Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij Build Your Card 234, "Illusions: the scattering"
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Het thema dit keer is de Illusion creature type. Maak een kaart dat of een Illusion is of iets doet met de creature type.
Flying, Hexproof
When this creature enters the battlefield, reveal the top five cards of your library. An opponent seperates those cards into two piles. Put on of them in your hand and the other in your graveyard, then create an X/X Blue illusion creature token, where X is the number of cards that were put in your graveyard this way.
3/5 Be not fooled by his wise appearance, his impish behaviour will make you lose your way in the labyrinth of dreams and reality.
Discombobulated
Enchantment
Whenever an Illusion creature is sacrificed by its own effect, choose one:
- Target creature gains -X/0 until your next end step, where X is the power of the sacrificed creature.
- Scry 1, then draw a card.
Shroud (This creature can't be the target of spells or abilities.)
At the beginning of your upkeep, you may exile three cards from your hand. If you do, create a token that's a copy of target creature you control, except it's an Illusion in addition to its other types.
Exile X cards from your hand: Exile the top X cards of your library face down. At the beginning of your end step, put those cards into your hand.
1/4
"Far have I wandered for knowledge, yet all I found was emptiness."
Mijn illusion schept dingen uit niets: hij offert kleine delen op om nieuwe dingen te creëren. Hij creëert de illusie dat hij dingen verandert, maar in het echt verandert er niets. Misschien wel mijn favoriete kaart die ik tot nu toe heb gemaakt. En hij is inderdaad high-power.
Ik wou iets maken dat lijkt op Grave Betrayal en Death's Presence, maar dan een blauwe variant voor de illusions. Bij deze mijn inzending:
Death's Mirage
Enchantment
Whenever a creature you control dies you may exile it. If you do create a token that's a copy of it. It is an illusion in addition to it's types and gains: "whenever it becomes a target of a spell or ability sacrifice it".
Lavinius met Sphinx of Specters
Alle details zijn heel goed gedaan. De flavour van een sphinx die je een riddle geeft is erg passend. De naam en flavour text geven duidelijk aan waarom het een illusion token maakt. De rarity van mythic is denk ik erg passend en de verwoording is goed. Ik heb wel een paar problemen. Ten eerste voelt het niet heel erg origineel omdat het te veel op Curator of Destinies en Intrude on the Mind lijkt. Ten tweede is het een beetje te veel power creep vergeleken met die twee kaarten.
Daedalon met Discombobulated
Ik vind deze erg leuk. Value halen uit de zelf sacrifice triggers is een hele origineel manier om de tribe wat meer speelbaar te maken. Het enige min punt is dat de scry draw optie veel sterker is dan de -X/-0, maar dat is niet echt belangrijk.
Jared03840 met Traveler of the Abyss
De flavour van illusions en copy effects is erg stark en dear heb je goed gebruik van gemaakt. Drie kaarten van je hand exilen is een erg grote cost. De copy ability een upkeep trigger maken is een erg slimme manier om te zorgen dat het niet te makkelijk ge abused wordt. De tweede ability die je laat partial wheelen aan de andere kant lijkt me veelste sterk. In een combo deck zorgt deze ability er voor dat je gewoon veelste snel je combo vindt. De hoeveelheid card filtering is gewoon te goed voor maar drie mana.
Bizzabazza met fata morgana
Ik hou wel van zulke simpele en elegante designs. De flavour wekt ook goed. Ik heb echter wel een probleempje met de type line. Artifact een card type en komt daardoor altijd voor de ‘—‘ als er eentje is. Qua flavour past artefact ook niet echt en daardoor voelt de tap ability ook een beetje raar omdat kaarten die alleen een enchantment zijn niet tappen (behalve de drie van future sight).
Justian2002 met Rise of the Mirage
Een simpele repeatable token generator, maar de keuze voor hoe veel counters je wilt besteden maakt het erg interessant. De flavour werkt ook goed. Het enige probleem is dat kaarten die alleen enchantments zijn niet tappen (behalve de drie van future sight).
Left4Doner met Burp, Twilight Wanderer
Deze kaart lijkt me erg leuk als commander voor een goblin tribal deck, maar ik heb er wel wat problemen mee. Het heeft wel de classic self sacrifice ability die illusions hebben, maar het is niet zelf een illusion en doet niks met de creature type. De verwoording van de tweede ability is verkeert, omdat het geschreven is als trigged ability maar het moet een replacement effect zijn om te functioneren. Ik denk ook dat het een probleem is dat het zelf ook uit phased. Ten zij je exile removal hebt kan je nooit meer een goblin van je veld weg halen.
Jasper90 met Death's Mirage
Alhoewel je Grave Betrayal en Death's Presence noemt lijkt het mij het meeste op Nightmare Shepherd. Ik vind het heel erg slim gevonden om zo’n reanimation effect te reflavouren voor illusions en de blauwe color identity. Qua powelevel is het ook heel erg prima. Sterk genoeg om speelbaar te zijn maar niet broken.
Maar snap de uitleg van de kaart echt niet.
En er wordt gestruikeld over het streepje.
Fata morgana is een illusie, dus het beestje phase je uit en komt iets anders voor terug, als een illusie. En dat past niet bij wat er wordt gevraagd.
Maar oke.