan dat niet aanpassen, maar ik denk 1 van de moderators wel?
Een beetje een meme inzending, maar volgens mij geen slechte representatie van de auto van Takumi in Initial D. Gekozen voor Portal als set icoon want het lijkt een beetje op een wiel
Voor degene die de serie niet kennen, hier wat classic shots:
Search your library for a Vehicle card, then reveal it and put it into your hand.
If you control three Legendary creatures, you may search your library for a Legendary creature card, reveal it and put it into your hand.
If you searched your library for one or more cards this way, shuffle your library.
"We're going shopping!"
----------------------------
Mijn brein zei direct Mean Girls! IDK why, maar he, t kan werken!
When Boggart Ram-Gang attacks, you may sacrifice one target creature that crewed it. If you do, Boggart Gang-Ram gets +X/+0 until end of turn, where X is the sacrificed creature's power.
When Boggart Gang-Ram deals combat damage to a player, create that many 1/1 red Goblin creature tokens
Gezien de titel van deze ByC iets waar een Little Girl in kan rijden
Menace omdat iedereen opzij gaat voor een kinderwagen, lifelink vanwege alle verzorgingsproducten die in de wagen gestouwd worden.
Whenever a player casts an instant or a sorcery, counter it unless that player pays .
Crew -
2/5
I'm going to slow us all down!
Op mijn fietsroute zijn er vaak mensen op een scootmobiel die in de weg zitten, en dan niet aan de kant gaan, ook niet als je belt. Ze gaan 5 km uur en dan kijken ze je boos aan als je ze voorbij gaat. Ook als je probeert in te halen (metafoor instant sorcery), gebeurt dat niet want ze blijven je in de weg zitten en je moet veel moeite doen ( met tax (2 mana) en shroud . ) om van ze af te komen.
Four-Wheeled Rust Bucket enters with 5 +1/+1 counters on it.
If damage would be dealt to Four-Wheeled Rust Bucket, instead remove a +1/+1 counter from it and create a junk token.
Crew 2
0/0
—————————————————————————
Qua vlavour is het erg simpel. Een auto die langzaam uit elkaar valt. Mechanisch gezien gewoon een vehicle die je wat grindy card advantage geeft.
Junkyard Car Project
Artifact - Vehicle
Junkyard Car Project has the abilities of all cards attached.
Junkyard Car Project's power is equal to the number of cards attached and its toughness is equal to that number plus 1.
: Attach another target artifact you control to this artifact.
Crew
*/*+1
Driveby Car
Artifact - Vehicle
Trample, Haste
Whenever Driveby Car attacks, if it is crewed by at least two creatures, you may choose one of them. That creature gains ": This creature deals 4 damage to target creature blocking Driveby Car." until end of turn.
Crew 2
6/1
Wizard's Dumbo the Flying Elephant
Artifact creature - Vehicle
Flying, Haste, Indestructible
When Wizard's Dumbo the Flying Elephant does damage to a creature, this creature turns into a 1/1 mickey mouse figure with no abilities Did you ever see an elephant fly
Well I seen a horse fly
I seen a dragon fly
I seen a house fly
I seen all that too
Crew 3
3/3
Omdat ik vind dat magic steeds meer op kinderspel,verzamelen (wie gooit het kaartje het dichts tegen de muur) Gotta Catch 'Em All gaat lijken door al die rare sets, marvel aankomend. Beetje zat...
When Wizard's Dumbo does damage to a creature, it turns into a Mickey Mouse figure 1/1 with no abilities.
Crew 3
3/3
Omdat ik vind dat magic steeds meer op kinderspel,verzamelen (wie gooit het kaartje het dichts tegen de muur) Gotta Catch 'Em All gaat lijken door al die rare sets, marvel aankomend. Beetje zat...
Helemaal mee eens kerel
Maar toch wat vragen over je ontwerp:
Heet ie Dombo of Dumbo?
Het is in de trigger niet duidelijk welk creature 1/1 wordt, Dombo (Dumbo?) of het creature wat door Dombo damage krijgt. Dat moet in de ability specifiek zijn
Vigilance, protection from Spirits
When The Ectomobile enters, search your lirbary for a card named Ghost Vacuum, reveal it, put it into your hand, then shuffle.
Whenever one or more cards leave your graveyard, put a +1/+1 counter on The Ectomobile. This ability triggers only once each turn.
Crew 2
1/1
When Wizard's Dumbo does damage to a creature, it turns into a Mickey Mouse figure 1/1 with no abilities.
Crew 3
3/3
Helemaal mee eens kerel
Maar toch wat vragen over je ontwerp:
Heet ie Dombo of Dumbo?
Het is in de trigger niet duidelijk welk creature 1/1 wordt, Dombo (Dumbo?) of het creature wat door Dombo damage krijgt. Dat moet in de ability specifiek zijn
Whenever DeLorean attacks if it is crewed by a human and an artificer creature, Untap all creatures you control except creatures that crewed this turn. There is an additional main phase and combat step after this combat phase.