Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Gezien de hiatus, lever ik hierbij een extra kans om je creativiteit in zetten.
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is dit keer misschien de judge voor een volgende .
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Verzin een planechase kaart! Er zijn alle vele gebieden bevat in een planechase kaart, zoals Jund. Kies een leuke plane/gebied en zorg dat de abilities erbij horen! Hint: In universe kaarten vallen bij mij waarschijnlijk beter, mocht je een idee hebben voor een universe beyond plane, laat mij je niet tegenhouden!
All lands have ''Sacrifice this land: Add two mana in any combination of colors.''
Whenever you roll , destroy up to two target lands.
(Perditum komt uit het Latijn van het PPP, wat staat voor Vernietigd). Vraagteken omdat Echoir een onbekende plane is (ook al bezocht in een comic door Dack Fayden)
When you planeswalk to Critter’s Valley each player chooses a creature type from among bat, bird, frog, lizard, mouse, otter, rabbit, racoon, rat, and squirrel. For each player creatures they control are the creature type they chose untill someone planesalkes away from Critter’s Valley.
Whenever chaos ensues, create a token that’s a copy of a creature you control except it’s 1/1.
Whenever you planeswalk to Skemfar and at the beginning of each upkeep, you create a 1/1 green Elf Warrior creature token.
Creature tokens have “: Add .”
— Whenever chaos ensues, choose one:
• Wood — Create X 1/1 green Elf Warrior creature tokens, where X is the number of Elves you control.
• Shadow — You gain X lives, where X is the number of Elves you control.
High Noon Duel
Plane - Thunder Junction
Whenever you planeswalk to High Noon Duel, and at the beginning of each end step, each player chooses a creature or planeswalker they control. Each player rolls a d6. then destroy the target creature or planeswalker of the player(s) whose result is the lowest.
- Whenever chaos ensues, choose one:
• Stacked deck - Put up to two cards from your hand to the bottom of your library, then draw that many cards plus one.
• Swindle - Return up to two cards from any graveyard to the bottom of their owner's library, then create that many tapped treasure tokens.
Spells cost less to cast. This effect reduces only the amount of colored mana you pay.
- Whenever Chaos Ensues, destroy up to one target creature that's exactly two colors.
Bedankt voor alle inzendingen! Tijd om ze allemaal langs te gaan!
Jared03840 met Perditum
Oef! Deze plane kan heel goed, of héél slecht uitpakken als je hem tegenkomt! Er zit potentieel in om een beurt helemaal los te gaan. De plane lokt uit om te gaan dobbelen, wat positief is. Wat wel ontbreekt is een goede link (flavor of mechanics) tussen beide abilities. Eentje forceert slopen, de ander is vrijwillig.
BluezamX met The Blind Eternities
Simpel en erg effectief design. Iedereen wordt blij van tokens krijgen. Het is powerlevel van de eerste ability is niet hoog, maar werkt de chaos ability goed in de hand. Het duurt helaas wel even voor de chaos ability effect gaat hebben. Pas met meerdere beurten aan Eldrazi tokens gaan mensen kunnen aanvallen met Eldrazi, misschien had chaos de Eldrazi ook haste moeten geven.
Cobaltius met Critter's Valley
Erg veel flavor vanuit het verhaal! Ik kan me voorstellen dat deze plane hilarische momenten overlevert bij het kiezen van creature types. De chaos ability is een kenmerkende ability voor de set en een leuke ability om voor de dobbelen.
Justian2002 met Skemfar
Leuk design! De Kaldheim kaarten zijn er duidelijk in terug te vinden. De abilties werken goed samen en kunnen uit de hand lopen. Voor de chaos ability wil je dobbelen, met altijd een bonus.
Daedalon met High Noon Duel
Wat een wilde kaart! Dat er aan het einde van elke beurt gevochten wordt is best bruut. Deze kaart zorgt voor goede chaos in een potje, wat met planechase toch ook wel de bedoeling is. De chaos ability zal mensen laten dobbelen, zodat de plane niet te lang ligt. De naam is het enige wat ik zou veranderen, bij het lezen van de ability kreeg ik vooral het gevoel dat er een gevecht in een saloon uitgebroken is, waarschijnlijk omdat ik planechase in multiplayer speel.
Lavinius met City Centre
Uitverkoop op Ravnica, korting op alles! Leuk en sterk effect. Als fan van 5 kleuren decks zou ik deze plane graag voorbij zien komen! Wat ik mis bij deze plane is het gevoel dat het op Ravnica is. Het zijn beide abilities die op Ravnica kunnen, maar minder de sfeer goed overbrengen. Misschien mis ik hier iets van de gedachten achter het kiezen voor deze abilities.
bartist met The Floodpits
Als ik het goed zie heb je de abilities van Overlord of the Floodpits en Floodpits Drowner gecombineerd en zo aangepast dat ze samen werken. Dat het binnenkomen en weggaan uit een kamer de ability laat triggeren lijkt ook wel passend.
Honorable mention voor BluezamX met The Blind Eternities.
De winnaar *tromgeroffel*: Daedalon met High Noon Duel
Het effect van deze plane lijkt me erg leuk om tegen te komen bij het spelen van planechase. Het kan wat random zijn, maar daardoor ook hele spannende potjes geven.
Bedankt voor alle inzendingen! Het is een leuke mix van planes met creatieve abilities!